Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Problem z wyzerowaniem wartości DPFa po regeneracji filtra
Salieri
post Tue, 24 Mar 2020 - 20:00
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





Cześć,
Audi A4 B8 2008, 3.0TDI CAPA (komunikacja po protokole UDS)
odebrałem DPF po czyszczeniu, filtr założony na samochód. Chciałbym zresetować, wyzerować wartości DPFa.

Mój mechanik poległ, niby skasował ale one dalej są zapisane takie jak były wcześniej.

Ja próbowałem przez OBD Eleven i przez VCDS 12.12 do którego mam dostęp ale nie jestem w stanie tego zrobić... W VCDS w Basic Settings znalazłem funkcje "Resetting of learned values of particle filter" ale to nic nie daje, w Adaptation mam funkcje particle filter initialization (właśnie to powinienem wybrać, tak mi się wydaje), ale jest error - channel not available.
W jaki sposób inaczej to zrobić? Może mam za starego VCDSa?

Mówiąc o wartościach DPFa mam na myśli:

Particle filter: time since last regeneration
Particle filter: oil ash volume
Particle filter: soot mass calculated
Particle filter: soot mass measured
Particle filter: kilometers since last regeneration

Pomoże ktoś? Może ktoś z Warszawy chciałby się odpłatnie tego podjąć?


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 24 Mar 2020 - 20:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Tue, 24 Mar 2020 - 20:58
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Pisałeś do Adriana z WWEtuning?


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Thu, 26 Mar 2020 - 08:29
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





CYTAT(Mis @ Tue, 24 Mar 2020 - 20:58) *
Pisałeś do Adriana z WWEtuning?

Wstępnie się umówiłem z nim na sobotę, mam nadzieje, że podoła smile.gif

Co do aktualnej sytuacju sprawdzałem już na 3 wersjach VCDSa, 12.12, 17.9 i 18.6 bodajże i niestety na każdej to samo. Z tego co udało mi się w necie wyszperać to w sofcie ECU w niektórych 3.0tdi jest błąd, który uniemożliwia przeprowadzenie procedury "wymiany filtra DPF", która to ma wyzerować te parametry... Pozostaje zaktualizować ECU najprawdopodobniej.

I jako ciekawostka - zadzwoniłem do ASO umówić się na "wykonanie procedury wymiany filtra w ECU" tłumacząc, że filtr jest po czyszczeniu i chcę wyzerować obliczoną masę sadzy i pozostałe parametry zapamiętane w kontekście filtra. Co usłyszałem? "Nooo możemy panu wypalić ten filtr". Jak powiedziałem, że nie trzeba go wypalać bo możemy uznać, że jest nowy, to powiedział, że nie wie o co chodzi ale mogą spróbować jak przyjadę laugh.gif


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dany_47
post Thu, 26 Mar 2020 - 09:11
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 12 November 2016
Skąd: Stolica





CYTAT(Salieri @ Thu, 26 Mar 2020 - 08:29) *
I jako ciekawostka - zadzwoniłem do ASO umówić się na "wykonanie procedury wymiany filtra w ECU" tłumacząc, że filtr jest po czyszczeniu i chcę wyzerować obliczoną masę sadzy i pozostałe parametry zapamiętane w kontekście filtra. Co usłyszałem? "Nooo możemy panu wypalić ten filtr". Jak powiedziałem, że nie trzeba go wypalać bo możemy uznać, że jest nowy, to powiedział, że nie wie o co chodzi ale mogą spróbować jak przyjadę laugh.gif


w akcie desperacji chciałem żeby ASO VW mi zaadaptowało xenony bo sie nastawy wyzerowały. 4h auto trzymali po czym telefon że auto do odbirou. Dziewczyna pojechała odebrać auto i info od doradcy "nie udało się zrobić, 720PLN do zapłaty".
Jeden z mechaników podsumował: Pana auto jest zbyt mocno zmodyfikowane żeby wykonać adaptację xenonów. dry.gif wymieniacze i pajacerka. nic poza tym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 28 Mar 2020 - 21:44
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, dokładnie jak pisze kolega dany_47, miałem okazję poprawiać również po serwisie citroena C5.
Panowie wymienili silnik i niby rozrządy, czyli pasek i łańcuch, mowa tu o 16 16V HDI. Skasowali za przekładkę silnika 4300zł.
Silnik dziwnie pracował, coś klepało. Według mnie któryś popychacz. Po zdjęciu kolektora ssącego, okazało się, że górna pokrywa zaworów (wałków), w ogóle nie była ruszana, było tam tyle syfu, jakby silnik miał przejechane z 200tyś/km i nikt nigdy tam nie zaglądał.
Telefon + foty do tego serwisu, jak oni wymienili ten łańcuch, jak tu nic nie było ruszane.
Koleś mówi, że jak nie słychać dzwonienia, to oni łańcucha nie zmieniają, bo jest ok. Jednak kasę za wymianę skasowali.
Zmieniłem dwa popychacze, bo były podejrzanie miękkie i łańcuch z napinaczem.
Właścicielka była lekko zdziwiona, że ten silnik może tak ładnie, cicho chodzić.
Szkoda, gadać, czasami Franek w stodole, lepiej zrobi niż ASO.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 05 April 2020 - 19:32