![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
ok, czyli "jeździć, obserwować" znajduje tu zastosowanie
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Kiedyś jak zdarzało mi się płużyć przodem to zużywały mi się tak przednie opony, i to każde - również gładkie slicki. Moim zdaniem to jest wypadkowa złego ciśnienia, złych kątów i błędów w technice. Extreme są dość miękkie, w związku z czym w ich przypadku łatwiej o takie zużycie po prostu.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Właśnie nie wiem jakie ciśnienie ładować, muszę następnym razem zaopatrzyć się w pirometr i się bawić, ale między rundami wolę sobie pogadać z kimś na torze
![]() z zewnątrz (tu widać trasę przejazdu, od 8:20 najlepiej oglądnąć, bo wcześniej blokował mnie jeden kierownik) https://www.youtube.com/watch?v=2bSza0JPTn0&t=600s wewnątrz (tu niestety kamerka łapała czarną deskę i na zewnątrz nic nie widać :/, ale widać ruchy kierownicą) https://www.youtube.com/watch?v=DxLegkVg9p0 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ciśnienia na gorąco między 1,8 a 2,2 to zawsze pewniak czyli może nie optymalnie ale na pewno nie źle. Mi się ostatnio na wyższych lepiej jeździło. Jak zawsze zachwalalem niskie i nawet na 1,3 jeździłem tak ostatnio ponad 2,2 i jakoś tak było i pewniej i czułej, lzej kręciło się kierownica i celowało w zakręty. Przy niższych ciśnieniach trzeba mieć więcej powera w rekach.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Osobiście mam małe doświadczenie jeszcze i raczej od początku zaczynałem zawsze z 1.8 przód i 2.0 tył (na zimno, temperatura zewnętrzna 6 stopni na plusie, w lato na pewno zejdę niżej na zimno), dobrze mi się tak jeździ, właśnie pewniej, lepiej czuję samochód, raz zszedłem na niższe ciśnienie i dziwnie mi się jechało, tzn opona właśnie jakby płynęła, ale jednak jakby bardziej przyczepna była w ciasnych partiach.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Właśnie nie wiem jakie ciśnienie ładować, muszę następnym razem zaopatrzyć się w pirometr i się bawić, ale między rundami wolę sobie pogadać z kimś na torze ![]() z zewnątrz (tu widać trasę przejazdu, od 8:20 najlepiej oglądnąć, bo wcześniej blokował mnie jeden kierownik) https://www.youtube.com/watch?v=2bSza0JPTn0&t=600s wewnątrz (tu niestety kamerka łapała czarną deskę i na zewnątrz nic nie widać :/, ale widać ruchy kierownicą) https://www.youtube.com/watch?v=DxLegkVg9p0 OT - na filmiku widzę, że byłeś na treningu razem z moim ojcem który jeździł białą MX-5 ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Paweł - haha, no z nim gadałem
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Info od Extreme: "Należy pamiętać że nasze opony są produkowane na drogowych karkasach, więc ciśnienie ma być zgodne z zaleceniami producenta, ale na rozgrzanej oponie. Czyli jeśli producent zaleca przykładowo 2.5 bar, to należy dać o tyle mniej na zimnej oponie, żeby po rozgrzaniu miała ok. 2.5 bar. Szczególnie w przypadku jazdy na torze nie należy schodzić nisko z ciśnieniem, bo to źle się odbija na zużyciu i zwiększa ryzyko uszkodzenia."
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Chyba i ja patrząc na moje extremy miałem za niskie ciśnienie. Dałem ostatnio w końpakcie 1.8 na zimno na tył i opony jak na załaczonym obrazku. Tym bardziej że to wersja driftingowa bez wzmacnianych boków. Możliwe też że mam za dużo negatywu z tyłu bo od wewnętrznej bardziej je podebrało, ale bez regulacji w belce nic z tym nie zrobie.
![]() Co ciekawe u mnie tego rowka nie zauważyłem. Z przodu natomiast pobiera mi boki podobnie jak na zdjęciach wyżej, także trzeba będzie pomyśleć nad dołożeniem kwsz. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Co ciekawe u mnie tego rowka nie zauważyłem. druga opona od lewej. widac tak samo u ciebie jasny pasek biegnacy wzdluz opony. tu nie chodzi o rowek a o to ze masz 1cm pasek do ktorego nie kleja sie pyly czyli ktory nie klei jak pozostala czesc opony. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ten pasek to raczej pozostałość po bieżniku. Na tych które pokazał mystek rowek jest po drugiej stronie.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
a faktycznie
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
#Paweł - haha, no z nim gadałem ![]() ![]() ![]() A tak, faktycznie, pisał do mnie. Nie wiem czy w końcu wrócił do Ciebie z odpowiedzią, bo chyba nie odpisałem mu od razu - do Mazdy kupiliśmy Tein Mono Sport. Fajna konstrukcja jednorurowa. Pierwotnie planowałem coś sporo lepszego, ale ktoś mnie odwiódł od Ohlinsa i KW Clubsport w stronę tego Teina i jak na razie nie żałuję. Auto super się prowadzi a jednocześnie zawias pracuje. Ojciec trochę narzeka że jest zbyt miękka, ale moim zdaniem gdyby był jeszcze bardziej beton to już by tak ładniej nie pracował. A czasy chyba faktycznie całkiem niezłe jak patrzyłem, w kategorii wiekowej "60" ciężki do przebicia ![]() Info od Extreme: "Należy pamiętać że nasze opony są produkowane na drogowych karkasach, więc ciśnienie ma być zgodne z zaleceniami producenta, ale na rozgrzanej oponie. Czyli jeśli producent zaleca przykładowo 2.5 bar, to należy dać o tyle mniej na zimnej oponie, żeby po rozgrzaniu miała ok. 2.5 bar. Szczególnie w przypadku jazdy na torze nie należy schodzić nisko z ciśnieniem, bo to źle się odbija na zużyciu i zwiększa ryzyko uszkodzenia." Ja na zimno daję zwykle grubo poniżej 2, tak żeby na ciepło było okolice 1.9-2.2 w zależności od osi, auta i toru. No i pytanie na ile twarda jest ścianka boczna w oponach, w Extremach o tyle ciężki temat, że to nalewki i każda może być inna.. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Paweł - tak, wrócił z odpowiedzią. Tzn generalnie jak mi powiedział, że "takie zielone" to zapytałem, czy "Tein?", a jak usłyszałem cenę to coś kojarzyłem właśnie nazwę Mono (jakoś akurat niedawno czytałem o tym zawieszeniu). Do Mazdy "tanioszka", patrzyłem wczoraj z ciekawości do mojej Toyoty to za Mono Sport trzeba dać grubo ponad 8000zł
![]() ![]() Swoją drogą z czystej ciekawości - jak duża jest różnica w prowadzeniu (wyczuwalnie, jako kierowca, nie patrząc po czasach okrążeń) samochodów X (seryjny amortyzator + sprężyny -40mm "sportowe"), Y (kit, np wyżej wspomniane Koni, czyli sprężyna KW -20mm + amortyzatory z regulacją twardości Koni) oraz samochód Z (zestaw za 5000zł+, jak ten Tein). Pytam, bo nigdy nie jeździłem na takim zawieszeniu, a przyszłościowo na pewno właśnie w to Koni będę uderzał (lub Bilstein, ale on z 1000zł droższy). |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 August 2012 Skąd: wpr ![]() |
Proszę, nie tu...
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, przepraszam, żeby nie zaśmiecać Ci dalej tematu to dodam odpowiadając na tytułowe pytanie - ja szedłbym w slicki, jeśli masz taką możliwość (tzn. auto może jeździć na lawecie). To prawda że w niektórych imprezach trzeba mieć homo E, ale w takim wypadku po prostu pojedziesz w Open. Uważam, że slick daje większą precyzję i fun z jazdy od semi, przy okazji jest zwykle lżejszy. Paradoksalnie różnica w czasach nie jest aż tak duża w stosunku do dobrego semi, ale uważam że fun z jazdy jest zupełnie inny (szczególnie, jeśli rozważanym semi nie jest top jak Direzza czy Avon ZZR, a jakaś nalewka). Dobrym przykładem tego co mówię jest np. opona Extreme - czasy robi znakomite (pewnie porównywalne z topowymi semi i używanym slickiem przegrzanym kilka razy), ale ta opona jest kompletnie nieprecyzyjna i moim zdaniem fun z jazdy na niej jest tragiczny. Najpierw wkładamy zawieszenie, poliuretany itp które mają możliwie maksymalnie poprawić precyzję prowadzenia auta, a potem na koła zakładamy jakieś nalewki gdzie często jeszcze każda ma inny karkas i mamy na łączeniu auta z asfaltem galaretę.
Chyba, że priorytetem jest ściganie i robienie czasów, a nie fun z jazdy, to można pójść w dobre semi - wtedy zawsze wystartujesz w klasie "cywilnej" a nie w open z różnymi potworami. W 90% imprez to nie jest tak, że będziesz musiał się obejść smakiem (nie pojedziesz), tylko po prostu będziesz musiał zgłosić się w klasie open. @mystek - PW -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
... Uważam, że slick daje większą precyzję i fun z jazdy od semi, przy okazji jest zwykle lżejszy. Paradoksalnie różnica w czasach nie jest aż tak duża w stosunku do dobrego semi, ale uważam że fun z jazdy jest zupełnie inny (szczególnie, jeśli rozważanym semi nie jest top jak Direzza czy Avon ZZR, a jakaś nalewka). Dobrym przykładem tego co mówię jest np. opona Extreme - ... Podobno nowe Extreme tego wrażenia braku precyzji nie mają ? ja właśnie też na to narzekałem ale używałem bardzo miękkich VR-1 typ W . Ale to mega miękkie na zimno i mokro i o ile w dojeździe po ulicy to przeszkadazło , to na zimnym i mokrym torze naprawdę pracowała ok. Tylko Paweł, na 17" jakie zdeje się użuwałeś jest masa ofert i tanio, a spróbuj znaleźć miękkie slicki na 15. Nie ma po prostu . Z nowymi nawet problem , a cena to jakoś 150-250 euro sztuka. Chyba że w Clio można założyć 13" felgi to inna sprawa i wtedy 13" miękkie i tanie slicki są dostępne. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Podobno nowe Extreme tego wrażenia braku precyzji nie mają ? ja właśnie też na to narzekałem ale używałem bardzo miękkich VR-1 typ W . Ale to mega miękkie na zimno i mokro i o ile w dojeździe po ulicy to przeszkadazło , to na zimnym i mokrym torze naprawdę pracowała ok. Tylko Paweł, na 17" jakie zdeje się użuwałeś jest masa ofert i tanio, a spróbuj znaleźć miękkie slicki na 15. Nie ma po prostu . Z nowymi nawet problem , a cena to jakoś 150-250 euro sztuka. Chyba że w Clio można założyć 13" felgi to inna sprawa i wtedy 13" miękkie i tanie slicki są dostępne. Raz kupiłem Extreme do E36, VR2 W7 i było tak jak wyżej - czasy nie były złe, bo na Łodzi ok. 0,5s wolniej od slicka, ale fun z jazdy i precyzja prowadzenia to było nieporozumienie. A co do rozmiarówki slicków to faktycznie niestety może być tak jak mówisz.. Ostatnio slicków 15" używałem w E30 w 2010 roku i na początku było tego pod dostatkiem, ale w pewnym momencie nawet przeszedłem na felgi 16" żeby kupować rajdowe slicki po pucharowych Citroenach C2, bo z 15" zaczął się problem z dostępnością.. A 13" do Clio wchodzą na pewno bo chłopaki jeżdżą na takich w Kielcach, pytanie czy nie wymaga to jakiegoś downgrade hamulców? Ale na pewno temat warty zastanowienia, bo na tych formułowych 13" auta są bardzo szybkie. Ale o precyzję to też bym ich nie podejrzewał ![]() (fotka z miniaturki z YT): ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Te opony 13tki (miękkie slicki z F3 ) to rewelacja, jak tylko się da taki downgrade to pewnie najlepszy mod. Dodatkowo mniejsza masa koła . Używałem w lekutkim Wewstfieldzie, moment się nagrzewają. I chodzą po póltorej stówki albo mniej. Niektórym felgi nie wytrzymywały na nich
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Te opony 13tki (miękkie slicki z F3 ) to rewelacja, jak tylko się da taki downgrade to pewnie najlepszy mod. Dodatkowo mniejsza masa koła . Używałem w lekutkim Wewstfieldzie, moment się nagrzewają. I chodzą po póltorej stówki albo mniej. Niektórym felgi nie wytrzymywały na nich
![]() (precyzja jest) -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 09:38 |