Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dobór opon wyłącznie na tor
kabanv70
post Fri, 06 Mar 2020 - 18:57
Post #1


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Siema,
napisałbym w temacie o Dobrze klejących oponach na codzień i na tor ale ja szukam opon definitywnie na tor i nie znalazłem poświęconego tematu.

Do Clio 2 Sport potrzeba mi czegoś na 15' (195/50), budżet do 2k. Rozmyślam nad trzema opcjami:

1. nowe 4x średnie Race GC za ~1100
2. Direzza 03g prawie nowe za 1700-2000
3. kompletować używane/nowe Slicki np. Dunlop/Avon ~1500-2000

Auto może dojeżdżać na lawecie, nie potrzebuję nim jeździć po drogach ale jednak w niektórych konkursach wymagana jest HomoE.

Mój dylemat polega na:
1. Jak często będę musiał obejść się ze smakiem, bo dopuszczają tylko auta na oponach z homologacją E?
2. Jak duże różnice w czasach będą pomiędzy tymi opcjami, zwłaszcza nalewkami a Direzzami?

Auto mam średnio przygotowane bo tylko KW v1 i lepsze klocki, doświadczenie też mizerne ale po tym jak ostatnio pożyczyłem od kumpla wóz i skończyłem na pudle trochę się "rozochociłem".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Mar 2020 - 18:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Fri, 06 Mar 2020 - 19:24
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Zależy gdzie. Tam gdzie wymagana stabilność czyli na poznaniu bardzo duże. Pewnie 2-3s. Może nawet więcej.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 07 Mar 2020 - 15:27
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Slicki w tej cenie to tylko twarde więc na długie wielookrążeniowe próby typu timeattack czy duże tory z wieloma okrążeniami i tylko na przód. Na tył i na krótkie próby typu superOS to miękkie / supermiękkie których w tym rozmiarze (15") używanych nie znajdziesz . Do tego niektórzy organizatorzy dopuszczają jazdę na slickach tylko z klatką. A i gumy na nowych nawet za grubo nie ma. Są lekkie i mają masę zalet, ale minusy powyżej.
Więc jeden dylemat odpada jak ma być coś uniwersalnego. A i jeszcze co jak będzie deszcz/wilgotno.
Patrząc po różnych wynikach i dostępności mieszanek (a potrzebujesz na tył coś wyraźnie bardziej miękkiego) to patrzyłbym w kierunku Extereme. Cieżkie są, ale gumy dużo za to.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kabanv70
post Sat, 07 Mar 2020 - 16:02
Post #4


User
Dołączył: Sat, 11 August 2012
Skąd: wpr





Klatki ani rollbara nie będzie. Nie idę w wydmuszkę w tym roku a moze wcale jak mi coś nie podpasuje. SuperOES też odpada. W tym roku jakieś czasówki na Łodzi/Jastrzebiu/Słomczynie może Kielcach/Białej. Góra dwa, trzy wyjazdy. Seryjny silnik i skrzynia (zwłaszcza ona) nie są ani trochę konkurencyjne dlatego wymyśliłem lepsze opony niż większość może sobie pozwolić.
Właśnie dogrywam temat felg na których są dwuletnie R1R bez przebiegu i chyba je sprzedam a spojrzę w kierunku ZZR/03G.
Extreme - trochę przytkały mnie ceny, serio to wciąż jest warta rozważenia opona? (330 na używanym karkasie/427 na nowym karkasie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Sat, 07 Mar 2020 - 16:08
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





Problem nalewek jest taki ze działają jeden raz góra dwa razy . Każdy kolejny raz opony coraz słabiej trzymają mimo tego ze gumy jest dużo .


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 07 Mar 2020 - 16:09
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
Extreme - trochę przytkały mnie ceny, serio to wciąż jest warta rozważenia opona? (330 na używanym karkasie/427 na nowym karkasie)


No skoro w testach zagranicznych opona jest szybsza od ar1 czy wielu innych opon po 800zl i droższych to sam sobie odpowiedź.
http://onlytrack.es/ampliar_noticia.php?ur...l=6&desde=1

Extreme VR2
Wymiary: 265/35 R18 93 W
Cena: 114 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46 : 1: 51: 5
Najlepsze okrążenie M2 : 1: 51: 5

Nankang AR-1
Wymiary: 265/35 R18 97Y XL
Cena: 231 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46: 1: 52: 1
Najlepsze okrążenie M2: 1: 52: 0


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sat, 07 Mar 2020 - 17:30
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(staszek 1 @ Sat, 07 Mar 2020 - 16:08) *
Problem nalewek jest taki ze działają jeden raz góra dwa razy . Każdy kolejny raz opony coraz słabiej trzymają mimo tego ze gumy jest dużo .



Aż tak ? choć w sumie to tak też ze slickami jest, nie bez powodu lekko używane tak tanio zespoły sportowe sprzedają. Na niektórych można zauważyć "notatki" ile cykli rozgrzania / schłodzenia przeszły.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Sat, 07 Mar 2020 - 23:23
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





Jak ma być budżetowo to mogę polecić zestino:
https://intercars.pl/produkty/1870735-opona...-loz-82w-gred-s
https://intercars.pl/produkty/1870738-opona...-loz-86w-gred-m
przy tej cenie raczej dużej konkurencji nie znajdziesz. tym bardziej, że nie jest to nalewka.
miałem okazję chwilę się przejechać. mam nadzieję, że w niedługim czasie zrobię dłuższy test na torze.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 08 Mar 2020 - 07:30
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To od razu do race gc i vr1 zrób porownanie. Podobne budżety.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sun, 08 Mar 2020 - 08:50
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





@radzio
Zestino się nadają na ulicę czy lepiej odpuścić?


--------------------
AGP G̶T̶1̶7̶ GT22
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sun, 08 Mar 2020 - 09:06
Post #11


User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Odnośnie opon na tor. Wczoraj byłem pierwszy raz na Extremach VR2 R7a na Jastrzębiu (swoją drogą genialna opona!), opony nowe, powrót do domu na kołach ~190km, zaparkowałem w garażu, gdzie jest multum takiego kurzu/pyłu i... moim oczom ukazał się taki widok (zdjęcia), każde koło ma taki pasek symetryczny po całym owalu. Tak jakby nie pracowała opona na tym pasku...? Ciśnienie tył 2.0 (225/45R17), przód 1.8 (205/45R17). Jak to wyjaśnić? Za duże ciśnienie? Za duże kąty (camber -2,3 na obu osiach).

PS: pisząc tego posta spojrzałem na zdjęcia, które robiłem będąc na torze i... ten pasek już był/powstał na torze. Czy Extremey są z natury "kwadratowe" w tym miejscu?

PS2: na tym teście co wrzucił Piwo http://onlytrack.es/ampliar_noticia.php?ur...l=6&desde=1 też widać taki pasek. Wygląda jakby tak miało być technologicznie. Na logikę wydaje się to być sprytne (kwadratowość opony), bo opona w zakręcie właśnie pracuje zewnętrznym rantem (za paskiem). Czyżby celowy zabieg?









Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 08 Mar 2020 - 09:24
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 13 August 2003





a te ciśnienia to na zimno czy po zagrzaniu?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sun, 08 Mar 2020 - 10:12
Post #13


User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Na zimno, ale zobacz na zdjęcia, które są w teście od Piwo, też występuje taka kreska.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Sun, 08 Mar 2020 - 10:17
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(srbenda @ Sun, 08 Mar 2020 - 08:50) *
@radzio
Zestino się nadają na ulicę czy lepiej odpuścić?


teoretycznie ma homologacje drogową, a nacięcia kierunkowe powinny odprowadzać wodę. Za jakiś czas powiem więcej


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 08 Mar 2020 - 10:46
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Katy masz ewidentnie za małe co widać po ściachanych rantach zewnętrznych. Celuj w -3,30 z przodu a z tyłu trochę mniej zjechane ranty więc z -3 na początek. Co do tego paska nie mam pojęcia. Jakieś łączenie technologiczne dwóch pasków gumy? Napisz na Facebooku do extrema pewnie odpowiedzą.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sun, 08 Mar 2020 - 10:56
Post #16


User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Piwo - z przodu -2,3 jest ok, tył owszem, większy kąt musi być. Ogólnie MR2 w fabrycznych wartościach ma -1,25 tył i przód -0,5 więc fabrycznie jest już różnicy -0,75 u mnie jest na równo, ale na razie testuję, myślę, że zwiększę z czasem kąt z tyłu do -3,0 i na tym poprzestanę, bo jednak samochód dojeżdżający. Napiszę do Extreme, ale myślałem, że już ktoś z forum to rozkminił smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 08 Mar 2020 - 11:08
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Jak ja miałbym na seie patrzeć to seria zaleca zerowe pochylenie koła. Patrzę tylko na zużycie rantów twych opon i od razu można wyczytać że na zewnątrz było za gorąco.
Przy -2,30 miałem z przodu podobnie zciachana oponę



Przy -3stopniach już mniej a na ten rok idę w -3,30. Najszybsi walą od razu -4stopnie z przodu. Za każdym razem gdy zwiększam negatyw jest szybciej, więcej przyczepnosci, auto chętniej skręca bez wysilku, A opony mniej się zużywają.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sun, 08 Mar 2020 - 14:41
Post #18


User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Hmm, kusisz... a Ty też dojeżdżasz na tor na kołach, czy laweta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 08 Mar 2020 - 14:49
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Dojeżdżam. Mam w pełni uliczne auto bez szelek kubłów klatki itd. ale jednocześnie przez 9 lat zrobiłem trochę ponad 10tys km więc auto jest tylko do cieszenia a nie nabijania kilometrów.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Sun, 08 Mar 2020 - 17:12
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
i... moim oczom ukazał się taki widok (zdjęcia), każde koło ma taki pasek symetryczny po całym owalu.

Miałem już chyba 3 komplety VR2 i to w różnych rozmiarach (17 i 18") i wszystkie zużywały się właśnie w ten sposób. Ciśnienia i kąty były raczej dobrze ustawione na co wskazywał poprawny rozkład temperatur. Być może faktycznie takie zużycie to efekt określonej technologii produkcji.


--------------------
______________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000 rally ca
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 05 April 2020 - 20:19