Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Różne korekty między Bank 1 a Bank 2 V6
marszall
post Sat, 08 Feb 2020 - 18:43
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Hej. Sprawa dotyczy starego silnika 2.8 V6 audi 12v. Ogarniam po zakupie silnik i pierwsze co natrafiłem to różne kolekcje na stronach silnika. Bank 1 ma średnio o 10% za bogato i obcina czasy wtryskow. B1 3.4ms a B2 3.8ms. Na wolnych. Na wyższych jest lepiej i ok -3% korekty. Sprawdziłem rozrzad i na B1 byl kopniety ze 2 zeby (typowe ustawianie bez blokad). Ciesząc się ze znalazłem problem ustawiłem poprawnie ale nic to nie zmieniło. No moze silnik troche równie pracuje. Wtryski zamienione stronami-nic. Sondy podmieniane -nic. Pomierzylem kompresję i na B1 jest po całości ok 1 bar mniejsza- 12bar. B2 ma 13 bar. Może tu szukac problemu? Sprawdziłem szczelność cylindrów i za bardzo nie odbiega stronami. Dodam że mam drugi taki silnik po 12 bar na każdym garze i korekta równą 0. Nie wiem gdzie jeszcze szukac a chcialbym wiedzieć ile ten silnik jest wart.
Czy możliwe ze przez długą jazdę na tym źle ustawinym rozrzadzie co sie stało z zaworami? (Opóźniona faza względem walu)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Feb 2020 - 18:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DealMan
post Sat, 08 Feb 2020 - 19:36
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Ciśnienie sprężania rozjechane o 1b to żaden problem raczej, sprawdziłbym sondy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nba
post Sat, 08 Feb 2020 - 19:49
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2017
Skąd: SWD/SR





Zamień sondy stronami na sam początek i sprawdź ponownie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 08 Feb 2020 - 20:06
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Sondy były zamieniane stronami, Wtryski również. Zero poprawy
Jeszcze przypomniało mi sie ze na B1 wydech po części jest zrobiony z mniejszej średnicy bo z 43mm a na B2 jest 50mm. Ale to chyba na wyższych obrotach byłoby gorzej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Sat, 08 Feb 2020 - 20:21
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Przyjmuję że zapłon jest w nienagannym stanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 08 Feb 2020 - 20:37
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Trochę chyba nie trafiona sugestia bo świece nowe (zamienione stronami) przewody zapłonowe nowe. Cewka zapłonowy nowa ale jakas nie firmowa. Musze to jeszcze podmienić.
Ten silnik ma 3 podwójne cewki wiec raczej zaplonowka odpada.
Do tego jakby ktorys gar zle dzialal to pewnie by coś szarpalo a tu nic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Sat, 08 Feb 2020 - 22:56
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Adaptacje wykasowane?


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 09 Feb 2020 - 07:29
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Tak adaptacje wylosowane. Za każdym razem po kasowaniu za chwile robi się -10%. W czasie jazdy jest lepiej bo ok -3%. Z doświadczenia przyjął bym ze faza rozrzadu zła ale rozrzad idealnie na znakach z blokada ustawiony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Tue, 11 Feb 2020 - 00:23
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Może jedna strona dostaje lekko olejem i wzbogaca to mieszanke.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 11 Feb 2020 - 09:24
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Oleju nie bierze widac zresztą po świecach. Zastanawiam sie jeszcze dlaczego akurat na prawej glowicy (B1) jest ta niższa kompresja. Może kto planował tylko jedna głowice?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 02 May 2020 - 23:03
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Temat rozwiązany!
po remoncie głowic wszystko wrociło do normy, niby wysokosci głowic te same ale widocznie jedna była mniej szczelna od odrugiej. Teraz korekty rowniutko 0 - -4%
byc może jazda na przestawionym rozrządzie na tej głowicy nie pomogła.
dodatkowo wyszło przy robocie że mam sciety klin na kole pasowym wału ale to znowu skutkuje przestawieniem rozrządu w obu głowicach wiec to chyba nie był powód
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Sun, 03 May 2020 - 09:23
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Od początku takie miałem podejrzenie,że wiąże się to z wyeksploatowanie lub usterka mechaniczna. Suma sumarum brawo....

Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 03 May 2020 - 10:08
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Nie sprawdzalem szczelnlsci glowic ale skoro po remoncie glowic wrocilo do normy to musiala prawa byc nieszczelna. Czyli pewnie jazda na zle ustawionym rozrzadzie jej nie pomogla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Sun, 03 May 2020 - 10:11
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Klin mógł się uszkodzić podczas odkręcania kółka, częsta przypadłość, bo koła są dokręcane potężnym momentem, a później przy odkręcaniu śruba "idzie" razem z kółkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 03 May 2020 - 11:14
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Nie wierze w to, ale błąd popełniłem bo po zakupie ustawiałem rozrzad na znak na kole a nie na blokade - wtedy by wyszło czy był scięty. Poza tym klin jest nadciety nie z tej strony z której by sie ruszył przy odkrecaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 19:36