1.9 TDI czy 1.8 t pod 300 hp |
1.9 TDI czy 1.8 t pod 300 hp |
Thu, 30 Jan 2020 - 13:10
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 20 May 2014 |
Witam, mniej więcej zdecydowałem typ auta którego będę szukał. Teraz kwestia kosztów modyfikacji. Jak w praktyce cenowo wygląda uzyskanie z 1.8t 300 z delikatnym plusem i tak samo dla 1.9 TDI Asz/arl. Drugie pytanie dla użytkowników takich samochodów, szczególnie w wersjach z napędem. Jakie czasy na 1/4 0-100 robią a3/leony/tt/golfy z tymi silnikami i takimi mocami
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 30 Jan 2020 - 13:10
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 30 Jan 2020 - 14:52
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 March 2007 Skąd: Łódź |
Robia czasy gorsze w porownaniu z Ibizami 1.8 / 1.9 o tej samej mocy
Kupujac full serie i robiac wszystko od zera szykuj +/- 15k za 300 z plusem i to pod warunkiem, ze nie otwierasz silnika, oczywiscie mowie o wszystkim nowym jak chociazby fabrycznie nowa sprezarka, wydech czy cooler bez lepienia z tego co znajdziesz na smietniku za rogiem, wtryski i pompa wyjete z pudelka, sprzeglo itd -------------------- Ibiza Cupra 1.8T by CompSport
|
|
|
Fri, 31 Jan 2020 - 16:25
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 |
A nie lepiej Mitsubishi Colta CZT 1,5T 150? po sofcie 200 koni, przy 250 z uwagi na to że jest mega lekki ok 1 tony, robi jak chce 300 konne auta.
Do tego będzie młodszy i w lepszym stanie niż niemieckie zajechane klasyki typu golfy, A3, Ibizy stargane itd z ogromnym nalotami. |
|
|
Fri, 31 Jan 2020 - 17:25
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
Robia czasy gorsze w porownaniu z Ibizami 1.8 / 1.9 o tej samej mocy Kupujac full serie i robiac wszystko od zera szykuj +/- 15k za 300 z plusem i to pod warunkiem, ze nie otwierasz silnika, oczywiscie mowie o wszystkim nowym jak chociazby fabrycznie nowa sprezarka, wydech czy cooler bez lepienia z tego co znajdziesz na smietniku za rogiem, wtryski i pompa wyjete z pudelka, sprzeglo itd albo kupić gotowca -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Fri, 31 Jan 2020 - 21:01
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
1,9 TDI 300hp puszcza trochę dyma.
|
|
|
Mon, 10 Feb 2020 - 17:52
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 |
Polecam szukać gotowca. Niedawno sprzedałem ibize 6l na gwincie kw, dużym turbo, fmic, wydechu, hamulcach z cupry itp bajerach, z potencjałem na 300KM (brakowało tylko wtryskow) za niewiele ponad 10k.
-------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
Mon, 10 Feb 2020 - 19:47
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO |
To serio jest porownywalne? Pytam z czystej ciekawosci, wydaje mi sie, że 300 kucy ze starego 1.9 na gnoj to jest dramat, chociazby jesli chodzi o zakres uzytecznych obrotow, czy sie mylę?
|
|
|
Mon, 10 Feb 2020 - 21:53
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
|
|
|
Mon, 10 Feb 2020 - 22:14
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 |
|
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 07:23
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Kultura jazdy 1.9 TDI jest...wróć, nie ma żadnej kultury Choć niektórzy lubią jak im główkę przez chwilę wychyla.
-------------------- A110S
|
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 23:53
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
To serio jest porownywalne? Pytam z czystej ciekawosci, wydaje mi sie, że 300 kucy ze starego 1.9 na gnoj to jest dramat, chociazby jesli chodzi o zakres uzytecznych obrotow, czy sie mylę? Nie mylisz się, 300hp 1.9tdi na co dzień to wieczne usterki, dym, niska żywotność pompek/wałka, niska kultura pracy, problemy z odpalaniem na big pompkach, zakres obrotów kiepski, a reakcja na pedał gazu to kabaret. Sensowny setup to wstające i reagujące na pedał bezdymne 230hp dmuchające 2bary max na seryjnych AL pompkach. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Thu, 13 Feb 2020 - 17:04
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
Nie mylisz się, 300hp 1.9tdi na co dzień to wieczne usterki, dym, niska żywotność pompek/wałka, niska kultura pracy, problemy z odpalaniem na big pompkach, zakres obrotów kiepski, a reakcja na pedał gazu to kabaret. Sensowny setup to wstające i reagujące na pedał bezdymne 230hp dmuchające 2bary max na seryjnych AL pompkach. akurat doświadczenie zdecydowanie więcej mam z VP :> 280 "bezdymnego"(nie 0 dymu, ale widać kto za nami jedzie..) wiadomo że reakcja na gaz nie jest jakaś super. a zakres obrotów? no chyba nikt się nie spodziewa że diesel się będzie 7k rpm kręcił ale od 2.5 do tych 4.5 ma się pełno NM do zabawy.. jak komuś nie przeszkadza klekot i specyficzny zapach to jest to fajna i BEZAWARYJNA opcja (?) i dalej ja to porównuje z 1.8t zrobionym na podobne moce a nie jak kolega wyżej z v6 czy nawet v8 . Każda potwora znajdzie swojego amatora(armatora). Wiele 1.8T pod 300 wystrojonych w taki sposób albo na tak gównianych turbinach jeździ że tam zakresy mocy też bez rewelacji. Wszystko ma swoje zalety. Jak miałbym rzeźbić znów jakiegoś Leona/a3/golfa/octavie/toledo czy inne ustrojstwo popularne i WIEM że nie chce więcej niż te 300 to raczej bym poszedł w diesla. Obojętnie czy to PD czy VP z PD jest problem znaleźć kogoś jak mówisz MIŚ kto zrobi te pompki na tyle że będzie to działać cały czas a nie tylko WOT. |
|
|
Sat, 15 Feb 2020 - 20:35
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 August 2014 |
Mógłbyś bolus1 podpowiedzieć jeszcze jak to wygląda kosztowo 280ps jeżeli gadamy o tdi vp i ty misiu jakie koszta +- 230ps pd?
|
|
|
Sat, 15 Feb 2020 - 21:05
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
Mógłbyś bolus1 podpowiedzieć jeszcze jak to wygląda kosztowo 280ps jeżeli gadamy o tdi vp i ty misiu jakie koszta +- 230ps pd? Zależy od bazy tego co masz i szczęścia. Bo np. w vp musisz zmienić pompę albo jej bebechy i tu opierasz się na używanych gratach które mogą okazać się śmietnikiem z przebiegiem 3000000km. Zakładając że jesteś rozsądnym kierowca i masz zdrowy słupek jakiegoś ASV to koszta turbo/dp/fmic/pompa/wtryski/sprzęgło/program. Nic nie robiąc sam tylko dając do zew firmy to pewnie 10.000zl będzie lekko. Samochód będzie przyspieszać ale nie będzie hamować niestety układy hamulcowe w samochodach z Vp to jest ogromny żart. Już te największe używane w S3 to też jest żart przy mocach zbliżających się do 300. To jest fajne neverending story. W Pd koszta są podobne ale znaleźć samochód który nie będzie wymagał "tulejowania" gniazd pompek co za tym idzie zdjęcia głowicy itd itp będzie ciężko. Ekonomicznie to najlepiej jest kupić zdrowa serie jakiegoś arl/bpx czy amk/apy/bam zrobić program i być zadowolony. |
|
|
Sun, 16 Feb 2020 - 07:18
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 |
Z zakresem obrotów i reakcją na gaz nie ma tragedii https://files.fm/f/g72c4ry7 auto służyło mi przez kilka lat i zupełnie nie dotykałem silnika.
Wiadomo to stary klekot więc do pracy dzwięku traktora i specyficznego zapachu trzeba się przyzwyczaić. -------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
Wed, 19 Feb 2020 - 18:30
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 August 2014 |
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 April 2024 - 05:10 |