Dorabianie półosi |
Dorabianie półosi |
Sat, 08 Feb 2020 - 09:13
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
To co , nie dość że nie wywiązał się z zalecanej usługi to nawet nie chce odesłać Ci Twoich sprawnych/dobrych przygubow wartych 1000zl ?
On jest z kosmosu że nie można pojechać albo podesłać kogoś do niego? Ps.tez sobie sam dorabiałem półosie ,... -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 08 Feb 2020 - 09:13
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 11:10
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
Jak samemu dorabiałeś?
|
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 11:56
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC |
Ja niestety wysłałem swoje części na wzór (jak się później okazało niepotrzebnie) warte 1000 zł (półosie i przeguby) i to jest moja główna strata. To, że będę dorabiał gdzie indziej to już raczej pewne jest. Dobrze że mój kolega wczoraj dostrzegł co tu się dzieje, jak bym nie przeczytał to bym się chyba nie dowiedział że żądasz zwrotu swoich części bo chcesz robić gdzie indziej, jak byś słuchał co się do ciebie mówi i to rozumiał, to nie było by problemu z tym że coś mi przysłałeś.. od samego początku mówiłem że półosie do patrola to stały temat i wystarczy mi "nowa" długość to przysłałeś półosie patrolowe z założonymi przegubami (kto ma pojęcie ten wie że to jest nierozbieralne) jak zaoferowałem 300zł rabatu za to że poczekasz jeszcze chwilę to przestałeś odzywać się do mnie, a zacząłeś "kampanię" na forum ośki już masz w drodze, jutro albo w czwartek będą na miejscu a ja nie zbiednieję.. Andrew01-1 owszem nie każdy musi być zadowolony, no i nie jestem zupa pomidorowa żeby mnie wszyscy lubili tak się składa że w motoryzacji siedzę już od 25lat, a od 15lat dorabiam części i półosie, więc trudno by nie znalazł się ktoś nieodpowiednio zadowolony, a raczej trudno wyobrazić sobie sytuację by każdy zadowolony klient pisał temat na jakimś forum że został zajebiście obsłużony, że na trzeci dzień od zamówienia półosie miał w rękach, albo że leciutkie sprzęgło jednotarczowe przenosi mu ponad 800Nm przy czym pedał pracuje lżej niż fabrycznie.. nie znam cię i nawet nie chce wiedzieć czym był motywowany twój komentarz. ale jak już ktoś tu mądrze napisał, jedna jaskółka wiosny nie czyni, mam stałe umowy z firmami i to jest mój priorytet.. a że czasami pojawi się jakaś obsuwa, no cóż, to nie jest hurtownia że podchodzę do regału, pakuję i wysyłam, większość wiąże się z robotą pilotażową jeśli coś to ci mówi i czasami wolę odpuścić zlecenie i ponieść mniejsze straty na nieudanych próbach niż zrobić coś za drogo i z tym zostać, bo mało kto chce płacić za jakieś próby i testy partii materiału.. radzio_gsi a czy przypadkiem nie zrobiłem ci dwóch kpl. które zamówiłeś do tego subaru legacy, i chyba nawet przerabialiśmy przeguby bo fabryczne miały za mały stopień wyłamania, no i chciałeś opony AT czy nawet MT na 16" felgach napędzać przegubami o średnicy ośki poniżej 25mm to ty czy przypadkiem z kimś cie mylę?? to kto ci finalnie zrobił te ośki i może pokażesz jak to jeździ.. pozdrawiam ALi -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 15:39
Post
#24
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
Dobrze że mój kolega wczoraj dostrzegł co tu się dzieje, jak bym nie przeczytał to bym się chyba nie dowiedział że żądasz zwrotu swoich części bo chcesz robić gdzie indziej, jak byś słuchał co się do ciebie mówi i to rozumiał, to nie było by problemu z tym że coś mi przysłałeś.. od samego początku mówiłem że półosie do patrola to stały temat i wystarczy mi "nowa" długość to przysłałeś półosie patrolowe z założonymi przegubami (kto ma pojęcie ten wie że to jest nierozbieralne) jak zaoferowałem 300zł rabatu za to że poczekasz jeszcze chwilę to przestałeś odzywać się do mnie, a zacząłeś "kampanię" na forum ośki już masz w drodze, jutro albo w czwartek będą na miejscu a ja nie zbiednieję.. Andrew01-1 owszem nie każdy musi być zadowolony, no i nie jestem zupa pomidorowa żeby mnie wszyscy lubili tak się składa że w motoryzacji siedzę już od 25lat, a od 15lat dorabiam części i półosie, więc trudno by nie znalazł się ktoś nieodpowiednio zadowolony, a raczej trudno wyobrazić sobie sytuację by każdy zadowolony klient pisał temat na jakimś forum że został zajebiście obsłużony, że na trzeci dzień od zamówienia półosie miał w rękach, albo że leciutkie sprzęgło jednotarczowe przenosi mu ponad 800Nm przy czym pedał pracuje lżej niż fabrycznie.. nie znam cię i nawet nie chce wiedzieć czym był motywowany twój komentarz. ale jak już ktoś tu mądrze napisał, jedna jaskółka wiosny nie czyni, mam stałe umowy z firmami i to jest mój priorytet.. a że czasami pojawi się jakaś obsuwa, no cóż, to nie jest hurtownia że podchodzę do regału, pakuję i wysyłam, większość wiąże się z robotą pilotażową jeśli coś to ci mówi i czasami wolę odpuścić zlecenie i ponieść mniejsze straty na nieudanych próbach niż zrobić coś za drogo i z tym zostać, bo mało kto chce płacić za jakieś próby i testy partii materiału.. radzio_gsi a czy przypadkiem nie zrobiłem ci dwóch kpl. które zamówiłeś do tego subaru legacy, i chyba nawet przerabialiśmy przeguby bo fabryczne miały za mały stopień wyłamania, no i chciałeś opony AT czy nawet MT na 16" felgach napędzać przegubami o średnicy ośki poniżej 25mm to ty czy przypadkiem z kimś cie mylę?? to kto ci finalnie zrobił te ośki i może pokażesz jak to jeździ.. pozdrawiam ALi ALi nie bierz personalnie. Wiem, że u nas warunki pracy były wyjątkowo trudne. Po prostu finalnie użyłem półosi z innego auta, zrobiłem tylko adapter przegubu zewnętrznego. Generalnie Twoje rozwiązanie z adapterem przegubu wew. jest genialne i zostało, ale szukaliśmy rozwiązania, gdzie w razie awarii jesteśmy w stanie naprawić auto w 5 dni roboczych. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Tue, 11 Feb 2020 - 18:30
Post
#25
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 03 October 2019 |
Ali, na szczęscie też Cię nie miałem okazji poznać osobiście. Temat dla Ciebie standardowy - przyjąłeś odemnie zamówienie, miało być zrobione w tydzień, max dwa. Mówiłem Ci, że musi być w ciągu tych 2 tygodni bo zaczynałem sezon zawodów. Zwodziłeś mnie około 2 miesiące a potem poprostu przestałeś odpisywać i odbierać telefon zamiast powiedzieć sorry albo ch.. ci w d.. albo cokolwiek.
Znanej mi osobiście osobie półosie dorabiałeś około 10x dłużej niż pierwotny termin wynosił. Tym był motywowany mój komentarz. Ale ty widać nie masz za grosz honoru czy krytyki tylko będziesz pisać swoje wypociny na forum jaki z Ciebie wspaiały wykonawca a to że ktoś się domaga wykonania zlecenia w umówionym terminie to już nie Twoja sprawa, wszyscy inni są żli, bo Ty masz swoją robotę i klienci niech siedzą cicho. |
|
|
Thu, 13 Feb 2020 - 00:01
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC |
ALi nie bierz personalnie. Wiem, że u nas warunki pracy były wyjątkowo trudne. Po prostu finalnie użyłem półosi z innego auta, zrobiłem tylko adapter przegubu zewnętrznego. Generalnie Twoje rozwiązanie z adapterem przegubu wew. jest genialne i zostało, ale szukaliśmy rozwiązania, gdzie w razie awarii jesteśmy w stanie naprawić auto w 5 dni roboczych. nie odbierz tego jakoś źle, bo to taka dobra rada na przyszłość. mam kilku klientów którzy obsługują rajdówki i prawie każdy z nich uważa że jak auto ma jeździć to części custom'owe w zapasie muszą leżeć na półce.. Ali, na szczęscie też Cię nie miałem okazji poznać osobiście. Temat dla Ciebie standardowy - przyjąłeś odemnie zamówienie, miało być zrobione w tydzień, max dwa. Mówiłem Ci, że musi być w ciągu tych 2 tygodni bo zaczynałem sezon zawodów. Zwodziłeś mnie około 2 miesiące a potem poprostu przestałeś odpisywać i odbierać telefon zamiast powiedzieć sorry albo ch.. ci w d.. albo cokolwiek. Znanej mi osobiście osobie półosie dorabiałeś około 10x dłużej niż pierwotny termin wynosił. Tym był motywowany mój komentarz. Ale ty widać nie masz za grosz honoru czy krytyki tylko będziesz pisać swoje wypociny na forum jaki z Ciebie wspaiały wykonawca a to że ktoś się domaga wykonania zlecenia w umówionym terminie to już nie Twoja sprawa, wszyscy inni są żli, bo Ty masz swoją robotę i klienci niech siedzą cicho. podaj jakieś dane tego zlecenia które niby Ci tak olałam, bo nie kojarzę po danych jakie przedstawiłeś. jeśli przypadkiem zdecydowałbyś się kiedyś jeszcze skorzystać z moich usług to w ramach rekompensaty spróbujemy zrobić coś z ceną.. może było to na początku zeszłego roku jak mieliśmy problem z najważniejszą maszyną, bo owszem był przestój i to taki jak nigdy, wiele osób ma ogromny żal o tę obsuwę bo nikt nie wiedział kiedy w końcu elektronicy usuną usterkę i z tygodnia na tydzień liczona była w ponad pół roku.. w tym czasie przesuwały się kolejne terminy, a jedni rezygnowali inni czekali jak kto chciał.. kiedy ja uważam że mnie ktoś zwodzi i nie mam na to ochoty, to mu piszę wiadomość kiedy ostatecznie rezygnuję i na tym temat kończę, mamy wolny rynek. parę razy już słyszałem że jak za trzy dni nie będzie gotowej części "to będę zbierał powybijane zęby połamanymi rękoma" i nie wiem czy wtedy mam się bać czy śmiać (kto wie co kłębi się w tym łbie) owszem czasami się da, ale trzeba zrozumieć pewne kwestie, trudno jest zawsze kompletnie wszystko przewidzieć, czasami zdarza się że przy kontroli przed pakowaniem wychodzi błąd który dyskwalifikuje produkt z użycia i cała procedura rusza od początku, nie trudno się domyśleć że zazwyczaj ustalany termin jest bez takich "wpadek", a nowy element trzeba wpleść pomiędzy inne będące już też ustalone na jakiś termin, czasem udaje się upchnąć szybciej, czasem później, tak jak już pisałem, tu nie chodzi o trud podniesienia tyłka z fotela i zapakowania paczki, a ja nie mam do dyspozycji tuzina ludzi pracujących na trzy zmiany i mimo wszystko jeszcze nie stać mnie na nowe maszyny.. tak czy inaczej nigdzie nie napisałem że jestem najwspanialszy, ani chociaż wspaniały, nawet nie napisałem że jestem lepszy od innych, aczkolwiek nie pocę się przy klepaniu w klawe, piszę jak jest, ale ty niestety uważasz że zrobiłem ci specjalnie nazłość, bo chyba uważasz że to jest mój fetysz, by zupełnie obcym ludziom robić tak perfidnie nazłość, żeby dać im powód by się na mnie złościli i mogli wylewać swoje żale na forach wszędzie tam gdzie pojawi się moja ksywa.. muszę przyznać że zdarza się że nie odbieram telefonów, powody są różne, czasem nie odbieram bo jestem zajęty sprawami rodzinnymi, czasem mam jakąś burzę na produkcji i po prostu już na sam dźwięk jego wibracji zbiera mnie na wymioty, a czasem zwyczajnie ktoś nie przypadł mi do gustu.. za to jest mi bardzo wstyd i nie umiem tego w sobie zmienić. pozdrawiam ALi -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
Thu, 13 Feb 2020 - 12:19
Post
#27
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
nie odbierz tego jakoś źle, bo to taka dobra rada na przyszłość. mam kilku klientów którzy obsługują rajdówki i prawie każdy z nich uważa że jak auto ma jeździć to części custom'owe w zapasie muszą leżeć na półce.. Doskonale wiem, dlatego musieliśmy wypracować przetestowane rozwiązanie, którego części zamienne jestem w stanie pozyskać w określonym czasie. Ali lubię Cię i nie atakuje. Zainspirowałeś mnie do zrobienia trwałej części. Absolutnie nie mam pretensji, że coś się urwało, bo oczywiście mam świadomość, że warunki pracy są trudne. Po prostu nie bardzo mogliśmy sobie pozwolić, by czekać po kilkanaście tygodni na kolejny prototyp. Niezależnie czy producentem byłbyś Ty czy prodrive. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Fri, 14 Feb 2020 - 08:52
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond |
Ali wznioskuję że ulegasz wypaleniu zawodowemu. Mój najlepszy najserdeczniejszy kolega z zespołu dwunastu mechaników właśnie to przeżywa.
Takim trochę lekarstwem na to jest zaprzestanie pracy we wszystkie soboty lub też calkowite(jak ja) zrezygnowanie z sobót i nadgodzin... Kasa to nie wszystko. Prowadze naprawy dla jednego z największych konsorcjów w polsce. W tamtym roku z całą ekipą hydraulików, informatyków, elektryków, elektroników, tokarzy, frezerów, spawaczy raz mechaników usuneliśmy łącznie 4000( 4tyś) awarii maszyn i urządzeń, oraz remontów generalnych frezarek czy pras typu 400ton itp. Czekając na kupienie, ściągnięcie lub dorobienie sobie części czekamy od 15 minut do 6 tygodni. Nie wiem jaka maszyna Ci się popsuła, ale ja ściągam części z całego świata i trwa to zazwyczaj od tygodnia do 2 max 3 tygodni. Dlatego okres w wymiarze Pól roku jest dla mnie ostro odjechany. "U nas" niema mowy żeby strategiczne maszyny przestały działać na choćby tydzień. ( jedna z nich generuje 10 000 zł strat na godzinę ) Dlatego znajdź sobię firmę która mimo braku częsci na miejscu będzie w stanie zaprojektować je we własnym biurze projektowym a następnie dorobić je we własnym rozbudowanym parku maszyn. A telefony od forumowiczów się odbiera -------------------- SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _) _http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl |
|
|
Sun, 16 Feb 2020 - 16:16
Post
#29
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Podepnę się, czy na używanej półosi da się zrobić zęby po skróceniu jej o jakąś wartość? Po wymianie tylnego mostu na most z innego auta mam półośki za długie po około 12mm na stronę.
|
|
|
Sat, 14 Mar 2020 - 17:48
Post
#30
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 August 2008 |
W końcu dorobiłem te półosie w ZKZ Toruń (w JURSEB-ie nie mogą wykonywać półosi dłuższych niż 700 mm a ja potrzebowałem jedną dłuższą 948 mm).
Nauczony doświadczeniem oprócz koła koronkowego i rysunków wysłałem im tani zamiennik półosi na wzór co by nie narażać oryginalnych części. I tak od lewej: półoś Nissan, zamiennik NTY (nr 0212Y61RH), custom z ZKZ Toruń. https://lh3.googleusercontent.com/OeaseEsmi...SQ=w800-h600-no Przyjrzyjcie się pierścionkowi osadczemu przegubu Nissana - przy ściąganiu przgubu został nieco przefrezowany. Nieściągalne przeguby ściągnąłem metodą bezwładnościową: półoś w rurę a potem parę razy o betonową posadzkę. Na posadzce położyłem cienką folię co by nie tłumiła uderzenia a jednocześnie ochroniła nieco upadającą półoś. Krótsza jest lżejsza a więc było trudniej. Druga strona, na customowej widać większy wieloklin https://lh3.googleusercontent.com/u9HtHs8B3...11=w800-h600-no Trzeba powiedzieć, że obsługa tematu przez ZKZ Toruń była bardzo dobra. Realizacja w niecałe 3 tygodnie. Wszystko na telefon. Żadnych problemów z komunikacją. Wszystko zrobione zgodnie z zamówieniem. Jakość wykonania bardzo wysoka. Cena krótszej prawej półosi ok. 500 zł brutto, lewej ze względu na długość - 1200 zł. Jest możliwa do zamówienia droższa opcja heavy duty do rajdów ale do tego trzeba by dokupić lepsze przeguby. https://photos.google.com/album/AF1QipNXy9R...PywwIOY2o3Tjurs |
|
|
Sat, 14 Mar 2020 - 19:09
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Znów się podepnę, czy ktoś spawał półosie? jakiego drutu użyć?
|
|
|
Sat, 14 Mar 2020 - 19:12
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 August 2008 |
Tu masz coś ale dużego momentu to nie przeniesie:
http://www.thelolaregistry.com/Projects/LO..._conversion.htm https://www.yotatech.com/forums/f88/custom-...927/index2.html |
|
|
Sat, 14 Mar 2020 - 20:36
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
Ja spawalem migomatem półosie i wał ,tylko że używałem półosi rurowych
Rozcinalem w tokarce pręt stalowy dotoczony pod wymiar otworu w półosi Pręt wprasowalem rowno w jedną i drugą część po ok 5cm,zostawiając szczelinę między półosiami jakieś 2mm tak żeby przetopić do pręta podczas spawania Półoś w tokarkę spr.czy nie ma bicia i spawanie Dodatkowo w trzech punktach na str.za spawem przewiercalem półoś tak żeby dostać się do wprasowanego pręta i dodatkowo przetapialem Nie wiem na ile takie coś wytrzyma ja to robiłem w MK2 R32 i dzialalo bez problemu,jak masz warunki to za grosze i niewielkim nakładem pracy mozna spróbować -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Sat, 14 Mar 2020 - 22:42
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
Ja spawałem w Omedze, z tym że były lite, diaksem ucięte i lekkim scierniwem zdjęta farba, tokarz dorobił tuleje na to z 5mm grubości, 50mm długie, nabił na miejscu aby były osiowo. Pierw grań bez materiału TIG'iem robiłem aby się upewnić że mam pewny bazowy przetop dookoła, potem MAG'iem standardowym drutem. Nie kołkowałem bo zwykłe wiertło się poddaje, a węglika nie miałem pod ręką. Jak narazie strzały ze sprzęgła znosi i nie bije, a niema mowy o buksowaniu bo jest LSD, zobaczymy co dalej.
|
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 08:26
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Pytam, bo gdzie nie zadzwonię to zawsze jakieś marudzenie jest a mógłbym zrobić hybrydowe półosie sobie sam, spawam gazociągi więc pospawać poprawnie będę umiał ale chodzi tu o materiał, czy to w ogóle jest spawalne i co użyć za wypełnienie, połośka nie jest z niczego twardego bo piła taśmowa wzieła bez problemu, widać też po iskrach że nie jest to jakieś super twarde, originalnie jest spawana przez tarcie bo są po tym ślady, żebym miał jak też bym tak zrobił ale trzeba by mieć tokarkę z bardzo dużym konikiem, żeby złapał półośkę z jednej strony no i dużo siły, żeby pchać jedną część do drugiej ewentualnie naciać same zęby z jednej strony bo jest na czym ale też boję się że mi to spieprzą...
|
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 11:59
Post
#36
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
W moim przypadku były utwardzane powierzchniowo i to dość głęboko. Ale materiał to raczej żaden wyczynowy nie jest, przecież nie może to być za kruche Jechać normalnym materiałem i się nie zastanawiać.
|
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 14:02
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
Ja za pręt użyłem tłoczysko do siłownika windy załadowczej
Wydaje mi się za łączenie (pręt,rurka )powinno być nie za długie żeby jak najwięcej zostało ori półosi i mogła pracować -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 19:30
Post
#38
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Moje półosie oryginalne są miękkie jak plastelina, przynajmniej tak wygląda to po szlifowaniu tarczą (po iskrach) po punktaku i frezie z węglikiem który idzie jak dziki nawet w miejscu uzębienia na przegub i też nie widać żadnych odbarwień sugerujących jakiekolwiek utwardzanie a półosi chyba oryginalnych przednich z quattro nikt nie ukręcił. Auto ma być dość mocne bo plany są na 700+ i okolice 900nm i mocno się zastanawiam co robić... wolałbym, żeby ktoś mi zrobił zęby na półosi bo jest materiału ale jak patrzę na to wszystko to serio wolałbym to tigiem oblecieć i mikogo nie prosić i nie tłumaczyć po 100razy ale z drugiej strony tez się boję że się to ukręci przy pierwsym ruszeniu z lc.
|
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 20:49
Post
#39
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 August 2008 |
Hmm,
po doświadczeniach 16vg60 i pszczelaszkov sam wykonam z ciekawości drugi komplet łączonych tuleją i spawem półosi jako wersję ekono. |
|
|
Sun, 15 Mar 2020 - 23:19
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła |
Myśle że to czy 300,500,700Nm to raczej bez większej różnicy, pytanie raczej jakie opony będą. Jak trakcje zerwie już przy 300Nm, to przy 700Nm w poslizgu taki sam moment finalny będzie przez półoś szedł. Chyba że to będzie do drag'u i jebitny strzał na wejściu to może być kicha.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 16:26 |