Coś o awaryjnosci aut |
Coś o awaryjnosci aut |
Sat, 11 Jan 2020 - 18:28
Post
#1
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/top10-naj...Z1fGG8#slajd-10
Teraz niech kazdy pomnoży liczbę awarii razy 10 przy średnich przebiegach 200tys i wychodzi jak na dłoni że koszt aut to nie tylko lać olej i 2000tys zł na to rok na części jak to niektórzy udowadniają że jest. Padające skrzynie co 50tys km to norma tak jak osprzęt silnika co 30tys km czy inne denerwujące przypadłości. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 11 Jan 2020 - 18:28
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 11 Jan 2020 - 20:08
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Hondy czy Toyoty tam nie widzę. Aha, no tak...
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Sat, 11 Jan 2020 - 20:15
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 11 Jan 2020 - 20:45
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Prosze Cie Piwo, myslisz, ze jako wlasciciel CTRa nie znam tego tematu?
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-dlu...or-dane/zvn8vwx -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Sat, 11 Jan 2020 - 21:23
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
.... Padające skrzynie co 50tys km to norma tak jak osprzęt silnika co 30tys km czy inne denerwujące przypadłości. No nie no, nie "norma" tylko w tych najgorzej wypadających w testach w/w auto-świat. Ja tam sobie własny test robię cywilnego auta (Mazda) i przez prawie 5 lat i > 100tys i .. nic. Po prostu nic. Wizyt ponad przeglądy w serwisie zero (w zasadzie to i tych przeglądów mniej, bo tak banalny dostęp do filtrów czy korka oleju, że szkoda czasu jechać do serwisu). Też mi trudno po Alfach i Fiatach uwierzyć, ale jednak da się takie wozy zrobić. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sat, 11 Jan 2020 - 22:06
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2018 |
Uogolnianie na podstawie jakiegos testu z gazety niestety nie powie Ci nic na temat awaryjnosci aut. Z kazdego wymienionego na liscie auta znajdziesz wlasciciela, ktory "leje olej" i jezdzi od lat. I na tej podstawie mozna powiedziec, ze wszystkie bezawaryjne?
Sa modele ktore maja wieksze problemy, sa ze maja mniejsze. Tak bylo od zawsze. Moze producenci mogli by Ci cos powiedziec o awaryjnosci na podstawie pierwszych latach uzytkowania, bo przeciez kazdy i tak pojedzie na gwarancje... a wiedza ile sprzedali itd, tylko czemu maja to robic i jeszcze przy tym nie lgac ? |
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 10:42
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 |
Jak by się samochody na gwarancji nie psuły to by na jednego sprzedawcę w ASO nie było 4 mechaników na zapleczu.
|
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 11:47
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 26 August 2014 |
@Andrzejsr Rodzice mają Mazdę 3 2012r, 130tys przebiegu i dokładnie to samo. Nie zepsuło się absolutnie nic. Jedyne rzeczy które były wymieniane a nie są olejem i filtrami to przednie żarówki, klocki i pióra wycieraczek.
|
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 12:00
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Makabra.
Bardzo smucą forumowe komentarze. Niektórzy już zapomnieli, jak takie zestawienie wyglądało by w złotej erze motoryzacji. Parę drobnostek, coś większego w jakimś Fiacie czy Renówce. Padnięta skrzynia biegów po 50 tys, i to w segmencie premium? Chyba jak zazdrosny sąsiad spuścił komuś olej. Jakby tak wyłączyć spawy eksploatacyjne, to dzisiaj 30 letnie samochody są mniej awaryjne, niż te gnioty z zestawienia. Np. wczoraj wymieniłem 30-letni simmering na ataku w Volvo. Regularne 200 na autostradach w końcu go zabiło. I tyle, inna liga! |
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 12:54
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
@Andrzejsr Rodzice mają Mazdę 3 2012r, 130tys przebiegu i dokładnie to samo. Nie zepsuło się absolutnie nic. Jedyne rzeczy które były wymieniane a nie są olejem i filtrami to przednie żarówki, klocki i pióra wycieraczek. No właśnie. Do tego tej eksploatacji tam to tyle co kot napłakał. 3kę w rodzinie też mamy z 2010r używaną, kilka lat temu kupioną i... nic. Po prostu. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 14:02
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Wszytskie samochody się psują, nowe czy stare. To że różnica cenowa między np nowym a 2letnim samochodem przekracza koszt napraw jakie kiedykolwiek pochłonie ten samochód to już inna sprawa...
|
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 14:54
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 |
Najwięcej do powiedzenia o tym że wszystko się psuje mają właściciele psujaków ... z tą różnicą że jedni to nazywają psuciem a inni normalnym serwisem a często dochodzi amnezja połączona z ekonomią czyli mam kibla ale kiedyś muszę go sprzedać więc pijar trzeba robić
|
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 15:26
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
[quote name='hubi91' date='Sun, 12 Jan 2020 - 14:02' post='1341562']
Wszytskie samochody się psują, nowe czy stare. Tylko niektóre trochę bardziej niż inne. |
|
|
Sun, 12 Jan 2020 - 17:15
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
Mam dziwne wrażenie że jakby wszystkie samochody dojechały bezawaryjnie do końca testu to nikt by tego artykułu nie przeczytał ...
A co do wniosków wyciąganych na próbie 1 to chyba nie trzeba tego komentować ... To już lepiej niech się wypowie jakiś flotowiec z korpo w którym jezdzi kilkadziesiąt albo kilkaset samochodów tej samej marki -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Tue, 14 Jan 2020 - 19:14
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk |
Ja uważam, że największą wadą każdego auta, bez względu na jego wiek i pochodzenie jest pierwszy właściciel i potem ewentualnie kolejni. Ten pierwszy szczególnie w delikatnej nowoczesnej motoryzacji.
Druga kwestia, że wczoraj miałem na warsztacie passata 1.5 tsi 19 rok, 16tkm przebiegu auto wcina olej i ma już mokre amortyzatory przednie. Auto użytkowane do wożenia prezesa (z głową i dostojnie). Kolejna kwestia to fakt iż niektóre marki szczególnie te brylujące w testach niezawodności podczas usuwania usterek gwarancyjnych wielokroć nie są wprowadzane do systemu. Po co?? Po to by poprawiać statystyki. Książka serwisowa klienta owszem jest uzupełniona. 4 mechaników na jednego doradcę... no tak od kogoś muszą się nauczyć. Haha, mam takie spostrzeżenia, że to doradcy czasami mają więcej wiedzy niżeli mechanik. Bo skąd ma ją mieć skoro w aso jeden lub dwóch kumatych a reszta to "dzieci" po technikum w którym wymieniali szybę w żuku, regulowali luzy w 126p i wymieniali olej w aucie pana dyrektora. Szara rzeczywistość polskiej edukacji zawodowej;/ |
|
|
Tue, 14 Jan 2020 - 23:08
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Testy niezawodności to jest żart, nawet laik po uważniejszym przyjrzeniu się powinien zauważyć że coś tu nie gra, np. "bliżniaki" czyli auta produkowane na tej samej linii produkcyjnej pod innymi markami mają totalnie różne wyniki. Zresztą zdaje się że Dekra już z raportów zrezygnowała bo można je sobie było...
W ASO, w którym przed laty pracowałem, był jeden mechanik, który wiedział co jest grane, reszta to stażyści, problem się robił jak mechanik szedł na urlop, wtedy pracę nadzorowali handlowcy bo dział się makabryczny cyrk, z niepotwierdzonych źródeł po 10 latach nic się nie zmieniło To nie szyld czyni warsztat kompetentnym a ludzie w nim pracujący. Jeżeli chodzi o awaryjność, stare auta psują się na pewno inaczej, nie ma też co popadać w przesadę że kiedyś to było, po pierwsze nie było, a po drugie już nie jest, bo wieku i przebiegu się nie oszuka. Różnica starszej motoryzacji a dzisiejszej jest taka że kiedyś producenci prześcigali się w zrobieniu lepszego auta, teraz bardziej opłacalnego. |
|
|
Wed, 15 Jan 2020 - 07:14
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 |
Problemem też są te wszystkie "bajery" i ulepszenia ekologiczne które mocno komplikują auto a czasu na jego zaprojektowanie testy i wypuszczenie na rynek zbyt dużo nie ma stąd teraz trzeba myśleć w tym samym czasie o 1000 bajerów i 500 ekologicznych rozwiązań gdzie kiedyś to było 100 i 50 dlatego ktoś zawsze może dać dupy. Robi się jak w telefonach, najlepiej co rou nowy model, żeby somsiad widział że ja mam nowszego.
|
|
|
Wed, 15 Jan 2020 - 07:42
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
zeby widzial ze mam szybke nie peknieta.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 15 Jan 2020 - 07:47
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
To kiedy jest to magiczne "kiedys" gdy samochody sie nie psuly?
Vectry, laguny, czy chociazby e46 20 lat temu byly takie zaj..ste? Czy mowimy o epoce w124? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wed, 15 Jan 2020 - 08:42
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Japonczyki sie dalej nie psuja ale ludzie w PL wybieraja Ałdi z przebiegiem 200 albo 300k bo jest bardziej premium i nie wygladaja juz na gołodupcow.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 13:52 |