![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 16 February 2018 ![]() |
Myslalem ze to tylko przypadek w opisie na pcb. Jak to jest postawione na mos 65 to szacunek.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Wiem że dużo elementów ale to jest moje wyzwanie - sterownik pracuje na klasycznym/legendarnym procesorze 6502 i osobnych układach peryferyjnych stąd tak rozbudowana część cyfrowa, za to wszystko biega na zegarze 12Mhz w porównaniu do megasquirt i - 8mhz, przetwornik A/D mam 11 kanałów po 12bit co pozwala na całkiem sensowną rozdzielczość pomiaru, wbudowany map sensor mpxh6400 (zakres pomiarowy od 20 do 400kpa) oraz mpxh6115 jako czujnik ciśnienia atmosfrycznego, wejścia analogowe - external MAP/analog in , CLT , MAT, TPS , sterowanie szerokopasmową sondą lambda , wejscie launch in, wejscie czujnika wału typu VR in, wyjscia - 4 końcówki mocy do sterowania wysokoohmowymi wtryskiwaczami, 1 końcówka do IAC pwm, 1 - grzałka sondy szerokopasmowej , 1 - boost controller/generic PWM , 4 końcówki do sterowania przekaźnikami/żarówkami np check , shift light, fuel pump , fan controll, 2 wyjścia na aktywne cewki/moduł zapłonu w trybie waste spark 4 cyl, wyjscie tacho out, rozdzielone masy na mase power, analog , oraz cyfrową, port rs232 i usb na płycie , przełączane automatycznie w zależności do którego portu ecu wepniemy. Z punktu widzenia programowego to mapy 15x15 - zapłonu/paliwa , mapa boost/pwm - 10x10 , trigger 60-2 oraz kilka innych ciekawych ficzerów - np pomiar tps na 10 bitach i konwersja na 8 bit przez skalowanie go do pełnego zakresu pomiarowego od 0 -255 ![]() generalnie to szacun bo to 100% pure coding w asemblerze ;-) Nie ukrywam że pomimo milionów kompilatorów mi kleoanie w asm daje największą przyjemność ;-) Na czym zrobiłeś pomiar WBO2 ? Użyłeś jakiegoś Boscha CJ czy własne dyskretne rozwiązanie ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
przy obsłudze sondy bazowałem na tym opracowaniu - http://forum.cxem.net/applications/core/in...t.php?id=636970 , generalnie jeden wzmacniacz operacyjny , używam - 3 kanały AD (napięcie z ogniwa nernsta , zmierzony prąd pompy oraz wirtualne napięcie sondy ) , tyle że zamiast PWM prądem pompy steruję 12 bitowym DAC - MCP4921 , rozwiązanie podobne do kontrollerow z tech-edge
![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 ![]() |
swiety93 - szacun za wiedze i na pewno ogrom czasu poświecony na własne ECU.
W kwestii obsługi szerokopasmówki - piszesz, że używasz tylko 3 ADC, z ciekawości tylko spytam - jednym ADC obsługujesz rezystancję ogniwa Nernsta i napięcie ogniwa Vs "równocześnie" ? Btw. sam również popełniłem własne ECU - takie semi standalone, bo steruje tylko wtryskiwaczami - bez zapłonu, ten pozostał fabryczny. Sterownik zapewnia obsługę 5 wtryskiwaczy niskoomowych (LPG) w pełnej sekwencji operując tylko na czujniku halla w aparacie zapłonowym i "zbieraczu sygnałów" montowanego na przewodzie WN 1 cylindra. Bodajże 8 wejść analogowych i 3 zwykłe klucze tranzystorowe do przekaźników. Sterownik jezdzi w 80B4 2.3NG (mechaniczny wtrysk, a że chciałem mieć LPG w sekwencji, powstał ten sterownik) Wszystko na STM32F103. Timerów do zrobienia pełnej sekwencji wystarcza akurat do puszczenia 8 cylindrów w pełnej sekwencji(z 2 etapowym sterowaniem, FULL, potem podtrzymanie PWM) ze sprzętową obsługą. Założeniem mojego projektu była prostota żeby to w ogóle mogło trafić do samochodu (udało się - trafiło i jeździ cały czas), wszystko siedzi praktycznie w jednym układzie, brakuje mi tam tylko epromu - tego stmy nie mają... ![]() Pozdrawiam serdecznie ! |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
tak tylko jeden kanał , algorytm mierzy napięcie z ogniwa nernsta VS , po czym na ok 1/10 000 sek puszcza impuls na ogniwo nernsta przez tranzystor i rezystor 10 k, po czym po pomiarze wraca z powrotem do pomiaru napięcia VS, na zasadzie różnicy pomiedzy napięciem VS a napięciem zmierzonym w czasie impulsu wyznaczam rezystancje bądź wartość różnicy dla ok 300ohm i tak steruję PWM grzałki żeby rezystancje na ogniwie nernsta miała właściwą wartość - używam regulatora typu PID ( to oczywiście dla LSU 4.9 )
Kiedyś mam nadzieję że właśnie na jednoukładowcu zbuduję własne ECU ,natomiat patrząc na Twój projekt i nie tylko , fajnie że w polsce jest kila osób , które potrafia i budują własne ECU ![]() W przypadku takich projektów ilość godzin poświęconych na kod, opracowanie schematu a później płytki to można liczyć w 100 .... -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 ![]() |
W przypadku takich projektów ilość godzin poświęconych na kod, opracowanie schematu a później płytki to można liczyć w 100 .... Dokładnie. Miesiące "wyjęte" z życia. Plus ilość wypalonego paliwa na strojenie + równoczesny debug również liczony w 100 litrów paliwa... ![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dokładnie. Miesiące "wyjęte" z życia. Plus ilość wypalonego paliwa na strojenie + równoczesny debug również liczony w 100 litrów paliwa... ![]() Jak ktoś tego nie robił, to nie doceni ilości pracy włożonej w takie projekty. Ja spędziłem nad moim projektem parę lat. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
A kto tutaj nad swoimi projektami nie spędził połowy życia?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak tylko jeden kanał , algorytm mierzy napięcie z ogniwa nernsta VS , po czym na ok 1/10 000 sek puszcza impuls na ogniwo nernsta przez tranzystor i rezystor 10 k, po czym po pomiarze wraca z powrotem do pomiaru napięcia VS, na zasadzie różnicy pomiedzy napięciem VS a napięciem zmierzonym w czasie impulsu wyznaczam rezystancje bądź wartość różnicy dla ok 300ohm i tak steruję PWM grzałki żeby rezystancje na ogniwie nernsta miała właściwą wartość - używam regulatora typu PID ( to oczywiście dla LSU 4.9 ) podobne rozwiązanie jest w VEMS Polecam przyjrzeć się projektowi RusEFI https://rusefi.com/ -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
A kto tutaj nad swoimi projektami nie spędził połowy życia? Nie ma wogóle porównania do projektu auta vs projekt takiego SA. Bo to są setki godzin na JEDEN projekt -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Setki godzin, które nijak mają się do kupienia gotowego rozwiązania a zaoszczędzone pieniądze i czas poświęcić można na resztę auta
![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Równie dobrze można iść do salonu i kupić gotowy samochód.
Chylę czoła za custom FI do Poldka, pociągnij temat dalej, bo jest potencjał. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Setki godzin, które nijak mają się do kupienia gotowego rozwiązania a zaoszczędzone pieniądze i czas poświęcić można na resztę auta ![]() Najlepiej to w ogóle zawieźć do tunera i niech zrobi a resztę czasu poświęcić na jeżdżenie... a przy okazji niczego się nie nauczyć. Co za podejście... |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Zależy co jest projektem dla kogo, dla niektórych projektem jest pojazd jako całokształt, dla niektórych chęć sprawdzenia własnych umiejętności co widać tu po użytych komponentach że tak je nazwe z serii "legacy"
![]() |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Ja rozumiem oba podejścia - z jednej strony to co napisał P@bLO ma sens - nie każdy musi do fajnego projektu zrobić stand-alone, musi się znać na elektornice i programowaniu - więc kupuje EMU,VEMSA , EASY ECU czy cokolwiek innego i taktuje to jako kolejną cegiełkę potrzebną do budowy projektu bez zagłębiania się w temat
![]() Z drugiej strony dla niektórych z nas większą satysfakcję stanowi kiedy udaje się ożywić mechanikę własną elektroniką , kiedy po podłączeniu własnego ecu widzisz jak wszystko zaczyna żyć ![]() G-Rad a co chciałbyś więcej wiedzieć o moim projekcie ? -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dokładnie tak samo z mechanika jak jest pasja jest motywacja i jest dlubanie i po nocach i nikt nie liczy tych tysięcy godzin i nikt nigdy za nie nie zapłaci. Też odbilem się z emu od v8 i robię swój sterownik zobaczymy co wyjdzie. Nie liczę że ktokolwiek za to zapłaci zważywszy że użyte komponenty spowodują że będzie to stero high budget.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
gdybyś coś potrzebował pomocy to wal śmiało
![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Spoko oddać do tunera i sobie jeździć - jeżeli miało być o mnie to muszę Cię zmartwić - robię też coś przy aucie sam ale nie tykam się rzeczy, które można zrobić ekonimiczniej
![]() Nie jestem mechanikiem, nie dorastałem w rodzinie mechanika, ani żadnych nauk nie pobierałem w tym kierunku - jestem samoukiem świadomym swoich umiejętności i możliwości bez wybujałych ambicji i mniemania o sobie ![]() Chcąc uturbić auto produkujesz własną sprężarkę czy kupujesz gotową? Kute tłoki sam produkujesz czy zamawiasz na wymiar? Itd. Itp. -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 18:42 |