Hyundai i WRC, przekucie sukcesu w rynek |
Hyundai i WRC, przekucie sukcesu w rynek |
Sat, 30 Nov 2019 - 13:01
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Hyundai zdobył tytuł WRC wśród producentów.
Wprawdzie konkurencja nie jest ogromna, ale sukces jest. Nie znam modeli hyundai, ale może wsparłbym ich za ten sukces i nabył jakiegoś nowego hyundai, który przekuwa sukces WRC w rynkowy wóz. Czy hyundai oferuje jakiś samochód odnoszący się do WRC z napędem na 4 koła i mocnym silnikiem? Czy idzie w ślady citroena, który wstydził się sukcesu xsary czy C4 i wersja c4 by Loeb różniła się od VTS podpisem Loeba na nadwoziu? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 30 Nov 2019 - 13:01
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 30 Nov 2019 - 13:22
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec |
A któryś inny producent tak zrobił? Peugeot 206 może? 307 CC? Ford Fiesta? VW Polo? Nie wiem w sumie co tam jeszcze jeździ w rajdach.
Imprezy jeszcze jeżdżą, czy Subaru też się już zorientowało tak jak Mitsubishi, że takich aut nie ma sensu produkować w wersji drogowej, chyba, że chce się stanowić margines albo doprowadzić firmę do bankructwa? |
|
|
Sat, 30 Nov 2019 - 13:27
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Nieszczególnie interesuje mnie czy ktoś tak zrobił. Interesuje mnie czy hyundai coś takiego zrobił czy zrobi.
Wiem, że citroen nie zrobił, a czy im się opłacało czy nie to już nie mi oceniać. Ford długo się bronił, ale w końcu zrobili focusa 4wd. Subaru mitsubishi czy VW to wiadomo. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sat, 30 Nov 2019 - 13:30
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec |
Który nigdzie nie wystartował bo jeżdzą Fiestą
ma być i30N Awd, nie wiem na ile aktualne https://wrc.net.pl/prototyp-hyundaia-i30-n-...wal-dla-golfa-r |
|
|
Sat, 30 Nov 2019 - 13:35
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Chyba nie zrozumieliśmy się. Nie musi być to ten sam model co jeździ w WRC. Nawet lepiej dla mnie gdyby był to model większy, jak w przypadku forda.
Ten i30N całkiem interesujący. Dzięki o to mi chodziło. Ktoś coś wie na temat dostępności tego wozu? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 19:30
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Chyba nie zrozumieliśmy się. Nie musi być to ten sam model co jeździ w WRC. Nawet lepiej dla mnie gdyby był to model większy, jak w przypadku forda. Ten i30N całkiem interesujący. Dzięki o to mi chodziło. Ktoś coś wie na temat dostępności tego wozu? Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale naprawdę nie słyszałeś o I30N ? -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 19:34
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Może gdzieś słyszałem. Nie interesowalem się hyundaiami. To ten awd już jest dostępny?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 20:26
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 30 March 2009 Skąd: Kwidzyn |
|
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 20:33
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Jestem leniwy ale obejrzałem stronę Hyundai.pl i poza tym że ma czerwone zaciski hamulcowe to nie znalazłem ciekawych informacji. Z pewnością oczekuje tutaj takich podpowiedzi jak Twoja bardzo dziękuję Ci za tą pomoc.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 22:41
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 |
Temat 4x4 i automatu przewija się już od jakiegoś czasu. Były głosy, że MY2020 miał już mieć automat, nie ma. Względem MY2019 zmienili coś w EVAP i tyle zmian. Tak więc przypuszczam, że będą dawkowali emocje i automat będzie dopiero od września/października 2020, a 4x4 jeszcze rok później. Obecnie niestety tylko fwd i manual.
Tak się jakoś wydarzyło, że zostałem właścicielem i30N. Planowałem raczej używane BMW F30 lub E92 M3 (podobna kasa). Zacząłem szukać, czytać, pytać wśród znajomych i nieznajomych. Entuzjazm z czasem opadł. Zacząłem rozglądać się za autami nowymi. Oglądałem Golfa GTI (R zbyt drogie), Cuprę, Civica Type R, Focusa ST. GTI i Cupra były totalnie bez jaj i charakteru, wszystko sztuczne jak ten dźwięk silnika z głośników. Civic odrzuca mnie wyglądem, Focusa nie mieli na demo do jazd. Hyundaia nawet nie brałem pod uwagę. W sumie całkiem przypadkiem wyszło, że wylądowałem na jeździe próbnej. Samochód wzbudził we mnie takie emocje, że kilka dni później kupiłem swój. W sumie już po kupnie auta zacząłem o nim czytać i utwierdziłem się w przekonaniu, że to dobry wybór. Sporo pochlebnych opinii, brak krytycznych usterek, przyzwoite koszty serwisu. Ja jestem z tego auta bardzo zadowolony. Oczywiście ma swoje wady. Wnętrze jest tandetne, a audio fatalne, ale wydaje mi się, że za tę forsę jest uczciwie. Ktoś powie o dużej utracie wartości. Nawet jeżeli procentowo straci dużo, to kwotowo jestem w stanie to przełknąć. Ogólnie to całkiem fajne auto. 275 koni, szpera, adaptacyjne zawieszenie, automatyczny międzygaz (największa moim zdaniem wada manuala wyeliminowana), przyzwoite heble i nieźle grzmiący wydech. Jeszcze nie zdarzyło się żebym kogoś przewiózł lub dał się przejechać i osoba wysiadająca z auta była zawiedziona tym co zobaczyła. Raczej pozytywne zaskoczenie. Jak już to są zastrzeżenia do przyśpieszenia i jakości wnętrza (właściciele dokoksowanych diesli BMW i Audi). Na suchym brak 4x4 nie jest problemem, trochę dokucza jak jest zimno i mokro, ale bez dramatu. Na prostej jest jakiś niedosyt względem poprzedniego auta (4x4 i lepsze czasy 0-100), ale jak się dojedzie do pierwszego zakrętu to ten niedosyt znika. Jest mega skuteczny w zakrętach i bardzo łatwy do opanowania. Auto jest na tyle przyzwoite, że nie czuję specjalnie potrzeby dłubania w nim i kombinowania jak nie stracić gwarancji. Zmienię opony na Michelin PS4S (seryjne pzero to badziewie) i starczy. W każdym poprzednim aucie zaraz po kupnie miałem całą litanię modyfikacji do zrobienia. Z Hyundaiem tak nie mam. Lepiej zbierać forsę na następcę lub w ogóle coś o kilka klas wyżej. |
|
|
Sun, 01 Dec 2019 - 23:11
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Dzięki za informacje. Pytanie czy wozem można pojechać na jakąś amatorkę z nudów i przetrwa bez awarii? Fajnie, że podajesz małą awaryjność.
Ile zrobiłeś kilometrów i czy coś Ci padło? Hamulce skuteczne? Pływające tarcze? Osobiście nie chcę automata, wolałbym 4x4 manual. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 02 Dec 2019 - 08:38
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Jeśli chodzi o Awaryjność: Gadałem z ludźmi na Nordschleife i ogólnie mówią, że sporo N'ek jest upaanych jazdach turystycznych i nic się nie dzieje, a mieli porównania z MiniCooperami, czy 1er, gdzie często układy chłodzenia się rozlatywały. Ogólnie w wypożyczalniach na biorą N'kę, bo dość bezobsługowe wozy, nawet przy "amebach" za kółkiem.
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Mon, 02 Dec 2019 - 11:00
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków |
Jest na Fb grupa użytkowników - niby każdy swoje chwali, ale o mankamentach też można poczytać. ;-)
link: https://www.facebook.com/groups/290484054936309/ |
|
|
Mon, 02 Dec 2019 - 11:06
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Pytanie co będzie z tego AWD jaki będzie mocny silnik. Jeżeli ma mieć moc s4 b5 sprzed ponad 20 lat to nie potrzeba mu AWD ale jak ma być mocą zbliżony do WRC czyli moc rs4 sprzed 20 laty to będzie ciekawa opcja i być może nawet tańsza alternatywa dla wielu dzikich wcieleń awd.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 02 Dec 2019 - 20:14
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 |
Jest na Fb grupa użytkowników - niby każdy swoje chwali, ale o mankamentach też można poczytać. ;-) link: https://www.facebook.com/groups/290484054936309/ No właśnie polecam poczytać grupę. Widać, że użytkownicy są zadowoleni z zakupu, a problemy niezbyt częste. Polecam również forum n-car.net, gdzie jest już prawie 4000 użytkowników z całego świata. Przeważają głosy pozytywne. Tematów o problemach i awariach niezbyt wiele. W dodatku nie są to usterki krytyczne (o takich pisałem w swoim wcześniejszym poście). Czasami mam wrażenie, że niektórzy na tamtym forum szukają na siłę problemów z braku rzeczywistych. https://n-cars.net/forums/threads/i30n-comm...s-recalls.2108/ Niewymienione w pierwszym poście, a znane są jeszcze: -hałasująca przekładnia kierownicza -parujące lampy (to chyba zmora nowych aut...) -sporadycznie długo kręci rozrusznik nim silnik odpali Mojego egzemplarza dotyczą: sporadyczny problem z wbiciem 6 biegu, ale nigdy na rozgrzanej skrzyni (zgłoszę w ASO przy kolejnej wymianie oleju, ale mam wrażenie, że z czasem dzieje się to rzadziej), lekki hałas z okolic tylnej tapicerki (ignoruję to) oraz faktycznie na boczku siedziska zbyt szybko pojawiły się zagniecenia. Reszta opisanych usterek jest mi obca. Tylko problem z 6 biegiem uważam za warty odnotowania. Cóż to jest w porównaniu z usterkami jakie potrafią trapić auta nawet kilkukrotnie droższe. Dzięki za informacje. Pytanie czy wozem można pojechać na jakąś amatorkę z nudów i przetrwa bez awarii? Fajnie, że podajesz małą awaryjność. Ile zrobiłeś kilometrów i czy coś Ci padło? Hamulce skuteczne? Pływające tarcze? Osobiście nie chcę automata, wolałbym 4x4 manual. Raczej bez obaw można jechać na pojeżdżawkę. Jest to auto nadzwyczaj chętnie używane na torze i nie przypominam sobie chociaż wzmianki o egzemplarzu, który nie przetrwał (co nie znaczy, że takich nie było). Nigdy nie udało mi się doprowadzić auta do sytuacji, żeby miało mnie dość. BMW 330Ci na takiej samej próbie wymiękało szybciej niż ja. Pojawiają sie głosy, że IC jest zbyt mało wydajny i w ciepłe dni auto traci trochę moc. Zrobiłem 4 tyś km, więc moje auto nie jest przykładem awaryjności lub jej braku. Mi nie padło nic. Są egzemplarze, które mają za sobą 25-30 tyś km trudnego traktowania i brak awarii na koncie. Hamulce są ok. W wersji Performance (tylko tą warto brać pod uwagę) tarcze z przodu mają 345x30, z tyłu 314x20. Tarcze nie są pływające. Zaciski jednotłoczkowe też nie wyglądają imponująco. Wielkością tarcze są zbliżone lub nawet trochę większe niż u konkurencji. Poza drobnymi wyjątkami oczywiście. Nigdzie nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na siłę hamowania lub przegrzewanie się. Obawiam się, że opcja 4x4 z manualem nie będzie dostępna. Na dużo większe moce bym w tej budzie też nie liczył. To tylko moje przypuszczenia, ale czyta się różne ploteczki i przecieki. Oczywiście mam świadomość, że są auta szybsze na prostej, takie z 4x4 i automatem, takie które mniej stracą na wartości, takie które lepiej brzmią czy takie lepiej wykonane i z lepszym systemem inforozrywki. Tylko, że to jest Hyundai, który kosztuje tyle ile kosztuje i nie ma sensu porównywanie go do A35 AMG, RS3 czy M135i. Jego liga to raczej zwykłe HH. |
|
|
Tue, 03 Dec 2019 - 08:38
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Mam 30.000 przejechane i jedynym moim problemem była hałasująca tylna kanapa (na przeglądzie wyregulowali) i popiskujący pedał sprzęgła. Przesmarowany na serwisie i jest cisza.
Co do 6-tego biegu - problem synchronizatora, i podobno jest na to akcja serwisowa. Ale nie dopytywałem, u mnie też występuje to sporadycznie. Klocki i tarcze mam jeszcze fabryczne i starczą na kolejne 10.000 km. Oleju nie bierze to wcale. Prowadzę szkolenia w grupach na Tor Poznań Track Day, nigdy nie zabrakło mi hamulca. Na co dzień raczej używam normalnie, bez katowania. Konkretna fura, za dobre pieniądze, może nie najszybsza ale na pewno sprawnie się przemieszcza i jest pozytywnie opiniowana przez środowiska motoryzacyjne. Budzi też emocje ludzi interesujących się motoryzacją. Nie jest to pospolity golf gti. P.S. a na polskiej grupie wcale nie ma marudzenia -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Tue, 03 Dec 2019 - 09:58
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Da się już coś zrobić z tą mocą żeby chociaż było 300+? Jakiś porządny box albo program?
|
|
|
Tue, 03 Dec 2019 - 12:32
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Da się już coś zrobić z tą mocą żeby chociaż było 300+? Jakiś porządny box albo program? Na dzoeń dzisiejszy 380hp https://m.facebook.com/i30ntracktoy/?ref=br...7624&__nodl -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Tue, 03 Dec 2019 - 13:18
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
Mam i30N.
Minusy: Kłopot ze skrzynią (biegi parzyste na 2 razy trzeba wbijać w losowych sytuacjach). Tak, jest recall. Zgłaszałem sprawe 2x w ASO, ale myk jest taki, że serwisant musi potwierdzić temat. U mnie było: "ee tylko czasem nie wchodzi ten bieg". I tyle w temacie. Na polskie warunki wkurzają opony 19" i profil 35. Ostatnio kobita chwyciła za klamkę i klamka została w ręku, bo jakiś plastik umarł. Czuły na paliwo. Lałem 95 pierwotnie, to zaczął kotłować po 12-13 litrów przy 100-120km/h (na podciśnieniu). Korekty skasowane w ASO, zalane 98 i od tego czasu spalanie o ok. 3l mniej. Ale jakkolwiek myślałem, że nowoczesny silnik będzie bardziej ekono. Troszkę tłuścioszek. Te 200kg mógłby mieć mniej. Dźwięk silnika jest taki sztuczny. Po fajnie brzmiącej Hondzie, ten silnik jest taki nijaki. Plusy: wyposażenie sztywność budy w trybie N zawieszenie nie końca łamie kręgosłup pojemność bagażnika (wchodzą 4 koła 19" bez problemu) hamulce przednie lampy Dopełnieniem by była szybka dwusprzęgłowka, 4 buty i adaptacyjny tempomat. Jakkolwiek, jak na nadmuchanego kompakta nie jest źle. |
|
|
Tue, 03 Dec 2019 - 16:45
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
MiP, może poczytałbyś starawy już wątek zanim założysz temat...
http://www.racingforum.pl/Hyundai-i30-N-20...KM-t143393.html https://www.youtube.com/watch?v=kmzkHWr7Wyk -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 01:36 |