Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Szukając nieszczelności Saab 9-3
Lincoln e30ix
post Sat, 30 Nov 2019 - 07:03
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Witam
Panowie nie mogę odszukać nieszczelności w moim Saabie z silnikiem B207 z turbiną TD04.
Świst pojawia się tylko powyżej 1bara i tylko w zakresie 2500-3500obrotów, potem mimo wyższego doładowania (>1bar) jest cicho, krótki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=RnP5UqfDoqQ
Sprawdziłem zawór DV i jego przewód zasilający - szczelne, na WG założyłem dodatkową mocną sprężynę - bez zmian, zamknąłem układ od turbo do przepustnicy i wrzuciłem ciśnienie, teoretycznie nic nie słychać.
Może jakieś wskazówki, bo przyznam się, że głownie NA sie poruszam i jestem zielony w tej kwestii.


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 30 Nov 2019 - 07:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Damzzii
post Sat, 30 Nov 2019 - 09:17
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Seryjna ta turbina? Dolot do niej także? Nie brzmi to na nieszczelność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 30 Nov 2019 - 10:16
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





No trochę brzmi jakby wirnik czy łopatki turbiny tarły o obudowe. Może spójrz w turbinę czy luzu brak i czy łopatki nie uszkodzone.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 30 Nov 2019 - 10:22
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nieszczelność szybko zlokalizujesz logując korekty paliwa, napięcie z przedniej sondy lambda oraz max odczyt przepływki w b207. wink.gif


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 30 Nov 2019 - 10:32
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Gdyby była nieszczelność to chyba by gwizdalo też w okolicy 1bara, a wystarczy lekko odpuścić gaz i cichnie, podobnie po przekroczeniu tych 3500 aż do odcinki.
Jakby turbo obcierało to chyba w każdym zakresie obrotów.
Turbo seria TD04-14t, w dolocie tylko IC fmic, reszta fabryczna.
Logowanie to dla mnie trochę magia, jak w Astrze o które pisaliśmy (tam jest kłopot z DV i na razie zostaje w serii) DV może za słabo trzymać? Są jakieś szybkie sposoby na nieszczelności?


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 30 Nov 2019 - 10:47
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Niekoniecznie. Może turbina ocierać dopiero jak wirnik rozpędzi się np do 150tys obrotów czyli jak ładuje tego 1 bara
Napisz moze tutaj
https://forum.vectraklub.pl/forum/216-vc-silniki-benzynowe/
Ewentualnie na sabotage lub na
Facebooku na turbolpg zadaj pytanie.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
0-200km/h youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Sat, 30 Nov 2019 - 11:07
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Przy seryjnej 14t powyżej 4 tys obr za dużo już i tak nie nadmuchasz, stąd cichnie, słychać najbardziej tam gdzie ciśnienie jest najwyższe. Przesłuchałem pierwszy raz to myślałem że to tylko podczas "wstawania" ale się jeszcze mocno rozciąga.
Logi, albo pompować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sat, 30 Nov 2019 - 19:05
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Przy 1 bar jest cichutko po całej skali obrotomierza, dopiero powyżej pojawia się syczenie. TurboLPG i pomoc - hehehe
Mówisz chyba 11t którą też miałem, tam faktycznie moc wychodziła przy około 5k, ale tutaj jest 1.1 bar do prawie 5800obrotów,przy max 1.37bar na 2900.
A w logach (co prawda po OBD tylko mam) gdzie szukać nieprawidłowości?


--------------------
Mistrz GrandPrixPolski 2014 RWD
II wicemistrz GPP 2015
wicemistrz GPP 2016
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 11 December 2019 - 20:50