M60B40 przygotowanie pod 500+ |
M60B40 przygotowanie pod 500+ |
Tue, 19 Nov 2019 - 10:11
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 21 August 2012 |
Cześć,
Luźny temat odświeżenia silnika pod 500+ Obecnie seryjne i nieotwarte, moje m60 przyjmuje 0,55b z borga s300sx generując 437km/591nm. Silnik ma nie wiem którędy dość znaczny przedmuch do skrzyni korbowej (zmierzone prawie 0.2b, rzyga w odmę i catch tanka fest. Z jednej strony na ulicy przyjmuje taki boost od 15k km i dalej żyje. Z drugiej fajnie byłoby go ogarnąć, naprawić i przygotować tak, żeby przyjął te 0.2-0.3b doładowania więcej przebijając docelowe 500 koni i nie wydając na to 30k pln. Jak w obecnych czasach najsensowniej odprężyć m60? Kanapki pod głowice? Krótsze korby? A może ktoś ma godne polecenia miejsce w PL gdzie od A do Z kompleksowo ktoś to zrobi. Sądzę, że tulejowanie i full kucizna nie są w kręgu moich zainteresowań. Za grubo chyba, 500 wystarczy a sądzę, że do tego nie potrzeba aż tak grubych modów. |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 19 Nov 2019 - 10:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 19 Nov 2019 - 14:52
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik |
Nawet 500 powinien zniesc jesli bedzie dobrze wystrojony, ale przdmuchy biora ci sie z pierscienie, tlokow do - oraz tuleji juz zuzytej. kazde odprezenie pomoze ci uzyskac wiecej bezpieczenstwa ale sprawnosc diametralnie spadnie. Rozbierz wszystko, pomiar zrobic wszystkich podzespolow , mozesz lekko liznac tloki i juz bedzie ok. Pamietajac o tym ze dalej masz seryjny tlok. Mozesz rowniez wlozyc krotsza korbe, posiadam
pozdr k64 -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Tue, 19 Nov 2019 - 16:06
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp |
Jeśli chodzi o odprężenie to albo korby najsensowniej chyba, albo kiedyś wpadł mi do głowy pomysł z destrokerem wałem korbowym, m60b40 ma skok tłoka 80mm a m62b35 78,9, tylko trzeba by policzyć jaki wyjście CR wtedy, bo pojemność spadnie do ok 3920ccm, ale stopień sprężania powinien być już bardziej przyjazny pod doładowanie, a fizycznie wały powinny pasować zamiennie.
|
|
|
Tue, 19 Nov 2019 - 21:28
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Mierzyłeś kompresję? Brzmi jak oberwana półka mimo wszystko.
Odprężyć tocząc tłoki i walić 0,8bar. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Tue, 19 Nov 2019 - 23:32
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
Pomysł z tłokami też już proponowałem, a sam problem przedmuchu to raczej nie półka bo trwa zbyt długo. Już przy pomiarach zeszłego setupu w starym automacie pamiętam występował... obstawiam pierścienie? Bo raczej relacja w samym silniku góra/dół w żaden sposób nie odbiega od serii n/a
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wed, 20 Nov 2019 - 18:04
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie |
Mieliśmy tłoki z m60b40 spasowane w 4cylindrowym silniku, 1.8bara nie robiło na nich wrażenia.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:18 |