Typy korbowodów, przeznaczenie poszczególnych rodzajów |
Typy korbowodów, przeznaczenie poszczególnych rodzajów |
Tue, 05 Nov 2019 - 23:27
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp |
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań?
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 05 Nov 2019 - 23:27
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 02:34
Post
#2
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań? To załóż temat na głownym I-beam przy takiej samej wadze będzie miał wiekszą wytrzymałość -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 09:02
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa |
BTW, jakby można potem wydzielić to może jako odrębny temat, jakie przeznaczenie mają poszczególnych rodzaje kutych korb? Tzn które na wysokie obroty itd? Bo z tego co zauważyłem to mamy na rynku najbardziej popularne H- beam, potem I- beam/ A- beam, i X- beam. Dlaczego tyle typów i które do jakich zastosowań? Gdzieś ostatnio czytałem, ze główna różnica między H beam i I beam, to waga, (I Beam są na ogół lżejsze), a przez to przy silnikach które można wyżej zakręcić zniosą więcej. Chociaż zawsze mi się wydawało, że grubsza i masywniejsza korba jest mocniejsza... a tu taki psikus.. https://www.youtube.com/watch?v=MysGmO9G7eY tu jest w miarę logicznie to pokazane.. Sorki za off'a -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 13:39
Post
#4
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Generalnie Hbeam lepiej znosi dużo momentu z dołu, Ibeam jest znów lepsza do wysokiego kręcenia silnikiem. Jednego gość nie wział pod uwagę. Kuta korba I beam do 2JZ jest zazwyczaj trochę cięższa od H beam. A więc mocniejsza pod każdym względem
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 14:03
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI |
wszystko zależy od projektu całego korbowodu - generalnie im mocniejsze tym cięższe. Aktualnie pod kątem wytrzymałości możnaby powiedzieć że H-beam łatwo technologicznie zrobić lżejszy a I-beam cięższy ale wytrzymalszy. X-beam jest pomiędzy nimi (bardzo dobrze robi się w nich rifle drill). Jak robimy analizę FEA to tak to mniej więcej wychodzi.
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 14:16
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa |
No Tak, ale czy mimo wszystko, w większości aut seryjnych z turbo, nie są montowane właśnie korby typu I beam? Które to korby często jednak wystawiają kolano? Może nie w silnikach 2jz.. ale w wielu R4..
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
Wed, 06 Nov 2019 - 15:32
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI |
seryjne korby są odlewane w zasadzie w przekroju I. bo takie jest najłatwiej/najtaniej zrobić w masowej produkcji
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 23:56 |