Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego, Audi A3 1,8T 150@210 |
Zwiększona moc a wydajność układu hamulcowego, Audi A3 1,8T 150@210 |
Thu, 17 Oct 2019 - 13:22
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
Witam,
nie wiem czy dobry dział jakby co proszę o przeniesienie. Otóż mam stare Audi A3 1,8T w tej chwili ok 178 koni, ale w planach przekroczenie 200, chce zbliżyć się do S3/Cupry 210 Tylko pytanie mam takie co z hamulcami? czy jedyna opcja na ich poprawienie to upgrade, zmiana zacisku, większy rozmiar? Czy wystarczy dobra firma ATE/Zimmermann wentylowane + dobry płyn i da radę? No fakt 300 koni to to nie jest ale już teraz troszkę brakuje mi lepszej wydajności w hamowaniu. To jest podstawa bo prowadzić się może ciutkę gorzej ale jak nie ma czym hamować to jest komedia. Ogólnie jakie polecacie zestawy hamulcowe dla aut na płycie Golfa IV? Czyli 288 przód i 232 chyba tył. Dzięki pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 17 Oct 2019 - 13:22
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 17 Oct 2019 - 13:26
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem |
Zakładaj na przód hamulce z S3 8l 312mm.
Następny stage to tarcza zimmerman sport, klocek ferrodo ds, płyn hamulcowy rbf600, przewody w stalowym oplocie. |
|
|
Thu, 17 Oct 2019 - 13:46
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
Ok a sama zmiana na wypasione markowe tarcze + klocki ceramiczne nic nie da?
No dobra to już coś wiem. Myślałem o czymś takim ale może faktycznie bezsens https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki-zim...88mm-8347817663 |
|
|
Thu, 17 Oct 2019 - 14:15
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
|
|
|
Thu, 17 Oct 2019 - 14:20
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
Ok ale jarzma muszę zmienić czy nie?
|
|
|
Fri, 18 Oct 2019 - 08:07
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem |
Jarzma zmieniasz na 451, a zacisk z 288mm może zostać.
Chyba najlepiej kupić gotowy swap z s3 czyli jarzma, zaciski, przewody, używane tarcze i klocki za circa 500 pln, zamontować, pojeżdzić i z czasem wymieniać elementy na lepsze. |
|
|
Mon, 28 Oct 2019 - 08:56
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Pytanie to zadajesz sobie czy Ty wogóle korzystasz z tych hamulców. Udało Ci się na tym co masz teraz przegrzać hamulce ?
Jeżeli nie to znaczy że nie gnieciesz jak opętany i pewnie wystarczy zmiana na lepsze tarcze i klocki Ferodo DS może ew. rury do nadmuchu na tarcze i eto wsio. Bo to że będziesz miał więcej mocy to nadal nie oznacza że będziesz z niej korzystał tak że fura aż będzie stękać jak staniesz na parkingu. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Tue, 29 Oct 2019 - 18:55
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
Chodzi o to że rozpędze auto i jak chce zatrzymać to muszę dusić w pedał hamulca dość konkretnie i nie staje natychmiast, u kumpla w golfie tdi lekko przyciśnie i auto staje na baczność.
Jak przybędzie mocy to boję się tego że po prostu nie zatrzymam się gdy będzie taka konieczność. Albo wjadę na krzyżówkę na czerwonym bo nie wyrobię No chyba że mylę pojęcia, u kolegi w sumie servo może być inne, no ale sam fakt że w S3 są inne hamulce, nawet nie wiem czy 180 konne seryjne odmiany nie miały większych niż 150tki to już o czymś świadczy. Czyli co stykną mi dobre wentylowane + ceramiczne klocki a rozmiar taki jaki jest? |
|
|
Tue, 29 Oct 2019 - 19:43
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Może auto napraw ?;-)
Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa? |
|
|
Tue, 29 Oct 2019 - 19:57
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
Może auto napraw ?;-) Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa? ja nawet wczoraj a3 1.8t 200km zwykłe tarcze i klocki auto staje dęba, hamowanie z 200-0 żaden problem -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Tue, 29 Oct 2019 - 20:58
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
Może auto napraw ?;-) Kilkoma a3 jeździłem i wszystkie miały ostre hamulce. Płyn hamulcowy kiedyś zmieniałeś? Układ odpowietrzony? Klocki/tarcze aktualne nie są zjechane już na maksa? Hmm auto przechodzi przegląd bez problemu a to by raczej wyłapali, poza tym klocki mam nowe, wkładam tylko Bosch, ATE lub TRW, płyn zmieniany w sumie z 3 lata temu na ATE SL6 ale co roku nie trzeba chyba? Po prostu jak jadę tak do 130 km/h jest ok a szybciej mam obawy, co nie znaczy że nie zahamuje tylko no nie jest to takie jakbym sobie tego życzył. Może po prostu zrobie wymianę całości i np założe ATE power disc i zmienie płyn na Motula rbf600 Dla przykładu ostatnio lecę sobie autem na obwodnicy ze 140 km/h i nagle wjeżdżam w normalną drogę, ciut niższa prędkość zmienia się światło na czerwone więc lekko przyspieszam a z boku koleś wyjeżdza Corsą 1,2 z Lidla czy Kauflandu to zmieniłem pas na lewy bo nie wiem czy bym wyhamował do 40 km/h tak nagle..o takim czymś myślę Chyba że ten zestaw hebli co mam to jest kiepska półka. |
|
|
Tue, 29 Oct 2019 - 21:42
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa |
Jarzma pod 312 to chyba jakieś grosze kosztują, więc przejdź na te 312, do tego jakiś dobry klocek, wymień płyn hamulcowy i powinno być lepiej. Zakładanie Power Disców i lanie RBF'a w tym przypadku nic nie zmieni i nadal będziesz niezadowolony. Jak jest tania możliwość uprgrade'u to trzeba przejść na większy rozmiar i tyle.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 08:18
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Jbc to mam przedni hebel z golfa v gti pod 312
|
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 09:02
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie |
jak mu teraz seria nie hamuje poprawnie z 40kmh to jest duża szansa że włoży większy hebel i znów będzie miał to samo. Nie wiem czy problem jest spowodowany tym że wciska hebel na maksa a on nie łapie czy też że odrazu koło wchodzi w poślizg.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 09:18
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
W nowszych vagach mozna kodowac pompe zeby zmienic sposob jej reakcji tj. w serii jest ustawiona ze trzeba dusic i np wsiadlem w brata c4 to prawie w kierownice zebami uderzylem jak zahamowalem bo tam lapie jak to we francy od dotkniecia a u mnie hebel z r32 nowka wszystko, zaciski rozebrane i odnowione a trzeba micniej dusic bo tak jest pompa zakodowana. Zmiana kodowania powoduje wlasnie efekt ostrego hamowania przy musnieciu pedalu co daje wrazenie ze auto ma super hebel
|
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 09:34
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj...
Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 09:38
Post
#17
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Jak masz twardy hebel i słabo działa ,zobacz czy serwo szczelne ,najzwyczajniej w świecie może masz nieszczelność na przewodzie do serwa ,albo samo serwo zj... Na odpalonym silniku zdejmij przewód co idzie do serwa i zobacz czy zasysa,jak ssie to podepnij niech chwilę pochodzi i po kilku minutach powoli wypnij ten sam przewód z serwa i wsłuchaj się czy zasysa Jeśli tak jak piszesz klocki ok,tarcze nieprzerdzewiałe i ogólnie w miarę to do takiej normalnej jazdy 288 powinno spokojnie wytracać prędkość A co do przeglądu i że pieczątkę dali ,to tym się nie sugeruje ,nawet jeśli sama blacha po tarczy będzie darła to rolki i tak pokażą że coś łapie i dowodzik podbity serwo najlatwiej sprawdzic tak: na wylaczonym silniku nacisna pedal hamulca 5 razy, az stwardnieje, pozniej trzymajac hamulec odpalasz silnik. Pedal powinien troche wejsc przy tej samej sile. Jak nie wchodzi,to nie ma wspomagania. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 09:54
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
Heh ,ja to wiem że można i tak
tak jak mu napisałem to stwierdzi odrazu co jest zje... ,o ile jest -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 10:31
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 02 August 2009 Skąd: Sosnowiec |
Miałem 288 w ibizie 6l FR TDI @170km i hebel był słaby wg mnie. Przy normalnej jeździe było ok ale przy większych prędkościach nie miałem pewności czy wyhamuje (takie same wrażenie czyli pedał twardniał bardzo jak chciałem mocniej nacisnąć). Zmieniłem na 312mm, dobre klocki, zregenerowane zaciski i byłem bardzo zadowolony z poprawy. Nawet przy większej prędkości nie musiałem mocno cisnąć hamulca żeby wyhamować.
|
|
|
Wed, 30 Oct 2019 - 17:18
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 17 October 2019 |
No właśnie o to chodzi że trzeba mocno je cisnąć, gdzie w nowszych vagach mam wrażenie, jest lepiej bo pedał naciśnięty reaguje dość radykalnie.
Parę lat wstecz też miałem taką akcje i to na seryjnym aucie 150 koni, jechałem 120 km/h koleś wyjechał mi z podporządkowanej i ratowałem się zjeżdzając na pobocze częściowo, a hamulce działały ale nie zwolniły auta tak drastycznie do 40 km/h Nie wiem dla mnie to są dobre heble tak do 1,8 bez turbo no max 1,8T seria 150 z resztą czy czasem w 1,6 nie jest ten sam rozmiar? Więc się dziwicie ale jednak wolnossący silnik inaczej rozwija moc niż mocne turbo. A zapytam w ten sposób- okej swap to jest dobra opcja ale serio ATE Power Disc to bezsens? to jest chwyt marketingowy? Myślałem że takie klimaty albo Zimmermann Sport to już jest inna liga? |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 13:37 |