Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik Audi ALZ bierze olej
rysa
post Wed, 02 Oct 2019 - 09:14
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Cześć,

Brat szukal taniego samochodu na dojazdy do pracy. Poleciłem Audi A4 B6 z silnikiem 1,6. Miało być tanio i bez problemów. Pojechaliśmy kupiliśmy wspólnie. Założył gaz jeździ do pracy. Niby super. Pojeździł ponad pół roku zaczął brać olej.
Na początku dolewał ale teraz zaczął kopcić z wydechu, a takim jezdzic nie chce.

Patrzyłem na silniki używki cena od 2 tys w góre.

Czy mogę wymienić same pierścienie, dać głowice do sprawdzenia/naprawy ?

Myślałem żeby przehonować blok, dać nowe pierścienie, uszczelki itd. poskładać i zapomnieć o temacie.

Samochód ma pojeździć do wiosny, może do lata.

Czy jest szansa, że to pomoże ?

Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Oct 2019 - 09:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MisioLBN
post Wed, 02 Oct 2019 - 09:20
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





1.6 lubi lyknac swoje... Kolega z kolei w alt dolewa 1l na 1000 wink.gif zrob probe olejowa bedziesz wiecej wiedzial.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Wed, 02 Oct 2019 - 09:26
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Sprężanie w miarę ok po 12-13 bar. Po wlaniu oleju dużo nie wzrasta. Problem taki że szybko brudzi świece i zaczyna przerywać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tom cio
post Wed, 02 Oct 2019 - 10:54
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 20 June 2014
Skąd: Radzyń Chełmiński





Kolega robil taki remont kilka dni temu, pierscienie olejowe trzeba bylo wydlubywac... Zrobil jak napisałes czyli pierscienie + uszczelnienie, kazdy silnik z uzywki bedzie bral mniej lub wiecejztaka ich wada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:23
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





I jak wyszlo ?

Nie chce używki właśnie z takiego powodu jak piszesz. Brata na początku też nie brał nic. Pojeździł z 30 tys. i się zaczęło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:34
Post #6


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





bo przy tych silnikach to rzadki olej i częste wymiany, a w dodatku najlepiej co wymianę płukankę engine flusha, żeby odetkać pierścienie olejowe.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:39
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Ale probowac to ratować plukanka/nafta itd. ? czy wymieniac i wtedy dbac ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 02 Oct 2019 - 11:44
Post #8


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





spróbuj, ale nie gwarantuję powodzenia, i niech z godzinę pochodzi na tej płukance. Chyba, że chcesz zrobić tak jak Łysy zrobił wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ethical
post Wed, 02 Oct 2019 - 12:19
Post #9


User
Dołączył: Tue, 30 July 2013





Mój wujek też sobie kupił taki samochód jakiś rok temu i też zaczął brać olej.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych nie pomogła, te co były na silniku były nowe i miękkie, tyle, że rozmiar większe - nie obejmowały trzonka tak dokładnie jak te na które były wymienione. Tak czy siak, wymiana uszczelniaczy nie zmniejszyła zużycia oleju i dymienia.
Dalej był pomiar ciśnienia sprężania - wyszło w normie, chyba właśnie po 13-14 bar. Próba olejowa nie zmieniła wyniku tego pomiaru.
Zmiana oleju na taki do diesli nic nie dała. Płukanka chyba nie była robiona, nie pamiętam. Świece nadal czarne.

Skończyło się na remoncie. Wymiana pierścieni, były zapieczone, pokryte nagarem, zwyczajnie nie dało się ich ruszyć. Do tego robiona głowica (delikatne splanowanie, wymiana prowadnic, chyba też popychaczy).

Za remont silnika, nowe sprzęgło, nowy alternator wyszło lekko ponad 4 tys. zł. Oleju już nie zużywa smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raziel92
post Wed, 02 Oct 2019 - 13:43
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 June 2019





Duzy przebieg, pewnie skrecony (jak mialo byc tanio) i rzadkie wymiany oleju i sa efekty, od lat powiela sie mity o niby wadzie fabrycznej 1.6


--------------------
Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 02 Oct 2019 - 14:01
Post #11


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





te silniki wszystkie miały wadę fabryczną z powodu cienkich pierścieni olejowych i małych dziurek w nich. Przecież to oczywiste. I to nie tylko ten ale chyba wszystkie wolnossaki 1.6-2.0 z tamtych lat.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Wed, 02 Oct 2019 - 14:16
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Tani zakup znaczyl po co Ci samochod za 40 czy 50 tys skoro masz inne potrzeby. Kup wolnossaca beznzyne w cenie wyższej niż rynkowa będzie to pewny samochod .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raziel92
post Wed, 02 Oct 2019 - 16:37
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 June 2019





Zauwazylem ze problemy maja zawsze ci ktorzy kupuja auta po taniosci, okazje, perelki itp

mam zarowno 1.6 MPI jak i 2.0TSI ani jeden ani drugi nie żłopie oleju ale byly to auta pewne z prawdziwym przebiegiem i odpowiednio serwisowane od poczatku z udokumentowana prawdziwa historia, 1.6 olej co 10tys, tsi olej co 7-8tys (TSI poki co spalil 100ml na ponad 4 tys km), znajomi maja Golfy i A3 z 1.6 z przebiegami po 400-500tys bez remontow i bez dolewek oleju, ale auta krajowe, pewne i serwisowane odpowiednio


--------------------
Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 07 Oct 2019 - 11:38
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Jakiej firmy pierścienie ?

KOLBENSCHMIDT

czy

MAHLE ORIGINAL

czy

GOETZE ENGINE

a może

HASTINGS PISTON RING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Sun, 10 Nov 2019 - 11:47
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Zrobione.

Glowica po wymianie prowadnic uszczelniaczy itd

Nowe pierscienie Goetze, nowe panewki korbowodowe.

Efekt ? Zalewa olejem 1 cylinder. Do tego stopnia ze wali olejem z wydechu.

Co z tym mozna zrobic ? Zatulejowac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Sun, 10 Nov 2019 - 14:53
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





A przyczyna poboru oleju została w ogóle ustalona? Tulei nikt nie zmierzył? Czy też rowków w tłokach?


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Sun, 10 Nov 2019 - 16:33
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





Pierścień może pękł przy wkładaniu tłoków ,zalej tłoki po równo nafta i zobacz czy splywa na tym 1


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Sun, 10 Nov 2019 - 19:26
Post #18


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Tuleje mialy slady honowania. Rowki ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Sun, 10 Nov 2019 - 19:26
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Przyczyna byly zapieczone olejowe. Ciezko je bylo wyjac z tloka. Nie sprezynowaly w ogole.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Sun, 10 Nov 2019 - 22:17
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Ślady honowania są mało znaczące. Za każdym razem trzeba sprawdzić tuleje średnicówką. Wg. mnie tak czy owak silnik do ponownej rozbiórki i tym razem dokładnego i zgodnego ze sztuką sprawdzenia. Tak z tyłka jeszcze jedynie można sprawdzić czy się nie obsunął któryś uszczelniacz zaworowy, bo takie akcje już też widziałem. No i to co napisał wyżej 16vg60.


--------------------
Był - Escort MK5 2.0, S4 B5, A3 1.9 TDI, Tipo, E36 318i, Astra GSi, E46 330d,
Aktualnie - Accord CN2, Civic EJ2, Renault 21
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 10:25