Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik nadtarty po remoncie BMW N47,po 1 godzinie., Szlif walu 0.25mm. Czyerocylindrowy diesel z rozrzadem z tylu.
osiemnastocylind...
post Sun, 29 Sep 2019 - 14:57
Post #1


User
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski





Witam,silnik n47 BMW nadtarl sie wal po godzinie pracy.Szlif walu wszystkich czopow 0.25. Docierany na roznych obrotach silnika lecz do 2 tys. Cisnienie oleju na zimnym ok a gdy osiagnal 90 stopni spadlo do 0.7 bar na wolnych na wyzszych ksiazkowe 3.7. W filtrze opilki,rozbiorka,uszkodzone wszystkie panewki. O co chodzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Sep 2019 - 14:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
duct tape
post Sun, 29 Sep 2019 - 18:37
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Mam rozumieć że docierałeś motor nie przekraczając 2000 RPM? ohmy.gif Ale chociaż nie na postoju? biggrin.gif Z tego co wiem to poniżej 2000 nie powinieneś był schodzić a raczej jeździć na 2,3,4 biegu w zakresie 2-5k obrotów ale bez deptania gazu w podłogę (niskie obciążęnie). Poszukaj na forum info o docieraniu na ostro.

EDIT: Ciekawe jak głęboko był hartowany wał fabrycznie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Sep 2019 - 19:22
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Hartowany jeśli był to pewnie więcej niż 0.25. Pytanie czy był azotowany.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osiemnastocylind...
post Sun, 29 Sep 2019 - 20:02
Post #4


User
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 29 Sep 2019 - 19:22) *
Hartowany jeśli był to pewnie więcej niż 0.25. Pytanie czy był azotowany.

Nie byl azotowany ale podobno i takie sprawuja sie ok. A w jakim celu je azotowac jak one w oryginale za wiele nie wytrzymuja a tylko 115 KM z 2 litrow pojemnosci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 29 Sep 2019 - 20:04
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czy oryginalnie był azotowany?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osiemnastocylind...
post Sun, 29 Sep 2019 - 20:16
Post #6


User
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski





Nie mam pojecia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 30 Sep 2019 - 12:57
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Szlif wszystkich czopów czy korbowodowych, jakie panewki, jakie pasowanie? Coś wiesz na ten temat czy złożone na słowo honoru, a szlif u Józka ze wsi?


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Mon, 30 Sep 2019 - 18:30
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Czemu był szlifowany, jak był szlifowany (w kłach czy w szczękach na sztywno), tolerancja oraz jaka maszyna....Do tego kto to składał i jak to poskładał. Czy silnik był dokładnie wymyty jak i wał....

Temat rzeka. Słabo....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Mon, 30 Sep 2019 - 19:19
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





A kto w ogole szlifuje waly,chyba ze w maszynach budowlanych bo i tak więcej jak sezon nie przechodza
Albo chłop co to robił mierzy przy tobie,albo sam mierzysz jak masz czym i umiesz ,albo skladasz i sie uda ,albo nie uda

Nigdy do siebie bym nie szlifowal walu,szukac do skutku ori w nominale
Kiedys wklejalem w podobnym temacie zdjecia jak wygladal wal po "szlifie" do silnika który,skladalem
Gdybym tego nie sprawdzil to bym wjeb... i byl startny na kilka tys. bo kto po złożeniu i odpaleniu by mi uwierzyl ze ja wszystko dobrze poskladalem ,a fachowiec spier... szlif ..,ja rozkrecam,zlecam szlify,składam ,ja odpowiadam


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,Sportec,Big Brake 8pot,Wagner,BC Racing...
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 30 Sep 2019 - 20:29
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Można się bawić w szlify, ale trzeba się trzymać technologii i sobie wszystko samemu pomierzyć. Inaczej to loteria co z tego wyniknie. A tutaj widzimy nawet się nikt nie zastanowił czy wał był azotowany, no bo przecież mało mocy. No może i mało i do takiej mocy może mała średnica panewki, może do takiej mocy wąska panewka, itd.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Mon, 30 Sep 2019 - 21:07
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





No ok. Idąc waszym tokiem myślenia to po co składać silniki skoro można szukać idealnych....;]To przecież nie może się udać;]

Składam średnio 4 silniki w miesiącu, auta ganiają a najstarsze po 10 lat. Tyle, że w dupowozach a nie zapier....czach. Diesle, benzyny, kapitalki, modernizacje pierścieni i tak dalej. PODSTAWA DO SZLIFIERZ: SPRZĘT I JEGO WIEDZA, o mojego nie ukrywam, że się martwię, wiecznie żyć nie będzie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 30 Sep 2019 - 22:23
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





No wygrałeś na loterii szlifierza więc się ciesz póki ma dobry wzrok.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Tue, 01 Oct 2019 - 02:52
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Silnik nie wyczyszczony z opiłków, złożony na sucho. Zajechana pompa oleju, nie dociera się silnika na obrotach które obciążają wał korbowy. Ja standardowo zalecam - dokładne czyszczenie silnika, mocno posmarować panewki, nie odpalać dopóki nie ma ciśnienia, odrazu wyjeżdżać, rozgrzewać i normalnie jeździć, po 30-50km zmiana oleju i filtra.

Można tyle błędów popełnić ze szkoda zgadywać.

Naprawiałem n47 po majstrze - odwrotnie założył łamana korbę a i tak chodził i się panewka nie obróciła. Panewki główne 0,25, korby 0,50 i chodzi także te wały po szlifie dają radę

Jeszcze można nie założyć dyszy natrysku na łańcuchy i tez ciśnienie będzie słabe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osiemnastocylind...
post Tue, 01 Oct 2019 - 10:28
Post #14


User
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski





Wszystko zrobione zgodnie ze sztuka,procz pomiaru walu. [video] https://youtu.be/kMLWLmHIpvM[/video] Szlifuja na 0,50 mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 01 Oct 2019 - 17:20
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Czy ja dobrze widzę suwmiarkę na czopie wału?


--------------------
E36 329i 9xxHP 10xxNM @1,xbar by HP Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osiemnastocylind...
post Tue, 01 Oct 2019 - 19:30
Post #16


User
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski





Dokladnosc suwmiarki to 0.02 mm wiec da sie okreslic na ktory szlif jest wal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Tue, 01 Oct 2019 - 21:11
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Ja składam silniki na smar stały. Nie dość, że nie zalewa powierzchni uszczelnianych to jeszcze nie wycieka i utrzymuje smarowanie dłużej. Nie ma takich afer potem. Pompy oleju też uszczelniam smarem by chciały zassać olej z miski i szybciutko nabiły układ olejem. No i zawsze bez suchego rozruchu. Póki nie wciągnie oleju i nie zgasi kontrolki lub nie podniesie zegara....


Każdy robi jak chce....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Tue, 01 Oct 2019 - 22:20
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Ktoś odwalił kaszanę. Pytanie czy szlifierz czy składający.

CYTAT(16vg60 @ Mon, 30 Sep 2019 - 19:19) *
A kto w ogole szlifuje waly,chyba ze w maszynach budowlanych bo i tak więcej jak sezon nie przechodza
Albo chłop co to robił mierzy przy tobie,albo sam mierzysz jak masz czym i umiesz ,albo skladasz i sie uda ,albo nie uda

Nigdy do siebie bym nie szlifowal walu,szukac do skutku ori w nominale
Co wy wszyscy macie do szlifu?? Dopiero co był temat, w którym napisałem, że wał po szlifie regularnie wkręcam na 6000 obr. Zrobili ze mnie kłamcę, bo to podobno niemożliwe.
Macie fotę z ostatniej trasy, 1000 km miesiąc temu. To nie są chwilowe obroty, często jadę tak kilkanaście minut bez przerwy. Wał lata tak już 11-ty rok od szlifu.

Są gówniane wały, które po szlifie szybko padają (podobno n54), ale nie można tak generalizować. Szlif wału zawsze był i jest tak naturalnym sposobem naprawy, jak rozwiert cylindrów.

CYTAT(simon.pg @ Mon, 30 Sep 2019 - 18:30) *
jak był szlifowany (w kłach czy w szczękach na sztywno), tolerancja oraz jaka maszyna
Co polecasz i dlaczego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Wed, 02 Oct 2019 - 01:38
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





CYTAT(soltyk @ Tue, 01 Oct 2019 - 22:20) *
Ktoś odwalił kaszanę. Pytanie czy szlifierz czy składający.


Bez dalszej części - krótko zwięzle i na temat w dodatku w pełni się zgadzam.

Uśmiech na mojej twarzy wywołuje zdanie - złożony zgodnie ze sztuka. Jeśli ktoś ma wiedzę żeby złożyć zgodnie ze sztuka to nie zadaje pytań dlaczego się przytarl bo jest w stanie to sam sprawdzić. Nie mówię tego złośliwie, ale czy wał obracał się swobodnie z panewkami głównymi ? Czy obracał się swobodnie z głównymi i korbami ? Czy kanały wału były wyczyszczone po szlifie?

Obstawiam ze odpalony bez oleju lub pompa z jakiegoś powodu nie dała rady, pytanie jaka była przyczyna remontu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 02 Oct 2019 - 04:36
Post #20


Super User
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Pompa zalana olejem podczas montażu?
Pokrecone rozrusznikiem az zassie przed odpaleniem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 21:29