CUSTOM chlodnica wody, miedziana vs aluminiowa |
CUSTOM chlodnica wody, miedziana vs aluminiowa |
Fri, 27 Sep 2019 - 14:17
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
czesc
posiadam bmw m550d 490KM/900Nm chlodnica seryjna jest 27mm szeroka(rdzen) i na trasie po kilku minutach osiagam 130'C plyn chlodniczy i 125'C olej chcialbym wykonac CUSTOM CHLODNICE i mam dwie opcje: 1.miedziana rdzen 54mm szerokosci 2.aluminiowa 65mm szeroskosci pytanie: co bedzie lepiej oddawac cieplo ? chodzi tylko i wylacznie o dobre schlodzenie plynu chlodniczego -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 27 Sep 2019 - 14:17
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 18:31
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk |
Jakiej szerokości?? GRUBOŚĆ RDZENIA!!
Szerokości to ma z 650mm i wysokości ma pewnie około 500mm. Czytam takie farmazony i aż łzy do oczu się cisną. |
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 18:33
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
6.5cm rdzen
ale czy wniesiesz cos do tematu oprocz tej uwagi ? -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 19:42
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 |
Przy tej grubości pojedynczej lameli ( blacha, dziesiąte milimetra) wsp. przenikania materiału jest właściwie pomijalny.
Brałbym grubszą. Jeśli obie mają taką samą konstrukcję lamel. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 19:44
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
Przy tej grubości pojedynczej lameli ( blacha, dziesiąte milimetra) wsp. przenikania materiału jest właściwie pomijalny. Brałbym grubszą. po rozmowie z mechanikiem stwierdził że wejdzie 75mm gruba i taka zamówiłem -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 20:01
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
Ja zadam natomiast takie pytanie, spotkałem się kilkukrotnie z BMW, wszystkie z którymi miałem styczność miały dość skomplikowany termostat sterowany kompem. Nie wystarczyłoby czegoś tam przekodować i pojsc w tą stronę?
|
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 20:03
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
tuner który stroil ten silnik w demo car ma 10cm alu
-------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Fri, 27 Sep 2019 - 20:52
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk |
No tak ale należy pamiętać, że takie chłodnice to do aut które naprawdę szybko ganiają i mają mega mocne wentylatory. Taka chłodnica stawia dużo większe opory przepływu powietrza w stosunku do serii przez co przy niższych prędkościach może wcale nie lepiej oddawać ciepło. Powiększa jedynie pojemność cieplną układu....
Kolejna kwestia to czy stara nie była zamulona, co w nowych autach z aluminiowym wszystkim co się da i niskiej jakości płynami szybko zarasta tlenkiem aluminium i innymi "kamieniami". Kolejna kwestia to sprawność termostatu i faktycznie jego potencjalna modyfikacja jak któryś z kolegów wcześniej napisał... |
|
|
Fri, 11 Oct 2019 - 22:58
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów |
Na trasie przy vmax w upałach?
Bo większość m550d nie łapie aż tyle nawet lecąc 0-250km/h sprint. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
Fri, 11 Oct 2019 - 23:11
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
tak
z początkiem tygodnia bede montowal jednak zamowiona 75mm grubosci rdzenia , jest okolo 3x grubsza od seryjnej https://www.dropbox.com/s/rel0cgibluogzkw/I...112942.jpg?dl=0 -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 April 2024 - 08:23 |