Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Modyfikacje, Dowiedzieć się czegoś konkretnego
Mlody123
post Wed, 14 Aug 2019 - 13:17
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 16 October 2017





Witam forumowiczów otóż chciałbym się czegoś dowiedzieć na temat uturbiania silników robienie dużych mocy bo jakoś nie mogę niczego znaleźć jak się do tego zabrać i jak to wszystko wygląda skąd się dowiedzieć co jakie dobrać co pasuje do czego jakie turbo jaki intercooler jak dobrać to pod moc jaka się chce uzyskać skąd to wszystko wziąć i spasowac jak że stopniem sprężania bo wiem że silnik trzeba odprężyć i to wszystko wyliczyć itd itd chciałbym po prostu się dowiedzieć jak to wszystko wygląda że strony technicznej od początku do końca z pożądanym efektem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 14 Aug 2019 - 13:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
burski
post Wed, 14 Aug 2019 - 14:16
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Na początek najlepiej jak najwięcej czytać na tym forum.
Forum główne oraz projekty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Wed, 14 Aug 2019 - 14:49
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





Polecam studia na UTH kierunek budowa i tuning samochodów, tam dowiesz się wszystkiego wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mlody123
post Wed, 14 Aug 2019 - 15:27
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 16 October 2017





Właśnie no już dużo się dowiedziałem tak ogólnie ale no dalej nie wiem jak to wszystko ogarniają że dobierają te wszystkie części i jak to wszystko dobrali i obliczyli jakie turbo jaki intercooler tłoki średnicę cylindrów itd chciałbym żeby ktoś mi to wytłumaczył od początku do końca i nie mogę nikogo znaleźć a sam pracuje w warsztacie ale tam się niczym takim nie interesuja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
119
post Wed, 14 Aug 2019 - 18:07
Post #5


User
Dołączył: Sat, 28 December 2013





Są generalnie 3 drogi

- Seba z podmiejskiej wsi poczyta co nieco na forum, kupi jakieś używane turbo z serwisu ciągników i wózków widłowych, trochę kolanek hydraulicznych ze złomu i pospawa kolektor, weźmie 500+ i poskłada całość. Pojeździ to jakieś 1000 km i wybuchnie. Efekty marne.
- Osoba z głową na karku przysiądzie, poanalizuje, poczyta specyfikację sprzężarek i ich karty charakterystyki, poczta o budowie samego silnika, użyje wiedzy zdobytej ze szkoły i doświadczenia, przeliczy koszty, oszacuje czy da radę. Poskłada przez sezon silnik, wystroi na hamowni. Efekt bardzo dobry, duże moce, duża niezawodność - Patrz, Coobcio, Rafałek, Czuczu, Digitun i reszta ekipy tego forum. Część pochwali się know-how, co da wiedzę i inspiracje dla innych, część nie, bo z tego żyje i nie można mieć do tego pretensji - robią z tego pieniądze.
- Sztab inżynierów otrzyma zadanie stworzenia nowego silnika. Dzięki doświadczeniu, prototypom, próbom, obliczeniom, testom na stanowiskach i nieustannym strumieniu gotówki opracuje silnik, który wejdize do seryjnej produkcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Wed, 14 Aug 2019 - 20:30
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Ja miałem zerowe pojęcie o tuningu samochodów, złożyłem auto, jeździ ponad rok, ponad 50tys km bez awarii poza puszczającym bąki turbo, ponad 600km. 6,9s 100-200 przy masie prawie 2t. Jak mocno chcesz to wszystko znajdziesz. Mocne podstawy są w internecie i pełno tego na tym forum. Niestety większość wiedzy będziesz musiał zdobywać doświadczeniem i nauką na swoich błędach bo nikt Ci nie poda konkretnych parametrów danego elementu bo wszystko zależy od przeznaczenia i Twojej fantazji. Czytaj a dasz radę to nie jest jakaś czarna magia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grayfox
post Wed, 14 Aug 2019 - 21:30
Post #7


User
Dołączył: Sat, 04 September 2010
Skąd: Wrocław





CYTAT(zmoświ @ Wed, 14 Aug 2019 - 14:49) *
Polecam studia na UTH kierunek budowa i tuning samochodów, tam dowiesz się wszystkiego wink.gif

Ukończyłeś/jesteś w trakcie ? Powiesz coś więcej ? Powiem szczerze, jak zobaczyłem opis na ich stronie to poczułem chęć powrotu na studia. Trochę szkoda, że w Warszawie, bo pewnie niestacjonarne będą odbiegać jakością od stacjonarnych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 15 Aug 2019 - 08:26
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Pierwsze co zrób to zastanów się jaki silnik chcesz miec a potem znajdź projekty na tym samym silniku i pytaj konkretne osoby co polecają zrobić w tym silniku. Nie podejmuj globalnych ogólnych tematów bo zaprowadzi ciebie to do nikąd i stracisz tylko czas.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Fri, 16 Aug 2019 - 18:52
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(piwo @ Thu, 15 Aug 2019 - 08:26) *
Pierwsze co zrób to zastanów się jaki silnik chcesz miec a potem znajdź projekty na tym samym silniku i pytaj konkretne osoby co polecają zrobić w tym silniku. Nie podejmuj globalnych ogólnych tematów bo zaprowadzi ciebie to do nikąd i stracisz tylko czas.

+1
to chyba będzie najlepszy sposób żeby zacząć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 16 Aug 2019 - 22:33
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





CYTAT(Mlody123 @ Wed, 14 Aug 2019 - 15:27) *
jak to wszystko dobrali i obliczyli jakie turbo jaki intercooler tłoki średnicę cylindrów itd



Nie wiem na ile poważne są Twoje pytania, ale jak poczytasz nieco dział Projekty to zauważysz że tutaj ludzie w znacznej większości nie wymyślają na nowo koła - bazuje się zazwyczaj na silniku który już ktoś stworzył i który ma potencjał na więcej, wystarczy go uwolnić.
Przecież to takie proste cool.gif


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bugalon
post Sat, 17 Aug 2019 - 08:38
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 March 2010





Kiedyś na jednym z forów popełniłem temat dla osób zadających pytania podobne do Twoich. Wrzucę link, może nikt go nie usunie. Tam masz rozpisane absolutne podstawy i to co trzeba wziąć pod uwagę decydując się na taki projekt.

Tak jak pisali wszyscy powyżej. Zanim zaczniesz sie bawić w analizę map kompresorów sprężarek żeby je dobrać do danego silnika zorientuj się z czym w ogóle masz zamiar się zmierzyć w tego typu projekcie (czy znasz zakres, ogrom prac który przed Tobą stoi i przede wszystkim czy jesteś świadomy niezbędnego budżetu i czy potrafisz go zabezpieczyć żeby projekt nie umarł w połowie)

Również jestem tego zdania, że najsensowniej iść przetartymi szlakami i nie wyważać otwartych drzwi.

Temat od którego proponuję zacząć czytanie wrzucam w linku poniżej.

https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=526543

Powodzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 17 Aug 2019 - 09:42
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Tylko te ceny już nieadekwatne do dzisiejszych czasów i często trzeba pomnożyć razy dwa. Dodatkowo robocizna od tego czasu poszła często 10 krotnie w górę.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dany_47
post Sat, 17 Aug 2019 - 16:21
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 12 November 2016
Skąd: Stolica





CYTAT(grayfox @ Wed, 14 Aug 2019 - 21:30) *
Ukończyłeś/jesteś w trakcie ? Powiesz coś więcej ? Powiem szczerze, jak zobaczyłem opis na ich stronie to poczułem chęć powrotu na studia. Trochę szkoda, że w Warszawie, bo pewnie niestacjonarne będą odbiegać jakością od stacjonarnych.



Jestem po pierwszym roku.
Jakbyś miał pytania co do tego kierunku to napisz PW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 22 August 2019 - 13:32