Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> E36 zawieszenie na tor, ISC ?
hmm
post Thu, 08 Aug 2019 - 22:28
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 27 December 2017





Cześć, stoję przed zakupem zawieszenia do e36 coupe. Samochód powoli szykowany pod tor. Kilka osób polecało ISC i niby jestem na nie nastawiony jednak nie ukrywam, że to sporo kasy jak dla mnie. Wiem, że takie ISC to nadal średnia półka jednak zastanawiam się czy nadal nie za wysoka jak na początkującego amatora. Macie sprawdzone jakieś tańsze rozwiązania ? Bilstein B8 plus jakieś dobre sprężyny dużo taniej nie wyjdzie, a gwint zawsze da możliwość regulacji wysokości, gdyby się zachciało KJS itp. Z drugiej strony jak mam teraz kupić coś za 2000 a za rok kupować ISC albo BC to też mija się z celem i od razu trzeba kupić coś sprawdzonego. Wszelki rady mile widziane smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 08 Aug 2019 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
radzio_gsi
post Thu, 08 Aug 2019 - 22:46
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





szczerze.... możesz spróbować łyknąć max speeding rods. całkiem niezła podjeba isc. o dziwo działa. poświęć tylko chwilę, żeby się zastanowić jaką chcesz sprężynę


--------------------
_http://www.youtube.com/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Loobo
post Fri, 09 Aug 2019 - 06:35
Post #3


User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: WB





Z low budget do e36 to byłem zadowolony z zestawu KW (nie gwintowane tylko zwykly set amorki + sprezyny). Kupilem to za jakies grosze 300pln na allegro (byly bardzo zardzewiale), ale sprawowalo sie to bardzo dobrze i do tej pory kolejny wlasciciel auta ich uzywa.
Wczesniej mialem rozne Bilsteiny i H&R, ale te KW byly lepsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hmm
post Sat, 10 Aug 2019 - 14:24
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 27 December 2017





CYTAT(radzio_gsi @ Thu, 08 Aug 2019 - 22:46) *
szczerze.... możesz spróbować łyknąć max speeding rods. całkiem niezła podjeba isc. o dziwo działa. poświęć tylko chwilę, żeby się zastanowić jaką chcesz sprężynę


Oglądałem sporo na YT o tym zawieszeniu i raczej się nie zdecyduję. Było bardzo dużo opinii, że po niedługim czasie zaczęło stukać albo wylały się amortyzatory.

CYTAT(Loobo @ Fri, 09 Aug 2019 - 06:35) *
Z low budget do e36 to byłem zadowolony z zestawu KW (nie gwintowane tylko zwykly set amorki + sprezyny). Kupilem to za jakies grosze 300pln na allegro (byly bardzo zardzewiale), ale sprawowalo sie to bardzo dobrze i do tej pory kolejny wlasciciel auta ich uzywa.
Wczesniej mialem rozne Bilsteiny i H&R, ale te KW byly lepsze.


Raczej szukam z nowych zestawów, żeby nie musieć polować przez 2 miesiące na używane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Sat, 10 Aug 2019 - 18:48
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(hmm @ Sat, 10 Aug 2019 - 14:24) *
Oglądałem sporo na YT o tym zawieszeniu i raczej się nie zdecyduję. Było bardzo dużo opinii, że po niedługim czasie zaczęło stukać albo wylały się amortyzatory.



Raczej szukam z nowych zestawów, żeby nie musieć polować przez 2 miesiące na używane.



hmmm... wyczuwam problem w korelacji budżet/oczekiwania.............

stukanie nie zawsze oznacza, że amortyzator przestał działać.

ten zawias ma sporo problemów, ale price/performance wychodzi naprawdę całkiem klawo.
proponuje kupić i nauczyć się samemu serwisować wymieniając po kolei chińskie elementy na mniej chińskie smile.gif

a jeżeli mimo wszystko nie. to zostaje bilstein.


--------------------
_http://www.youtube.com/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 10 Aug 2019 - 23:31
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Ja na Twoim miejscu dał bym sobie spokój z ISC. To nie jest żadna średnia półka. To jest po prostu tajwański produkt składany na "pałe". Dystrybutor tej marki w Polsce zrobił niezłą robotę z promowaniem tego gwintu, a wiekszość klienteli która nie wie jak powinien działać dobrze zawias, poleca go dalej. Nie wiem jak to wygląda w E36, bo czasem udaje im się lepiej strzelić z parametrami, a raz gorzej. Niestety te tanie śmiecie z tajwanu i chin które względnie "działają" dają przeświadczenie że mozna mieć coś działającego za 1/3 ceny markowego produktu. Niestety nie można. Na Twoim miejscu kupił bym Bilsteiny B8 + H&Ry, taki setup starczy Ci na dłuższy czas. Loobo też podsunął dobry pomysł, często zdarza się że ktoś sprzedaje markowy sprawdzony gwint za śmieszną kasę, bo nie wie ile to jest warte.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kozel
post Wed, 14 Aug 2019 - 22:16
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 December 2011





Zastanów się najpierw czego oczekujesz od zawiasu. Bo ten temat jest bardzo rozległy i ma wpływ na mnóstwo czynników i poniekąd jest bardzo trudny bo ciężko w wymierny sposób przewidzieć jaki będzie efekt zmiany i jak będzie on kierowcy odpowiadał oraz to czy już jest zwalona geometria zawieszenia czy jeszcze nie (bo zbyt duże obniżenie może zniszczyć bardzo dużo rzeczy, od pracy amora do kompletnego rozjazdu geometrii pracy wahaczy itd. m.in dlatego jest tak dużo odmiennych opinii na temat tych samych gwintów, dodatkowo niektórzy jeżdżą na max obniżeniu i zawieszenie pracuje tylko na odbojach nie mając w ogóle skoku, inni mają obniżenie tak ze zawias pracuje tylko w połowie zakresu bo po wyczerpaniu skoku dobija do odboju auto traci przyczepność robi się ping pong itd)


Dlatego kiedy podejmujesz decyzje o zakupie gwintu powinieneś znaleźć taki który spełnia przynajmniej poniższe wymagania:
- Powinien mieć regulacje naprężenia wstepnego sprezyny niezalezną od regulacji wysokości
- Regulacje kompresji i odbicia (może być osobno lub razem)
- Powinien mieć dostępne wszystkie części zamienne najlepiej w sensownych cenach i terminach
- Powinien mieć dostęp do różnych twardości sprezyn
- Powinien wybierać nierówności (a to czasami jest wyzwaniem)
- * jakiś sensowny system tłumienia który potrafi ograniczać przechyły samochodu dalej wybierając nierówności (różni producenci mają różne systemy/patenty w amortyzatorach)

Jak zaczynasz myśleć w tych kategoriach to Bilstein + dobra sprężyna jest całkiem sensownym rozwiązaniem i wbrew pozorom jednym z tańszych który względnie działa, da sie go odbudować w sensownych cenach, fajnie utwardza auto, zawieszenie dalej wybiera nierówności o tyle o ile, ale...

Mogę sie podzielić moimi skromnymi doświadczeniami (głównie na ulicy przy spokojnej jezdzie i podczas upalania na zamknietych placach), niestety większość z innych samochodów niż bmw, ale może to być przydatne:
- B8 + H&R sprawiał wrażenie że tłumienie jest odrobinę zbyt wysokie na ulicy przy normalnej jeździe, w warunkach bojowych auto znowu bardziej się przechylało niż bym się tego spodziewał i to na normalnej oponie drogowej uhp, na semi slicku/slicku mogło by być jeszcze ciekawiej, no i nie ma żadnych regulacji, natomiast i tak jeden z sensowniejszych kompromisów
- ISC, zawias sprawia wrażenie że tłumienie jest znacząco większe niż w b8 i co ciekawe regulacja tutaj niewiele zmienia, na ulicy zakrawa na zawias bez sensu przynajmniej w kwestii normalnej jazdy, zaczyna coś pracować jak jesteś bliżej granicy przyczepności opon.
- KW, miałem okazje pojeździć trochę na V1 i na prawdę jest klasa, to jest zadziwiające kiedy czujesz że zawias mega kontroluje ruchy nadwozia, masz wrażenie że jest bardzo twardy ale zadziwiająco dobrze wybiera nierówności i można nawet powiedzieć że jest komfortowy, myślę że tutaj można by znaleźć coś co będzie działać i spełniać większość wymogów oprócz zapewne ceny
- MTS za miękki na cokolwiek związanego z torem (przynajmniej wersje z przed 8-10 lat, bo wtedy miałem okazje pojeździć na takim zawieszeniu)
- Ta technix, przeczytałem kiedyś że pare osób upala w drifcie zajmując nawet wyższe lokaty w klasyfikacji, że przede wszystkim przednie kolumny do e36 są sensowne bo tył w teorii za miękki, spróbowałem, generalnie trochę paradoksalny temat bo jakość tego gwintu jest wręcz śmieszna, jedna kolumna na przód inna od drugiej w prawie każdym aspekcie, inne odboje (jeden dłuższy drugi krótszy), zakres regulacji gwintu na jednej kolumnie inny niż na drugiej, zadziwiająco dużo oleju na tłoczysku prawie od nowości, ale wrażenia z jazdy całkiem pozytywne, nie zwiększałem na razie napęcia wstepnego sprężyny, ale całkiem fajnie współpracuje z amortyzatorem nie ma się wrażenia że amortyzator ma zbyt duże tłumienie w stosunku do sprężyny. Generalnie na dzień dzisiejszy nie przeszkadza ten zawias jeszcze się jakoś trzyma, no ale nie mam żadnych doświadczeń z tym zawiasem z bardziej przyczepną oponą.

Można by się jeszcze zastanowić nad czymś z stajni ST suspension, jeśli faktycznie korzystają z technologii KW w amortyzatorach mogło by to fajnie działać.

Jeszcze wracając do tematu regulacji, generalnie jak będziesz miał camber/caster plate i stabilizatory z regulacją to już jesteś w stanie podziałać z balansem zawiasu, tak wiec zakładając że masz kontrole nad pochyleniem, kwsz, napięciem wstępnym sprężyny i możesz regulować "twardość" stabilizatorów to i tak na początek będzie bardzo dużo.


--------------------
S3, Golf 2 GTI G60 1.8Turbo, Golf 3 ASZ GTB2260VK, E36 m42b18 + Eaton M62
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hmm
post Tue, 20 Aug 2019 - 22:04
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 27 December 2017





Dziękuję wszystkim za pomoc. Chwilowo kupiłem Bilsteiny b8 utwardzone w Zerkopolu ze sprężynami Eibach Pro-Kit. Na ulicy różnica w stosunku do seryjnego zawieszenia ogromna, szczególnie na wyboistej drodze. Na równej nawierzchni trochę za miękko. Będę szukał czerwonych sprężyn H&R ewentualnie Eibacha sportline.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 22 August 2019 - 13:18