Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> e92 335i pytanie o panewki
rom089
post Thu, 04 Jul 2019 - 05:55
Post #1


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





Witajcie temat taki stoje przed zakupem e92 335i n54 po panewce opiłki w oleju i w filtrze. Silnik stuka po rozgrzniu w okolicy 2 tys obrotów jak zimny jest ok, sprzedający nie jest w stanie powiedzieć kiedy to sie zaczęło taki trochę mało bystry.. dry.gif . po prostu nie słyszał....
Pytanie takie jaki jest koszt naprawy takiego silnika łącznie z wyjęciem go włożeniem czy w razie uszkodzenia wału da sie go szlifować czy też nie podobno azotowany i nikt tego nie poleca. Chodzi mi o orientacyjny koszt takiej naprawy nie w ASO a w takim normalnym warsztacie

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 Jul 2019 - 05:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Taffarel
post Thu, 04 Jul 2019 - 22:25
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





jak chcesz pojezdzic tym autem to wał powinien być w nominale. z doswiadczenia podpowiem, ze licz sie z zakupem drugiego silnika.


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 04 Jul 2019 - 22:28
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(rom089 @ Thu, 04 Jul 2019 - 05:55) *
sprzedający nie jest w stanie powiedzieć kiedy to sie zaczęło taki trochę mało bystry.. dry.gif . po prostu nie słyszał....


Wali głupa moim zdaniem.

PS. Taffarel byku - ale stajnia Ci się rozrosła patrzę cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Fri, 05 Jul 2019 - 08:03
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





W Polsce regenerują wały korbowe i te silniki bez problemu jeżdżą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Fri, 05 Jul 2019 - 09:44
Post #5


Frequent User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Regenerują wszystko, tylko prawie nic nie jeździ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rom089
post Fri, 05 Jul 2019 - 10:46
Post #6


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





no właśnie chodzi o trwałość. Auto docelowo miało by mieć więcej mocy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 05 Jul 2019 - 15:44
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(rom089 @ Fri, 05 Jul 2019 - 10:46) *
no właśnie chodzi o trwałość. Auto docelowo miało by mieć więcej mocy


Odpuść, kup coś co jeździ i ma pewniejszą historię/stan techniczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Fri, 05 Jul 2019 - 19:11
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





CYTAT(Damzzii @ Fri, 05 Jul 2019 - 09:44) *
Regenerują wszystko, tylko prawie nic nie jeździ.


Emki jeżdżą i to z całej Europy, kup sobie koszulkę „nie znam się to się wypowiem”, idealnie pasuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Fri, 05 Jul 2019 - 20:44
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Zatem cieszę się szczęściem właścicieli, jednak doświadczenie warsztatowe mówi co innego. Przed laty współpracowałem z różnymi firmami regenerującymi silniki, turbiny, wtryski, odsetek reklamacji był tak abstrakcyjnie duży że przestaliśmy, tylko części nowe.
Dla mnie szukanie używanego silnika, albo remont tego, ale na nowych gratach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Sat, 06 Jul 2019 - 11:07
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Firmy regenerujące typu januszex to rak polskiej gospodarki (kiedyś ojciec oddał wtryskiwacze do regeneracji do firmy która miała opinie „pijany właściciel nie chciał oddać wtryskiwaczy mimo ze nie zrobił ich na czas, wyzywał od chu..., poszczuł psem i kazał wypierd...,”) chociaż jemu naprawił i jeżdżą już pare lat, jednak teraz naprawdę mamy rynek bogaty w fachowców którzy potrafią zrobić coś dobrze i maja pochlebne opinie w internecie. Specjaliści od regeneracji bloków silnika, wałów korbowych, głowic (nawet potrafią solidnie pospawać głowice żeby się nadawała do użytku), tulejowanie silnikow motocykli, naprawa wałków rozrządu, regeneracja wtryskiwaczy, turbin, nawet jest pare firm które dość solidnie potrafią zrobić dwumase jednak nie jest to jakość nowej.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
rom089
post Sun, 07 Jul 2019 - 10:01
Post #11


User
Dołączył: Wed, 18 March 2009





tak z ciekawiści jaki może być koszt takiego remontu ? jezeli robił by go warsztat ? łacznie z nowymi pierscieniami wszystkie panewki rozrząd wiadomo wszystko zależy od tego co sie zastanie po rozebraniu. Ale zakładając ze wał sie bedzie nadawał bez jego regeneracji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 07 Jul 2019 - 12:09
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Znajomy robił tylko "górę" coś z zaworami strzeliło bo ktoś wcześniej grzebał i źle poskładał motor. Koszt 8k. Z panewkami wałem, itd. pewnie 10k w górę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Sun, 07 Jul 2019 - 16:55
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Problem z kosztami w n54 jest taki ze pierścieni nie ma zamienników, ale można dorobić w primie, panewek tez chyba nie ma zamiennych, remont głowicy 1000-1500 i nie wiem ile weźmie ktoś kto to poskłada z gwarancja działania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 09 Jul 2019 - 21:09
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





panewki są, nie ma problemu, np.kolbenschmidt, std na pierwszy i nawet drugi szlif ohmy.gif

mialem 335i ale sprzedalem, tak sie sklada ze teraz mam 3 na placu z uszkodzonym silnikiem przez zatarta panewke korbowodowa i jedno auto w ktorym silnik w pore zostal uratowany przez prewencyjną wymianę panewek, kilka juz naprawilismy z kolegami i zostaly sprzedane. jakies tam doswiadczenie z nimi mam.
w przypadku zatarcia tego motoru, pewnie i wałek/wałki rozrządu się przytarły, z doświadczenia przy rozbieraniu tak się często okazuje, pompa oleju sie nie nada z zatartego, napinacz rozrzadu, nawet turbosprezarki czy hydraulika w glowicy potrafi sie opilkow najesc, o chlodnicy oleju nie wspomne, ze mycie nie wchodzi w gre.
ale mniejsza o większość, bo jak dla siebie wolałbym kupić drugi motor i przeserwisować odpowiednio przed wlożeniem.
w nadwymiarze tez to bedzie chodzic, tylko nie tak dlugo jak w nominale


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sat, 20 Jul 2019 - 15:15
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Taffarel @ Thu, 04 Jul 2019 - 22:25) *
jak chcesz pojezdzic tym autem to wał powinien być w nominale
Bo? To nie 125p, gdzie robiło się co roku kolejny szlif. Szlifujesz, składasz i jeździsz do końca budy. Koszt szlifu jest śmieszny w porównaniu z ceną panewek w BMW. Kupno używanego wału i nowych panewek nominalnych to strzał w kolano.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Mon, 22 Jul 2019 - 17:25
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(soltyk @ Sat, 20 Jul 2019 - 15:15) *
Bo? To nie 125p, gdzie robiło się co roku kolejny szlif. Szlifujesz, składasz i jeździsz do końca budy. Koszt szlifu jest śmieszny w porównaniu z ceną panewek w BMW. Kupno używanego wału i nowych panewek nominalnych to strzał w kolano.


ty wiesz swoje, a my swoje. najlepsi mechanicy kupuja waly korbowe nominalne lub silniki po niejednokrotnie dziesiątki tysięcy złotych, złóż im oferte, że wyremontujesz silnik na szlifowanym wale i dasz gwarancje, ze pojeździ do konca budy (i nie mowie tu o końcu na drzewie lub słupie) a bedziesz mial dużo zleceń laugh.gif


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Mon, 22 Jul 2019 - 21:17
Post #17


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Ja złożę silnik w ten sam sposób, czy to ze szlifniętym wałem, czy z podjechanym nominałem. Za pracę szlifierni oczywiście nie wezmę odpowiedzialności. Ostatni remont zrobiłem, z partyzanta, w najtańszej szlifierni. Spartolili co tylko mogli, ale wał zjeździł już pół Europy. Nic nie wskazuje, aby źle go przeszlifowali.

Nie ufasz żadnej szlifierni, czy twoja zasada ,,nie szlifuj wału" dotyczy wyłącznie n54, bo jest jakiś specjalny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Mon, 22 Jul 2019 - 22:35
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





ufam kilku szlifierniom, z ich pomocy korzysta wiele osob tu z forum. jednak są silniki i silniki, w przypadku tego o ktorym tu piszemy z doswiadczenia bywa tak, ze nie zrobi jakiegoś mega przebiegu, a auta są często mocno pałowane. po 1 szlifie walu jeden kierowca 50-70tys.km przelata, a drugi po drugim szlifie zapałuje go w 30. no a oryginalny robi ok.250tys. wiec duza róznica. ja Cie rozumiem, że robisz po zatarciu jakiegos dieselka jezdzącego 130km/h po trasach, wał ledwo na drugi szlif wydał, a auto zrobiło 200tys.km po remoncie. wcale mnie to nie dziwi. aby bardziej pokazac o co mi chodzi, to m5 v10 wytrzymuje ok.120tys.km i sie zaciera, robisz szlif wału i po remoncie zgadnij ile przejedziesz... 4tys.km, nie wiem czemu wink.gif , ale tak juz jest


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Tue, 23 Jul 2019 - 14:33
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Lepiej zakładać nominał z nowymi panewkami, nawet ze starymi w dobrym stanie bym założył. Wał często zaciera się po szlifie i to z różnych przyczyn, zazwyczaj jest krzywy, ma zbyt ciasne pasowanie, nie ma wyczyszczonych kanałów olejowych, nie została naprawiona przyczyna usterki. Tak naprawdę prace szlifierni oceniasz odbierając wał i ich odpowiedzialność się kończy i przechodzi na ciebie. To ze udało wyremontować ci się diesla, dwa skutery i kosiarkę nie czyni z Ciebie króla remontów. Ludzie którzy robią to na codzień i z tego żyją cenią sobie tez święty spokój, dobra opinie w mieście i w internecie, szanują tez swój czas i pieniądze.

Poza tym „To nie 125p” No właśnie nie i tutaj producent nie przewidział naprawy wału korbowego z tego co się dowiadywałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 23 Jul 2019 - 19:03
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





ale o czym my rozmawiamy ??

nie przewidział naprawy i wał utwardził powierzchniowo, dlatego nominały tak dobrze się sprzedają


--------------------
e92 325d 6mt 300KM
e63 M6 507KM
e46 330i TURBO "fakeM3gtr" GT3582 0,9bar ok.450KM
e60 535d 310KM (auto Żony)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 October 2019 - 02:38