![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Jak trochę pojeździsz, to podziel się wrażeniami. Jestem ciekaw tego auta. Pierwsze 2kkm za mną, póki co wrażenia mocno się nie zmieniły. Niżej Postaram się opisać dokładniej. jedzie podobnie jak analogiczny mercedes mimo trochę większej masy. Legend z manualem to we wczesnych 90tych występował. http://www.zeperfs.com/duel3219-1498.htm Tak jak mówiłem jakiejś wielkiej tragedii nie ma ale brakuje wciśnięcia w fotel z niskich obrotow. Na liczniku jak najbardziej widać przyrost prędkości tylko nie bardzo go czuc na du.. na plecach. Ostatnio zlapalem sie kilka razy z nowym GS350 i z rolki bylo baaardzo podobnie, momentami nawet musiałem odpuścić zeby nie wjechać mu w zderzak. Z miejsca dostalem spore baty ale tu robotę na pewno zrobiła skrzynia i fakt, ze jakies 100m od startu ze świateł były niezbyt rowne tory tramwajowe i nie chciałem przez nie iść ogniem. Pan z Lexa oporów nie mial ale i bez tych torów z miejsca nie mam czego szukać. Z rolki w trybie manualnym za to jak najbardziej. Jak juz wcześniej pisałem zawias mega ogarnia. Dziwi mnie to bardzo bo jakoś Honda nigdy mi się z dobrym prowadzeniem nie kojarzyła. Jak się jeszcze weźmie pod uwagę tę chorą masę (prawie 200kg wiecej niz analogiczna Eklasa - skąd az tyle???) to w ogóle jest kosmos. Co prawda żadną E500 na jeździe próbnej limitów nie szukałem ale przy Legendzie wydaje sie pontonem. Jakość wykończenia wnętrza tez na duzy plus, nic nie trzeszczy (no dobra tylna półka trzeszczy i to dosc mocno - w wolnej chwili postaram sie temu zaradzic). Kierownica i skrzynia pracują leciutko i miękko jak w nowym wozie. Audio Bose niezłe ale, tak jak silnikowi, brakuje trochę pierd**nięcia z dołu ![]() Co do głośności we wnętrzu to jeszcze nie mogę się wypowiedzieć bo auto bylo przerysowane po boku i wymieniałem błotnik przód + drzwi przód i tył. Niestety jest jeszcze do zrobienia błotnik przy tylnych drzwiach ale czekam na termin u lakiernika. Dopiero po tym porządnie ustawią mi drzwi i wyregulują szczeliny. Na razie pasażer mówi, ze bardziej słyszy szum z moich drzwi niż ze swoich, wiec powinno być dobrze ale nawet w takim stanie jest lepiej przy 160km/h niz w Fabii przy 120 ![]() Autostrada + predkosc 150/160 cały czas <=15L gazu. siwy_ a oglądałeś koniec końców jakieś Lexy z wyżej wymienionych czy skupiłeś się tylko na Mercach? Nie oglądałem w końcu bo jednak nie moj budzet, chyba ze na przedlifta LS ale mój zmysł estetyczny jeszcze do niego nie dojrzał ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
żaden z modeli z porównywalnym silnikiem V6 3.5 litra nie dałby Ci kopa z dołu większego niż masz. Różnica byłaby może wyłącznie przy 5 litrowym Mercedesie o niby podobnej mocy, ale też i spalanie trudniej utrzymać w ryzach, skądś się te niuty biorą.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Możliwe, ze jazdy próbne wyłącznie E500 (bo Legenda w ogóle nie rozważałem i kupiłem trochę przypadkiem) spaczyły nieco moją percepcję jedzie/nie jedzie. Jednak nawet z wklejonego przez CIebie porównania z zeperfs.com wynika, ze Mercedes w 3,5litrowym silniku ma tyle samo niuta co Honda tyle, ze dostępnego 2x wcześniej. Choć nie jezdziłem to wydaje mi się ze przyspieszenia w zakresie obrotow 2-4tys będą jednak sporo lepsze w Mesiu.
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
To tylko wartości maksymalne, nie mogę znaleźć nigdzie wykresu takiego 3.5 hondowskiego żeby zobaczyć ile ma Nm przy tych 2400, jeśli poniżej 300 Nm to faktycznie Mercedes będzie wyczuwalnie elastyczniejszy.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ten 3.5 litra merca jedzie miernie. Mam takiego zwykłego 272KM w w203 i jeżdżę teraz 296KM cgi w212 i ten cgi wyraźnie lepiej górą idzie i to tyle.
Natomiast co Wam te rozważania o elastyczności przynoszą ze skrzyniami automatycznymi? W tej hondzie możesz wybrać najwyższy bieg i rozpędzać się z gazem w podłodze bez redukcji w zakresie powiedzmy 2-3kRPM? Zarówno 6b w lexie jak również 7b w mero redukują. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Natomiast co Wam te rozważania o elastyczności przynoszą ze skrzyniami automatycznymi? W tej hondzie możesz wybrać najwyższy bieg i rozpędzać się z gazem w podłodze bez redukcji w zakresie powiedzmy 2-3kRPM? Zarówno 6b w lexie jak również 7b w mero redukują. Tak w trybie manualnym trzyma bieg jaki chcesz i sama nie zmieni, chyba ze za mocno zmulisz to zredukuje. W sumie dzieki temu nie boje sie jechać szybciej w zakrętach. W Kudze, ktora ma super zawias jak na SUVa szybko jestem w stanie pojechać tylko na delikatnych łukach gdzie jedziesz na tempomacie. Zakręty, w których trzeba popracować gazem odpuszczam wlasnie ze względu na skrzynie, ktora zachowuje sie jak 18latek świeżo po odbiorze prawka... I tak ja wiem, ze jest automat i sobie zmieni bieg na odpowiedni ale poprostu w tego typu aucie wolałbym częściej uzywac dolnej polowy obrotów niz gornej. |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ten 3.5 litra merca jedzie miernie. Mam takiego zwykłego 272KM w w203 i jeżdżę teraz 296KM cgi w212 i ten cgi wyraźnie lepiej górą idzie i to tyle. Natomiast co Wam te rozważania o elastyczności przynoszą ze skrzyniami automatycznymi? W tej hondzie możesz wybrać najwyższy bieg i rozpędzać się z gazem w podłodze bez redukcji w zakresie powiedzmy 2-3kRPM? Zarówno 6b w lexie jak również 7b w mero redukują. A ten 272KM też brzmi jak diesel ? Moja dziewczyna ma w GLK już na bezpośrednim wtrysku 306KM i szczerze czy to w środku czy na zewnątrz brzmienie motoru jest fatalne. Tak jak mowisz, wcale nie jedzie to na tą moc -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ten 306 to inny nowszy motor o kacie rozwarcia 60stopni. Ale ten 296KM cgi to tez bezposredni wtrysk i brzmi katastrofalnie zarowno do gory jak i przy redukcjach. Natezenie dzwieku rowniez jak na eklase wg mnie niedopuszczalne.
P.S. ten 296 to ten sam bo 272 ma posredni wtrysk i w sumie to brzmi akceptowalnie i to w c klasie gdzie wyciszenie gorsze. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
http://www.zeperfs.com/en/match6216-1498.htm
Po zagazowaniu taki Legend bedzie jechal podobnie do takiego MB W213 220d. Bralbym MB |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Po zagazowaniu zwykle auto jedzie tak jak przed... a takiego Meska chetnie bym przytulil (moze byc w gnoju) i budzet nawet by sie zgadzal - pod warunkiem, ze zmieniłbym walutę
![]() Tak jak pisalem same osiągi są do zaakceptowania - jedzie podobnie do nowego GS350. Niepodoba mi się tylko sposób rozwijania mocy. |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Gazowanie IV generacji zawsze zabiera 10% mocy i momentu w pełnym zakresie obrotów, fizyki nie oszukasz.
Ciekawa sprawa z tą skrzynią biegów. Ty masz w tej hondzie aktywny tempomat? Night vision? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Gazowanie IV generacji zawsze zabiera 10% mocy i momentu w pełnym zakresie obrotów, fizyki nie oszukasz. Jak w takim razie ludzie robią te same/wyższe moce? -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#113
|
![]() |
Takie głupie gadanie, nawet robiąc program na LPG wychodzi co najmniej tyle samo co na pb, a zazwyczaj parę km i nm więcej.
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ja mysle ze nawet 50% mocy zabiera... Dobrze ze wykresy ktore pokazuja ze na lpg z dolu jest wiecej nm a w wielu autach wzrasta moc o pare km i nm i tym nie wiedza:) no i te auta ktore sa strojone specjalnie pod lpg uzywkujac wiecej mocy na lpg niz pb tez tego nie wiedza.
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No niech ktoś Wam tłumaczy jak to jest możliwe, że zmniejszając ilość powietrza, która dostaje się do silnika spada moc. Mierzyłem RL wiele wozów po montażu LPG i wybaczcie nie widzę sensu wchodzenia z Wami w dyskusję, która ma udowodnić, że w dzień świeci słońce, a w nocy księżyc. Może Rufios będzie chciał podjąć wątek.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Moze zmierz moc na hamowni a nie rl gdzie dochodzi Ci koło 60kg ekstra...
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To może przeczytaj najpierw o czym tutaj jest mowa. Moc spada mierzyłem, ale co ja tam się znam. Czarodzieje zmniejszają ilość powietrza i przez to dodają koksu, jasna sprawa. Bez strojenia
![]() P.S. Przepraszam nie sprawdzałem linka 'Rufiosa' jeśli jego przekazem miało być, że po zamontowaniu LPG ta honda będzie szła lepiej, czyli jak ten MB to w takim razie ja źle zrozumiałem jego intencje. Po objechaniu ponad setki fur, które po montażu lpg idą gorzej niż przed było to dla mnie oczywiste co ma na myśli Rufios, że moc spada, ale tutaj widzę jakieś czarodzieje się zleciały to może faktycznie źle mierzę. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#118
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No pewnie tak. Wszyscy mają źle wystrojone, tylko kilku magików ma zajebiście i mimo mniejszej ilości powietrza ich motory kręcą lepsze moce na lpg.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#120
|
![]() |
To jak tak dyskutujemy o ilości powietrza to proponuje jeszcze sprawdzić oktanowosc, a tym samym zaplon jaki można na nim ustawić w porównaniu z pb. Ja jeszcze nie widziałem dobrze wystrojonego auta na lpg, które osiągałyby mniejsza moc niz na pb.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:36 |