Shoutbox 0 nowych PW 



4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Gazowalne auto na długie trasy, Musi cośtam jechać
siwy_
post Fri, 21 Jun 2019 - 23:12
Post #1


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Moje auto średnio się nadaje na długie trasy a ostatnio głównie tak zbieram kilometry, więc trzeba by trochę umilić ten czas za kółkiem. Nie chce wydawać milionów bo autem jeżdżę tylko ~10 dni w miesiącu, pokonując w tym czasie ~3000km z czego ~2tysiące na trasie A-B-A. Nie chce Diesla, nie chce bezpośredniego wtrysku bo do auta za tą kasę którą zamierzam wydac nie widzę sensu zakladania PRINSa czy nawet dobrej instalacji z dotryskiem.
Oprócz możliwości zastosowania taniego paliwa, chciałbym też żeby utrzymanie auta w przyzwoitej kondycji mnie nie zrujnowalo. Mam prośbę, żebyście napisali jakie potencjalnie drogie awarie na mnie czekają oraz które sprawy eksploatacyjne mają chore ceny ze względu na koszt części czy skomplikowany dostęp. Zupełnie nie miałem styczności z autami na które się przymierzam. Do tej pory śmiałem Fabią 1.4 LPG i tam rzadko która część kosztuje więcej niż 200zl a w dodatku nie bardzo chce się psuć. Nie nastawiam się na takie koszty ale nie chciałbym płacić za klocki, filtry czy inne pierdoly 5x więcej.
Wstepnie wytypowalem:
- BMW 3.0 218KM w budzie E60 lub E91
- Lexus IS250 (to się gazuje sensownie? Jaki tam jest automat?)
- Mondeo/jakieś Volvo 2.5T.
- Mercedes C230 (204KM) W204
Wszystko to auta +/- 10-letnie ale u wroga wciąż sporo egzemplarzy z przebiegami 100-150kkm u mnie pewnie kolejne 100kkm. Generalnie ciągnie mnie do RWD bo nigdy nie mialem ale wszystkie z nich to marki Premium i obawiam się kosztów eksploatacji dlatego pojawił się też Mondek.
Oprócz tego sa jeszcze wersje rozsadna:
- Bravo/Tipo 1.4 T-jet
- Jakas Megana GT ale tego mało.
W planowanym budżecie auta będą o połowę młodsze i z przebiegiem max 60kkm.
I wersja budżetowa (w zakupie wink.gif ) 407 3.0 V6 też z przebiegiem 100 Max 150kkm.
Wszelkie uwagi od osób mających wiedzę na temat ww. aut mile widziane. Sugestii nt. innych aut również wyslucham ale raczej skończy się na którymś z wymienionych, więc głównie zależy mi na info o fuck-upach i drogich czesciach eksploatacyjnych.

Edit: nie ten dział. Proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 21 Jun 2019 - 23:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 22 Jun 2019 - 00:09
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Is250 ma dobry szybki automat ale ciezko bedzie gazowac z uwagi na bezposredni wtrysk. C230 ma do wymiany walek balansujacy wraz z lancuchem rozrzadu trzeba do tej operacji silnik wydobyc. 407 v6 dobry silnik gazowalny o ile potrafisz zniesc przedni nawis rodem z kombajnu.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 22 Jun 2019 - 02:00
Post #3


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Lexus LS430


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Sat, 22 Jun 2019 - 08:00
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





407 ma krótką skrzynię.
Szukaj czegoś co ma sensowne obroty przy prędkości autostradowej i względne wyciszenie.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 22 Jun 2019 - 08:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





LS430 oczywiscie po przelocie 200 000 km potwierdzam mega woz i lepszego do takich zastosowan nie ma. Z wad trzeba brac pod uwage brak hamulca z przodu i przekladnia kierownicza rodem z ciagnika rolniczego + kiera jak z autobusu. Hamulce latwo naprawialne zalozyc mozna brembo 8 tlok i hamuje mega. 407 faktycznie nie ma przelozenia na autostrade, ale poza ls430 zaden z wyzej wymienionych w serii nie ma, przy czym w mercedesie temat latwo naprawialny zmiana dyfra.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 22 Jun 2019 - 09:48
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Ale na cholerę mu taka stodoła na kołach?
GS'a kupi młodszego i mniej styranego w tych pieniądzach a komfort i tak znakomity w trasach.


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M4C13K
post Sat, 22 Jun 2019 - 10:03
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 June 2011
Skąd: PO





Saab 9-5 wydaje sie fajna opcją. Kosztuje smieszne pieniądze, polift ma kontrowersyjną urodę wink.gif Skoro 407 wchodzi w gre, to może 607 z v6? Ale te dwie opcje raczej budzetowe, w porównaniu do aut, o które pytales.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 22 Jun 2019 - 11:04
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(Tommo @ Sat, 22 Jun 2019 - 09:48) *
Ale na cholerę mu taka stodoła na kołach?
GS'a kupi młodszego i mniej styranego w tych pieniądzach a komfort i tak znakomity w trasach.


Właśnie wątpię ze tak będzie. Jakaś dziwna rzecz się stała na rynku i te GSy z V8 są porównywalne lub droższe cenowo od LSa. LS jest znacznie lepszym autem


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 22 Jun 2019 - 11:08
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Beemix poliftowe ls430 z pewnego zrodla i o europejskim pochodzeniu sa drogie zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bez 50 000PLN nie da sie pewnego sprzeta kupic, a badam ten rynek od lat. GS ma pneumatyczne zawieszenie? Tommo to ls430 byl swego czasu najcichszym samochodem w kabinie na swiecie nie GS.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 22 Jun 2019 - 11:11
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(BeeMiX @ Sat, 22 Jun 2019 - 11:04) *
LS jest znacznie lepszym autem

No tak...V8, masaże, pneumatyczne zawieszenie...helloouu...autor tematu rozważa Bravo 1.4. biggrin.gif


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 22 Jun 2019 - 11:23
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Rozwaza ale ktos zaproponowal ls430, a skoro mam ten woz 7 lat i troche km przerobilem to zaprezentowalem wady. Zalety sa oczywiste, a decyzje podejmuje zainteresowany.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sat, 22 Jun 2019 - 12:06
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





A Legend KB1? Warto się tym zainteresować? Trochę podrzucam do rozważenia i pytam zarazem smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 -bo tak
'95 Volvo 850 2.0 T5 - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI - na tor
'05 Renault Megane RS 225 - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sat, 22 Jun 2019 - 14:06
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 09 June 2012





To raczej do wątku na dupowóz się nadaje wink.gif Tak prawie każde z tych aut będzie 5x droższe niż fabia w lpg, szczególnie samochody pokroju bmw e60 - limuzyna klasy wyższej, zje ciebie razem z butami, jeżeli oczywiście chcesz to normalnie serwisować, a nie, że ma jeździć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy_
post Sat, 22 Jun 2019 - 16:25
Post #14


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





Dziękuję wszystkim za odzew smile.gif

CYTAT(rwtnt @ Sat, 22 Jun 2019 - 14:06) *
To raczej do wątku na dupowóz się nadaje wink.gif

Dokładnie. Przez pomyłkę umieściłem tutaj i ponownie proszę moderatora o przeniesienie do właściwego działu smile.gif

CYTAT(rwtnt @ Sat, 22 Jun 2019 - 14:06) *
Tak prawie każde z tych aut będzie 5x droższe niż fabia w lpg, szczególnie samochody pokroju bmw e60 - limuzyna klasy wyższej, zje ciebie razem z butami, jeżeli oczywiście chcesz to normalnie serwisować, a nie, że ma jeździć.

Po pobieznym przejrzeniu cen części eksploatacyjnych na allegro to raczej 2x drożej a to powinno moje buty zostawić jeszcze w spokoju wink.gif. Chyba, że są w tych autach jakieś skarbonki typu swirujaca elektronika itp. Tak jak pisałem nie miałem bliższej styczności z żadnym z tych aut (oprócz Mondeo) i właśnie dlatego powstał ten wątek, żeby dostać ostrzeżenia typu "Nie idź w E61 bo cewki padają co tydzień A komputery raz na kwartał."


CYTAT(Tommo @ Sat, 22 Jun 2019 - 11:11) *
No tak...V8, masaże, pneumatyczne zawieszenie...helloouu...autor tematu rozważa Bravo 1.4. biggrin.gif

No zdrowy rozsądek mu podpowiada, że auto z przebiegiem 60kkm i serwisem ASO nie powinno w ciągu najbliższych 100kkm pochłonąć na naprawy tyle ile jest warte. Ale jak mówiłem ciągnie do czegoś bardziej męskiego, choć taki 1.4 t-jet po programie i tak będzie rakietą w porównaniu do 86. czeskich rumaków, którymi teraz dysponuje wink.gif.

CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 22 Jun 2019 - 11:08) *
Beemix poliftowe ls430 z pewnego zrodla i o europejskim pochodzeniu sa drogie zaryzykowalbym stwierdzenie, ze bez 50 000PLN nie da sie pewnego sprzeta kupic, a badam ten rynek od lat.

Masz rację. A to jednak więcej niż chce przeznaczyć czyli max 40k z opłatami i transpoetem ale szczerze mówiąc wolałbym mniej z uwagi na to, że auto więcej stoi niż jeździ. Jednak u nas, w przeciwieństwie do zachodu, auta bardziej tracą na wartości rocznikiem niż przebiegiem.

Padła propozycja GSa430, wcześniej skreslilem ten model bo odrzucala mnie drewniana deska w środku. Kolorystycznie pasuje tam jak pięść do nosa. Z zewnątrz te nie jest zbyt śliczny ale głównie będę patrzył że srodka wink.gif.
Te silniki gazują się normalnie? Jak jest z mniejszymi motorami - 300 i 350?

CYTAT(jagus @ Sat, 22 Jun 2019 - 08:00) *
407 ma krótką skrzynię.
Szukaj czegoś co ma sensowne obroty przy prędkości autostradowej i względne wyciszenie.

W porównaniu z Fabią przy 160km/h to chyba wszystko ma "względne" wyciszenie wink.gif. Jakie obroty w takim 407 przy 160?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy_
post Sat, 22 Jun 2019 - 19:18
Post #15


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





CYTAT(matteusz @ Sat, 22 Jun 2019 - 12:06) *
A Legend KB1? Warto się tym zainteresować? Trochę podrzucam do rozważenia i pytam zarazem smile.gif

Podłączam się do pytanio-sugestii wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vendorowicz
post Sun, 23 Jun 2019 - 08:22
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 November 2007
Skąd: Gdańsk





Jakieś Volvo tak ale raczej 2.4T niż 2.5T.
S60 lub S80 2.4T 200KM no i manual bo automaty są lipne w Volvo.
W trasie do 160km/h 13l lpg/100.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 23 Jun 2019 - 11:46
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(siwy_ @ Sat, 22 Jun 2019 - 19:18) *
Podłączam się do pytanio-sugestii wink.gif

Legend gabarytowo przypomina gs ale więcej pali, w stosunku do v8 nie jedzie no i wyciszenie odczuwalnie gorsze.

Co do ls430 to ...fajne auto mega tanie w stosunku do konkurencji ale trzeba lubić ten styl jazdy czyli całkowitego odcięcia od drogi. Co do cen to ktoś dobrze zauważył że ls prędzej kupisz wersje fl za 40k w dobrym stanie niż gs mk3 430. Wynika to z dwóch tematów podstawowy to jednak gs może okazać się tańszy w utrzymaniu cjociażby o zawias ale ogólnie może być troszku taniej a temat drugi to polska rzeczywistość przy sprzedaży Ls.

Na miejscu autora szukałbym 430ki mk3 z opcją nawet dołożenia paru złoty bo nie ma nic tańszego na rynku w serwisie tej klasy.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 23 Jun 2019 - 12:23
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Zanim ktoś weźmie do serca powyższe, że utrzymanie Lexusa to drobiazg, polecam zapytać agenta za ile go ubezpieczy.

https://allegro.pl/oferta/lexus-ls460-ls-fu...2013-7480111960


--------------------
TTRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 23 Jun 2019 - 12:41
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To jest lampa do ls460. Do ls430 jestem na bieżąco jako, że odświeżam swoje lampy. Nowa w ASO przód 6000 PLN netto, polift xenon skrętny. Dodać jednak należy, że w ASO dostępne są do LS430 same klosze lamp po 450 PLN netto. Do jakiego innego wozu można dokupić same klosze lamp w ASO?
Oczywiście LS430 może się okazać drogi w użytkowaniu, chociaż ja nim stuknąłem 200 000km bez żadnych poważnych napraw.
Warunkiem taniego użytkowania LS430 jak i każdego wozu tej klasy jest posiadanie co najmniej jednej prawej ręki, zaplecza, doświadczenia, czasu i chęci na dłubanie przy samochodzie.
Sama regulacja luzu zaworowego co 90 000km jest zalecana i nie będzie śmieeszna ani tania, chociaż ja stuknąłem 200 000 km na lpg i luzy są prawidłowe.
Oczywistym jest, że jeżeli ktoś nie będzie sobie sam tego wozu ogarniał to nie jest to dla niego oferta, jak i każdego z tej klasy czy nawet niższej czy to kilkunastoletnie e60 (aktywny układ kierowniczy przekładnia 13000 tylko ASO u znajomego tak skończyła się historia e60, które stoi, a on jeździ focusem) czy w211.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy_
post Sun, 23 Jun 2019 - 13:28
Post #20


User
Dołączył: Fri, 09 March 2007





No e60 i generalnie BMW juz odrzuciłem (chociaż jeszcze 130i 265KM chodzi po głowie bo znalazłem sztukę mieszczącą się w budżecie, serwisowana z przebiegiem poniżej 90kkm).
Generalnie chyba padnie na lexa. Jest jeden GS430 fajny poniżej 8000€ I z przebiegiem 140kkm, po dużym serwisie przy 110kkm. Rok 2003 na co szczególnie zwrócić uwagę przy tym aucie? MK3 chyba nie znajdę w tym budżecie 430. Czy GS300 jest równie godny polecenia?
Co do ubezpieczenia to też mnie to wczoraj zastanowiło i jutro będę się dowiadywal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 July 2019 - 18:51