Rurka stalowa od zacisku 4ro tłoczkowego, Help! |
Rurka stalowa od zacisku 4ro tłoczkowego, Help! |
Tue, 04 Jun 2019 - 17:13
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 |
Witajcie
pytanie za 100pkt. zacisk z Q5 brembo 4ro tłok. z jeden strony dwa tłoczki z drugiej dwa. Kanały łączone rurką stalową. Owa rurka jest uszkodzona, chciałbym uniknąć miedzi w tym miejscu. Ktoś wie gdzie takie coś kupić gotowe? mało czasu na dokładne szukanie google. pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 04 Jun 2019 - 17:13
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 18:11
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Przewod hamulcowy allegro stal
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 18:50
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Zrób przewod stalowy i po temacie
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 23:29
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 |
A co z miedzią nie tak? Po za tym że "nie" koroduje?
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 08:07
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Jest slaba mechanicznie peka przy sporo nizszych cisnieniach i jest zarezerwowana dla warsztatow, ktore nie dysponuja dobrej jakosci prasa.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 11:24
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 28 November 2011 |
Najtańszą praską za 30-40 zeta też się da zagniatać stalowe przewody.
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 14:12
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Miedz ma mniejsza wytrzymalosc na scinanie, przy udarowej pracy potrafi pekac
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 15:05
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Miedz ma mniejsza wytrzymalosc na scinanie, przy udarowej pracy potrafi pekac Powszechnie dostępny YT prezentuje różnice, wystarczy odwiedzić. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 19:11
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Nigdy nie słyszałem aby komuś pękł lub skorodował i rozszczelnił się przewód miedziany, za to przewód stalowy strzelił mi osobiście dwukrotnie.
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 19:18
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Nigdy nie słyszałem aby komuś pękł lub skorodował i rozszczelnił się przewód miedziany, za to przewód stalowy strzelił mi osobiście dwukrotnie. W starych autach owszem, ale w nowych z elektroniką i elektrycznymi pompami o dużo wyższych ciśnieniach i układami ABS/TCS o wysokiej częstotliwości pulsacji miedź nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pomijam kwestię ogniwa na styku alu zacisku z miedzianym przewodem. Gdyby miedź była taka świetna, to wątpię, żeby producenci nie zaczęli jej stosować. |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 21:01
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 |
masz moze jakies konkrety, ile taka 'nowa pompa' może dać ciśnienia?
Kiedyś trafiłem na taki wątek, jeżeli o miedź vs abs/esp chodzi: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=246876 ps. inna sprawa, że często jakość montażu i zarobienia końcówek w takim miedziaku to jest (delikatnie mówiąc) słaba... |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 21:41
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) |
W starych autach owszem, ale w nowych z elektroniką i elektrycznymi pompami o dużo wyższych ciśnieniach i układami ABS/TCS o wysokiej częstotliwości pulsacji miedź nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pomijam kwestię ogniwa na styku alu zacisku z miedzianym przewodem. Gdyby miedź była taka świetna, to wątpię, żeby producenci nie zaczęli jej stosować. Miedź jest świetna .... a dlaczego nie stosują jej na układy w fabryce ?? Pewnie w księgowości będą wiedzieli Co do wytrzymałości .... Panowie. Tak stal jest wytrzymalsza, ale jeśli ktoś chodź raz miał w ręku przewód miedziany i stalowy to zauważy jedną drobną rzecz - grubość ścianek. Ta w przewodzie miedzianym jest zazwyczaj z 3 razy większa co rekompensuje różnice w wytrzymałości materiałów i finalnie przewód miedziany jest porównywalny ze stalowym. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 22:15
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
masz moze jakies konkrety, ile taka 'nowa pompa' może dać ciśnienia? Kiedyś trafiłem na taki wątek, jeżeli o miedź vs abs/esp chodzi: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=246876 ps. inna sprawa, że często jakość montażu i zarobienia końcówek w takim miedziaku to jest (delikatnie mówiąc) słaba... Na szkoleniu podawali 160 bar dla obecnie stosowanych, a nowsze układy mają przekraczać 200 (informacje ze szkoleń ATE). To też było poruszane, że nawet jeśli ciśnienie nie rozerwie przewodu, to słabym elementem są zakończenia/łączenia, gdzie - jak pisałem - często się robi ogniwo. |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 22:21
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
E30 owner weź do ręki przewód stalowy oraz miedziany zobacz jaka siła jest konieczna do ich zgięcia jak również do zarobienia końcówki i nie powielaj mitów. Przewód stalowy jest droższy od miedzianego to kolejny mit popatrz chociaż na allegro jak się ceny prezentują. Grubości ścianek to trzeci mit. Nie wiem po co takie mitologie.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 22:25
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 |
Prowadzę warsztat i tylko na stali robię, nie jest prawdą ze miedź się lepiej układa, przewód stalowy ma dwie warstwy dzięki którym tez się elegancko uklada, przewód miedziany jeśli się go kilka razy wygnie, lub mocno nadwyręży peknie przy nakrętce przy zacisku, czasem klient wieszał sobie zacisk na przewodzie miedzianym czy to był właśnie wspomniany czterotloczkowy czy tylny Vw, ewentualnie jakiś przewód który bezpośrednio z belki tylnej bez przewodu giętkiego był, bo zacisk nie pracuje względem belki i niektóre auta maja na sztywno, w takich przypadkach w niedługim czasie po „grzebaniu” przewód potrafił się przerwać:
Otóż może nie nowy przewód ale lekko używany miedziany nadwyrężony w ten sposób pęknie bez ostrzeżenia. Według mnie stalowy jest dużo wytrzymalszy właśnie na takich ekstremalnych posiadaczy, lub na ekstremalnych mechaników którzy czasem zmolestuja zacisk i przy okazji przewód. Po miedzianym nie idzie poznać czy on zaraz pęknie czy nie, po stalowym widać czyli korozja, załamanie, uszkodzenie lub pęknięcie materiału. Także podsumowując, ze względu na brak możliwości oceny stanu zużycia miedzi zakładam zawsze stalowy. Wytrzymują po pare lat, kosztują podobnie, na plus oryginalny wygląd, oraz stalowy się tak co centymetr nie faluje jak miedziany. Ja tez robię dużo aut z Niemiec, a tam niestety tuv na miedzi nie przejdzie Jeszcze odpowiadając autorowi, przewód stalowy kupi się w każdym lepszym sklepie lub warsztacie, oraz w intercarsie np |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 22:49
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Skoro została poruszona kwestia BT, to u nas też legalnie żadna miedź nie ma prawa przejść, a jak to wygląda to wszyscy wiemy
|
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 04:39
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 |
kiedyś szukałem i nie znalazłem konkretnego przepisu, który by zabraniał stosowania miedzi. Co stoi na przeszkodzie, by legalnie nie było takiej możliwości?
|
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 09:16
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Moje poszukiwania też spełzły na niczym, choć fakt, że nie przykładałem się i pobieżnie przejrzałem rozporządzenie o warunkach technicznych. Wysłałem pytanie do znajomka, który siedzi w takich rzeczach - jeśli odpisze coś sensownego to dam znać.
|
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 12:16
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2015 Skąd: Katowice |
|
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 13:59
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Troche marudzicie. Mam hebel z s3 i do tego miedziane przewody bo ori sie rozpadaja przy odkrecaniu. W tylnym kole przy zmianie na zimowki chlopaki nie zauwazyli ze przy 17 calach hebel ledwo sie miesci i przewod dotyka felgi. Zrobilem trase lublin wawa i wawa lublin. Felga wydarta (rowek dosc gleboki) przewod wytarty tak mocno ze jak wymienialismy to pekl pod paznokciem. Pomimo ze byl tak cienkiutki(wytarty) to nie pekl w trakcie normalnej jazdy.
Dodam ze na wulkanizacji im tylko wspomnialem grzecznie ze dali dupy i na przyszlosc niech patrza czy hebel sie miesci i nic nie obciera skoro ich uprzedzalem ze felga wejdzie na styk. Pan sie oburzyl i mnie zaatakowal ze to nie ich wina i oni nie musza sprawdzac czy wszystko sie miesci... Taki paradoks. Sam bym przekladal to bym zauwazyl. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:05 |