Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rurka stalowa od zacisku 4ro tłoczkowego, Help!
bolus1
post Tue, 04 Jun 2019 - 17:13
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





Witajcie

pytanie za 100pkt. zacisk z Q5 brembo 4ro tłok. z jeden strony dwa tłoczki z drugiej dwa. Kanały łączone rurką stalową. Owa rurka jest uszkodzona, chciałbym uniknąć miedzi w tym miejscu. Ktoś wie gdzie takie coś kupić gotowe? mało czasu na dokładne szukanie google.

pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Jun 2019 - 17:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 04 Jun 2019 - 18:11
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Przewod hamulcowy allegro stal


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 04 Jun 2019 - 18:50
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Zrób przewod stalowy i po temacie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 04 Jun 2019 - 23:29
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





A co z miedzią nie tak? Po za tym że "nie" koroduje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 05 Jun 2019 - 08:07
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jest slaba mechanicznie peka przy sporo nizszych cisnieniach i jest zarezerwowana dla warsztatow, ktore nie dysponuja dobrej jakosci prasa.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cobesh
post Wed, 05 Jun 2019 - 11:24
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 November 2011





Najtańszą praską za 30-40 zeta też się da zagniatać stalowe przewody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 05 Jun 2019 - 14:12
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Miedz ma mniejsza wytrzymalosc na scinanie, przy udarowej pracy potrafi pekac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 05 Jun 2019 - 15:05
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(flapjck1 @ Wed, 05 Jun 2019 - 13:12) *
Miedz ma mniejsza wytrzymalosc na scinanie, przy udarowej pracy potrafi pekac


Powszechnie dostępny YT prezentuje różnice, wystarczy odwiedzić.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 05 Jun 2019 - 19:11
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Nigdy nie słyszałem aby komuś pękł lub skorodował i rozszczelnił się przewód miedziany, za to przewód stalowy strzelił mi osobiście dwukrotnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Wed, 05 Jun 2019 - 19:18
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





CYTAT(done4 @ Wed, 05 Jun 2019 - 19:11) *
Nigdy nie słyszałem aby komuś pękł lub skorodował i rozszczelnił się przewód miedziany, za to przewód stalowy strzelił mi osobiście dwukrotnie.


W starych autach owszem, ale w nowych z elektroniką i elektrycznymi pompami o dużo wyższych ciśnieniach i układami ABS/TCS o wysokiej częstotliwości pulsacji miedź nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Pomijam kwestię ogniwa na styku alu zacisku z miedzianym przewodem.

Gdyby miedź była taka świetna, to wątpię, żeby producenci nie zaczęli jej stosować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Wed, 05 Jun 2019 - 21:01
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





masz moze jakies konkrety, ile taka 'nowa pompa' może dać ciśnienia?

Kiedyś trafiłem na taki wątek, jeżeli o miedź vs abs/esp chodzi: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=246876


ps. inna sprawa, że często jakość montażu i zarobienia końcówek w takim miedziaku to jest (delikatnie mówiąc) słaba...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Wed, 05 Jun 2019 - 21:41
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





CYTAT(marcinm @ Wed, 05 Jun 2019 - 18:18) *
W starych autach owszem, ale w nowych z elektroniką i elektrycznymi pompami o dużo wyższych ciśnieniach i układami ABS/TCS o wysokiej częstotliwości pulsacji miedź nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Pomijam kwestię ogniwa na styku alu zacisku z miedzianym przewodem.

Gdyby miedź była taka świetna, to wątpię, żeby producenci nie zaczęli jej stosować.



Miedź jest świetna .... a dlaczego nie stosują jej na układy w fabryce ?? Pewnie w księgowości będą wiedzieli wink.gif

Co do wytrzymałości .... Panowie. Tak stal jest wytrzymalsza, ale jeśli ktoś chodź raz miał w ręku przewód miedziany i stalowy to zauważy jedną drobną rzecz - grubość ścianek. Ta w przewodzie miedzianym jest zazwyczaj z 3 razy większa co rekompensuje różnice w wytrzymałości materiałów i finalnie przewód miedziany jest porównywalny ze stalowym.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Wed, 05 Jun 2019 - 22:15
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





CYTAT(vegetagt @ Wed, 05 Jun 2019 - 21:01) *
masz moze jakies konkrety, ile taka 'nowa pompa' może dać ciśnienia?

Kiedyś trafiłem na taki wątek, jeżeli o miedź vs abs/esp chodzi: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=246876


ps. inna sprawa, że często jakość montażu i zarobienia końcówek w takim miedziaku to jest (delikatnie mówiąc) słaba...


Na szkoleniu podawali 160 bar dla obecnie stosowanych, a nowsze układy mają przekraczać 200 (informacje ze szkoleń ATE).

To też było poruszane, że nawet jeśli ciśnienie nie rozerwie przewodu, to słabym elementem są zakończenia/łączenia, gdzie - jak pisałem - często się robi ogniwo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 05 Jun 2019 - 22:21
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





E30 owner weź do ręki przewód stalowy oraz miedziany zobacz jaka siła jest konieczna do ich zgięcia jak również do zarobienia końcówki i nie powielaj mitów. Przewód stalowy jest droższy od miedzianego to kolejny mit popatrz chociaż na allegro jak się ceny prezentują. Grubości ścianek to trzeci mit. Nie wiem po co takie mitologie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil7s
post Wed, 05 Jun 2019 - 22:25
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 June 2009





Prowadzę warsztat i tylko na stali robię, nie jest prawdą ze miedź się lepiej układa, przewód stalowy ma dwie warstwy dzięki którym tez się elegancko uklada, przewód miedziany jeśli się go kilka razy wygnie, lub mocno nadwyręży peknie przy nakrętce przy zacisku, czasem klient wieszał sobie zacisk na przewodzie miedzianym czy to był właśnie wspomniany czterotloczkowy czy tylny Vw, ewentualnie jakiś przewód który bezpośrednio z belki tylnej bez przewodu giętkiego był, bo zacisk nie pracuje względem belki i niektóre auta maja na sztywno, w takich przypadkach w niedługim czasie po „grzebaniu” przewód potrafił się przerwać:
Otóż może nie nowy przewód ale lekko używany miedziany nadwyrężony w ten sposób pęknie bez ostrzeżenia. Według mnie stalowy jest dużo wytrzymalszy właśnie na takich ekstremalnych posiadaczy, lub na ekstremalnych mechaników którzy czasem zmolestuja zacisk i przy okazji przewód. Po miedzianym nie idzie poznać czy on zaraz pęknie czy nie, po stalowym widać czyli korozja, załamanie, uszkodzenie lub pęknięcie materiału.

Także podsumowując, ze względu na brak możliwości oceny stanu zużycia miedzi zakładam zawsze stalowy. Wytrzymują po pare lat, kosztują podobnie, na plus oryginalny wygląd, oraz stalowy się tak co centymetr nie faluje jak miedziany. Ja tez robię dużo aut z Niemiec, a tam niestety tuv na miedzi nie przejdzie

Jeszcze odpowiadając autorowi, przewód stalowy kupi się w każdym lepszym sklepie lub warsztacie, oraz w intercarsie np
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Wed, 05 Jun 2019 - 22:49
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





Skoro została poruszona kwestia BT, to u nas też legalnie żadna miedź nie ma prawa przejść, a jak to wygląda to wszyscy wiemy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Thu, 06 Jun 2019 - 04:39
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





kiedyś szukałem i nie znalazłem konkretnego przepisu, który by zabraniał stosowania miedzi. Co stoi na przeszkodzie, by legalnie nie było takiej możliwości?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Thu, 06 Jun 2019 - 09:16
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





Moje poszukiwania też spełzły na niczym, choć fakt, że nie przykładałem się i pobieżnie przejrzałem rozporządzenie o warunkach technicznych. Wysłałem pytanie do znajomka, który siedzi w takich rzeczach - jeśli odpisze coś sensownego to dam znać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xBrakes
post Thu, 06 Jun 2019 - 12:16
Post #19


User
Dołączył: Sun, 01 March 2015
Skąd: Katowice





https://hamulcowe.eu/miedziane-przewody-ham...to-jest-legalne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Thu, 06 Jun 2019 - 13:59
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Troche marudzicie. Mam hebel z s3 i do tego miedziane przewody bo ori sie rozpadaja przy odkrecaniu. W tylnym kole przy zmianie na zimowki chlopaki nie zauwazyli ze przy 17 calach hebel ledwo sie miesci i przewod dotyka felgi. Zrobilem trase lublin wawa i wawa lublin. Felga wydarta (rowek dosc gleboki) przewod wytarty tak mocno ze jak wymienialismy to pekl pod paznokciem. Pomimo ze byl tak cienkiutki(wytarty) to nie pekl w trakcie normalnej jazdy.
Dodam ze na wulkanizacji im tylko wspomnialem grzecznie ze dali dupy i na przyszlosc niech patrza czy hebel sie miesci i nic nie obciera skoro ich uprzedzalem ze felga wejdzie na styk. Pan sie oburzyl i mnie zaatakowal ze to nie ich wina i oni nie musza sprawdzac czy wszystko sie miesci... Taki paradoks. Sam bym przekladal to bym zauwazyl.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 17:26