Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> VW Golf mk1 Berg cup, Ekstremalnie długoterminowy
.wide
post Fri, 31 May 2019 - 14:56
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Model: VW Golf mk1 1978
Silnik: 1,1
Moc: ?
Modyfikacje:
  • Silnik: ABF, tłoki 83.50mm, wał z diesla, duże zawory, mechaniczne popychacze, ITB, ARP, Wiggins.
  • Układ paliwowy: Zbiornik, wlew ATL, surge tank, pompy paliwa DeatschWerks.
  • Elektronika: ECU, dashboard, GPS Magneti Marelli, wiązka w technologii lotniczej - Raychem, Deutsch AS.
  • Zawieszenie: Gwintowane H&R
  • Układ hamulcowy: Przód: czterotłoczkowe zaciski Wilwood, pływające tarcze 11 cali. Tył: czterotłoczkowe zaciski Wilwood, pływające tarcze 10,75 cala. Pedalbox, Goodridge/Krontec, ARP.
  • Koła: Graku 1430
  • Wnętrze: Fotele kubełkowe, klatka, shifter.


Cześć,

Jakiś czas temu myślałem, że skończyłem z tuningiem, a kilka inżyniersko-wyścigowych lat wystarczą mi na resztę życia, ale myliłem się, dlatego chciałbym przedstawić Wam mój ekstremalnie długoterminowy projekt ulicznego (póki co) Golfa o zacięciu wyścigowym. Długoterminowy ponieważ ze względu na permanentny brak czasu pracuję przy nim epizodycznie.
Sama decyzja co do charakteru samochodu też nie jest jeszcze ostateczna i może się okazać, że będzie całkowicie trackday'owy.
Zasadniczo nie śpieszy mi się, finanse są jakie są, a sama faza projektowa sprawia mi na tyle dużo przyjemności, że nie mam żadnego parcia na jakikolwiek wyjazd samochodem.

Powyżej możecie przeczytać zgrubny plan na samochód; drobna część (od strony zakupowej/wytwórczej) jest mniej lub bardziej zrealizowana.

Golfa szukałem kilka miesięcy i ostatecznie udało znaleźć się bardzo przyzwoity egzemplarz w Chorwacji.





Pozdrawiam
Łukasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 31 May 2019 - 14:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Stalu
post Sat, 01 Jun 2019 - 00:32
Post #2


User
Dołączył: Sun, 16 March 2014





Ile planujesz z tego ABFa wycisnąc ? Pakiet Berg Cup juz masz ? bo jak nie to mam do sprzedania z laminatu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Sat, 01 Jun 2019 - 08:01
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Felgi już masz? Bo generalnie nie łatwy i tani temat smile.gif
Fajnie, że pocztowy, tylne lampy dużo ładniejsze niż standardowe ze światłem wstecznego.
Który to rok produkcji 1980-1981?
VIN jeszcze na kielichu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 01 Jun 2019 - 09:15
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





Jeżeli auto z Chorwacji, to na 90% jugosłowiańska produkcja - TAS wink.gif


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Sat, 01 Jun 2019 - 10:33
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





Z tego co wiem to autor ma tych felg 7 i 4 dodatkowe ranty biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 02 Jun 2019 - 13:08
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś?
Kibicuje mocnej wolnossącej 16V!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 02 Jun 2019 - 13:08
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś?
Kibicuje mocnej wolnossącej 16V!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luckash
post Sun, 02 Jun 2019 - 16:46
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 July 2011
Skąd: Bartniczka





Niecałe 2,1 litra wychodzi. Podobny setup mam z itb tylko tłoki 82,5.


--------------------
Scirocco II
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Sun, 02 Jun 2019 - 22:05
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(Stalu @ Sat, 01 Jun 2019 - 00:32) *
Ile planujesz z tego ABFa wycisnąc ? Pakiet Berg Cup juz masz ? bo jak nie to mam do sprzedania z laminatu

Nie mam żadnych planów dot. momentu czy mocy. Jedynym celem tego projektu jest "przyjemność".
Tak, mam nadkola. Rozważałem jeszcze frontowy spoiler, ale ostatnie decyzje i zakupy przekreślają tę drogę.

CYTAT(usuniety @ Sat, 01 Jun 2019 - 08:01) *
Felgi już masz? Bo generalnie nie łatwy i tani temat smile.gif
Fajnie, że pocztowy, tylne lampy dużo ładniejsze niż standardowe ze światłem wstecznego.
Który to rok produkcji 1980-1981?
VIN jeszcze na kielichu?

Nie jestem znawcą mk1, ale raczej POST to nie jest - brakuje charakterystycznego wyposażenia. Zależało mi na przedliftowym modelu i wąskiej lampie, ponieważ podoba mi się znacznie bardziej.
Lampy rzeczywiście dużo ładniejsze i obecnie w cenie, ale nie miałem tyle szczęścia i jedna była uszkodzona. Znalazłem jednak nowe i udało się zamknąć temat.
Rocznik 1978 i VIN na kielichu, co trochę burzy moją wizję dot. top mount'ów, ale zobaczymy.
Aha i rzeczywiście, prawdopodobnie produkcja serbska, jak już ktoś wspomniał. Podobno były gorszej jakości, więc jak się ponownie okazuje w każdej beczce miodu musi być łyżeczka dziegciu.

CYTAT(skrzatbz @ Sat, 01 Jun 2019 - 10:33) *
Z tego co wiem to autor ma tych felg 7 i 4 dodatkowe ranty biggrin.gif

Zgadza się. Mam 7 felg, czyli w zasadzie cztery potrzebne mi rotory i bębny oraz 11 zbędnych rantów, ponieważ ostatecznie felgi będą musiały być dużo szersze..
Przy tej okazji mogę akurat napisać coś więcej. Generalnie planowałem BBS RS właśnie ze względu na możliwość dopasowania szerokości, ale chciałem by było bardziej oryginalnie. Jak zwykle przypadkowo w Holandii trafiłem na Graku, ale niestety sprzedawca nie chciał sprzedać tylko czterech, więc trzeba było wziąć cały komplet siedmiu felg i czterech dodatkowych rantów. Żeby nie było zbyt łatwo, felgi skręcane są dwudziestoma śrubami, a takich rantów nie ma i będą musiały być wykonane na zamówienie.





Generalnie, jeśli tylko są możliwości, staram się by faza projektowa przebiegała w możliwie bliskiej relacji ze środowiskiem projektowania komputerowego.













Efekt końcowy:



Następnym krokiem było zaprojektowanie dzwonów tarcz i adapterów zacisków.



Poskładanie w całość







I wiedząc, że się zmieści, można było zamówić.







Natomiast tu temat hamulców się kończy. Znajomy od zawieszeń jest obecnie skoncentrowany na innych sprawach, więc nie wiem jeszcze, czy zawieszenie można poprawić zmieniając jakieś parametry, na które można wpłynąć detalami powyższego układu (odsadzenie dzwonów, dystans etc.), więc niczego nie wykonywałem.

CYTAT(marszall @ Sun, 02 Jun 2019 - 13:08) *
Fajna opcja taki ABF na strokerze, chyba 2.2 litra wychodzi na tym co podałeś?
Kibicuje mocnej wolnossącej 16V!

Dokładnie jak kolega wspomniał - 2092ccm.
Dzięki, właśnie o to chodzi. Turbo nieco się już pobawiłem. Teraz coś wolnossącego, co da się wyżej zakręcić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Sun, 02 Jun 2019 - 23:50
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





A do ilu ma się to kręcić?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Mon, 03 Jun 2019 - 21:00
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(olozwirski @ Sun, 02 Jun 2019 - 23:50) *
A do ilu ma się to kręcić?

Znany jest mi projekt, w którym panewki poddały się przy 8500. Diagnoza mówi o wibracjach pochodzących od koła zamachowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Mon, 03 Jun 2019 - 22:58
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





O! Bardzo ciekawy koncept!

Wybiegnę trochę w przyszłość - jak miałby wyglądać, wg. Twojej obecnej koncepcji, ostatecznie? Jakie oklejenie? Jakaś replika barw czy współczesne?


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 04 Jun 2019 - 23:35
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Z tego co mi kiedys zostało w głowie to przy takim wykorbieniu predkosc tłoka już spora wiec i obroty nie za duze moga być
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Borek123
post Wed, 05 Jun 2019 - 21:54
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 10 January 2012





Wyczuwam ciekawy projekt, kibicuje i czekam na aktuale wink.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Thu, 06 Jun 2019 - 09:26
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(Rudiger @ Mon, 03 Jun 2019 - 22:58) *
O! Bardzo ciekawy koncept!

Wybiegnę trochę w przyszłość - jak miałby wyglądać, wg. Twojej obecnej koncepcji, ostatecznie? Jakie oklejenie? Jakaś replika barw czy współczesne?

Bardzo podoba mi się Golf oklejony Martini, ale ideał jest tylko jeden, więc kopia nie miałaby sensu. "Kamei" też nie planuję.



Na 99% projekt pozostanie na ulicy, więc bez fajerwerków - lakier z fabrycznej bazy. Zdecydowałem się jedynie na zderzaki i spoiler z carbonu, ale tylko ze względu na szacunek do tego materiału, jako tworzywa konstrukcyjnego. Nie widzę innego jego zastosowania w tym projekcie, więc myślę, że jako akcent jest ok.







CYTAT(marszall @ Tue, 04 Jun 2019 - 23:35) *
Z tego co mi kiedys zostało w głowie to przy takim wykorbieniu predkosc tłoka już spora wiec i obroty nie za duze moga być

Tak, wyższa aniżeli uznawana za bezpieczną. smile.gif
Generalnie zobaczymy - silnik z niemalże bliźniaczego setup'u, o którym wspominałem wcześniej został już odbudowany, jakieś wnioski wyciągnięte, a poprawki wprowadzone. Zanim ja zbuduję, pewnie będą kolejne, które wykorzystam.

CYTAT(Borek123 @ Wed, 05 Jun 2019 - 21:54) *
Wyczuwam ciekawy projekt, kibicuje i czekam na aktuale wink.gif.

Dzięki, ale myślę, że przynajmniej póki nie zacznę z elektryką (no i może Wiggins'em?), nie będzie tu niczego szczególnego, czego forum nie widziało. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Fri, 07 Jun 2019 - 22:01
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Martini orgiastyczny choć, mi osobiście, bardziej się te barwy kojarzą z włoską motoryzacją.
Kamei też jest świetny.
W fajczanych barwach nic nie było? Rothmans?

Dlaczego bez fajerwerków? Takie oklejenie daje potem dużo frajdy.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Fri, 19 Jul 2019 - 09:35
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(Rudiger @ Fri, 07 Jun 2019 - 22:01) *
Dlaczego bez fajerwerków? Takie oklejenie daje potem dużo frajdy.

Zobaczymy, czy będzie jakikolwiek budżet na to. wink.gif

Ok, skoro nieco przedwcześnie pojawił się silnik, postanowiłem poświęcić mu trochę uwagi.
Fabryczna odma zostanie zastąpiona catch tank'iem, ale do tego potrzebowałem zaślepki fabrycznego filtra odmy.







I cały zestaw, gdyby ktoś reflektował (oczywiście nie musi być pod Wigginsa).
Pasuje do PL, KR, ABA, ABF, AEB (97-99).



617g (aparat zapłonowy) vs 85g (zaślepka) daje kolejną redukcję masy.
Jaki finalnie bilans wagowy da zmiana aparatu na cewki, jeszcze sprawdzę.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Wed, 07 Aug 2019 - 10:32
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





Praktycznie od początku pracowałem nad projektem shifter’a. Prym wiedzie CAE, który podobno działa, więc doszedłem do wniosku, że nie ma sensu odkrywać koła na nowo. Na podstawie wszystkich zgromadzonych informacji wykonałem projekt i zleciłem wykonanie kilku detali.





Niestety trafiłem później na problem z dostępem do maszyn, więc zdecydowałem się na oryginał…



Zatem…
" #nofakeshifter " smile.gif

Nie miałem jeszcze czasu na dokładną weryfikację, ale wygląda na to, że spokojnie można ten projekt wykończyć, co na pewno kiedyś zrobię (szczególnie gdyby ktoś z Was był zainteresowany).



Teraz najmniej racingowa część i powód dla którego w zasadzie podbijam - może ktoś zna się na galwanotechnice.
Do Golfa dostałem bodajże 5 kluczyków i każdy był do czegoś innego. Potrzebowałem więc zestawu pod jeden klucz i nawet udało mi się dostać nowy. Podczas poszukiwań trafiłem na mk1 z klamkami z Porsche 944 turbo.
Lubię detale, a te klamki są już dość rzadkie i przede wszystkim pasują (praktycznie bez jakichkolwiek przeróbek, więc swego czasu były to podobno popularne modyfikacje), dlatego postanowiłem mieć taki komplet u siebie.
Nie wiem natomiast czy ostatecznie trafią do samochodu, a to ze względu na aspekt, który poruszę na końcu.
W każdym razie poszukuję kogoś z doświadczeniem z tym detalem lub/i galwanotechniką. Jedni twierdzą, ze klamki są aluminiowe i anodowane na czarno, inni, że to stop ZnAl i czarny chrom. W każdym razie determinuje to drogę ich odświeżenia, bo jeśli to jednak ZnAl chemia strawi je podczas oczyszczania przed anodowaniem. Jestem po słowie z AdamWalenda i ma sobie poradzić z tematem malowaniem proszkowym (nie zatracić graweru); w planach mam też spektrometr ale może ktoś rozwieje wątpliwości, lub zaproponuje coś innego?





Należę do osób, które przekonały się już, że walka o każdy gram ma znaczenie, więc w tym projekcie także będę zwracał na to uwagę.
Dla tej części, bilans jest zdecydowanie niekorzystny. wink.gif




Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Wed, 07 Aug 2019 - 21:47
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Co do odświeżenia czerni, ja bym Ci sugerował przetestować ten preparat - https://wackchem.com/products/motorcycle-ca...olour-refresher
W motocyklach robi na prawdę dobrą robotę.
Mam to na miejscu w razie czego w Katowicach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KamilC20XE
post Wed, 07 Aug 2019 - 22:06
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Kamień Pomorski





Piękna robota . Czekam na efekt końcowy


--------------------
FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 10:22