Daily do ciagania lawety z projektem, Auto mające ponad 2t na haku |
Daily do ciagania lawety z projektem, Auto mające ponad 2t na haku |
Wed, 05 Jun 2019 - 21:22
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Zakładając że od ciagania lawety pójdzie sprzęgło w dsg. Jakie koszta mogą się zakręcić? A co do porównywania Ameryki i Eu to trochę inne bajki. Nastawiam sięczwsciej jeździć z laweta do Pl więc wynajęcie lawety na te wyjazdy odpada.
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 05 Jun 2019 - 21:22
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 16 Jun 2019 - 14:02
Post
#42
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Mając sporo czasu poszukałem i po jeździłem. X5 czy Ml ciężko w Dobrym stanie w rozsądnych pieniądzach. T4 multi ceny z kosmosu. Tiguan jest spoko opcja. Oglądałem jednego FLa w R Line całkiem spoko auto. Jedynie z tego co wyczytalem ma niak DMC. Ale pojawia się Sharan II czy Alhambra po 2010. Vw szły z silnikiem z gtd 2.0 184ps. Mają na haku 2400KG I DMC ponad 2600 czyli wg polskich przepisów i tak słynnego przelicznik 1.33 pasuje idealnie pod przyczepę 2t. Podane kryteria spełnia Merc w212. Problematyczny może być airmatic.
Ktoś może się jeszcze odnieść do tych dwóch aut? Jakieś opinie użytkowania? |
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 14:05
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Mietek gnije chyba nie?
Jeep Grand Cheerokee 3.0 CRD patrzyłeś? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 17:15
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Panowie a jak to jest w kwestii prawnej? Auto dmc 2160, na haku 1800. Moge ciagnac nim lawete do dmc 1800? Cos czytalem o wspolczynnoku 1:33, ale nie czaje o co z tym chodzi?
|
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 19:49
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Teoretycznie nie możesz, zgodnie z tą zasadą do przyczepy 1800 kg auto musi mieć DMC powyżej 2394 kg. W praktyce mało kto o tym wie, swego czasu ciągałem autem które tego nie spełniało, miałem ze 2-3 kontrole i nie było problemu. Ale z drugiej strony znajomy z toru musiał raz zostawić lawetę przy drodze, bo go zatrzymali i nie chcieli puścić dalej właśnie przez niespełnienie 1,33.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 20:18
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
To jakaś bzdura jest . Czyli co - producent samochodu dostaje na niego i jego parametry (no bo masa przyczepy jest jednym z parametrów auta i to wpisanym w dowód rejestracyjny) homologację niezgodną z polskim prawem ?
Kiedyś temat próbowałem drążyć, to przepis dotyczący jakichś przyczep z hamulcem uruchamianym z kabiny czy coś takiego, generalnie wg mnie do zignorowania. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 22:01
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Andrzej, zgadzam się że to kompletna bzdura, ale taki przepis niestety faktycznie istnieje. Tak jak piszesz, przyczepa nie musi spełniać tego warunku, jeśli ma hamulec uruchamiany z kabiny samochodu (a nie najazdowy). Tak, też o takim rozwiązaniu nie słyszałem
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Sun, 07 Jul 2019 - 22:07
Post
#48
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Andrzej, zgadzam się że to kompletna bzdura, ale taki przepis niestety faktycznie istnieje. Tak jak piszesz, przyczepa nie musi spełniać tego warunku, jeśli ma hamulec uruchamiany z kabiny samochodu (a nie najazdowy). Tak, też o takim rozwiązaniu nie słyszałem Czyli dobrze słyszałem - bubel prawny żeby móc się przyebać w razie gdy cała reszta jest ok. Ale skoro przy 2160dmc holownika, 1:33 wynosi 1624 to laweta o DMC 1600 i ładowności 1150kg mnie urządza bo da się tym przewieźć legalnie auto co waży 1000kg oczywiście viatoll oraz b+e |
|
|
Mon, 08 Jul 2019 - 09:06
Post
#49
|
|
User Dołączył: Fri, 04 July 2014 |
Skoro 2 tony na haku są ok to polecę XC60 D5. Twarde zawieszenie więc z przyczepą mniej buja, do tego więcej skou z tyłu niż z przodu dzięki czemu nie siada przy pełnym obciążeniu. Silnik 5 cyl ma nieskończoność momentu z dołu, dobry napęd 4*4, na śniegu pod górę mieli wszystkimi kołami więc da radę. Automat gdy się pilnuje zmian oleju to żyje wiecznie, bez wymiany pada szybko. Uwaga, DMC 2502 kg więc nie można legalnie parkować na chodniku
|
|
|
Mon, 08 Jul 2019 - 10:17
Post
#50
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Czyli dobrze słyszałem - bubel prawny żeby móc się przyebać w razie gdy cała reszta jest ok. Ale skoro przy 2160dmc holownika, 1:33 wynosi 1624 to laweta o DMC 1600 i ładowności 1150kg mnie urządza bo da się tym przewieźć legalnie auto co waży 1000kg oczywiście viatoll oraz b+e Pewnie bardziej dziadostwo przy tworzeniu przepisów i brak ich spójności, bo jedne mówią o tym jakie warunki holownik i zestaw mają spełniać, a te całe 1,33 to w przepisach o warunkach technicznych hamulców. Co do tych mas, to jakbyś odrobinkę odchudził jeszcze auto na lawetę to doczepiając jakąś lekką DMC 1300 by na B i bez viatoli itp. mógł wozić. No lub dopuszczając ewentualny mandat za przeładowanie (choć niektórzy mówią że do 100kg się nie przyczepi nikt, ale kto wie) . Przyczepki lekkie mają tą zaletę że są lekkie a takie uchylne typu Wenus mini czy Temared jej odpowiednik - niesamowicie wygodne przy za i rozładunku , żadnego wyciągania najazdów , w ciaśniejszym miejscu można się rozładować itp. A i bez odchudznia auta 300kilogramowe aluminiowe też są, ale to drogie już. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Mon, 08 Jul 2019 - 10:46
Post
#51
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Panowie a jak to jest w kwestii prawnej? Auto dmc 2160, na haku 1800. Moge ciagnac nim lawete do dmc 1800? Cos czytalem o wspolczynnoku 1:33, ale nie czaje o co z tym chodzi? Jeśli masz przyczepę z hamulcem najazdowym, to obowiązuje cię współczynnik 1,33, czyli możesz wtedy ciągnąć przyczepę o DMC 1624kg. Jeśli masz przyczepę z hamulcami pneumatycznymi, które uruchamiają się razem z hamulcem zasadniczym holownika, to możesz ciągnąć przyczepę o DMC 1800kg. Pewnie część policjantów nie wie o tym przepisie, albo wie, ale przymyka oko. Natomiast ubezpieczyciele wiedzą o tym przepisie i w przypadku jakichś wydarzeń, nie zawahają się go użyć -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 08 Jul 2019 - 10:55
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 May 2009 Skąd: Lublin |
Co do tych mas, to jakbyś odrobinkę odchudził jeszcze auto na lawetę to doczepiając jakąś lekką DMC 1300 by na B i bez viatoli itp. mógł wozić. No lub dopuszczając ewentualny mandat za przeładowanie (choć niektórzy mówią że do 100kg się nie przyczepi nikt, ale kto wie) . Przyczepki lekkie mają tą zaletę że są lekkie a takie uchylne typu Wenus mini czy Temared jej odpowiednik - niesamowicie wygodne przy za i rozładunku , żadnego wyciągania najazdów , w ciaśniejszym miejscu można się rozładować itp. A i bez odchudznia auta 300kilogramowe aluminiowe też są, ale to drogie już. W tygodniu zważę samochodzik co ma być wieziony i obadam co w mieście mają do zaoferowania z lawet. U nas w PL mandacik to by może przełknął ale u Niemca już raczej nie a na jakiś zlocik by wypadało się również wybrać. |
|
|
Mon, 08 Jul 2019 - 12:13
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Jeśli Lublin jak w podpisie masz , to Temared Swidnik blisko .
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sat, 21 Mar 2020 - 21:15
Post
#54
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Odgrzebie swój post. Więc kolejna zmiana floty. Ciągałem parę razy przyczepę kuga 2.0 TDCI 150 km i t4 multi 102km. Auta spoko wszystko fajnie ale nie moje. Teraz znów szukam sobie wozu. Znalazłem ładne zadbane audi s6c5. W dowodzie ma 2100kg. Hak od nowości. (nie mieszkam w pl, nie poruszajmy polskich zależności prawnych) i tu pytanie czy tiptronik z s6c5 jest w miarę wytrzymała skrzynia? Da radę z przyczepa? Auto ma ponad 250TYS przebiegu, ciągły serwis itp. Pewna historia. Ale nigdy nie miałem doświadczenia z tiptronickiem.???
|
|
|
Sat, 21 Mar 2020 - 21:53
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
W S6 C5 4.2 V8 jest montowana skrzynia ZF 5hp24, która jest dość wytrzymałą konstrukcją, nie ma z nią jakiś mega problemów. Skrzynia jest bardzo pupilarna montowali ją w Jaguarze, bmw, audi, vw itp więc naprawa nie stanowi większego problemu. Skrzynia jak i auto da radę z przyczepą producent nie bez powodu dał homologacje na 2100kg na haku.
|
|
|
Sun, 22 Mar 2020 - 07:26
Post
#56
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Wsumie to poza dsg nie miałem styczności z automatycznymi skrzyniami biegów. Dlatego postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych. A następne pytanie, to wyżej ktoś polecał automat w Volvo xc60, znowu mój bardzo dobry znajomy mechanik odradzał, mówił że jak cos to w Volvo tylko manual jeśli chodzi o moje wymagania. Pozdrawiam
|
|
|
Sun, 22 Mar 2020 - 08:24
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Twój mechanik odradzał Ci skrzynie w volvo dlatego że za czasów s60 I generacji montowali skrzynie geartronic, która miała wadę fabryczną źle dobrane łożysko ślizgowe i każda jedna skrzynia sypała się przy iluś tam km. Skuteczna naprawa polegała na zastąpieniu oryginalnego łożyska ślizgowego nowym dorobionym w innym wymiarze. I teraz twój mechanik jak widzi volvo to opowiada całemu światu że automat w volvo to zło w nowsze konstrukcje są tak samo awaryjne jak i reszta padnie mechatronika, padnie konwerter ale to psuje się w każdym jednym automacie wiec nie uważał bym skrzyni z volvo z minę. Osobiście użytkowałem s60 T5 2.5 6-biegów i v60 T5 2.0 8-biegów autami w firmie zrobiliśmy po przeszło 200 tyś km i ze skrzynią nie było żadnych problemów, ale muszę wspomnieć że wymiany oleju były regularne.
|
|
|
Sun, 22 Mar 2020 - 10:31
Post
#58
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
W S6 C5 4.2 V8 jest montowana skrzynia ZF 5hp24, która jest dość wytrzymałą konstrukcją, nie ma z nią jakiś mega problemów. Skrzynia jest bardzo pupilarna montowali ją w Jaguarze, bmw, audi, vw itp więc naprawa nie stanowi większego problemu. Skrzynia jak i auto da radę z przyczepą producent nie bez powodu dał homologacje na 2100kg na haku. dokładnie tak, homolgacja z czegos wynika na pewno bedzie Ci sie lepiej z automatem z mocnym V8 ciagneło niż t4 ja mam takie odczucia jak ciagałem T5 i a teraz tiguanem z DSG -------------------- |
|
|
Sun, 22 Mar 2020 - 19:27
Post
#59
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Wrazie jak by skrzynia padła. Jakie koszta regeneracji? Wsumie, a6 c7 było by bardziej wygodnym autem. Ale jakoś ciągnie mię w stronę mojego dawnego marzenia. Pozatym cena nie jest jakaś z kosmosu takich aut a nie chce wydawać znów sporych kwot by później za parę lat sprzedać auto za połowę wartości. A tu ma v8 pod maska co przekłada się na uśmiech na twarzy.
|
|
|
Sun, 22 Mar 2020 - 21:29
Post
#60
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
około 5 tyś kolega płacił za regenerację automatu, była w tym wymiana olej parę tyś po remoncie. I od tego czasu chodzi
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 05:00 |