Daily do ciagania lawety z projektem, Auto mające ponad 2t na haku |
Daily do ciagania lawety z projektem, Auto mające ponad 2t na haku |
Tue, 04 Jun 2019 - 10:35
Post
#21
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Tak, najlepiej ciągnąc przyczepę w automacie, ruszać z nią pod górkę i to jeszcze gwałtownie. Po jednej takiej trasie masz skrzynię do remontu - koszt jak wymiana 10 sprzęgieł. No chyba że nie dojedziesz, bo i tak bywało. Wtedy dzwonisz po 2 lawety. dlatego tiguan z DSG jest homologowany na 2500kg a z manualem na 2000kg Specu zrobił paskiem 400 tys km na najsłabszej DSG z czego z lawetą kilkanascie jak nie dziesiąt tys km i jakoś nie zabił skrzyni nie znam się to się wypowiem -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 04 Jun 2019 - 10:35
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 10:37
Post
#22
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Wsumie mam 2 auta upatrzone. -T5 2.0 tdi 140km 2010 rok po 2 lifcie w multivanie za 17000E z 180 tys przebiegu Oraz tiguan 2014 rok 2.0 tdi 177 km z dsg w wersji Rline za 16000E koło 100 tys przebiegu. Muszę w weekend podjechać przejechać się zobaczyć czy te auto za ciasne w środku nie będzie. I teraz pytanie jak dojść jaka skrzynie ma tiguan z 2014/15 roku wydaje mi się że starszy tiguan tez ma tą najmocniejszą skrzynie DSG w opcji 4motion - skoro ma homo na 2500kg -------------------- |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 11:15
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
nie znam się to się wypowiem ;) Pisałem o klasycznej skrzyni (hydro).W DSG jedyne co może wysrać się, to sprzęgła. Ile pochodzą pod dużym obciążeniem, zależy od programu. Tak jak w manualnej skrzyni od kierownika. Np. poślij początkującego kierownika Tatry 815 na budowę, to załatwi nowe sprzęgło w jeden dzień, a doświadczony będzie na nim jeździł 10 lat. Chcesz mieć pewniaka do przyczep, bierz manuala i nie ruszaj tak, jak w przykładzie Tommo (post 16). |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 13:04
Post
#24
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Pisałem o klasycznej skrzyni (hydro). W DSG jedyne co może wysrać się, to sprzęgła. Ile pochodzą pod dużym obciążeniem, zależy od programu. Tak jak w manualnej skrzyni od kierownika. Piszemy o seryjnym aucie, a nie o modyfikacjach do upalania zakłądam że kierowca nie bedzie strzelał z odcinki z lawetą i ma elementarne pojęcie o ekploatacji auta -------------------- |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 13:48
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Nie nie, mnie chodziło o oprogramowanie skrzyni. To, jak operuje ona sprzęgłami.
Np. pierwsze DSG ruszały łagodnie. Nowsze wersje, zdaje się Golf 6, poszarpywał i były na to reklamacje. VW odrzucał je. Taki był nowy program skrzyni, podobno w celu wydłużenia żywotności sprzęgieł. Skoro tamten Pasek tyle zrobił bez remontu, to znaczy jest OK, można go brać do lawet. Ten konkretny model. |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 15:15
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto |
Touareg 3.0 TDI
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 16:10
Post
#27
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa |
Mitsubishi Pajero IV 3,2DiD 200 koni, najlepiej manualna skrzynia. Na haku 3300kg. W Twoim budżecie kupisz najlepszy egzemplarz na rynku (jest na olx).
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 16:52
Post
#28
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
meczyć sie cały rok pajero po to żeby 2 razy w roku zaciagnać lawete
a nie lepiej miec fajne auto na codzień a 2,3 razy w roku wypozyczyć autolawete ? -------------------- |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 16:52
Post
#29
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Z tego co doczytałem dq500 szło od 2009 w tiguanie. Może naczytalem i nasluchalem się mitów dlatego podchodzę sceptycznie do dsg w moim zamyśle. Kilka razy powiedzmy 10 razy w roku musi strzelić trasę około 1300 km w jedną i 1300 w droga z 2tonami na haku. Pajero patrzyłem również. Nigdy nie jeździłem. Wydaje się spory kloc do jazdy na codzien. X5 czy ml bardziej wydaje się przyjazny na codzień w porównaniu do Pajero chodź nigdy nie jeździłem. Wsumie tak popatrzyłem to Pajero w longu też są spoko wyposażone. Spalanie pewnie podobne jak w x5. Nie wiem tylko jak z serwisem. Wsumie widać tylko automaty i chyba łatwiej o auto z mniejszym przebiegiem, mimo że mniej ofert wyskakuje w porównaniu do innych moich opcji.
. Narazie na spokojnie obserwuje co ciekawego w okolicy się pojawia bez ciśnienia na zakup auta na wczoraj. |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 17:14
Post
#30
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
DQ500 jest najmocniejszą skrzynią DSG, wychodzi w RS3 2,5T R5 i w tiguanie własnie
500NM gwarantowane, a znosi pewnie 800NM bez problemu -------------------- |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 19:43
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
Powielasz jakieś urban legend. Całe Stany wraz z Kanadą, miliony samochodów, pickupów, furgonetek, dużych suv'ów ciągają codziennie przyczepy kilkukrotnie cięższe niż u nas w Europie. I nikt trzeźwo myślący nie pomyśli nawet o manualu. Jesli ma być holownik, to tylko automat! Komfort i bezproblemowa eksploatacja nieporównywalna z archaicznym manualem. Dokładnie w stanach klasycznymi automatami ciągają takie przyczepy, że w Europie to by człowieka zamknęli za to do więzienia. Raz widziałem normalnego f150 który miał na pace siodło jak tir i targał tak podpięta wielką naczepę że prze zabawnie to wyglądało. Sam ciągami lawetę E61 535xi w automacie. -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 20:24
Post
#32
|
|
User Dołączył: Fri, 16 March 2007 |
Moritz86 ile masz uciagu na haku?
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 20:26
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa |
Pajero IV to bardzo cywilizowany wóz dobrze radzacy sobie na asfalcie. Znajomy ma takie auto, służy mu do rodzinnych wypraw w weekendy z ciężką dwuosiowa przyczepą kempingowa a na codzień targa nim sprzęt budowlany (przyczepa-dzwig) tak po czarnym jak i w warunkach budowy. W bodaj 16 miesięcy zrobił nim 60kkm i jest zachwycony. Jak masz jakieś konkretne pytania daj znać, w piątek mogę go dokładnie przepytac na ta okoliczność.
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 21:29
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
1800
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 21:44
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
[quote name='Tommo' date='Tue, 04 Jun 2019 - 09:16' post='1328426']
Powielasz jakieś urban legend. Całe Stany wraz z Kanadą, miliony samochodów, pickupów, furgonetek, dużych suv'ów ciągają codziennie przyczepy kilkukrotnie cięższe niż u nas w Europie. I nikt trzeźwo myślący nie pomyśli nawet o manualu. To bardzo ciekawe, bo większość pickupów heavy duty do ciągania ciężkich przyczep to zestaw diesel + manual. |
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 23:29
Post
#36
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
To bardzo ciekawe, bo większość pickupów heavy duty do ciągania ciężkich przyczep to zestaw diesel + manual. Diesel tak ale nie manual. Nie dostaniesz manuala nigdzie, nawet za dopłatą. Największy mastodont to popularny F450 HD https://www.ford.com/trucks/super-duty/models/f450-lariat/ 35,000 lbs na haku...daje do myślenia. Jaka skrzynia? Automat a jakże. A co mamy w GM? https://www.chevrolet.com/trucks/silverado-...p;engineTwo=L5P Oczywiście automat Allison 1000 bardzo mocny i uciąg 25300 lbs. -------------------- A110S
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 08:47
Post
#37
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Dokładnie w stanach klasycznymi automatami ciągają takie przyczepy, że w Europie to by człowieka zamknęli za to do więzienia. Raz widziałem normalnego f150 który miał na pace siodło jak tir i targał tak podpięta wielką naczepę że prze zabawnie to wyglądało. Sam ciągami lawetę E61 535xi w automacie. i to na zwykłe prawko ludzie nawet takimi "małymi" F150 ciągają przyczepy po 10 metrów długosci -------------------- |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 10:31
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
Diesel tak ale nie manual. Nie dostaniesz manuala nigdzie, nawet za dopłatą. Największy mastodont to popularny F450 HD https://www.ford.com/trucks/super-duty/models/f450-lariat/ 35,000 lbs na haku...daje do myślenia. Jaka skrzynia? Automat a jakże. A co mamy w GM? https://www.chevrolet.com/trucks/silverado-...p;engineTwo=L5P Oczywiście automat Allison 1000 bardzo mocny i uciąg 25300 lbs. To trend od jakiś 2-ch lat, ze względu na wygodę (co nie ulega wątpliwości), nie wytrzymałość. I brak zainteresowania klientów. Do tego czasu, praktycznie wszystkie heavy-duty 4x2 (bo takie są najlepsze do holowania), te wszytkie Cumminsy itp. miały manual (ostatni był Ram heavy-duty, do lutego 2019). |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 10:52
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Tak, najlepiej ciągnąc przyczepę w automacie, ruszać z nią pod górkę i to jeszcze gwałtownie. Po jednej takiej trasie masz skrzynię do remontu - koszt jak wymiana 10 sprzęgieł. No chyba że nie dojedziesz, bo i tak bywało. Wtedy dzwonisz po 2 lawety. Dużo znasz takich przypadków, gdzie po jednej trasie z lawetą sprawna skrzynia automatyczna była do remontu? Znam masę przypadków, gdzie ludzie ciągają na tor lawety automatami (zarówno z hydrokinetykami jak i DSG), bo amatorzy tacy jak ja zwykle robią to daily, a z kolei coraz mniej jest masochistów, którzy na daily jeżdżą manualem. I jakoś te skrzynie sobie radzą. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 14:19
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
To trend od jakiś 2-ch lat, ze względu na wygodę (co nie ulega wątpliwości), nie wytrzymałość. I brak zainteresowania klientów. Do tego czasu, praktycznie wszystkie heavy-duty 4x2 (bo takie są najlepsze do holowania), te wszytkie Cumminsy itp. miały manual (ostatni był Ram heavy-duty, do lutego 2019). Mimo wszystko podejrzewam że manual był marginesem ogółu sprzedaży tego segmentu. -------------------- A110S
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 09:05 |