Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> amortyzatory bilstein b6 brak gazu wzmocnienie, jak to zrobić, kto to zrobi
tomeczekcbr
post Sat, 06 Apr 2019 - 22:28
Post #1


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





mam amortyzatory bilstein b6 z tyłu od innego wozu bo do volvo awd nic sie nie da kupic, ot co taki pokój jasia te auto.

i te bilsteiny były bardzo miękkie. dałem do zerkopolu, żeby utwardzili 20%. Mało, to jeszcze 20%, mało. 800zł wydałem.
to zmieniłem sam olej bez spuszczania gazu na przekładniówę 75w140. Mało. Nawet nie to, że źle się auto prowadzi, bo tył jest dramatyczny, tylko czuć jak tył wchodzi w pulsacje góra dół.
Rozebrałem amortyzator, spuściłem niestety gaz z pod drugiego tłoka, dodałem podkładek na settingu, napełniłem, aż sam ą samiuśką górę olejem.
Efekt jest taki, że amortyzator jest bardzo twardy, po opuszczeniu z odnośnika na ziemię powoli się auto opuszcza ale siła tlumienia amorów znikneła całkiem. Jak dobrze poskaczę po bagazniku to koła oderwą sie od ziemi.

czy przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie gazu pod drugim tłokiem ponieważ gaz nie jest nabity?

Co mam z tym zrobić, jak nabić gaz? w tłoku niema żadnego wentyla, nic. Albo kto by ogarnął takie amortyzatory. W zerkopolu nie maja danych, jaką siłę tłumienia maja mieć amory w tym modelu, więc nie wiadomo od jakich wartości zaczynać testy.

pozdrawiam,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Apr 2019 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 07 Apr 2019 - 11:22
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Skąd pomysł na taki olej ? Max co się leje w Amory to 15W, znajdziesz bez problemu MOTOREXa w serwisach moto i to działa.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Sun, 07 Apr 2019 - 11:56
Post #3


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





oleje motocyklowe mam u siebie wszystkie, porównując lepkość orginalnego z moimi, orginalny wychodzi koło 5w. (porownanie na podstawie czasu wypływu swobodnego z pionowej strzykawki)
przedwczoraj zalałem 15w fork oil motula i byl ping pong. wczoraj zalałem tej przekładniówy, co jest lepka jak miodek i przy lekkim nacisku (ręką) amortyzator wydaje się być beton, ale po założeniu na auto też ping pong i zasadzie bez poprawy. wnioskuje z tego, że nie w tym leży problem. setting orginalnie miał jedną dużą podkładkę i kilka coraz mniejszych, teraz mam 3-4 duże, wiec powinno być beton, a niema tłumienia.

tu coś z powietrzem musi być. albo bąbel powietrza zostaje gdzieś u góry albo rzecz leży w braku ciśnienia pod drugiem tlokiem.

ale czy gaz pod drugim tłokiem jest jakoś napełniany? tam niema jak tego napełnić. nie czaje tego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 07 Apr 2019 - 12:18
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Jest jeszcze 20w
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Fri, 12 Apr 2019 - 17:35
Post #5


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





dalej zastanawiam sie jak napełnić gazem amortyzator. może przyspawam wentyl samochodowy na samym dole amortyzatora pod drugim tłokiem i tak go bedę ładował? jak w motocyklach.

od jakiego orientacyjnie ciśnienia zaczynać i ciśnienie sie mierzy kiedy amortyzator jest ściśnięty czy rozciągnięty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Fri, 12 Apr 2019 - 19:05
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(tomeczekcbr @ Fri, 12 Apr 2019 - 17:35) *
dalej zastanawiam sie jak napełnić gazem amortyzator. może przyspawam wentyl samochodowy na samym dole amortyzatora pod drugim tłokiem i tak go bedę ładował? jak w motocyklach.

od jakiego orientacyjnie ciśnienia zaczynać i ciśnienie sie mierzy kiedy amortyzator jest ściśnięty czy rozciągnięty?


sportowe amorki z osobówek mają ok 8 bar na otwartym. Według różnych manuali powinieneś się zmieścić między 7-12.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Fri, 12 Apr 2019 - 19:30
Post #7


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





oki, dzieki. szukam stalowych zaworkow i jade na tiga.

ale to oznacza też, że były źle nabite wcześniej, bo jak rozbierałem to byłem w stanie utrzymać rękami i jak puściłem to było tylko psyk i wypadł tlok.

srednica ok 36mm daje 10cm2; 1bar=1kg/cm2 to jest w sumie 70kg przy 7bar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciekx
post Mon, 15 Apr 2019 - 08:44
Post #8


User
Dołączył: Wed, 11 January 2012





Monotube to 15-25 bar, więc dla odniesienia 20 na dzień dobry możesz wrzucić - mówimy o ciśnieniu przy w pełni wyciągniętym tłoczysku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szpieg
post Mon, 22 Apr 2019 - 17:15
Post #9


User
Dołączył: Tue, 13 December 2005
Skąd: Kraków





Monotuba to 150N-500N na tłoczysku. Pomiar w połowie skoku albo 10mm od pełnego rozciągnięcia. Siłę liczysz dla powierzchni tłoczyska a nie tłoka - więc jest mniej więcej 10x mniej niż na tłoczysku. Wspawuj zaworki, tak się robi dla prototypów przy dobieraniu sił tłumienia.

Może uszczelnienie pomiędzy komora gazową a olejem nie trzyma? Po złożeniu sprawdź wystawanie tłoczyska przy maksymalnym wciśnięciu. Jeśli po jeździe zmieni się to znaczy że olej miesza się z gazem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Tue, 23 Apr 2019 - 08:35
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(tomeczekcbr @ Sat, 06 Apr 2019 - 22:28) *
mam amortyzatory bilstein b6 z tyłu od innego wozu bo do volvo awd nic sie nie da kupic, ot co taki pokój jasia te auto.

i te bilsteiny były bardzo miękkie. dałem do zerkopolu, żeby utwardzili 20%. Mało, to jeszcze 20%, mało. 800zł wydałem.
to zmieniłem sam olej bez spuszczania gazu na przekładniówę 75w140. Mało. Nawet nie to, że źle się auto prowadzi, bo tył jest dramatyczny, tylko czuć jak tył wchodzi w pulsacje góra dół.
Rozebrałem amortyzator, spuściłem niestety gaz z pod drugiego tłoka, dodałem podkładek na settingu, napełniłem, aż sam ą samiuśką górę olejem.
Efekt jest taki, że amortyzator jest bardzo twardy, po opuszczeniu z odnośnika na ziemię powoli się auto opuszcza ale siła tlumienia amorów znikneła całkiem. Jak dobrze poskaczę po bagazniku to koła oderwą sie od ziemi.

czy przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie gazu pod drugim tłokiem ponieważ gaz nie jest nabity?

Co mam z tym zrobić, jak nabić gaz? w tłoku niema żadnego wentyla, nic. Albo kto by ogarnął takie amortyzatory. W zerkopolu nie maja danych, jaką siłę tłumienia maja mieć amory w tym modelu, więc nie wiadomo od jakich wartości zaczynać testy.

pozdrawiam,


Nie wiem, co to za Volvo AWD, ale pewnie w serii było nivo. Sprężyna miękka jak szmata i sam amor tego nie utrzyma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Tue, 23 Apr 2019 - 11:22
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Możesz próbować zastąpić te amortyzatory zwykłymi amortyzatorami do tego modelu (jak kojarzę wszystko pasuje). Chyba, że chodzi koniecznie o nivo to popatrz na portale aukcyjne. Można coś znaleźć
Ewentualnie może to były amortyzatory four-C czyli z regulowana elektronicznie twardością? Tu faktycznie zamienników brak, ale jw można coś poszukać i zrobić konwersję, albo cos z uzywek. Lepsze dzialajace niz brak amorów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Tue, 23 Apr 2019 - 11:25
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Przecież nie wiem, co to za model.
Jeśli to 850 lub V70 I to nie pasują amory od FWD.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Tue, 23 Apr 2019 - 20:49
Post #13


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





okej dzieki za info.

volvo jest v70 awd 99r. orginalnie występowało tylko z nivo i kondoniastą sprężyną. ogólnie nivo to kondon. sprężyna zmieniona na tylną z w140, amortyzator od fwd z dorobioną poprzeczką dolną, i przeniesione mocowanie górne tak jak w fwd wyżej, żeby obniżyć auto zachowując fabryczny skok amortyzatora.

Co do sztywności sprężyn. przód i tył mam ugięcie -9mm@80kg postawione na zderzaku tylnym i przednim. nie wiem czy są to prawidłowe twardości sprężyn.

z zaworkami jest problem bo nie mogę znaleźć stalowych, tylko mosiężne niklowane. do amortyzatora przyspawam koncowke przewodu hamulcowego m10x1, a zaworek wlutuję na cynę/ołów do baryłki hamulcowej mosiężnej i takie coś nakręcę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Wed, 01 May 2019 - 20:33
Post #14


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





DZIALA!!!!!!

włożyłem setting co ma 2x wiecej blaszek dużych, a trochę mniej mniejszych, (porozbieralem amortyzatory ze złomu, zeby zdobyc settingi) zalałem 75w80 i nabiłem 15 barow. bardzo twardo nie jest ale już pracuje dobrze. pozyczyłem pompke do zawieszen do 20 barow.


teraz czuję, że przód jest zbyt miękki.

Jak rozebrać b6 przednie na cienkiej ladze, które nie mają zegerów, tylko jakby górne korki były przyspawane czterema krótkimi spawami po obwodzie? trzeba to rozciąć? czy pod spodem jest drugi korek z zegerem czy tam juz jest olej od razu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szpieg
post Sun, 05 May 2019 - 21:48
Post #15


User
Dołączył: Tue, 13 December 2005
Skąd: Kraków





Możesz pokazać zdjęcie tego zabezpieczenia jak wygląda? Spawany czy zagniatany w czterech miejscach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leonARL
post Sun, 05 May 2019 - 21:52
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 14 April 2013





Spawany, nie rozbieralny i bez dostępu od spodu.
Przynajmniej , wersja dla seata Leona 1m.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Mon, 06 May 2019 - 22:44
Post #17


User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





spawany w 4 miejscach. spawy długosci okolo 15mm. pomiędzy nimi przerwy. sprawa nie do przejscia to jest amortyzator dwururowy.
...

już wiem co wpadnie. wkład b6 gruba laga od saaba 900 93-98. jest taki sam jak saab 93 98- ale ma dłuzszy i grubszy gwint do poduszki mcp 65 a nie 40mm. uciąłem już rury fabrycznych olejaków, do tego dospawm u góry gwinty od saaba do przykręcenia grubej lagi.


jeszcze temat tylnych amorów, za słabe odbicie tylnych amortyzatorów w zakresie lekkich ruchów. Pierwsza podkładka settingu na odbiciu jest zębata, ma kilka wcięć. Mam ją wyrzucić całkiem czy zastąpić podkładką co ma dwa, nie cztery wcięcia?

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 October 2019 - 06:33