Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> Hamowanie bez serwa i ABS
Andrzejsr
post Sat, 06 Apr 2019 - 10:31
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Dla wielu z Was pewnie dziwne że się o takie basis dopytuję smile.gif
Ale - podzielcie się proszę, takimi mechanicznymi wozami jeżdżący , czy to ok w takiej konfiguracji, że:
- pedał ma mega krótki skok ?
- twardy jest jak , no twardy po prostu, deprymujące jest to trochę, bo zaczynając hamowanie trzeba to robić "bach" i później w miarę utraty prędkości odpuszczać . Ale w układzie bez serwa po bach się orientuję że jeszcze (!) mocniej powinienem cisnąć (okazuje się ,że się da) co powoduje przy rozpoczętym już hamowaniu - blokadę kół.
- blokownie - strasznie się tego zawsze obawiałem , raz że wyduża drogę, ale i względy praktyczne - placek na oponie. Ale chyba tak źle nie jest że jedno zablokowanie koła i opona do śmieci nie ?
- blokowanie - zakładając dwie pompy połączone poprzeczką regulacyjną (balance bar bias) , ustawiamy tak, żeby pierwsze blokowało przednie koła tak ? jest możliwość ustawienia jakoś balansu poza torem ? na stacji diagnostycznej na rolkach? Spotkałem się z taką radą - ustaw najpierw z przewagą tyłu, hamuj , jeśli wóz myszkuje przy hamowaniu przenoś na przód balans. Kurcze, sporo prób to wymaga.
- blokowanie - niby logiczne, ale czy aby ? - gdy blokuje przód, dotyczy to koła po stronie lżejszej auta (kierowca ciężki po lewej - blokuje prawe) .Nie mając możliwości relokacji masy już, można coś z tym zrobić preloadem sprężyny przedniej ? na razie ustawione mam tak, że ta po str kierowcy jest mocniej ściśnięta abu wysokość prześwitu prawo-lewo utrzymać równo.

Tak w ogóle - długo schodzi z przyzwyczajaniem się do takich bez wspomagania hamulców ?, bo kurcze jakoś średnio to widzę póki co, choć tylko kilka testów od tak kręcąc się robiłem, toru jeszcze nie.

Niby o zaletach wiem (masa, prostota, stałe ciśnienie w układzie tylko od stopy zależne). Ale jednak noga przez laaaata jazdy cywilnej przyzwyczajona do delikatnego nacisku i ciężko to chyba zmienić. I te blokowania i dymek z prawej przedniej trochę deprymuje. Automatycznie się wtedy mocno odpuszcza - i wydłużamy hamowanie. Na mokrym to już w ogóle nie wiem czego się spodziewać.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Apr 2019 - 10:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kirpek
post Sat, 06 Apr 2019 - 13:03
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Generalnie ja jezdzilem z servem, ale bez absu, i hamowanie rozpoczynalem bez kopania w hamulec i w miarę zmniejszania prędkości dociskalem jeszcze mocniej, z absem but i nie ma problemu, ale stosując zasadę wyżej abs sie później zalacza, a nie od kopa.
Oczywiście wszystko co wyżej, to hamowanie na granicy zblokowania/zalaczenia absu.
Rozpoczynajac hamowanie bez kopania w hamulec w podłogę od razu, tylko wciskajac szybko i coraz mocniej, dajemy chwilę aby dociążyć przod przez co mozna później mocniej dociskac. Kopniecie od razu blokowalo kola.
To moje odczucia i praktyka w kwestii hamowania z i bez absu.

Z balansem nie pomogę, ale podejrzewam że wymagac będzie wjezdzenia w auto i znalezienia brake bias które tobie będzie odpowiadać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 08 Apr 2019 - 14:41
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Andrzej - sprężyna, gdzie nie ma kierowcy, musi być wyżej (tzn auto stoi z tej strony wyżej). W ten sposób wyrównasz naciski. Wtedy nie będzie aż takiej dysproporcji przy hamowaniu. U mnie podstawienie 10mm deski pod koło dawało 10kg więcej nacisku na to koło i 10kg po przekątnej.


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 08 Apr 2019 - 17:15
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Osobiście bym unikał blokowania tylu wogole
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Apr 2019 - 18:35
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Jacek , z tymi wagami i ponownymi kręceniami to pewnie nieuniknione. Czyli w uproszczeniu mówiąc , nie ważna równa wysokość prawo lewo ale równy ale nacisk ? (o tym zę po przekątnych , i chyboczącym się stole coś tam podczytuję to myślę będę wiedział jak to robić). Dzięki za te przybliżone wartości ile m ile kg zmienia. Ja na razie na równe wysokości podwozia ustawiłem (symulując kierowcę na jego miejscu odpowiednią ilością tarcz hamulcowych smile.gif )

Flapjck1 - to już wiem, że docelowo powinien przód przeważać. Tylko chodzi mi o drogę dojścia do tego, żeby wiedzieć ile tej poprzeczki przy hamulcach . Ta moja regulacja nie jest zbyt wygodna, więc jakąś jak najmniej jazd i prób wymagającą drogę chcę przewidzieć.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 08 Apr 2019 - 19:05
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jak ustawisz równe wysokości to już na logikę dobrze być nie może. Różne obciążenia a auto stoi równo smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.115 -Łódź 59.6 -Pomorze 42.06 -Toruń 29.59 -Koszalin 48.97
_www.racetcs.com - sportowa kontrola trakcji
_https://play.google.com/store/apps/details?id=com.racedroid - aplikacja do pomiaru osiągów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Mon, 08 Apr 2019 - 20:36
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Zgadza się, widać po sprężynach jak po jednej stronie ściśnięta a po drugiej rozciągnięta. Ale jak wiesz bałem się za małego prześwitu i od tego zacząłem.
Ok to jedno pewnie się poprawi aby te oba koła przednie równo mniej więcej brały.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Tue, 09 Apr 2019 - 23:47
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Na ten sezon przeszedłem na pedalbox z balance barem i bez serwa (absu nie miałem nigdy). I dla mnie petarda. Odpowiadając na Twoje pytania:
- skok powinieneś dobrać odpowiednim przełożeniem na pedale hamulca i/lub odpowiednią średnicą tłoczków pomp tak, aby było Ci wygodnie i żeby siła nacisku na pedał była rozsądna i wtedy modulacja / czucie hamulca będzie dobre
- blokowanie kół - patrz punkt wyżej, jak będzie łatwo wyczuć hamulec to nie będziesz blokował kół poza ratowaniem się.
- balans - zależy od wielu czynników, także od opon. Polecam zdalne pokrętło. Mam takie w dogodnym miejscu i jak coś mi w czasie jazdy nie pasuje to ze 2 "kliki" w tą czy w tą i już jedzie się idealnie. To jest dla mnie mega duży plus, że można super ustawić balans na dane warunki (lepiej to działa niż korektor). Faktycznie tak jak piszesz można dać trochę więcej na tył i jak Ci myszkuje auto to przesuwasz na przód. 3 - 4 hamowania i będziesz miał ustawiony balans idealnie, a jak masz dobrze wyczute auto to jeszcze szybciej.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 10 Apr 2019 - 20:38
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





mozesz pojechać na duży plac i jezdzic po dużym okręgu i hamować testowo az do blokowania kół
wtedy od razu czuć czy wczesniej bierze przód czy tył
ja tak robiłem u siebie w audi
poczatkowo wczesniej łapał mi tył to każde mocne hamowanie na łuku konczyło się zawijaniem dupy
to przekrecanie balance bara bardzo skutecznie działa
jak sie jest w położeniu równowagi to jeden obrót zmienia sytuację
lepiej miec ciut za mocny przód niz zeby się pierwszy tył blokował moim zdaniem


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 22 October 2019 - 10:28