Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zakręty na trzech kołach, Jak wyeliminować problem?
JM63
post Mon, 18 Mar 2019 - 15:30
Post #1


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Cześć,

Problem jazdy na trzech kołach dotyczy E36 318is- na przyczepnym asfalcie i dobrym slicku auto ma tendencję do jazdy na trzech kołach

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0...amp;oe=5D4E3F41

O ile podnoszące się przednie koło na wyjściu jest do przeżycia i pewnie wystarczy rozpiąć stabilizator, który jest bodajże na środkowej regulacji, o tyle dużym problemem jest podnoszący się tył, który na hamowaniu łatwo zablokować, a na wyjściu zdarza się, że auto zaczyna podskakiwać, rozpina się szpera, koło w powietrzu się kręci, obroty na odcince, a auto ani nie skręca, ani nie przyspiesza. Widać to na wyjściu z prawego zakrętu na filmiku.

https://youtu.be/tEm9YQCzhnM?t=274

Specyfikacja: klatka z zastrzałami do kielichów + rozpórki, x-brace itd więc buda sztywna
Zawias ISC Racing ze sprężynami o ile dobrze pamietam 12kg przód i 8kg tył, stabilizatory HR, poliuretany albo uniballe.

Co, oprócz rozpięcia stabilizatorów może zredukować ten problem?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Mar 2019 - 15:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nevada
post Mon, 18 Mar 2019 - 17:07
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





W czym przeszkadza Tobie unoszące się przednie wew. koło?
Jeśli dobrze się prowadzi, jest fajnie zbalansowane przód-tył to bym nie tykał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 18 Mar 2019 - 20:29
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





To prawda, wiele torowych aut RWD podnosi wewnętrzny przód, a FWD tył, ale nie osi napędzanej.
Cięzko powiedzieć po zdjęciu i jednym ujęciu, ale albo masz za twardy stab jak sam napisałeś, albo za miękkie sprężyny/mało tłumienia (auto kładzie się za mocno i stab ciągnie wnętrze do góry - w przypadku amora to będzie szybkie poderwanie, przy mocnym tłumieniu i miękkiej sprężynie będzie to raczej środek zakrętu) albo trzecia opcja brakuje Ci skoku zawieszenia. Tutaj już sam będziesz ekspertem, która z tych opcji jest najbardziej prawdopodobna.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Tue, 19 Mar 2019 - 09:41
Post #4


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Tak jak mówiłem- problemem nie jest przód, a przede wszystkim tył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 19 Mar 2019 - 10:31
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Nevada - a czytales calego posta? Bo tam problem lezy w tyle a nie przodzie.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Tue, 19 Mar 2019 - 18:41
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Sa 2 opcje, ale chyba w e36 ciężko będzie wykonać tą drugą...

1) daj na tył miększy stabilizator albo w ogóle bez stabilizatora z tyłu. Ale wydaje mi się, że głównym problemem jest zbyt mały skok na odbiciu z tyłu...

2) dobrze byłoby zasotosować z tyłu helpery i ustawić zawieszenie tak, żeby skok odbicia był większy niż dobicia. U mnie (w innym aucie rwd) zrobiło to mega robotę, ale w e36 chyba nie ma jak bo sprężyny masz osobno niż amortyzatory... ? Chyba że jest na to jakiś patent w bmw ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 19 Mar 2019 - 19:54
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Jest opcja zrobić w e36 sprezyne z amorem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Tue, 19 Mar 2019 - 21:00
Post #8


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





CYTAT(Andrew01 @ Tue, 19 Mar 2019 - 18:41) *
Sa 2 opcje, ale chyba w e36 ciężko będzie wykonać tą drugą...

1) daj na tył miększy stabilizator albo w ogóle bez stabilizatora z tyłu. Ale wydaje mi się, że głównym problemem jest zbyt mały skok na odbiciu z tyłu...

2) dobrze byłoby zasotosować z tyłu helpery i ustawić zawieszenie tak, żeby skok odbicia był większy niż dobicia. U mnie (w innym aucie rwd) zrobiło to mega robotę, ale w e36 chyba nie ma jak bo sprężyny masz osobno niż amortyzatory... ? Chyba że jest na to jakiś patent w bmw ?


1. Nie wyobrażam sobie jak bardzo podsterowne auto się zrobi. Teraz ze spiętym na maksa tyłem nie ma zbytnio tendencji do zamiatania tyłkiem. Więc ta opcja raczej odpada.
Amor ze sprężyną są osobno i jest oddzielna regulacja napięcia sprężyny i oddzielna 'wysokości' amora. Może rozkręcenie amortyzatora by coś dało?
Teoretycznie można obspawać kielich i wrzucić McPersona, ale to już musiałbym chyba zamówić nową parę na tył.

A jakieś poszerzenie auta? Chociaż to pewnie będzie wymagało wymiany wszystkich sprężyn na twardsze, ale to raczej nie będzie problemem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 19 Mar 2019 - 22:24
Post #9


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Czemu kupiłeś ISC ? Może w nim tkwi problem ? To tajwański tani gwint, prawdopodobnie jest projektowany z losowymi wartościami, przynajmniej takie miałem wrażeniem po tym który miałem


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Wed, 20 Mar 2019 - 00:59
Post #10


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Właściwie to z polecenia znajomych, którzy mieli bardzo szybkie e30 i e36. Robili naprawdę fantastyczne czasy i mega chwalili ISC na równych torach.
I faktycznie, na nierównym lubi sobie skakać, a jak kiedyś z ciekawości przejechałem się po osiedlowej kostce brukowej (która do tej pory wydawała mi się mega równa) na skręconej hydraulice to mało mi oczy nie wypadły...
Chociaż w zasadzie można na tym pojechać bardzo szybko. Na ostatnim Rally Day w Białej Podlaskiej miałem najlepszy czas w klasie 2000 mając przy dobrych wiatrach 140 koni, a próba moooocno faworyzowała moc i moment na wyjsciach z zakrętów.

Wczesniej miałem B8 zrobione w Zerkopolu ze sprężynami HR i mega to wybierało dziury, ale na równym było zdecydowanie zaaaa miękkie.

Pewnie fajnie byłoby wrzucić KW Clubsport albo Protlum'a, ale na razie w kolejce jest odelżenie i ogarnięcie silnika, który jest okrutnym mułem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flatron66
post Wed, 20 Mar 2019 - 01:03
Post #11


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





Z opinii które ja słyszałem to ISC podobno całkiem dobre. Niby lepsze od BC racing i serwis jest w kraju. Tak się trochę podepnę jak już wspomniałeś. Do mojego auta mam do wyboru albo isc albo bc albo zwykłe gazowe kayaby (nie ultra sr tylko excell g). Bilstein nie robi już nawet B4 i nie wiem czy wyższe modele w ogóle istniały.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
borman
post Wed, 20 Mar 2019 - 01:28
Post #12


User
Dołączył: Sat, 04 November 2017





to tylko e36 - na tym onboardzie kiepsko widać ale jazda po betonie na pełnym slicku może odrywać auto od ziemi (szczególnie jak podbije wewnętrzne koło) wink.gif rolujące cieniasy i seje to raczej standard, a i astry na dwóch kołach się zdarzają
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Wed, 20 Mar 2019 - 19:39
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
O ile podnoszące się przednie koło na wyjściu jest do przeżycia i pewnie wystarczy rozpiąć stabilizator, który jest bodajże na środkowej regulacji, o tyle dużym problemem jest podnoszący się tył, który na hamowaniu łatwo zablokować

Czyli raz podnosi się przednie koło a raz tylne? A w jakich sytuacjach przednie a w jakich tylne? Może tylne wewnętrzne koło jest mocno odciążane głownie w ciasnych zakrętach?


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Thu, 21 Mar 2019 - 09:55
Post #14


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Właściwie to ciężko znaleźć regułę. Przednie podnosi się jeśli szpera dobrze zepnie i tył klei. Tył podskakuje przeważnie w ciasnych zakrętach, szczególnie jak jest nierówno, ale zdarza się też na trójkowych, czyli powiedzmy ok 70 km/h i na równym- np ten dłuuugi prawy w ostatniej sekcji na Słomczynie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Wed, 03 Apr 2019 - 09:45
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





ja bym się zastanowił w którym miejscu jest roll center. jeżeli poniżej gleby, to bym podniósł zawias do góry.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tommi01
post Mon, 24 Jun 2019 - 16:32
Post #16


User
Dołączył: Thu, 20 June 2019





cześć i czołem
odgrzeje trochę temat

auto to toyota mr2 zzw30

na wyjściu z zakrętu jedno tylne koło unosi się i = brak trakcji na wyjściu

gwint bc racing
zaczęło się od 4/6kg moc mniejsza ale było czasem wyczuwalne że jedno koło pali oponę na wyjściu
+
wsadziłem grubszy stab na tył
wnioski ?
tor silesia bajka , szybkie łuki idzie jak po szynach - jastrząb niestety taka sama sytuacja = brak trakcji na wyjściu

zmiana 6/8kg
brak poprawy / stab oem czy gruby . nawet bym powiedział że się pogorszyło

zmiana 6/12kg
stab oem / gruby i co lepsze brak staba tył tak samo jak na 6/8 tragedia nie da się jezdzić , na szybkich obiektach nie ma problemu ale jastrząb brak trakcji wyjściu / hamowanie to samo

dla porównania jezdziłem inna mr2
inny set auta . inne kola , opony, inne staby , inny silnik , itd

również taka sama sytuacja co u mnie ale w mniejszym stopniu

wygląda jak by amor miał za mało skoku , albo wsadzić twardsze sprężyny ????
jakieś pomysły



Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 24 Jun 2019 - 21:17
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ciekawe czy poszerzenie - zwiększenie rozstawu kół zmniejszyłoby tę tendencję


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 25 Jun 2019 - 09:22
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(tommi01 @ Mon, 24 Jun 2019 - 16:32) *
cześć i czołem
odgrzeje trochę temat

auto to toyota mr2 zzw30

na wyjściu z zakrętu jedno tylne koło unosi się i = brak trakcji na wyjściu

gwint bc racing
zaczęło się od 4/6kg moc mniejsza ale było czasem wyczuwalne że jedno koło pali oponę na wyjściu
+
wsadziłem grubszy stab na tył
wnioski ?
tor silesia bajka , szybkie łuki idzie jak po szynach - jastrząb niestety taka sama sytuacja = brak trakcji na wyjściu

zmiana 6/8kg
brak poprawy / stab oem czy gruby . nawet bym powiedział że się pogorszyło

zmiana 6/12kg
stab oem / gruby i co lepsze brak staba tył tak samo jak na 6/8 tragedia nie da się jezdzić , na szybkich obiektach nie ma problemu ale jastrząb brak trakcji wyjściu / hamowanie to samo

dla porównania jezdziłem inna mr2
inny set auta . inne kola , opony, inne staby , inny silnik , itd

również taka sama sytuacja co u mnie ale w mniejszym stopniu

wygląda jak by amor miał za mało skoku , albo wsadzić twardsze sprężyny ????
jakieś pomysły


Ja bym spróbował wyjąc tylny stab i podnieść zawias.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Tue, 25 Jun 2019 - 12:19
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





tylni stabilizator był wyciągany - nie pomaga....
pomysł jest na utwardzenie przodu - dorobiona teoria że po przekątnej podnosi (przód dobija i tyl podnosi)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radzio_gsi
post Tue, 25 Jun 2019 - 15:41
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 17 February 2006
Skąd: warszawa





CYTAT(WojtekMR @ Tue, 25 Jun 2019 - 12:19) *
tylni stabilizator był wyciągany - nie pomaga....
pomysł jest na utwardzenie przodu - dorobiona teoria że po przekątnej podnosi (przód dobija i tyl podnosi)


teoria słuszna, ale raczej przy wchodzeniu w zakręt na hamowaniu. na wyjściu powinien dociążać tył. wrzuć zdjęcie jak stoi zawias oraz jak ułożone są tylne wahacze, musi to być problem z roll center.


--------------------
www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB
www.facebook.com/radzioFLATOUT
www.patronite.pl/radzioFLATOUT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 22:56