Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T AUQ logi dynamiczne prośba o komentarz
Danielus
post Sun, 13 Jan 2019 - 20:04
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Dzień dobry wszystkim:)

Na jesieni ubiegłego roku postanowiłem zainteresować się stanem silnika w mojej RS-ce

Na wstępie wykryłem padającą pompę paliwa, później nieszczelność w rurze między turbo a IC. Wszystkie usterki usunięte, auto jeździ lepiej, ale problem cofania zapłonu cały czas jest bez zmian.

I tu chciałem się poradzić bardziej doświadczonych osób. Wiem, że przyczyn może być wiele, świece, cewki, przepływomierz, nierówna kompresja, nieszczelności, sonda lambda i pewnie coś jeszcze.
Świece były wymieniane przez mechanika w 2017 r więc mają mniej niż 20tys(o ile mechanik wymienił), cewki były wymienione w ramach akcji serwisowej w 2011r. Niestety nie mam znajomych z 1.8t bo tak można by było dokonać podmiany cewek i świec i porównać wyniki. W najbliższym tygodniu postaram się gdzieś podjechać i zmierzyć kompresję.

Aby nie wróżyć z kryształowej kuli poniżej wklejam świeże logi dynamiczne. Auto 100% seria, benzyna 98 ze znanej stacji, bez LPG.

Pytanie, czy na podstawie poniższych logów mogę już wykluczyć przepływomierz, sondę lambda, szczelność w dolocie i podciśnieniu, problemy z układem paliwowym. Będę wdzięczny za komentarze.

http://vaglogi.pl/log-002_033_WiSNr1.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_c6GLQBn.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_112Q9b.html


--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Jan 2019 - 20:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CZT
post Thu, 17 Jan 2019 - 16:59
Post #2


Rookie
Dołączył: Sat, 30 September 2017





http://vaglogi.pl/log-002_115_khN77vM.html

U znajomego przepływka wygląda tak, dodam ze to nowy pierburg, logi robione kilka min po montażu, do tego filtr pipercross.
Nie za duze te odczyty, a może tak ma być?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Thu, 17 Jan 2019 - 17:21
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Przeplywka pokazuje sporo. Bardziej jak by auto miało ~250km

Zdaje się że przepływ powinien być w okolicach moc*0.8. Tylko nie jestem pewny czy maksymalny, czy w okolicach 5tys obr/min. Na forach znalazłem różne informacje.

Dobrze by było zobaczyć korekty na sondzie lambda.


--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 17 Jan 2019 - 19:08
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Ludzie opamiętajcie się.
Jak ktoś pisze, by zakładać TYLKO ORI BOSCHA, to nie robi tego dla jaj tylko dlatego, że Pierburg właśnie pokazuje wilgotność w Indiach zamiast przepływu prawidłowego - każdy zawyża...
Chińczyków nie komentuję nawet.
Nie potrzebujemy logów korekt paliwa, będą mocno na minus, a cofek zapłonu zero zapewne, pętli mu wtryski na seryjnym sofcie przecież.
Zmierz kompresję i wymień przepływkę na BOSCHA.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Thu, 17 Jan 2019 - 20:43
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Dzięki za odpowiedź. A co sądzisz o logach z pierwszego posta?


--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZT
post Thu, 17 Jan 2019 - 23:07
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 30 September 2017





To takie gdybanie, a jak jest naprawdę? Jakie są prawidłowe wartości dla auq ? Można gdzieś się tego dowiedzieć? Może jakieś materiały serwisowe?
Sam mam 1.5t mitsubishi, to przy 203KM, max przepływ jaki notuję to 162.28 g/s. Stąd pytanie czy 200g/s dla AUQ nie jest za duże, po logach turbo widać że ecu ma raczej seryjny soft.
Poniżej logi 015,030,032
http://vaglogi.pl/log-015_032_030_3gM24.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Fri, 18 Jan 2019 - 10:36
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





CYTAT(Danielus @ Thu, 17 Jan 2019 - 20:43) *
Dzięki za odpowiedź. A co sądzisz o logach z pierwszego posta?

Spróbowałbym podstawić inna przepływkę jednak, bo ta może troche zaniżać. Reszta jest ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Fri, 18 Jan 2019 - 10:41
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





CYTAT(CZT @ Thu, 17 Jan 2019 - 23:07) *
To takie gdybanie, a jak jest naprawdę? Jakie są prawidłowe wartości dla auq ? Można gdzieś się tego dowiedzieć? Może jakieś materiały serwisowe?
Sam mam 1.5t mitsubishi, to przy 203KM, max przepływ jaki notuję to 162.28 g/s. Stąd pytanie czy 200g/s dla AUQ nie jest za duże, po logach turbo widać że ecu ma raczej seryjny soft.
Poniżej logi 015,030,032
http://vaglogi.pl/log-015_032_030_3gM24.html

Co z tych logów ma wynikać? Morał jest taki, utopił kase w pierburga, niech myśli jak go oddać i zamiennic na przepływkę boscha.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 18 Jan 2019 - 10:47
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Zdrowe AUQ seryjne po przepływce ma 145-155g/s.
Mitsu 1.5t to inny przypadek, chociaż akurat przepływ Ci się zgadza.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Fri, 18 Jan 2019 - 11:15
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Też jestem za tym, aby przepływka była ori boscha, ale wyniki tutaj nie są akurat jakoś mocno dramatyczne...140gram przeciez pokazuje. Wtryski po 16-17 także tez bez dramatu. Ten log z drugiego posta faktycznie mocno zyebany. Ale odpowiadamy chyba autorowi? smile.gif Jak mozliwosc robienia dalszych logów to zrob 114/115. Boost i wypelnienie n75 spoko, więc auto raczej szczelne. Chyba skupiłbym się na temacie cewki/świece. Albo stukowiec czyta jakieś dźwięki spod maski, zamiast prawdziwego stuku.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 18 Jan 2019 - 11:36
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jak kompresja wyjdzie dobra to zakłócenia, a nie stukowe, zgadzam się.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Mon, 11 Feb 2019 - 09:50
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Dziękuję za informację. Przez ostatnie tygodnie z powodu natłoku spraw miałem niewiele czasu na pracę przy aucie, ale pewne zmiany zostały poczynione.

Szukając elementów mogących powodować zakłócenia stukowców, szybko podejrzenie padło na pompę SAI, która z trzech gum na których się trzyma miała zerwane dwie, więc była bardzo luźno i obijała się o uchwyt. SAI został usunięty DV bezpośrednio pod kolektor. Został mi tylko demontaż kombizaworu i usunięcie programowe.

Niestety nie przyniosło to żadnej poprawy w kwestii cofania zapłonu.

Zrobiłem więc kilka logów grup 3 i 20, zmieniając miejscami cewki. Okazuje się, że ma to wpływ na to na którym cylindrze cofa o największą wartość co świadczy o tym, że jedne cewki są w lepszym, a inne w gorszym stanie.

Skłaniam się więc ku temu, żeby kupić komplet nowych i mam pytanie. Czy kupić
- dedykowane do tego silnika BERU ZSE 043 0040102043
- cewki od FSI/TFSI odpowiednik 06E 905 115 E BERU ZSE 032 0040102032

Słyszałem, że te drugie są używane jako mod i podobno trochę lepiej pracują. Cena podobna więc nie jest kryterium. Które lepiej wybrać?

Poniżej jeszcze wklejam logi grupy 114

http://vaglogi.pl/log-114_115_118_eQ8Yf.html

Tak wygląda LOG w którym najgorsze cewki są na 2 i 3 cylindrze

http://vaglogi.pl/log-003_020_E5pHxH.html

A tak po zamianie miejscami 2 z 4.

http://vaglogi.pl/log-003_020_yCoko8.html

Co ciekawe po takiej podmiance 1 stuka minimalnie i widać wyraźną poprawę na tym cylindrze. Wiem, że te cylindry obsługuje ten sam czujnik, ale czy to możliwe słaba cewka na 2 cylindrze wpływa na cofanie zapłonu na 1?



--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 11 Feb 2019 - 13:12
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jaka przerwa na świecach?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Mon, 11 Feb 2019 - 13:39
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Nie miałem szczelinomierza, żeby dokładnie zmierzyć, ale drut nawojowy 0,83 nie wchodził, a 0,63 przechodził luźno.


--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Mon, 11 Feb 2019 - 15:41
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Czyli przerwa 0,73? smile.gif

Spoko cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Wed, 13 Feb 2019 - 16:52
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





A czy są inne cewki niż te dedykowane do 1.8t AUQ, które warto zakupić?
Obecnie jest seria, ale jak uda mi się doprowadzić auto do 100% sprawności to po głowie chodzi mi hybryda, wtryski 380, fmic i program.


--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Danielus
post Thu, 21 Mar 2019 - 11:51
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2019





Aktualizacja po dłuższej przerwie. W samochodzie został zrobione szereg czynności:

- czyszczenie odmy + montaż nowego kolanka, nowego trójnika, wymiana zaworu(śruby odpowietrzającej), która jest podłączona z kolektorem dolotowym i który puszczał powietrze w obie strony
- wymiana dwóch zaworów jednokierunkowych przy evap, ten pierwszy co jest połączony z przepustnicą puszczał
- wymiana uszczelki dekla, był olej na świecach
- wymiana świec na NGK PFR6q, wszystkie mają przerwę 0.76mm
- nowe cewki BERU
- wtryskiwacze zostały oddane do sprawdzenia, wszystkie są ok i wymieniłem oringi
- przy okazji został zdjęty kolektor dolotowy i przepustnica, oba elementy wyczyszczone i założone z nowymi uszczelkami
- w końcu zmierzyłem kompresję: 12.8-12-12.2-13.2

Poniżej nowe logi:

http://vaglogi.pl/log-002_033_C20rn.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_qFT2zfo.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_vK0VF6.html

Jak widać w kwestii stukania niemal nic się nie zmieniło. Od ostatnich logów przepływka pokazuje trochę więcej. Powoli zaczynają mi opadać ręce.


Z dziwnych zjawisk mam wrażenie że po czyszczeniu kolektora i przepustnicy, oraz odebraniu wtryskiwaczy ze sprawdzenia wzrosło mi spalanie na biegu jałowym na postoju. Wcześniej było 0.7-0.8 przy wyłączonej sprężarce klimy, a teraz 0.9-1.0.



--------------------
.............................
Skoda Octavia RS 1.8T AUQ
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 11:16