Nowy podatek od "mocnych aut", >2.5l - tylko dla odważnych |
Nowy podatek od "mocnych aut", >2.5l - tylko dla odważnych |
Fri, 07 Dec 2018 - 15:52
Post
#41
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Dlaczego chcecie na siłę robić z Polski kraj jeszcze bardziej ekologiczny niż jest obecnie? My mamy jedną z niższych emisji CO2 w przeliczeniu na mieszkańca (jesteśmy bardziej ekologiczni niż Norwegia, Szwecja, Finlandia), Polska odpowiada za mniej niż 1% całkowitej emisji CO2, Amerykanie i Chińczycy wspólnie emitują około 50% całkowitej emisji CO2. Smog? Zanieczyszczenie polskiego powietrza? Wiecie co to cyrkulacja mas powietrza? Do Polski opada wszystko z Niemiec, Francji, Włoch, Norwegii, Szwecji etc. Może niech inni zaczną od siebie, nie bądźmy świętsi od papieża, bo to nie my jesteśmy głównym trucicielem. Wiem(y). Akurat nie stąd "spada wszystko" do nas. CO2 to globalny problem i rzeczywiście Polska ma tu dosyć skromny udział, natomiast w innym syfie już mamy całkiem "dobre" pozycje. |
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 07 Dec 2018 - 15:52
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 07 Dec 2018 - 18:14
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Piwo widziałeś kiedyś w miarę świeże auto z dieslem? Żartuje oczywiście bo wiem, że na pewno.
Z rury wydechowej można jeść, jak jest sprawny oczywiście. Nie możesz wrzucać do jednego worka tych co jeżdżą sprawnymi dieslami i tych co mają wycięte dpfy, katy i naklejki że diesel musi dymić. Żeby nie było - sam nie lubie diesla, chyba że w traktorze. Powtórzę jeszcze raz - w Krakowie wymieniono od zeszłego roku 40% pieców, a powietrze jak było tak jest do dupy. Więc nie będzie tak jak niektórzy myślą - wymieńmy wszystkie piece na gazowe i od razu będzie czyste powietrze. |
|
|
Fri, 07 Dec 2018 - 18:53
Post
#43
|
|
User Dołączył: Mon, 08 March 2010 Skąd: Kielce |
ciekawy temat, co do jakosci powietrza bazujac na wlasnym doswiadczeniu musze powiedziec, ze czuc zdecydowanie roznice, porownujac np jakosc powietrza w Wwie i w Irlandii (Dublin) na zdecydowana korzysc IRL, moze to skrajny przypadek przez polozenie Irlandii (wyspa, wybrzeze, brak wiekszego przemyslu i czesty wiatr). Zeby cos sie zmienilo, mysle, ze musi sie zmienic podejscie do struktury tzw mixu energetycznego w Polsce i mentalnosc ludzi, np. palacych byle gownem w piecach, czy wyrzucajacych odpady do lasu, nie mam profesjonalnej wiedzy, ale empirycznie wydaje mi sie, ze glowna przyczyna smogu sa wlasnie piece weglowe albo palenie odpadow w tychze... Krakow to odrebna historia, ze wzgledu za polozenie (w niecce)
Odnosnie wyzszej akcyzy dot. duzych pojemnosci, bylo dementi z MF, nowelizacja nie przewiduje podwyszenia stawki akcyzy na duze pojemnosci, tylko uszczelnienie systemu poboru, cokolwiek to znaczy https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/137943...zy-na-auta.html |
|
|
Fri, 07 Dec 2018 - 21:21
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sat, 10 January 2009 |
Niby węgiel taki zły a niemcy wykosiły 1000 letni las że by zrobić największą odkrywkową kopalnie węgla chyba w europie..
-------------------- [URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/southparkturbo.jpg[/IMG][/URL]
|
|
|
Fri, 07 Dec 2018 - 21:37
Post
#45
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
dielse truja masakrycznie. czekam na ten moment kiedy zostana zakazane. to juz powinno byc zakazane dawno. To po co te wszystkie normy emisji spalin? Ja tego nie rozumiem - ustalane są normy a następnie zakazuje się wjazud do miast, czysta polityka - kreuje się problem a następnie go rozwiązuje. Problem emisji spalin powinien być rozwiązywany tak jak na przykładzie VW - drakońskie kary, tak żeby wszystko obsrali się ze strachu. Plus lepsza legislacja - proces trwa - chociaż trochę przesadzili z szybkością wprowadzania. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Sat, 08 Dec 2018 - 01:08
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 |
Trochę poszperałem, trochę policzyłem i wyszło takie coś:
- 316,8 mln ton CO2 całkowitej emisji w PL. (2014) - 80 mln ton to auta (mogę się mylić, późno już) (zapotrzebowanie raczej stałe) - 185 mln ton to Energetyka (wynik El. Bełchatów z 2015 * 5) (zapotrzebowanie zmienne) - Auta + Energetyka to ~ 265 mln ton - Cała reszta ze szlugami i grillami włącznie to ok 51,8 mln ton - Paląc 1 tonę węgla per capita w sezonie grzewczym (IMHO overkill) wydzielimy 136,8 mln ton CO2. Pytanie ile pochłaniają z tego elektrownie/elektrociepłownie? - 3 971,80 kWh to zapotrzebowanie per capita w PL (3,9718 MWh) - CO2 – 1,08 tony/MWh (sprawność El. Bełchatów) - 163 mln ton CO2 to energia elektryczna (przy ogólnej sprawności w kraju odpowiadającej sprawności El. Bełchatów) - 22 mln ton to elektrociepłownie (co najmniej) https://powietrze.malopolska.pl/baza/wplyw-...etrza-w-polsce/ Wychodzi na to że zimą mamy o jakieś 30% większe zużycie paliw a w powietrzu 4-5 razy więcej PM10 i nawet 35 razy(!) więcej benzopirenu. Reszty cholerstw nawet nie chce Mi się szukać. Auta zimą bardziej nie smrodzą. Elektrownie tylko trochę bardziej. Może to nie są wyniki żadnych specjalistycznych badań, ale zwalanie winy na diesle bez\z DPF, starsze benzyniaki itd. to bzdura. Większość zanieczyszczeń pochodzi z pieców opalanych byle czym i opalanych byle jak (np. piece "górniaki" i sposób palenia w nich poprzez odpalanie z dołu, zasypanie węglem w opór i duszenie płomienia ). |
|
|
Sat, 08 Dec 2018 - 04:31
Post
#47
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ale CO2 nie truje. Trują cząstki stałe w powietrzu i węglowodory aromatyczne. CO2 może sobie być i niewielu osób on będzie przeszkadzać. Człowiek traci przytomność zdaje się dopiero od 5% w powietrzu więc to jedynie czynnik efektu cieplarnianego a nie smogu.
Stężenie CO2 ppm, % Efekt działania na organizm ludzki co2 350 – 450 ppm Świeże powietrze atmosferyczne, idealne warunki Poniżej 600 ppm Akceptowalne warunki świeżości powietrza w pomieszczeniach mieszkalnych/biurowych Poniżej 1000 ppm, 0,10% Wymóg minimum higienicznego, skala Pettenkofera 10 000 ppm 1,00% Lekki wzrost częstości oddychania 15 000 ppm 1,50% Maksymalna tolerowana dawka dla pracowników w specyficznych warunkach, pod kontrolą medyczną: browary, łodzie podwodne, statki kosmiczne 2,00% Pogłębiony oddech, wzrost częstości oddychania o ok. 50%, ekspozycja przez kilka godzin powoduje bóle głowy i uczucie zatrucia 3,00% Utrudnione oddychanie, ok. dwukrotny wzrost częstości oddychania, efekty podobne do działanie słabego narkotyku, tj. osłabienie słuchu, ból głowy, wzrost ciśnienia krwi i częstotliwości pulsu 4,00% - 5,00% Wyraźnie pogłębiony oddech, czterokrotny wzrost częstości oddychania, po ok. 30 minutach ekspozycji może pojawić się odczucie braku swobody oddychania 5,00% - 10,00% Dwutlenek węgla przybiera ostry zapach podobny do wody sodowej, oddychanie wymaga zwiększonego wysiłku, ból głowy, zaburzenia widzenia, dzwonienie w uszach, po kilku minutach ekspozycji może nastąpić utrata przytomności Powyżej 10,00% do 100,00% Gwałtowna i szybka utrata przytomności, przedłużająca się ekspozycja prowadzi do śmierci przez uduszenie -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 08 Dec 2018 - 08:13
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
|
|
|
Sat, 08 Dec 2018 - 10:49
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki |
Ogólnie to nie będzie raczej nowej akcyzy tylko zaostrzenie kontroli w zakresie tego, czy auto wjeżdzające do PL jako ciężarowe nadal ciezarowym pozostaje przy odsprzedaży, bo to ma wplyw na akcyze:
http://dailydriver.pl/nowosci/zmiany-w-pra...e-nowy-podatek/ |
|
|
Mon, 10 Dec 2018 - 08:49
Post
#50
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
ciekawy temat, co do jakosci powietrza bazujac na wlasnym doswiadczeniu musze powiedziec, ze czuc zdecydowanie roznice, porownujac np jakosc powietrza w Wwie i w Irlandii (Dublin) na zdecydowana korzysc IRL, moze to skrajny przypadek przez polozenie Irlandii (wyspa, wybrzeze, brak wiekszego przemyslu i czesty wiatr). Zeby cos sie zmienilo, mysle, ze musi sie zmienic podejscie do struktury tzw mixu energetycznego w Polsce i mentalnosc ludzi, np. palacych byle gownem w piecach, czy wyrzucajacych odpady do lasu, nie mam profesjonalnej wiedzy, ale empirycznie wydaje mi sie, ze glowna przyczyna smogu sa wlasnie piece weglowe albo palenie odpadow w tychze... tak, porównywanie niewielkiego (0,5 mln), nadmorskiego miasta do 2-milionowej Warszawy, znajdującej się w głębi lądu jest bardzo czytelne. Tak wygląda cyrkulacja powietrza na naszej planecie, jakby ktoś nie wiedział do Dublina idzie powietrze znad Oceanu Atlantyckiego i Grenlandii, a do nas powietrze z Europy Zachodniej i Skandynawii. Tak wyglądają źródła energii w Niemczech a tak wygląda smog w stolicy Niemiec Przestańmy być w końcu Chrystusem Świata i nie bierzmy cudzych win na własne barki. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Mon, 10 Dec 2018 - 10:19
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Temat widzę wielowątkowy. Smogu w lecie nie ma i każdy o tym wie. W zimie ludzie ogrzewają domy i bierze się smog, ale zauważam, że dla wielu te fakty są bardzo trudne do skojarzenia.
Żeby było bez smogu i bardzo szybko to trzeba postawić kilka elektrowni węglowych, albo atomowych i nakazać ludziom ogrzewać domy prądem elektrycznym. Ciekawe nie? Elektrownie nie emitują pyłów, mają filtry i piece bardzo efektywnego spalania paliw. Te emisje CO2 i opłaty za nie to typowa wojna ekonomiczna w Europie. P.S. Bo i o Policji mowa. Pamiętajcie, że chłopaki dogadali się z ministrem co do podwyżek. Przez 3 miesiące nie wystawiali mandatów i naiwnym byłoby sądzenie, że przy piciu flaszki pieczętującej porozumienie nie rozwiali obaw ministra odnośnie tego, że grudzień im wystarczy, żeby nadrobić te 'stracone' 3 miesiące i jeszcze nawiązkę na te podwyżki. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 08:36
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Temat widzę wielowątkowy. Smogu w lecie nie ma i każdy o tym wie. W zimie ludzie ogrzewają domy i bierze się smog, ale zauważam, że dla wielu te fakty są bardzo trudne do skojarzenia. smogu też nie ma zimą - wystarczy, że dobrze powiejeŻeby było bez smogu i bardzo szybko to trzeba postawić kilka elektrowni węglowych, albo atomowych i nakazać ludziom ogrzewać domy prądem elektrycznym. Ciekawe nie? https://aqicn.org/map/europe/pl/#@g/47.7626/-0.6812/5z na chwilę obecną, mamy jakość powietrza lepszą niż we Włoszech, Belgii, Wlk. Brytanii, Słowacji czy Francji -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 09:02
Post
#53
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Zgadza się, wiatr ogarnia sprawę. Faktycznie obecnie nie jest u nas najgorzej:
https://airly.eu/map/pl/ -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 11:23
Post
#54
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Przecież tu chodzi o powietrze w centrach miast, te które wdychamy "na codzień", ile można o tym mówić. Sprawdź czujniki przy konkretnej ulicy po której chodzisz, to chyba bardziej miarodajny wynik. Fanem alarmu antysmogowego nie jestem, ale fakt jest taki, że jego pojawianie się - nawet sporadyczne, daje obraz że w złym kierunku zmierza jakość powietrza. Oczywiście, że w Polsce nie jest to wielkim problemem, ale fajnie by było żeby zostało tak na dłużej niż 10 czy 15 lat.
Liczenie na to, że wiatr coś przewieje w inną stronę i problemu nie ma, to zwykła krótkowzroczność. Raz że z miasta to tak średnio przy naszej polityce urbanizacyjnej to wywieje, a jak już to opadnie gdzieś na ocean i podniesie się znowu. |
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 11:45
Post
#55
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Problem jest i to potężny. Na śląsku smog w zimie jest każdego dnia chyba, że wieje wiatr, a każdy gołym okiem widzi kominy domów i źródło emisji. No nie każdy bo część mimo iż gołym okiem widzi problem to szuka go jednak w motoryzacji . Nie jestem zwolennikiem silników diesla, ale one mają znikomy związek ze smogiem.
W Londynie 66 lat temu był słynny do dzisiaj smog, od tamtego czasu pojazdów przybywało, a smogu nie ma. Można się wczytać w to jak anglicy sobie z tym problemem poradzili i z pewnością nie były to dpfy, hybrydy czy elektryczne pojazdy. Dziwne, że w Polsce nie widać chęci skorzystania z tamtych rozwiązań. P.S. Czytam też, że Chińczycy walczą ze smogiem i oczywiście nie widzą problemu w motoryzacji. Zastanawiające to jest co Morawiecki opowiada zważywszy fakt, że te brednie o motoryzacji i walki z motoryzacją jako celem walki ze smogiem w Polsce z pewnością poparcia nie przysporzą. Wkrótce wybory i takie brednie. O co tu chodzi? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 15:26
Post
#56
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Może akurat te brednie są po to bo uwierzy w nie więcej osób niż w dym z komina.
Niedługo wybory to trzeba mówić i robić to co che większość. Ta większość później znowu pozwoli co poniektórym zostać przy korycie. Nikt przecież nie zaprzeczy, że powodem największej liczby utonięć jest... woda. |
|
|
Tue, 11 Dec 2018 - 15:29
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa |
A czy jakiś polityk stracił jakieś poparcie jak dokręcił śrubę dla kierowców? Domków się boją ruszyć, więc lepiej przekierować gniew i kary na kierowców.
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 08:12
Post
#58
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
przecież chodzi o kase.
Przejaskrawiając: - Wykona się "proekologiczny ruch" np w postaci decyzji że od jutra wszyscy mają kupować elektryki i obieca "pomoc państwa" w wysokości 10% zwrotu ceny. - Nałoży się kary na tych co się do ustawy nie zastosują - 500zł. - wiadomo że nikt nie zaprotestuje przeciwko decyzjom "ekologicznym" zwłaszcza że zasadniczo to słuszny kierunek. - trudno bedzie stwierdzić że "rząd nic nie robi w tym kierunku" skoro nawet uchwala nowe bardzo restrykcyjne prawo - wiadomo też że przy takich zachętach prawie nikt tego elektryka nie kupi ale za to prawie każdy zapłaci kare Za ułamek kasy z kar zrobi się kampanie proekologiczną na rzecz kupowania samochodów elektrycznych - nadrukuje sie kalendarzyków. no i bilans w kieszonce państwa jest dodatni. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 08:55
Post
#59
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
W Londynie 66 lat temu był słynny do dzisiaj smog, od tamtego czasu pojazdów przybywało, a smogu nie ma. Można się wczytać w to jak anglicy sobie z tym problemem poradzili i z pewnością nie były to dpfy, hybrydy czy elektryczne pojazdy. Dziwne, że w Polsce nie widać chęci skorzystania z tamtych rozwiązań. z tym 'poradzili sobie' to jest mocno dyskusyjne. Dalej mają przekroczenia we wszystkich zakresach, czasami jak pogoda dopisze, mają przyzwoite powietrze - ale to tylko łaska natury. Problem smogu dotyczy każdej większej aglomeracji - kilka milionów ludzi potrzebuje potężnych ilości energii, które trzeba wytworzyć. I mowa tu o energii cieplnej, jak i elektrycznej - te kilka milionów ludzi musi gdzieś pracować, co często się wiąże wybudowaniem fabryki - i o ile mieszkanie ma zapotrzebowanie na energię kilka, kilkanaście kilowatów, o tyle zapotrzebowanie energetyczne fabryki liczymy w Megawatach. Ktoś tą energię wytworzyć musi - czy to będzie węgiel, czy gaz, zawsze musi wytworzyć się odpad. I ta cała kumulacja idzie w atmosferę i opada na ziemię. W gęsto zaludnionych obszarach będzie to zawsze powodowało problem nie do rozwiązania - niezależnie, czy dotyczy to Polski, Niemiec, Anglii, czy jakiegokolwiek kraju. Wydobycie i oparcie energii na węglu nic tu nie zmieni. Można jedynie liczyć na siły natury i rozsądek urzędników, którzy nie wydadzą pozwoleń na budowę obiektów w miejscach, które służą za tunele przewietrzające miasto. Jeśli ktoś chce walczyć ze smogiem, to musi przekonać ludzi do opuszczenia wielkich miast i zamieszkania w wioskach, musi przekonać ludzi do ograniczenia używania wszelkich odbiorników energii (tv, telefony, klimatyzacja, indukcja), to ograniczenia używania samochodów etc. Póki co, tendencja jest zupełnie odwrotna, w dodatku reklama co rusz drenuje mózg a to do kupienia nowego auta, a to do zdobywania świata, a to do kupienia nowej komórki etc - to wszystko produkuje się w fabrykach emitujących zanieczyszczenia, które powodują smog. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Wed, 12 Dec 2018 - 10:04
Post
#60
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska |
Można jedynie liczyć na siły natury i rozsądek urzędników, którzy nie wydadzą pozwoleń na budowę obiektów w miejscach, które służą za tunele przewietrzające miasto. Na to już chyba za późno w niektórych przypadkach. Pazerność jest krótkowzroczna i po co urzędnikowi tunel przewietrzający jak on tam nie mieszka? Kasa w kieszeni ma się zgadzać. Jeśli ktoś chce walczyć ze smogiem, to musi przekonać ludzi do opuszczenia wielkich miast i zamieszkania w wioskach, I smog przeniesie się w rejony wiejskie |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 13:34 |