![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ale wiecie że pomiary po kółku schładzającym to tak trochę tak średnio dokładnie będzie wychodzić, a zjechać na ostro do boksów na pomiar to zły pomysł z uwagi na temp. np. hebli
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
ale wiecie że pomiary po kółku schładzającym to tak trochę tak średnio dokładnie będzie wychodzić, a zjechać na ostro do boksów na pomiar to zły pomysł z uwagi na temp. np. hebli Ja zawsze mierzyłem na ostro. Wbrew pozorom nagrzana opona nie stygnie w „sekundach”. Chcąc być mega profi należało by zamontować kamery termiczne i np podłączyć je pod Adu i emu. -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa ![]() |
nie stygnie tak szybko (a przynajmniej nie traci ciśnienia), tym bardziej jak hebel i cała felga są już mocno dogrzane
-------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
ale wiecie że pomiary po kółku schładzającym to tak trochę tak średnio dokładnie będzie wychodzić, a zjechać na ostro do boksów na pomiar to zły pomysł z uwagi na temp. np. hebli Na poznaniu jedziesz max 150 na prostych, nie hamujesz przed zakrętami i zakręty jedziesz prawie jak na best lapie. Opona jest wtedy bardzo ciepła, tzn 75 stopni po okrążeniu chłodzącym w moim przypadku ![]() Teoria teorią, ale na ciśnienie w oponie ma też wpływ szerokość felgi. Inaczej opona zachowa się na wąskiej,a inaczej na szerokiej, dlatego pirometr jest głównym wyznacznikiem. Jak na ciepło się ma optimum, to po ostygnięciu jest odnoesienie, ile pompować na nowy track day na start. U mnie optymalnie 225 na 8" wychdziło 2.5 bara na ciepło, a 265 na 9.5 też 2.5 bara. Poniżej tego środek opony był niedogrzany. Kolega w Evo ostatnio jeździł na 265 około 2 barów, dopompował 0.5 bara i poprawił czasy o 0.5s , gdzie wszyscy już jechali gorzej (cieplej w połowie dnia). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Odświeżam temat.
Jutro wybieram się na Ułęż. W nocy ma padać deszcz, a potem jutro śnieg. Temp ma być lekko na plusie. Tak więc może być zarówno śnieg jak i błoto pośniegowe czy tam po prostu mokry asfalt. Jadę na zimowych nalewkach, które nic a nic nie trzymają na mokrym i zastanwiam się czy coś walczyć z ciśnieniem żeby poprawić trakcję. Auto e36 compact. Jakieś podpowiedzi? |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Raczej kwestia zwiazkow w mieszance. Jak mieszanka z pupy to raczej nic nie zdzialasz.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Raczej z pupy. Na śliskim mokrym asfalcie dwójka wstaje z jałowych na średnim gazie. Zostawie 1.8 i tyle. Kanapy z tyłu nie bede wyrzucał itp. Wyniku nie bedzie żadnego ale może choc auto dojedzie w jednym kawałku.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 20:55 |