Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> E65 745i zmniejszenie temperatury w DME
BeeMiX
post Fri, 09 Nov 2018 - 00:29
Post #21


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





No właśnie nie do końca wszystko gra. Bo w silniku chłodzonym cieczą temperatura bloku i głowicy będzie zbliżona do temperatury cieczy a nie oleju. To raz. Dwa że ten film nic nie dowodzi, różne silniki inaczej się nagrzewają, a prosty wymiennik ciepła woda-olej (który posiada N62) dużo szybciej grzeje olej. Olej w tak mało wysilonych jednostkach jak najbardzej będzie miał mniejszą temp od wody, ale co z tego ?


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Nov 2018 - 00:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nomad66
post Fri, 09 Nov 2018 - 09:27
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





wydłużenie interwałów olejowych oraz podniesienie temperatury cieczy chłodzącej ponad 100 stopni były pierwszymi krokami ekologów do zmniejszenia emisji spalin oraz zmniejszenia wytrzymałości jednostek silnikowych. Od czasu do czasu zaglądam do auta z silnikiem m62 które ma już termostat na 105 stopni. Oringi po pół roku są twarde jak kamień i leci z nich olej (ASO). Jakoś w tych silnikach które mają niższą temperaturę pracy guma nie ulega takiej degradacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Fri, 09 Nov 2018 - 12:24
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





To zmieniac termostat na chlodniejszy czy nie?


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lemur
post Fri, 09 Nov 2018 - 12:29
Post #24


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2003
Skąd: Klucze





Tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zjawax
post Fri, 09 Nov 2018 - 12:44
Post #25


Rookie
Dołączył: Sat, 03 November 2018





Wiec wychodzi na to, ze jezeli obnizymy temperature np. do 90°C to ewentualnie przedluzymy zywotnosc uszczelniaczy i oringow. Natomiast gdy zostawimy tak jak jest 105°C to bedziemy mieli mniejsze spalanie, oraz lepsze osiagi ?

Mi nie chodzi o jakies tam oringi (smieszne), mi chodzi bardziej o uklad korbowy, tloki, pierscienie, tuleje, wiec jezeli temperatura oleju jest w granicach 90°C, znaczy to w moim mniemaniu ze ukladowi korbowemu to nie szkodzi, a wrecz przeciwnie.

Gdyby temperatura 105°C wplywala negatywnie na tloki, pierscienie, tuleje, wal korbowy, panewki, to bez zastanowienia wymienil bym termostat, lecz jezeli jest to tylko kwestia gumowych uszczelniaczy i jakis tam oringow, to dlaczego wymieniac oryginalny termostat sterowany wedlug mapy i nie korzystac z mniejszego spalania paliwa oraz kultury pracy i osiagow silnika ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Fri, 09 Nov 2018 - 14:09
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Taka marka jak BMW, a te o-ringi i inne uszczelki to jest tragedia, wszystko się twardę robi jak kamień i rozpada w rękach. Zrobili by je z vitonu i był by spokój na lata. Celowo chyba wrzucają to gumowe gówno.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shak
post Fri, 09 Nov 2018 - 14:27
Post #27


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Suma sumarum - w KRK ktoś przeprogramuje? Wolę dać normalny termostat i przeprogramować aby nie rzucało błędem.


--------------------
Klub 100kucy/1L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lemur
post Fri, 09 Nov 2018 - 16:06
Post #28


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2003
Skąd: Klucze





CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 12:44) *
Natomiast gdy zostawimy tak jak jest 105°C to bedziemy mieli mniejsze spalanie, oraz lepsze osiagi ?


To pierwsze w teorii tak. To drugie nie.
A co się zmieni w kulturze pracy? Bo ciekaw jestem

Mam namiar na szpeniów od bmw w Rudzie Śląskiej. Trochę daleko od krk ale powinni zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zjawax
post Fri, 09 Nov 2018 - 17:56
Post #29


Rookie
Dołączył: Sat, 03 November 2018





CYTAT(Chycu @ Tue, 06 Nov 2018 - 18:34) *
Jeśli pod pojęciem wydajność mamy na myśli sprawność silnika to przynajmniej w teorii jest ona większa w przypadku wyższej temperatury pracy.



Czyli przy wyzszej temperaturze silnik jest sprawniejszy ? Jezeli tak, to co to dokladnie oznacza "sprawniejszy" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 09 Nov 2018 - 18:07
Post #30


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 17:56) *
Czyli przy wyzszej temperaturze silnik jest sprawniejszy ? Jezeli tak, to co to dokladnie oznacza "sprawniejszy" ?


Więcej energii idzie w prace a mniej w ciepło.

Nie do końca rozumiem jak sam soft ma pomoc. Trzeba wlozyc termostat który się otwiera przy niższej temp i wyłączyć czujnik termostatu w sofcie, by nie wywalał checka

Zjawax olej tylko smaruje silnik. Jego temperatura ma nic do komponentów które są przegrzane.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zjawax
post Fri, 09 Nov 2018 - 20:57
Post #31


Rookie
Dołączył: Sat, 03 November 2018





CYTAT(BeeMiX @ Fri, 09 Nov 2018 - 18:07) *
Więcej energii idzie w prace a mniej w ciepło.

Nie do końca rozumiem jak sam soft ma pomoc. Trzeba wlozyc termostat który się otwiera przy niższej temp i wyłączyć czujnik termostatu w sofcie, by nie wywalał checka

Zjawax olej tylko smaruje silnik. Jego temperatura ma nic do komponentów które są przegrzane.



Jezeli wiecej energii idzie w prace, to powinien miec lepsze osiagi smile.gif

Istnieje mozliwosc zmiany wartosci temperatury w sterowniku silnika przy ktorej wlancza grzalke na termostacie. Z 105°C na np. 90°C, lecz kolega z podanego linka powiedzial, ze silnik nie rowno pracowal (!?)

Z tego co wiem, to olej nie tylko smaruje, ale i chlodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chycu
post Fri, 09 Nov 2018 - 22:37
Post #32


Frequent User
Dołączył: Thu, 12 September 2013





CYTAT(zjawax @ Fri, 09 Nov 2018 - 20:57) *
Jezeli wiecej energii idzie w prace, to powinien miec lepsze osiagi smile.gif

Skoro nie podasz mu więcej ładunku do nie będzie miał lepszych osiągów - będą prawdopodobnie gorsze z racji że cieplejsze powietrze ma mniejszą masę w tej samej objętości. Teoretycznie będzie troszkę mniej palił.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 10 Nov 2018 - 08:08
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





gdyby cieplejszy silnik był korzystny w sporcie to pewnie jednostki pracowały by w temperaturach dużo wyższych niż 105 stopni. No i nie potrzebne byłyby intercoolery w silnikach turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sat, 10 Nov 2018 - 08:10
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





Ale intercooler jest po to by chlodzic (zageszczac) powietrze a nie chlodzic silnik...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 10 Nov 2018 - 08:21
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





przecież w wolnossaku silnik nagrzewa wszystko, te 15 stopni więcej pod maską nagrzeje wszystko bardziej. Powietrze, olej, komorę silnika. Doskonale wiem po co jest cooler. Kolektor w v8 jest pomiędzy głowicami pod osłoną więc jest jednym z najbardziej rozgrzewanych elementów osprzętu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sat, 10 Nov 2018 - 19:58
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Weź sobie policz albo poczytaj ile taki silnik m^3 powietrza przepompowuje przez siebie, przy otwartej przepustnicy jest taki przepływ, że się to powietrze nie zdąży zagrzać od silnika. Termodynamika się kłania, górne i dolne źródło ciepła.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shak
post Tue, 27 Nov 2018 - 08:29
Post #37


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Problem z termostatami jest taki, że jest dwóch producentów do wyboru. Jeden z USA z chorą ceną a drugi Hamburg-technic, który to nie ma ciekawych opinii..
Może ktoś z Was coś innego znalazł? Czy może kupić oryginalny i oddać do termostat.pl (nie znam firmy).


--------------------
Klub 100kucy/1L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Tue, 27 Nov 2018 - 22:58
Post #38


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(shak @ Tue, 27 Nov 2018 - 08:29) *
Problem z termostatami jest taki, że jest dwóch producentów do wyboru. Jeden z USA z chorą ceną a drugi Hamburg-technic, który to nie ma ciekawych opinii..
Może ktoś z Was coś innego znalazł? Czy może kupić oryginalny i oddać do termostat.pl (nie znam firmy).


Dzwon do Filipa, dawałem namiar na początku tematu


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shak
post Wed, 28 Nov 2018 - 07:54
Post #39


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





CYTAT(BeeMiX @ Tue, 27 Nov 2018 - 22:58) *
Dzwon do Filipa, dawałem namiar na początku tematu


Ok ogarnąłbym ale jednak kawał drogi z małopolski :-)


--------------------
Klub 100kucy/1L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 23:48