![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Niektórzy potrafią liczyć szczególnie przy zakupie droższych aut
![]() ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
W Polsce wielka część ludzi nie kupuje samochodu, tylko chodzi im o leasing i koszty. To co oni się będą martwic czy auto ma 6 cylindrów czy 3 cylindry i jakie są końcówki wydechu. Ma kłuc w oczy sąsiada i mieć możliwie niską ratę miesięczną. 2 podstawowe założenia. Popyt napęda podaz, więc powstają jakies takie dziwaczne 4 cylindrowe ni to suvy ni to coupe na dużych kołach z fejkowymi wydechami. Trochę się pogubiłeś bo pierwsza część wypowiedzi kłuci się z drugą. Jak ktoś szuka kosztów to nie jak najniższych. Sprawa druga. Przeceniasz mocno udział polskiego rynku na zachowania producentów samochodów. Jesteśmy marginalnie małym rynkiem zbytu w skali europy. Nie sądzę aby ktokolwiek nim się sugerował. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
KRISS to wez od kobity kredke do malowania brwi i dorysuj sobie wasy , wstaw na forum i zobaczymy - moze bedzie wygladalo to jak fejkowy wydech w ml a moze jednak lepiej.... Ale żeby wykryć dobrze zrobiony fejkowy wydech musisz wsadzić łeb pod zderzak i pobrudzić portki. Namazane wąsy kredką rozszyfrujesz z pięciu metrów ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Niektórzy potrafią liczyć szczególnie przy zakupie droższych aut ![]() ![]() Raczej nie gonimy zachodu, to sprawa dyskusyjna, zresztą zależy w jakiej dziedzinie. Ostatnio sporo bywałem w Hiszpanii i Grecji. Tam dominują auta, w miarę nowe ale zdecydowanie segmentów A i B, trochę segmentu C. Auta wyżej segmentu D to rzadkość. Segment E i wyżej i duże suvy to już rzadkość totalna. Na miesiąc pobytu w Grecji w różnych miastach nie widziałem zadnej Panamery, 2 cayenne pierwszej generacji, kilka e60 i kilka f10. Większych i droższych w ogóle. W Hiszpanii podobne obserwacje. Za to pod moim domem (peryferyjna dzielnica dużego miasta) i pod praca (inna peryferyjna dzielnica duzego miasta) ilość nawet nowych i najnowszych modeli BMW/Audi/Mercedesa/Lexusa zadziwia. Niemal nigdzie w Europie nie widać tylu nowych suvów, limuzyn klasy E i klas wyższych co w dużych miastach w Polsce. Nigdzie w Europie nie widać tylu aut klasy D/E i wyższych ale starszych roczników, co na polskiej prowincji. |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
No to prawda akurat bo miałem w tym samym czasie focusa mk1 na 17tkach jak już kupiłem leona 2016 1.4 tsi DSG i jak wsiadałem do fokera to myślałem, że mogę jechać nim na OS ![]() ![]() A Kopernik była kobietą ![]() Proponuję się najpierw przyjrzeć zanim zaczniesz publicznie klepać takie bzdury. Chyba, że masz na myśli TDI, w którym rurami zasilana jest tylko jedna końcówka. Ale wtedy ciężko mówić o trafianiu, skoro nikt nawet nie próbował celować. Udawać? To już indywidualna ocena. Dla jednego Octavia RS, to udawanie, bo to w końcu tylko czeski kompakt z ciut mocniejszym silnikiem. Dla drugiego to szybka, sportowa fura. A dla trzeciego coś zupełnie po środku tych opinii. Ja nie widzę dramatu w tym, że ktoś zaimitował końcówki w Passacie 240 KM TDi, bo ten samochód wciąga nosem te wszystkie "cudowne" i "męskie" GTi, VTi itp. z przed 15 lat. |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Bieżący. Bez fejkowego wydechu a na pełnym tytanowym Akra. Sorry za OT. Może o to właśnie chodzi poniekąd. Skoro wykonanie zderzaka i tak kosztuje to po co komuś dawać ładne końcówki w cenie jak można zrobić ściemofifki a za niemałą dopłatą zrobić tak jak należy. |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Ja nie widzę dramatu w tym, że ktoś zaimitował końcówki w Passacie 240 KM TDi, bo ten samochód wciąga nosem te wszystkie "cudowne" i "męskie" GTi, VTi itp. z przed 15 lat. No ale jak, dlaczego? Facet w rurkach i namalowanych wąsach był szybszy od nasterydowanego karka w średnio zaawansowanym wieku? ![]() Czy ktoś znajdzie jakiekolwiek auto popularnej marki, które w obecnej serii produkcyjnej jest wolniejsze od tej sprzed nastu lat w podstawowej wersji silnikowej? Pytanie raczej retoryczne ale może się mylę. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Czy ktoś znajdzie jakiekolwiek auto popularnej marki, które w obecnej serii produkcyjnej jest wolniejsze od tej sprzed nastu lat w podstawowej wersji silnikowej? Pytanie raczej retoryczne ale może się mylę. to inaczej może któreś z nowych ma znacznie mniej awaryjny silnik niż te z minionych lat ? Może VW z silnikiem TSI ? Może Ford z modelami EB ? Teraz nie ma już w zasadzie silników wolnossących bo zastąpiły je małolitrażowe silniki na doładowaniu. Czy nowe są szybsze ? Na papierze są... ale są bardziej awaryjne. Co z tego, że nowym dojedziesz może i szybciej.. ale ja starym dojadę dalej ![]() |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
CYTAT No ale jak, dlaczego? Facet w rurkach i namalowanych wąsach był szybszy od nasterydowanego karka w średnio zaawansowanym wieku? smile.gif Czy ktoś znajdzie jakiekolwiek auto popularnej marki, które w obecnej serii produkcyjnej jest wolniejsze od tej sprzed nastu lat w podstawowej wersji silnikowej? Pytanie raczej retoryczne ale może się mylę. I co z tego ze na prostej bedzie szybszy Po takim passacie w gnojowce za 10 lat nikt nie nie zmarszczy czoła jak skonczy pod prasa,jakie masz doznania.prowadzac taka motoryzacyjana miernote,ile za 10 lat taki passat bedzie wart ? O czym Ty piszesz porownujac te wszystkie bezpolciowe plastiki z prawdziwymi hh z przed 10,15lat ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nowoczesna elektronika robi własnie z kierowców "lalusiów w rurkach"... a wierzący w cud systemy kończą tak
![]() https://www.youtube.com/watch?v=_47utWAoupo |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Raczej nie gonimy zachodu, to sprawa dyskusyjna, zresztą zależy w jakiej dziedzinie. Ostatnio sporo bywałem w Hiszpanii i Grecji. Tam dominują auta, w miarę nowe ale zdecydowanie segmentów A i B, trochę segmentu C. Auta wyżej segmentu D to rzadkość. Segment E i wyżej i duże suvy to już rzadkość totalna. Na miesiąc pobytu w Grecji w różnych miastach nie widziałem zadnej Panamery, 2 cayenne pierwszej generacji, kilka e60 i kilka f10. Większych i droższych w ogóle. W Hiszpanii podobne obserwacje. Za to pod moim domem (peryferyjna dzielnica dużego miasta) i pod praca (inna peryferyjna dzielnica duzego miasta) ilość nawet nowych i najnowszych modeli BMW/Audi/Mercedesa/Lexusa zadziwia. Niemal nigdzie w Europie nie widać tylu nowych suvów, limuzyn klasy E i klas wyższych co w dużych miastach w Polsce. Nigdzie w Europie nie widać tylu aut klasy D/E i wyższych ale starszych roczników, co na polskiej prowincji. To raczej kwestia przepisów lub kosztów ubezpieczenia. Europa zachodnia jest znacznie bardziej regulowana niż wschodnia. W drugą stronę jedź to zobaczysz równie dużo co u nas, jak nie więcej wypasionych fur, może trochę starszych, ale na tle wszechobecnej nędzy kontrast jest dużo większy, bo u nas domy są jeszcze bardziej wypasione jak auta. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Wybacz ale Twoje argumenty do mnie nie trafiają. Nie trafiają bo emocjonalne bzdety mnie nie wzruszają, kiedy podchodzę do problemu na chłodno, kalkulując wymierne zyski i straty. bardzo dobry post - idealnie odzwierciedla moją opinię.Jeżeli jawisz nam scenariusz rychłego kataklizmu "prawdziwej" motoryzacji a ja wchodząc z ulicy do dowolnego salonu znanego producenta, dostaję zamętu od mnogości i różnorodności oferowanych produktów, widzę jawną sprzeczność z rzeczywistością. Jeszcze nigdy w historii cywilizacji motoryzacja nie była tak bogata i różnorodna jak teraz. Jeszcze nigdy jak teraz, możesz w łatwy sposób stać się użytkownikiem samochodu o którym do niedawna miałeś przyjemność obcować w trzeciej fazie mokrego snu, z bólem i za szybko przerwanego. Czy jeżeli ja, od niedawna użytkownik hybrydowego Lexusa, jako przedstawiciela tej "złej" motoryzacji, odczuwam po przesiadce z "tradycyjnych" modeli tej samej klasy same zalety, to mimo tego mam się czuć wydymany przez system? Chętnie z tym podyskutuje. Może nie o sztucznym wydechu bo na to szkoda czasu, ale o obecnych trendach motoryzacyjnych i jakie te, niosą ze sobą konsekwencje. Ale tylko na konkretnych argumentach a nie naładowanej emocjami ideologii nie mającej nic wspólnego realiami. A ja chcę pozostać realistą nie tylko w tej kwestii. Twierdzenie, jakoby dziś nie było można kupić V6/V8 to bzdura. Wspomniałeś o Mustangu - auto w cenie topowych aut segmentu B, a masz pod maską 5,0 V8, silnik 450KM i do wyboru automat/manual. Masz świetną Alfę Romeo Gulia V6 Biturbo, Stelvio V6 Biturbo, BMW M5, Jeep Grand Cherokee SRT, Mercedesy AMG, Audi S, Kia Stinger 3,3 - no naprawdę jest w czym wybierać. Zwykłe kompakty robią 8-9 sekund do paki, podczas gdy 'za czasów prawdziwej motoryzacji', taki Golf III GTI miał 115KM i 10 sekund ![]() Kiedyś wcale nie było więcej silników 6-, 8-cylindrowych, a nawet jak były w ofercie popularnego auta, to często nie oferowały wybitnych osiągów, czy dźwięku. Kiedyś był Ford Scorpio 2,9 V6, całe 145KM, Hyundai Sonata 3,0V6, całe 141KM, Opel Omega 2,6/150KM, no i oczywiście legendarne Audi V8 - z pojemności 3,6 wyciśnięte całe 250KM i czas 0-100 błyskawiczne 9,2 sekundy... idealny konkurent dla Golfa VII 1,4TSI 125KM ![]() Lata 90-te to były bardzo złe czasy dla motoryzacji. Podstawowe auta były bardzo słabo wyposażone, Mercedes oferował w podstawie 4 biegi, korbki, a o klimatyzacji można zapomnieć. Silniki V8 w Europie były spotykane jedynie w najbardziej luksusowych Mercedesach (SL, SEC, S-Klasse, potem zaczęły się pojawiać sporadycznie w E-klasie) i autach naprawdę drogich - Maseratti, Lancia, Ferrari. A poza tym mizeria - 75KM w kompakcie przy masie własnej 1000 kg to był standard, w klasie średniej diesle miały 65-75KM, a tej najmocniejsze warianty po 90KM... Jak weszła Alfa 164 2,5TD/115KM to była traktowana jako sportowy fenomen. Tak - mam auto z fajkowym wydechem ![]() ![]() Ten pas tylny z imitatorami wydechów raczej traktowałbym jako ozdobę, galanterię samochodu. Jak komuś to nie odpowiada, to wystarczy zmienić producenta - taka Alfa Romeo Gulia/Stelvio ma gigantyczne kominy, które zimą buchają prawdziwą parą ![]() Też jestem zdania - klienci chcieli takiego dodatku, to go otrzymali. Producenci aut naprawdę uważnie słuchają swoich klientów. I co z tego ze na prostej bedzie szybszy no to porównaj te prawdziwe hothatche sprzed 10-15 lat z dzisiejszymi:Po takim passacie w gnojowce za 10 lat nikt nie nie zmarszczy czoła jak skonczy pod prasa,jakie masz doznania.prowadzac taka motoryzacyjana miernote,ile za 10 lat taki passat bedzie wart ? O czym Ty piszesz porownujac te wszystkie bezpolciowe plastiki z prawdziwymi hh z przed 10,15lat ![]() Golf R 310KM Leon Cupra 300KM Honda Civic Type-R 310KM Ford Focus RS 320KM Audi RS3 400KM Peugeot 308 GTI 275KM Megane RS 280KM do tego masz szpery, zaawansowane napędy 4x4, szybkie automaty. A co miałeś 15 lat temu? Volkswagen ładował ciężkie silniki VR6 na przednią oś, Meganka miała 150KM, Peugeot 307 miał masę czołgu, Focus w topowej wersji miał 145KM i zawieszenie od wersji 1,6. Chyba z hothatchów najbardziej zadziorny było Audi S3 225KM - i to auto zdaje się było na Haldexie, w najgorszym tym słowa znaczeniu (czyli mega lag przy dołączaniu). Na szczęście lata 2000-ne zaowocowały piekielnym rozwojem informatyki i auta, i sam proces projektowy, zaczęły się tak rozwijać, że obecnie mamy auta niemal doskonałe - bezawaryjne, bezobsługowe, szybkie, a w dodatku bardzo rozsądnie wycenione. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Przeceniasz rolę klienta i tego, że producent tak się go słucha. Klient chce auto ładne stylistycznie, tak jak tu ktoś wspomniał - czasami szybsze z wyglądu, niż w rzeczywistości. A takie zabiegi są tylko i wyłącznie kwestią estetyczną. Żeby im sprostać producent ucieka się do takich zabiegów z prostej przyczyny - jest to tańsze w wykonaniu. Jeśli chcesz - mamy "prawdziwy" wydech w swojej ofercie, oczywiście nie za darmo. I tyle, po co tu jakieś elaboraty.
![]() |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Na szczęście lata 2000-ne zaowocowały piekielnym rozwojem informatyki i auta, i sam proces projektowy, zaczęły się tak rozwijać, że obecnie mamy auta niemal doskonałe - bezawaryjne, bezobsługowe, szybkie, a w dodatku bardzo rozsądnie wycenione. No chyba przesadziłeś trochę ![]() |
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Przeceniasz rolę klienta i tego, że producent tak się go słucha. Klient chce auto ładne stylistycznie, tak jak tu ktoś wspomniał - czasami szybsze z wyglądu niż w rzeczywistości. A takie zabiegi są tylko i wyłącznie kwestią estetyczną. Żeby im sprostać producent ucieka się do takich zabiegów z prostej przyczyny - jest to tańsze w wykonaniu. Jeśli chcesz - mamy "prawdziwy" wydech w swojej ofercie, oczywiście nie za darmo. I tyle, po co tu jakieś elaboraty. jeden klient chce auto szybsze z wyglądu, ale nie interesuje go, co jest pod maską - kupuje Megane GT Line, drugi klient chce auto, które wygląda szybko i jeździ szybko - kupuje Megane GT, trzeci klient chce auto, które jeździ piekielnie szybko - kupuje Megane RS - i to wszystko jest wysłuchanie potrzeb klientów i odpowiedź producenta.![]() Klient chce terenówkę, którą będzie jeździł tylko po asfalcie - kupuje Forda Edge. Klient chce terenówkę, którą będzie jeździł po błocie - kupuje Forda Rangera. Znowu - potrzeba klienta i odpowiedź producenta. Już dawno skończyły się czasy, gdy producent mógł być głuchy na potrzeby klienta. Klient ma tyle firm do wyboru, że producenci po prostu muszą ich słuchać. A jak widać słuchają bardzo uważnie, bo wciąż powstają nowe segmenty aut - chyba pierwszym producentem, który wsłuchał się w potrzeby klientów, był Renault i jego Megane Scenic. Klienci chcieli niewielkiego auta, oferującego wiele przestrzeni, a kombi było dla nich za małe w środku i za duże na zewnątrz. Więc Renault stworzyło nowy segment, a Scenic bił rekordy popularności. Do tego czasu, producenci auta byli bardzo sztywno przywiązani do hatchbacka, sedana, kombi i coupe. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Zgoda, tylko to o czym piszesz niewiele ma wspólnego z odpowiedzią na potrzeby klienta. Na początku tej drogi może i tak, ale dziś to jest odpowiedź na to, co oferuje konkurencja.
![]() ![]() To czysta kalkulacja, ktoś pokazał małolitrażowy silnik i pochwalił się spalaniem - reszta musiała zrobić to samo, żeby nie zostać w tyle. I głos klienta, to był tam na dalekim miejscu. ![]() |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zgoda, tylko to o czym piszesz niewiele ma wspólnego z odpowiedzią na potrzeby klienta. Na początku tej drogi może i tak, ale dziś to jest odpowiedź na to, co oferuje konkurencja. ![]() No skoro to są odpowiedzi na to co robi konkurencja to przecież ktoś musiał być pierwszy kto wysłuchał potrzeb klientów i stworzył nowy segment (czy tam nowy produkt w danym segmencie) ![]() |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Maciek ja odnioslem sie do porównania nowego passata ze starymi hh
Golf gti 8v slaby przyklad ,byl abf mega poczciwa konstrukcja.ktora przyjmowala mega ciegi bez problemu ,polo g40 itp.,male kurwiszony co tlukły wszystko co podlazlo O peugocie 307 nie mowie bo nawet nie wiem co tam siedzialo Focus ? Przeciez byl.mk1 RS ![]() S3 mialem trzy i sa o wiele bardziej zadziorne hh z tamtych czasow Nowe hh jak najbardziej tak,pewnie za 20lat bede sie nimi podniecal jak obecne prawdziwe auta przemienia sie w kupke rdzy ,a do.wyboru beda mdłe elektryki -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
No skoro to są odpowiedzi na to co robi konkurencja to przecież ktoś musiał być pierwszy kto wysłuchał potrzeb klientów i stworzył nowy segment (czy tam nowy produkt w danym segmencie) ![]() Przeczytaj to, co napisałem po kropce. Nie stoję w opozycji, do tego co pisze Maciek. Jedynie uważam, że nie jest to tak oczywiste i zerojedynkowe. ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 16:28 |