![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
No chyba przesadziłeś trochę ![]() Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Z tymi porównaniami do starych HH to się nie dogadaliśćie, zdaje mnie się.
Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap? Galanteria jak z śmietanką i wisieńką, tyle że na dupie(centralnie). |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k ![]() MB w124 to raczej skrajny przykład. Ale wiele aut z lat 90-tych do 200 tys km przejezdzało całkowicie bezawaryjnie. Wszystkie Toyoty, Nissany, Hondy, Mitsubishi, BMW, Audi... nawet odsądzane od czci niektóre Peugeoty np. 406. |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap? Ten z atrapami możesz robić seryjnie i dawać w zasadzie do każdej wersji... niezależnie od zamontowanego wydechu. Koszt jednostkowy mniejszy na masówce... a klient zadowolony. Ten "nie atrapowy" to krótkie serie (a więc droższa produkcja), nie takie ładne i zgrabne i pasowanie uwzględniające ruchy układu wydechowego. |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap? Jak to jak, normalnie. ![]() ![]() EDIT: widze, że hexx poniekąd mnie wyręczył. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Na szczęście lata 2000-ne zaowocowały piekielnym rozwojem informatyki i auta, i sam proces projektowy, zaczęły się tak rozwijać, że obecnie mamy auta niemal doskonałe - bezawaryjne, bezobsługowe, szybkie, a w dodatku bardzo rozsądnie wycenione. Z wieloma rzeczami z tego co piszesz muszę się zgodzić, ale na pewno nie z tym ze dzisiejsze auta są rozsądnie wycenione. W 2000r. za 70 tys zł kupowałeś bogato wyposażone auto klasy średniej, segment D. A co dziś kupisz za 70 tys? Yarisa z lepszym niż podstawowe wyposażeniem? Samochody bardzo zdrożały i drożeją nadal. A powinny tanieć - tak jak telefony, komputery, cała elektronika, sprzet agd, telewizory…. |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Maciek ja odnioslem sie do porównania nowego passata ze starymi hh Golf gti 8v slaby przyklad ,byl abf mega poczciwa konstrukcja.ktora przyjmowala mega ciegi bez problemu ,polo g40 itp.,male kurwiszony co tlukły wszystko co podlazlo O peugocie 307 nie mowie bo nawet nie wiem co tam siedzialo Focus ? Przeciez byl.mk1 RS ![]() S3 mialem trzy i sa o wiele bardziej zadziorne hh z tamtych czasow Nowe hh jak najbardziej tak,pewnie za 20lat bede sie nimi podniecal jak obecne prawdziwe auta przemienia sie w kupke rdzy ,a do.wyboru beda mdłe elektryki porównaj stare S3 z nowym RS3, a te mdłe elektryki mają dużo większy potencjał niż benzyniaki. Gdzieś w sieci krąży filmik, gdzie Tesla robi wiatrak ze stuningowanych muscle carów ![]() Pewnie, że można przywoływać ciekawe wersje aut z dawnych lat - ale dokładnie to samo można robić dzisiaj. Masz zwykły samochód, w rodzaju Hyundaia i30, z silniczkiem 1,4/100KM, ale w tym samym salonie masz i30N, z 275KM pod maską (i prawdziwymi końcówkami wydechu!). Passat do niedawna miał bardzo fajną wersję 280KM, która robiła setkę w 5,5 sekundy (ale zdaje się miała te paskudne atrapy wydechu ![]() Dziś naprawdę jest wybór ogromny, do tego producenci, oprócz aut z ciekawymi silnikami, wprowadzają auta z ciekawymi nadwoziami (Stinger, Arteon). Awaryjność? Zobaczcie, ile aut jeździ po naszych drogach, ile jest przedstawicieli handlowych, którzy robią dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie. Ile jest kurierów, ile dostawczaków na drogach. Tego jest masa i to nie może się psuć, bo inaczej te auta nie zarabiałyby na siebie. Dobra, ale wracając do fejkowych wydechów - komu to bardziej przeszkadza: właścicielowi, klientowi czy przechodniom obserwującym takie auto? Z wieloma rzeczami z tego co piszesz muszę się zgodzić, ale na pewno nie z tym ze dzisiejsze auta są rozsądnie wycenione. jeśli przyjmiesz, że inflacja jest na poziomie 3% rocznie, to te 70 tysięcy jest dziś odpowiednikiem 120 tysięcy złotych. Idealna kwota na dobrze wyposażone auto klasy średniej, segment D - np. Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanum, albo Renault Talisman Intens 1,6 TCe 200KM.
W 2000r. za 70 tys zł kupowałeś bogato wyposażone auto klasy średniej, segment D. A co dziś kupisz za 70 tys? Yarisa z lepszym niż podstawowe wyposażeniem? -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Awaryjność? Zobaczcie, ile aut jeździ po naszych drogach, ile jest przedstawicieli handlowych, którzy robią dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie. Ile jest kurierów, ile dostawczaków na drogach. Tego jest masa i to nie może się psuć, bo inaczej te auta nie zarabiałyby na siebie. Dobra, ale wracając do fejkowych wydechów - komu to bardziej przeszkadza: właścicielowi, klientowi czy przechodniom obserwującym takie auto? 1. Te auta się psują po opuszczeniu floty bo tak właśnie są projektowane i budowane. Wycieki oleju na uszczelniaczach w aucie jakiejś floty przy 60tys? Serwis takie sprawy olewa, po tem kupuje ktoś takie autke domyte i zaczynają się problemy: Panie auto kupiłem od autoryzowanego dilera, nic się nie psuło tu mam książeczke" ... 2. Mi jako właścicielowi na pewno, polatuje wieśtunnem. |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Przeczytaj to, co napisałem po kropce. Nie stoję w opozycji, do tego co pisze Maciek. Jedynie uważam, że nie jest to tak oczywiste i zerojedynkowe. ![]() Wiem dokładnie o co Ci chodziło dlatego dodałem buźkę ![]() Też nie stoję w opozycji i też uważam, że to nie jest taki prosty proces. Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k ![]() Zwykłe pierdzirurki może i takie sa. Ale mowa o HH a to już inna bajka. Padające silnik i głowice w Foce RS, sprzęgła i skrzynie w Megane GT, żłopiące olej golfy GTI 2.0 itp itd. Wyciągające się łańcuchy i inne pierdoły. Dawniej samochody też się nie psuły. Jako jeden z wielu przykładów podam Astrę 1.6, w której rozrząd wymieniałeś jak się urwał Itp itd. Nie da się jednoznaczne powiedzieć, że dawniej było lepiej czy gorzej. Było inaczej i z tym musimy się pogodzić lub nie a to już subiektywne podejście każdego. Dla mnie ściemorurki to syf i tyle. |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Kwestia czy to auta podrożały czy waluty tak straciły na wartości. auta drożeją... bo nowe technologie drożeją, bo wyposażenie wzrasta, bo siła robocza drożeje, bo koncerny wprowadzają pierdylion modeli Gdzieś w sieci krąży filmik, gdzie Tesla robi wiatrak ze stuningowanych muscle carów ![]() ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ? Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę ![]() Wyjazd 23 grudnia rano. |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ? Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę ![]() Wyjazd 23 grudnia rano. Obstawiam że Range bo jakby nawet na tym polu miał przegrać tobą już by nikt go nie kupił. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Nie w tym rzecz...
Po prostu auta typu Tesla nie są przygotowane do naszych warunków klimatycznych, drogowych i infrastruktury. Do tego jakoś wykonania i użyte materiały są gówniane. .. ale co kto lubi. O ile takie "melexy" są świetne do miasta i jazda nimi powinna byc promowana, o tyle po za nimi są zupełnie niepraktyczne. Hybrydy ? Owszem, o ile masz możliwość ingerencji w to, kiedy ma i na jakim napędzie jechać auto.. czyli tylko wersje plug-in. Reszta (jak w tanich Toyotach) to paździerz. Takie "spodnie rurki" dla faceta. |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Wystarczy z Łodzi żeby być najwyżej o tej samej porze. I nie wiadomo czy się nie spali po drodze... jak to pod Wałbrzychem parę dni temu.
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Zwykłe pierdzirurki może i takie sa. Ale mowa o HH a to już inna bajka. Padające silnik i głowice w Foce RS, sprzęgła i skrzynie w Megane GT, żłopiące olej golfy GTI 2.0 itp itd. Wyciągające się łańcuchy i inne pierdoły. W latach 90-tych było jeszcze gorzej - legendarne problemy BMW z E36 - np. urywające się rozrządy jest chyba najbardziej reprezentatywne. Pamięta ktoś VW Corrado G60? Z silnika i koncepcji doładowania sprężarką spiralną volkswagen dosyć szybko się wycofał. Mam gdzieś na strychu katalog opisujący auta używane, wydane w połowie lat 90-tych. Problemy z pękającymi głowicami, wychodzącymi bokiem korbami, wydmuchanymi uszczelkami pod głowicą dotyczą większości aut. Dlatego też, ludzie tak dobrze wspominają W123 200D i W124 200D - na tle ówczesnych aut, beczka i baleron były wyjątkowe - jeździły i nie sprawiały problemów. Dawniej samochody też się nie psuły. Jako jeden z wielu przykładów podam Astrę 1.6, w której rozrząd wymieniałeś jak się urwał Itp itd. Nie da się jednoznaczne powiedzieć, że dawniej było lepiej czy gorzej. Było inaczej i z tym musimy się pogodzić lub nie a to już subiektywne podejście każdego. da się powiedzieć - technika i motoryzacja stała na dużo niższym poziomie. Tak jakbyś porównał Nokię 3210 i Huawai P20. Ludzie miło wspominają Nokię, bo często był ich to pierwszy telefon przenośny, ale technicznie w żaden sposób nie da się porównać do nowych telefonów. Albo porównaj narzędzie inżyniera - w latach 90-tych był do dyspozycji komputer z procerem Pentium 200MHz, 16Mb RAMu, dziś masz procesor i7 4GHz i 32Gb RAMu... Telewizor kineskopowy też chcesz porównywać z LCD?Z samochodami jest tak samo, przepaść technologiczna jest olbrzymia, a jedyne, co nas trzyma przy tamtych autach to sentyment - często auto z lat 90-tych, czy 2000-tych było naszym pierwszym autem, więc miło je wspominamy, ale technicznie nie ma porównania do nowych aut. Co nie znaczy, że tamta motoryzacja była zła, czy inna - po prostu motoryzacja czyni gigantyczny progres z dekady na dekadę. I bardzo dobrze - co się dzieje, gdy motoryzacja przestanie się rozwijać, mogliśmy zaobserwować na przykładzie Amerykanów w połowie lat 2000-nych, auta przestały nadążać za potrzebami klientów i trzy olbrzymie koncerny znalazły się na krawędzi bankructwa. ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ? bardzo chętnie przyjmę zakład - niech to będzie 23-12-2025 roku, wyjazd o 6:00 nad ranem Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę ![]() Wyjazd 23 grudnia rano. ![]() aa, przypomniał mi się bardzo fajny artykuł z gazety, z roku około 1992. Porównano w nim BMW 2002tii (auto petarda z 1972 roku), z BMW E36 325i. Bardzo dobre porównanie, jak różnią się auta, które dzieli 20 lat... A na końcu się zastanawiali, jaki będzie następca 325i w 2012 roku - obstawiali elektryka. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Nie w tym rzecz... Po prostu auta typu Tesla nie są przygotowane do naszych warunków klimatycznych, drogowych i infrastruktury. Ile razy jeszcze będziesz powielał te swoje bzdury? Model X przy -36 stopniach na zewnątrz i ustawionej temperaturze grzania wnętrza na 18 stopni - po niecałych 6 godzinach zasięg spadł o nieco ponad 70km. To tak w ramach OT. |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Generalnie nie wszystko w dzisiejszej motoryzacji jest takie super, za to świadomość kierowców jest coraz mniejsza i producenci wciskają kit. Ludzie przestają rozumieć jak działają samochody. Ma ładnie wyglądać, a co pod spodem to już nikt nie wnika.
Stąd te pseudo wydechy. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 14:53 |