Shoutbox 0 nowych PW 


10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wydech w ML :), Fake czy dowcip rewelka?
pawel934
post Fri, 14 Sep 2018 - 11:52
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





CYTAT(Misior @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:17) *
No chyba przesadziłeś trochę laugh.gif


Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k biggrin.gif) i auto jakoś żyje, a lekko wcale nie ma. Jeździmy autami 3 lata i do tych 200-250k auta są naprawdę bezobsługowe. Czasem jakiś czujnik padnie i kontrolka się zaświeci, ale na lawecie wracałem tylko raz - jak paliwo zamarzło.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 14 Sep 2018 - 11:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Q40
post Fri, 14 Sep 2018 - 11:57
Post #102


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Z tymi porównaniami do starych HH to się nie dogadaliśćie, zdaje mnie się.

Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap?

Galanteria jak z śmietanką i wisieńką, tyle że na dupie(centralnie).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:05
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(pawel934 @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:52) *
Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k biggrin.gif) i auto jakoś żyje, a lekko wcale nie ma. Jeździmy autami 3 lata i do tych 200-250k auta są naprawdę bezobsługowe. Czasem jakiś czujnik padnie i kontrolka się zaświeci, ale na lawecie wracałem tylko raz - jak paliwo zamarzło.

MB w124 to raczej skrajny przykład. Ale wiele aut z lat 90-tych do 200 tys km przejezdzało całkowicie bezawaryjnie. Wszystkie Toyoty, Nissany, Hondy, Mitsubishi, BMW, Audi... nawet odsądzane od czci niektóre Peugeoty np. 406.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:08
Post #104


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(Q40 @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:57) *
Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap?

Ten z atrapami możesz robić seryjnie i dawać w zasadzie do każdej wersji... niezależnie od zamontowanego wydechu.
Koszt jednostkowy mniejszy na masówce... a klient zadowolony.

Ten "nie atrapowy" to krótkie serie (a więc droższa produkcja), nie takie ładne i zgrabne i pasowanie uwzględniające ruchy układu wydechowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:12
Post #105


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(Q40 @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:57) *
Jak zrobinienie takiego zderzaka z atrapami ma być tańsze od zrobienia zwykłego bez atrap?


Jak to jak, normalnie. smile.gif Już na samym etapie projektowania zyskujesz sporo czasu. Potem nie trzeba myśleć o spasowaniu itp. Możesz taki zderzak pakować w wielu modelach. Później okazuje się, że całkiem przypadkiem te otwory idealnie pasują do dedykowanego wydechu, który wyprodukował np. Akrapovic. A my przy zakupie wraz z autem mamy go taniej niż bezpośrednio u producenta. wink.gif

EDIT: widze, że hexx poniekąd mnie wyręczył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:12
Post #106


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





CYTAT(hexx #2 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:08) *
Ten z atrapami możesz robić seryjnie i dawać w zasadzie do każdej wersji... niezależnie od zamontowanego wydechu.

Nie sądzisz, że powinno być odwrotnie? Tzn kiedyś takie zabiegi zwane były wiejskim tunningiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:15
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 14 Sep 2018 - 10:59) *
Na szczęście lata 2000-ne zaowocowały piekielnym rozwojem informatyki i auta, i sam proces projektowy, zaczęły się tak rozwijać, że obecnie mamy auta niemal doskonałe - bezawaryjne, bezobsługowe, szybkie, a w dodatku bardzo rozsądnie wycenione.


Z wieloma rzeczami z tego co piszesz muszę się zgodzić, ale na pewno nie z tym ze dzisiejsze auta są rozsądnie wycenione.
W 2000r. za 70 tys zł kupowałeś bogato wyposażone auto klasy średniej, segment D.
A co dziś kupisz za 70 tys? Yarisa z lepszym niż podstawowe wyposażeniem?

Samochody bardzo zdrożały i drożeją nadal.
A powinny tanieć - tak jak telefony, komputery, cała elektronika, sprzet agd, telewizory….
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:16
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(Q40 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:12) *
Nie sądzisz, że powinno być odwrotnie? Tzn kiedyś takie zabiegi zwane były wiejskim tunningiem.

owszem
ale marketing i księgowi uważają inaczej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:17
Post #109


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





CYTAT(Frolik @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:15) *
Samochody bardzo zdrożały i drożeją nadal.
A powinny tanieć - tak jak telefony, komputery, cała elektronika, sprzet agd, telewizory….

Kwestia czy to auta podrożały czy waluty tak straciły na wartości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:18
Post #110


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(16vg60 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:40) *
Maciek ja odnioslem sie do porównania nowego passata ze starymi hh

Golf gti 8v slaby przyklad ,byl abf mega poczciwa konstrukcja.ktora przyjmowala mega ciegi bez problemu ,polo g40 itp.,male kurwiszony co tlukły wszystko co podlazlo
O peugocie 307 nie mowie bo nawet nie wiem co tam siedzialo

Focus ? Przeciez byl.mk1 RS wink.gif

S3 mialem trzy i sa o wiele bardziej zadziorne hh z tamtych czasow
Nowe hh jak najbardziej tak,pewnie za 20lat bede sie nimi podniecal jak obecne prawdziwe auta przemienia sie w kupke rdzy ,a do.wyboru beda mdłe elektryki

porównaj stare S3 z nowym RS3, a te mdłe elektryki mają dużo większy potencjał niż benzyniaki. Gdzieś w sieci krąży filmik, gdzie Tesla robi wiatrak ze stuningowanych muscle carów biggrin.gif

Pewnie, że można przywoływać ciekawe wersje aut z dawnych lat - ale dokładnie to samo można robić dzisiaj. Masz zwykły samochód, w rodzaju Hyundaia i30, z silniczkiem 1,4/100KM, ale w tym samym salonie masz i30N, z 275KM pod maską (i prawdziwymi końcówkami wydechu!). Passat do niedawna miał bardzo fajną wersję 280KM, która robiła setkę w 5,5 sekundy (ale zdaje się miała te paskudne atrapy wydechu angry.gif ).

Dziś naprawdę jest wybór ogromny, do tego producenci, oprócz aut z ciekawymi silnikami, wprowadzają auta z ciekawymi nadwoziami (Stinger, Arteon).

Awaryjność? Zobaczcie, ile aut jeździ po naszych drogach, ile jest przedstawicieli handlowych, którzy robią dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie. Ile jest kurierów, ile dostawczaków na drogach. Tego jest masa i to nie może się psuć, bo inaczej te auta nie zarabiałyby na siebie.


Dobra, ale wracając do fejkowych wydechów - komu to bardziej przeszkadza: właścicielowi, klientowi czy przechodniom obserwującym takie auto?


CYTAT(Frolik @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:15) *
Z wieloma rzeczami z tego co piszesz muszę się zgodzić, ale na pewno nie z tym ze dzisiejsze auta są rozsądnie wycenione.
W 2000r. za 70 tys zł kupowałeś bogato wyposażone auto klasy średniej, segment D.
A co dziś kupisz za 70 tys? Yarisa z lepszym niż podstawowe wyposażeniem?
jeśli przyjmiesz, że inflacja jest na poziomie 3% rocznie, to te 70 tysięcy jest dziś odpowiednikiem 120 tysięcy złotych. Idealna kwota na dobrze wyposażone auto klasy średniej, segment D - np. Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanum, albo Renault Talisman Intens 1,6 TCe 200KM.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:21
Post #111


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:18) *
Awaryjność? Zobaczcie, ile aut jeździ po naszych drogach, ile jest przedstawicieli handlowych, którzy robią dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie. Ile jest kurierów, ile dostawczaków na drogach. Tego jest masa i to nie może się psuć, bo inaczej te auta nie zarabiałyby na siebie.

Dobra, ale wracając do fejkowych wydechów - komu to bardziej przeszkadza: właścicielowi, klientowi czy przechodniom obserwującym takie auto?

1. Te auta się psują po opuszczeniu floty bo tak właśnie są projektowane i budowane. Wycieki oleju na uszczelniaczach w aucie jakiejś floty przy 60tys? Serwis takie sprawy olewa, po tem kupuje ktoś takie autke domyte i zaczynają się problemy: Panie auto kupiłem od autoryzowanego dilera, nic się nie psuło tu mam książeczke" ...
2. Mi jako właścicielowi na pewno, polatuje wieśtunnem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:25
Post #112


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(error. @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:43) *
Przeczytaj to, co napisałem po kropce. Nie stoję w opozycji, do tego co pisze Maciek. Jedynie uważam, że nie jest to tak oczywiste i zerojedynkowe. smile.gif


Wiem dokładnie o co Ci chodziło dlatego dodałem buźkę wink.gif
Też nie stoję w opozycji i też uważam, że to nie jest taki prosty proces.

CYTAT(pawel934 @ Fri, 14 Sep 2018 - 11:52) *
Ja tam też uważam, że auta dzisiaj są naprawdę mało awaryjne. Kiedyś, pomijając rodzynki typu MB W124, mało które auta dojeżdżały do 200k km bezobsługowo. Ja dzisiaj robię autem służbowym 70-80k km rocznie, serwis odwiedzam tylko na wymiany oleju (oczywiście co 30k biggrin.gif) i auto jakoś żyje, a lekko wcale nie ma. Jeździmy autami 3 lata i do tych 200-250k auta są naprawdę bezobsługowe. Czasem jakiś czujnik padnie i kontrolka się zaświeci, ale na lawecie wracałem tylko raz - jak paliwo zamarzło.

Zwykłe pierdzirurki może i takie sa. Ale mowa o HH a to już inna bajka. Padające silnik i głowice w Foce RS, sprzęgła i skrzynie w Megane GT, żłopiące olej golfy GTI 2.0 itp itd. Wyciągające się łańcuchy i inne pierdoły.
Dawniej samochody też się nie psuły. Jako jeden z wielu przykładów podam Astrę 1.6, w której rozrząd wymieniałeś jak się urwał Itp itd.

Nie da się jednoznaczne powiedzieć, że dawniej było lepiej czy gorzej. Było inaczej i z tym musimy się pogodzić lub nie a to już subiektywne podejście każdego.
Dla mnie ściemorurki to syf i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 14 Sep 2018 - 12:25
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(Q40 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:17) *
Kwestia czy to auta podrożały czy waluty tak straciły na wartości.

auta drożeją... bo nowe technologie drożeją, bo wyposażenie wzrasta, bo siła robocza drożeje, bo koncerny wprowadzają pierdylion modeli

CYTAT(Maciek1234 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:18) *
Gdzieś w sieci krąży filmik, gdzie Tesla robi wiatrak ze stuningowanych muscle carów biggrin.gif

ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ?
Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę smile.gif
Wyjazd 23 grudnia rano.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:06
Post #114


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(hexx #2 @ Fri, 14 Sep 2018 - 12:25) *
ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ?
Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę smile.gif
Wyjazd 23 grudnia rano.

Obstawiam że Range bo jakby nawet na tym polu miał przegrać tobą już by nikt go nie kupił.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:10
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Nie w tym rzecz...
Po prostu auta typu Tesla nie są przygotowane do naszych warunków klimatycznych, drogowych i infrastruktury.
Do tego jakoś wykonania i użyte materiały są gówniane.

.. ale co kto lubi.
O ile takie "melexy" są świetne do miasta i jazda nimi powinna byc promowana, o tyle po za nimi są zupełnie niepraktyczne.

Hybrydy ?
Owszem, o ile masz możliwość ingerencji w to, kiedy ma i na jakim napędzie jechać auto.. czyli tylko wersje plug-in.
Reszta (jak w tanich Toyotach) to paździerz. Takie "spodnie rurki" dla faceta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:13
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Wystarczy z Łodzi żeby być najwyżej o tej samej porze. I nie wiadomo czy się nie spali po drodze... jak to pod Wałbrzychem parę dni temu.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:15
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(_adams_ @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:13) *
Wystarczy z Łodzi żeby być najwyżej o tej samej porze.

też nie da rady
korki na "Zakopiance" zimą... skutecznie rozładują akumulatory
Ogrzewanie w tym aucie pożera strasznie dużo energii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:16
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(Misior @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:25) *
Zwykłe pierdzirurki może i takie sa. Ale mowa o HH a to już inna bajka. Padające silnik i głowice w Foce RS, sprzęgła i skrzynie w Megane GT, żłopiące olej golfy GTI 2.0 itp itd. Wyciągające się łańcuchy i inne pierdoły.
Dawniej samochody też się nie psuły. Jako jeden z wielu przykładów podam Astrę 1.6, w której rozrząd wymieniałeś jak się urwał Itp itd.
W latach 90-tych było jeszcze gorzej - legendarne problemy BMW z E36 - np. urywające się rozrządy jest chyba najbardziej reprezentatywne. Pamięta ktoś VW Corrado G60? Z silnika i koncepcji doładowania sprężarką spiralną volkswagen dosyć szybko się wycofał. Mam gdzieś na strychu katalog opisujący auta używane, wydane w połowie lat 90-tych. Problemy z pękającymi głowicami, wychodzącymi bokiem korbami, wydmuchanymi uszczelkami pod głowicą dotyczą większości aut. Dlatego też, ludzie tak dobrze wspominają W123 200D i W124 200D - na tle ówczesnych aut, beczka i baleron były wyjątkowe - jeździły i nie sprawiały problemów.



CYTAT(Misior @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:25) *
Nie da się jednoznaczne powiedzieć, że dawniej było lepiej czy gorzej. Było inaczej i z tym musimy się pogodzić lub nie a to już subiektywne podejście każdego.
da się powiedzieć - technika i motoryzacja stała na dużo niższym poziomie. Tak jakbyś porównał Nokię 3210 i Huawai P20. Ludzie miło wspominają Nokię, bo często był ich to pierwszy telefon przenośny, ale technicznie w żaden sposób nie da się porównać do nowych telefonów. Albo porównaj narzędzie inżyniera - w latach 90-tych był do dyspozycji komputer z procerem Pentium 200MHz, 16Mb RAMu, dziś masz procesor i7 4GHz i 32Gb RAMu... Telewizor kineskopowy też chcesz porównywać z LCD?

Z samochodami jest tak samo, przepaść technologiczna jest olbrzymia, a jedyne, co nas trzyma przy tamtych autach to sentyment - często auto z lat 90-tych, czy 2000-tych było naszym pierwszym autem, więc miło je wspominamy, ale technicznie nie ma porównania do nowych aut. Co nie znaczy, że tamta motoryzacja była zła, czy inna - po prostu motoryzacja czyni gigantyczny progres z dekady na dekadę. I bardzo dobrze - co się dzieje, gdy motoryzacja przestanie się rozwijać, mogliśmy zaobserwować na przykładzie Amerykanów w połowie lat 2000-nych, auta przestały nadążać za potrzebami klientów i trzy olbrzymie koncerny znalazły się na krawędzi bankructwa.

CYTAT(hexx #2 @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:25) *
ok, a ile zajmie ci przejechanie taką Teslą z Helu do Zakopanego ?
Ja biorę pikapa (Ford Ranger) ... by dać Ci fory i idziemy w zawody kto pierwszy zrobi ta trasę smile.gif
Wyjazd 23 grudnia rano.
bardzo chętnie przyjmę zakład - niech to będzie 23-12-2025 roku, wyjazd o 6:00 nad ranem biggrin.gif

aa, przypomniał mi się bardzo fajny artykuł z gazety, z roku około 1992. Porównano w nim BMW 2002tii (auto petarda z 1972 roku), z BMW E36 325i. Bardzo dobre porównanie, jak różnią się auta, które dzieli 20 lat... A na końcu się zastanawiali, jaki będzie następca 325i w 2012 roku - obstawiali elektryka.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:18
Post #119


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(hexx #2 @ Fri, 14 Sep 2018 - 13:10) *
Nie w tym rzecz...
Po prostu auta typu Tesla nie są przygotowane do naszych warunków klimatycznych, drogowych i infrastruktury.


Ile razy jeszcze będziesz powielał te swoje bzdury?
Model X przy -36 stopniach na zewnątrz i ustawionej temperaturze grzania wnętrza na 18 stopni - po niecałych 6 godzinach zasięg spadł o nieco ponad 70km. To tak w ramach OT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 14 Sep 2018 - 13:18
Post #120


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





Generalnie nie wszystko w dzisiejszej motoryzacji jest takie super, za to świadomość kierowców jest coraz mniejsza i producenci wciskają kit. Ludzie przestają rozumieć jak działają samochody. Ma ładnie wyglądać, a co pod spodem to już nikt nie wnika.

Stąd te pseudo wydechy.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post

10 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 14:53