Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Chlodzenie turbo
Mario
post Fri, 20 Aug 2004 - 17:12
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





No ma taką pompkę która bzyczy sobie przez 3-5min po wyłączeniu silnika i chłodzi turbo.
Muszę podpatrzeć ten bajer.
Podobno był montowany w niemieckiej firmie tuningowej wraz z chipem i wydechem.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Aug 2004 - 17:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Piotr_Ł
post Fri, 20 Aug 2004 - 17:22
Post #42


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 December 2003





Mam jeszcze jedno pytanie. Wszytskie posty tutaj dotyczą silników benzynowych. Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Fri, 20 Aug 2004 - 18:03
Post #43


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Turbo to turbo, jak chcesz zeby po jezdzie goracy olej zostal w turbinie i sie tam 'gotowal' to mozesz gasic od razu Potem sie osadzaja takie 'skwarki' ze spalonego oleju

pozdrawiam
frytol


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adanus
post Fri, 20 Aug 2004 - 22:07
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 June 2004
Skąd: wodzisław





a ja zazwyczja 3km przed domem jadę na niskich obrotach i odczekuję ok od 0,5 do 1min.

po ostrym pałowaniu 3-4 min.


--------------------
civic only for track
www.facebook.com/EVORART
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GKO
post Fri, 20 Aug 2004 - 22:52
Post #45


Rookie
Dołączył: Tue, 16 March 2004
Skąd: kolwiek





CYTAT("Azrael":158llhpz)
Greddy - nie jestem zadowolony, krzaczy się coś i sterowanie jest rozwiązane koszmarnie. Poza tym nie umie u mnie poprawnie rozpoznać obrotów.


Ale jak Ci sie mowi iles razy abys pojechal do kogos kto w tym umie to robisz standardowa mine i zwalasz na greddiego. Identyczny ( i z tej samej partii ) u mnie scen nie robi, tylko obroty trzeba mu ustawic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:02
Post #46


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("Piotr_Ł":3tj7k6e0)
Mam jeszcze jedno pytanie. Wszytskie posty tutaj dotyczą silników benzynowych. Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo


w dieslach nie ma aż takiej potrzeby bo to z załozenia zimniejsze silniki....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:36
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":2jnw474v)
w dieslach nie ma aż takiej potrzeby bo to z załozenia zimniejsze silniki....


Bullit IMO turbo w dieslu też się da do czerwoności rozgrzać, ale może ja sie nie znam....

Wysłany Pią Sie 20, 2004 23:37 pm:

CYTAT("GKO":2jnw474v)
Ale jak Ci sie mowi iles razy abys pojechal do kogos kto w tym umie to robisz standardowa mine i zwalasz na greddiego. Identyczny ( i z tej samej partii :D ) u mnie scen nie robi, tylko obroty trzeba mu ustawic.



Nic nie zwalam na Greddego - sprawdzane były podłączenia i nic nie widać, będe z tym walczył jak zwalczę ważniejsze rzeczy np. wybuchniętą turbine po raz drugi.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:39
Post #48


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





jeszcze nie widziałem.... a już na pewno nie u mnie w Patrolu....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:45
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Bullitt":137ioru2)
jeszcze nie widziałem.... a już na pewno nie u mnie w Patrolu....


Na autobana i pojedz ze 20 minut z V-maksem to zobaczysz :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:53
Post #50


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Sprawdzałem.......


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 20 Aug 2004 - 23:59
Post #51


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Cóż mogę się mylić :-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Sat, 21 Aug 2004 - 00:20
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





w autach z modulami comfortu TT potrafi troszke namieszac jednak...

Art


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sat, 21 Aug 2004 - 00:22
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Artic":hydpcnfr)
w autach z modulami comfortu TT potrafi troszke namieszac jednak...


Hi hi w takich autakch jak moje czy SI to ciężko o takie bajery ;-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lysy
post Sat, 21 Aug 2004 - 01:23
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: W-wa





CYTAT("Piotr_Ł":32t8pdfc)
Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo


Tak, szczegolnie w dieslach z kierownicami spalin w turbinach. Chyba, ze komus wisi jak i kiedy odleci turbina, ale w silnikach wysokopreznych bywa to jednak niebezpieczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Sat, 21 Aug 2004 - 01:31
Post #55









W dieslu wystarczy 30 sek, od 75 kkm tak robie i turbina żyje. Po naprawde ostrym butowaniu staram sie odczekać troszke dłużej.

Azrael: Turbina nie robi się nawet czerwona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Sat, 21 Aug 2004 - 01:41
Post #56


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Moja czasem lubi sie zaczerwienic, czasem nawet robi sie blada .

Dzisiaj lezac przed telewizorem wymyslilem chyba nawet calkiem fajna rzecz. Oddzielny obieg oleju dla turbo. Dajemy zbiornik na olej (mysle, ze okolo 1-2litra starczyloby), elektryczna pompe oleju, chlodnice i turbo ma wlasny obieg oleju.

Jednoczesnie oszczedzamy silnik (przy 'palowaniu' tapla sie w oleju ktory sam nagrzeje), oszczedzamy turbo (tapla sie we wlasnym oleju). W bardzo prosty sposob mozna do pompy elektrycznej oleju od samego turbo dorobic wylacznik czasowy.

Butowanie, parking, gasimy silnik, zostawiamy pompe oleju od turbo wlaczona, ustawiamy wylacznik czasowy na 5 minut i idziemy do domu.

Jakie widzicie minusy ?

pozdrawiam
frytol


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
typeR
post Sat, 21 Aug 2004 - 03:53
Post #57


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 July 2004
Skąd: Wawa





CYTAT("frytol":2g1ro6sq)
Moja czasem lubi sie zaczerwienic, czasem nawet robi sie blada .

Dzisiaj lezac przed telewizorem wymyslilem chyba nawet calkiem fajna rzecz. Oddzielny obieg oleju dla turbo. Dajemy zbiornik na olej (mysle, ze okolo 1-2litra starczyloby), elektryczna pompe oleju, chlodnice i turbo ma wlasny obieg oleju.

Butowanie, parking, gasimy silnik, zostawiamy pompe oleju od turbo wlaczona, ustawiamy wylacznik czasowy na 5 minut i idziemy do domu.


Może o takim właśnie patencie pisał Mario?

CYTAT("mario":2g1ro6sq)
Jak to czytam to trochę się dziwę że nikt nie słyszał o chłodzeniu tubiny przy wyłączonym silniku.
Mój kumpel ma taki system który chłodzi turbo przez 3-5 min kiedy to samochód jest wyłączony.
Wydaje mi się że elektryczna pompa cały cas wymusza obieg cieczy przez turbo i tym sposobem je chłodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koyack
post Sat, 21 Aug 2004 - 06:36
Post #58


Super User
Dołączył: Sun, 20 April 2003
Skąd: Radom





a olej płynący przez turbo musi miec
jakas konkretna temperature??
bo w twoim "patencie" frytol moze okazac
sie ze olej bedzie "za chłodny" i bedzie słabe
smarowanie??


--------------------
No car no fun :(
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Sat, 21 Aug 2004 - 12:17
Post #59


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





Moze kolega Maria ma turbo z plaszczem wodnym i turbo po zgaszeniu silnika jest chlodzone woda ?

Olej plynacy przez turbo powinien miec taka temperature zeby zachowal swoje wlasnosci smarujace. Przeciez jak odpalisz samochod to olej przeplywajacy przez caly silnik jak i turbo jest zimny (dlatego zawsze sie czeka, az samochod sie rozgrzeje). Tutaj czekalbys tak samo, na rozgrzanie oddzielnego oleju w turbo (zapewne minimalnie dluzej niz w 'standardowym' rozwiazaniu, ale spaliny lecace przez turbo nawet na wolnych obrotach dosyc szybko podgrzeja olej plynacy przez nie), jesli turbo nagrzewaloby sie zbyt dlugo, mozna pomyslec o grzalce w dodatkowym zbiorniku oleju

A teraz pytanie Kto cos takiego zbuduje i zalozy do swojego samochodu ?

pozdrawiam
frytol


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 21 Aug 2004 - 12:32
Post #60


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nikt- bo nikomu to nie jest potrzebne.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:57