![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
No ma taką pompkę która bzyczy sobie przez 3-5min po wyłączeniu silnika i chłodzi turbo.
Muszę podpatrzeć ten bajer. Podobno był montowany w niemieckiej firmie tuningowej wraz z chipem i wydechem. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 December 2003 ![]() |
Mam jeszcze jedno pytanie. Wszytskie posty tutaj dotyczą silników benzynowych. Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Turbo to turbo, jak chcesz zeby po jezdzie goracy olej zostal w turbinie i sie tam 'gotowal' to mozesz gasic od razu Potem sie osadzaja takie 'skwarki' ze spalonego oleju
pozdrawiam frytol -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 June 2004 Skąd: wodzisław ![]() |
a ja zazwyczja 3km przed domem jadę na niskich obrotach i odczekuję ok od 0,5 do 1min.
po ostrym pałowaniu 3-4 min. -------------------- civic only for track
www.facebook.com/EVORART |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 16 March 2004 Skąd: kolwiek ![]() |
CYTAT("Azrael":158llhpz) Greddy - nie jestem zadowolony, krzaczy się coś i sterowanie jest rozwiązane koszmarnie. Poza tym nie umie u mnie poprawnie rozpoznać obrotów.
Ale jak Ci sie mowi iles razy abys pojechal do kogos kto w tym umie to robisz standardowa mine i zwalasz na greddiego. Identyczny ( i z tej samej partii ) u mnie scen nie robi, tylko obroty trzeba mu ustawic. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Piotr_Ł":3tj7k6e0) Mam jeszcze jedno pytanie. Wszytskie posty tutaj dotyczą silników benzynowych. Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo
w dieslach nie ma aż takiej potrzeby bo to z załozenia zimniejsze silniki.... -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":2jnw474v) w dieslach nie ma aż takiej potrzeby bo to z załozenia zimniejsze silniki.... Bullit IMO turbo w dieslu też się da do czerwoności rozgrzać, ale może ja sie nie znam.... Wysłany Pią Sie 20, 2004 23:37 pm: CYTAT("GKO":2jnw474v) Ale jak Ci sie mowi iles razy abys pojechal do kogos kto w tym umie to robisz standardowa mine i zwalasz na greddiego. Identyczny ( i z tej samej partii :D ) u mnie scen nie robi, tylko obroty trzeba mu ustawic.
Nic nie zwalam na Greddego - sprawdzane były podłączenia i nic nie widać, będe z tym walczył jak zwalczę ważniejsze rzeczy np. wybuchniętą turbine po raz drugi. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
jeszcze nie widziałem.... a już na pewno nie u mnie w Patrolu....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Bullitt":137ioru2) jeszcze nie widziałem.... a już na pewno nie u mnie w Patrolu....
Na autobana i pojedz ze 20 minut z V-maksem to zobaczysz :-) -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Sprawdzałem.......
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Cóż mogę się mylić :-)
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
w autach z modulami comfortu TT potrafi troszke namieszac jednak...
Art -------------------- |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Artic":hydpcnfr) w autach z modulami comfortu TT potrafi troszke namieszac jednak...
Hi hi w takich autakch jak moje czy SI to ciężko o takie bajery ;-) -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("Piotr_Ł":32t8pdfc) Czy po ostrej jezdzie turbo dieslem także powinno się chłodzić turbo Czy w seryjnych autach, zarówno diesla jak i benzynowego także powinno się chłodzić turbo
Tak, szczegolnie w dieslach z kierownicami spalin w turbinach. Chyba, ze komus wisi jak i kiedy odleci turbina, ale w silnikach wysokopreznych bywa to jednak niebezpieczne. |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#55
|
![]() |
W dieslu wystarczy 30 sek, od 75 kkm tak robie i turbina żyje. Po naprawde ostrym butowaniu staram sie odczekać troszke dłużej.
Azrael: Turbina nie robi się nawet czerwona |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Moja czasem lubi sie zaczerwienic, czasem nawet robi sie blada .
Dzisiaj lezac przed telewizorem wymyslilem chyba nawet calkiem fajna rzecz. Oddzielny obieg oleju dla turbo. Dajemy zbiornik na olej (mysle, ze okolo 1-2litra starczyloby), elektryczna pompe oleju, chlodnice i turbo ma wlasny obieg oleju. Jednoczesnie oszczedzamy silnik (przy 'palowaniu' tapla sie w oleju ktory sam nagrzeje), oszczedzamy turbo (tapla sie we wlasnym oleju). W bardzo prosty sposob mozna do pompy elektrycznej oleju od samego turbo dorobic wylacznik czasowy. Butowanie, parking, gasimy silnik, zostawiamy pompe oleju od turbo wlaczona, ustawiamy wylacznik czasowy na 5 minut i idziemy do domu. Jakie widzicie minusy ? pozdrawiam frytol -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 July 2004 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("frytol":2g1ro6sq) Moja czasem lubi sie zaczerwienic, czasem nawet robi sie blada . Dzisiaj lezac przed telewizorem wymyslilem chyba nawet calkiem fajna rzecz. Oddzielny obieg oleju dla turbo. Dajemy zbiornik na olej (mysle, ze okolo 1-2litra starczyloby), elektryczna pompe oleju, chlodnice i turbo ma wlasny obieg oleju. Butowanie, parking, gasimy silnik, zostawiamy pompe oleju od turbo wlaczona, ustawiamy wylacznik czasowy na 5 minut i idziemy do domu. Może o takim właśnie patencie pisał Mario? CYTAT("mario":2g1ro6sq) Jak to czytam to trochę się dziwę że nikt nie słyszał o chłodzeniu tubiny przy wyłączonym silniku.
Mój kumpel ma taki system który chłodzi turbo przez 3-5 min kiedy to samochód jest wyłączony. Wydaje mi się że elektryczna pompa cały cas wymusza obieg cieczy przez turbo i tym sposobem je chłodzi. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 20 April 2003 Skąd: Radom ![]() |
a olej płynący przez turbo musi miec
jakas konkretna temperature?? bo w twoim "patencie" frytol moze okazac sie ze olej bedzie "za chłodny" i bedzie słabe smarowanie?? -------------------- No car no fun :(
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
Moze kolega Maria ma turbo z plaszczem wodnym i turbo po zgaszeniu silnika jest chlodzone woda ?
Olej plynacy przez turbo powinien miec taka temperature zeby zachowal swoje wlasnosci smarujace. Przeciez jak odpalisz samochod to olej przeplywajacy przez caly silnik jak i turbo jest zimny (dlatego zawsze sie czeka, az samochod sie rozgrzeje). Tutaj czekalbys tak samo, na rozgrzanie oddzielnego oleju w turbo (zapewne minimalnie dluzej niz w 'standardowym' rozwiazaniu, ale spaliny lecace przez turbo nawet na wolnych obrotach dosyc szybko podgrzeja olej plynacy przez nie), jesli turbo nagrzewaloby sie zbyt dlugo, mozna pomyslec o grzalce w dodatkowym zbiorniku oleju A teraz pytanie Kto cos takiego zbuduje i zalozy do swojego samochodu ? pozdrawiam frytol -------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nikt- bo nikomu to nie jest potrzebne.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:57 |