Shoutbox 0 nowych PW 



 
Reply to this topicStart new topic
> imprezy na początek
admar
post Thu, 12 Jul 2018 - 09:27
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Witam wszystkich,

Forum śledzę już od jakiegoś czasu, ale to będzie dopiero mój pierwszy wpis.
Jeżeli temat tego typu już był (nie znalazłem) to proszę o informację. Jeżeli wybrałem zły dział to proszę o przeniesienie do właściwego.

Niedawno zakupiłem Civic'a TypeR i chciałbym zacząć jeździć na różnego rodzaju imprezy. Byłem niedawno na torze w Białymstoku i raczej mam średnie zdanie - jazda przez 90% czasu na dwójce.
Zastanawiam się jaka z imprez, które odbywać się będą w najbliższym czasie jest najbardziej odpowiednia do zaczęcia swojej przygody z motorsportem, tak żebym wyniósł z niej jak najwięcej.

- Trening auto na Torze Jastrząb (15 lipca) - wydaje się bardzo okej, ale pogoda ma być raczej słaba - opady/burze. Raczej słabe warunki na początek dla rwd?
- Avalon Extreme Race Day Cup tor Ułęż (21 lipca)
- Race mini day - Bemowo (29.07)
- Wolne jazdy samochodowe - Tor Modlin (21 lipca).

Będę wdzięczny za wszystkie opinie i sugestie.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Jul 2018 - 09:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
grale
post Thu, 12 Jul 2018 - 12:54
Post #2


User
Dołączył: Tue, 06 May 2014





CYTAT(admar @ Thu, 12 Jul 2018 - 09:27) *
- Trening auto na Torze Jastrząb (15 lipca) - wydaje się bardzo okej, ale pogoda ma być raczej słaba - opady/burze. Raczej słabe warunki na początek dla rwd?


Czemu intersują Cię warunki jazdy na torze dla rwd? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Thu, 12 Jul 2018 - 13:06
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





CYTAT(grale @ Thu, 12 Jul 2018 - 12:54) *
Czemu intersują Cię warunki jazdy na torze dla rwd? rolleyes.gif


Miałem na myśli fwd... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 13 Jul 2018 - 06:14
Post #4


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Ulez z Race Day powinien byc szybki, najszybciej jest na Torze Poznan na TPTD.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 13 Jul 2018 - 06:39
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ulez jest szybki wiec i straty w sprzecie moga byc duze.
https://www.youtube.com/watch?v=FyiFZ3v2UiY...eature=youtu.be

kwestia czy chcesz sie nauczyc duzo czy bardziej pojezdzic bez strat?
jak nauczyc duzo to tor kielce bo jest sliski i wymagajacy.
jak najezdzic sie bezpiecznie to wolniejsze trackdaye najlepiej bez szykan i pacholkow tylko trasa asfaltowa.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HubertRinkon
post Fri, 13 Jul 2018 - 08:02
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2011
Skąd: Płock





Wg mnie powinieneś jak najwięcej jeżdzić ( to jest klucz ) a gdzie gdzie się da wink.gif

W PL można to wg mnie podzieli tak

Tor Poznan , Silesia ring ( tory z prawdziwego zdarzenia )
Łódz , Modlin ,Jastrząb , Kielce ( mniejsze obiekty blisko im do torów )
Ułęz , Bednary , Biała Podlaska ( lotniska , place )

Wiadomo nie wymieniłem wszystkich "torów" w PL ale polecam odwiedzić każde z tych miejsc .

Inaczej jedziesz po Poznaniu z samochodami inaczej na mega śliskich Kielcach a zupełnie inaczej na bardzo przyczepnym Ułeżu


--------------------
E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;)
E36 328 zbudowane na Tor ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admar
post Fri, 13 Jul 2018 - 12:17
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 12 July 2018
Skąd: Warszawa





Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. smile.gif
Myślę, że na początek zacznę od wolniejszych obiektów w okolicach Warszawy, bardziej treningów/pojeżdżawek i stopniowo mam nadzieje się od niej oddalać na szybsze i ciekawsze wydarzenia.
Wiadomo, że trzeba liczyć się z tym, że jakieś uszkodzenia mogą się trafić, ale przynajmniej na razie wolę minimalizować prawdopodobieństwo ich wystąpienia żeby bezstresowo się uczyć i jeździć jak najwięcej.
Tor Poznań mnie strasznie ciągnie i mam nadzieję, że może jeszcze w tym roku a już na pewno w przyszłym się tam wybiorę.

W międzyczasie czy moglibyście doradzić wyposażenie, rzeczy, które mogą mi się przydać oraz na co zwracać szczególna uwagę podczas eventów?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 13 Jul 2018 - 12:40
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





na pewno oczko holownicze musi byc i kask. dwa: gasnica 2kg. dalej skompletowalbym manometr do kol, pirometr do temperatury kol, lewarek do zmiany kol, szmaty i mokre reczniki do rak. warto tez kupic race chrono i gps 10hz. no i zawsze pod reka miec plyn chlodniczy, banke 5 litrow oleju i narzedzia w tym trytytki i tasme zbrojona. warto tez wykupic asistance. kosztuje to grosze (kolo 200zl rocznznie bez limitu kilometrow) a wrazie wybuchu silnika czy urwania kola za darmo zabieraja auto do wybranego mechanika czy pod dom.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Fri, 13 Jul 2018 - 13:00
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Zdecydowanie Jastrząb - jazdy na treningach po uszy, mokrych chustek nie trzeba bo przyzwoite łazienki mydłem i pastą BHP są ;-)
Pomiary czasu też są więc i samemu mierzyć nie trzeba, chyba że do sprawdzania później co i jak w którym miejscu itp.
A poważnie i najbardziej to dlatego że ma świetny asfalt - taki sam wszędzie więc przewidywalny , i tarki łagodne, miejsc wylotów czy niebezpiecznych raczej nie ma, i można instruktora wziąć nie tylko na prawy ale i aby pojechał Twoim wozem
Jest kompresor z dokładnym manometrem. Ale swoje drobiazgi warto gromadzić takie jak wyżej masz podane, choć końca nie ma smile.gif Nie wiem czemuakurat na Jastrzębiu , ale sam tylko tam doświadczyłem a i u kilku osób widziałem - odkręcające się śruby w kołach (?) nie wiem dlaczego, ale warto po sesji przynajmniej pierwszej posprawdzać . Jednemu Mini kiedyś koło odjechało w bok..
Aha i widziałem , że poza treningami organizują 'Szkolenia Samochodowe" - to w sumie na początek lepsze niż trening i jazda w ciemno.
O takie :
https://torjastrzab.pl/szkolenie-samochodowe,ww,500
nie byłem , ale zakładam że to podobne jak SJS szkolenia na Kielcach.
http://szkolajazdysubaru.pl/wydarzenia/246...i-stopnia-w-sjs
(na tych byłem i uważam na początek za bardzo potrzebne (od pozycji za kierownicą poczynając)


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield Aerorace 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Fri, 13 Jul 2018 - 13:22
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





CYTAT(piwo @ Fri, 13 Jul 2018 - 12:40) *
na pewno oczko holownicze musi byc i kask. dwa: gasnica 2kg. dalej skompletowalbym manometr do kol, pirometr do temperatury kol, lewarek do zmiany kol, szmaty i mokre reczniki do rak. warto tez kupic race chrono i gps 10hz. no i zawsze pod reka miec plyn chlodniczy, banke 5 litrow oleju i narzedzia w tym trytytki i tasme zbrojona. warto tez wykupic asistance. kosztuje to grosze (kolo 200zl rocznznie bez limitu kilometrow) a wrazie wybuchu silnika czy urwania kola za darmo zabieraja auto do wybranego mechanika czy pod dom.


A masz Piwo jakis namiar na Assistance, ktory sobie mozna od tak dokupic?


--------------------
Not importante.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 13 Jul 2018 - 13:26
Post #11


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





warto zajechać też na Tor Łódź ... ja będąc tam dość szybkim autem miałem sporo fun


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

AKmotorsport.net
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Fri, 13 Jul 2018 - 15:49
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(Tom-Lee @ Fri, 13 Jul 2018 - 13:22) *
A masz Piwo jakis namiar na Assistance, ktory sobie mozna od tak dokupic?

Każdy ubezpieczyciel do oc oferuje assistance wystarczy zapytać.


--------------------
Opel Speedster turbo b207r , 900kg,
RWD+LSD, 1/4: 13,806s
tor Poznań: 1m48,8s semislick
youtu.be/jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tom-Lee
post Fri, 13 Jul 2018 - 17:24
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 04 May 2017





Moze sie cos zmienilo, ale nie wtedy jak sprawdzalem. Nie ma sensu robic ot, dzieki.


--------------------
Not importante.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
variatto
post Fri, 13 Jul 2018 - 18:32
Post #14


User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: CZ





Swój pierwszy track day miałem na torze Pixers pod Bolesławcem i też mogę polecić. Maja otwarte każdego dnia, więc można jezdzić kiedy tylko chcesz. Cenowo bardzo przystępnie, a do tego się okazało, że jeżdże sam smile.gif
Do doskonalenia techniki i do wjeżdzenia sie w auto- rewelacja.

Tor nie za szybki ( 2, 3 głównie), ale jezdziło się przyjemnie.

Polecam


--------------------
Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Fri, 13 Jul 2018 - 20:26
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Pod Warszawą masz tor Słomczyn. Porównywalny z Jastrzębiem. Co jakiś czas w niedzielę organizują dzień otwarty (200 zł), co czwartek jest trening otwarty (400 zł), organizują też zawody Asfaltowy Puchar Toru Słomczyn, ale nast. edycja będzie dopiero w październiku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KrzychuNaTorze
post Sun, 15 Jul 2018 - 20:25
Post #16


User
Dołączył: Sun, 30 April 2017





Wybierałbym imprezy gdzie można nabić jak najwięcej km smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 26 August 2019 - 05:08