czynnik klimatyzacji R 1234YF |
czynnik klimatyzacji R 1234YF |
Sun, 24 Jun 2018 - 19:11
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Z drugim ceedem, a potem pojawiał sie w każdym nowym modelu (
Dlatego np venga ma nadal r134f ) |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 24 Jun 2018 - 19:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 08:16
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew |
a ja mam pytanie, czym grozi napełnienie układu tym starszym czynnikiem? Jaka jest różnica?
Pomińmy już kwestię cebulactwa, pytam z ciekawości -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 08:24
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
hexx daj znać czy Ci sprzedawca uzna gwarancję. Pamiętaj, że nawet jeśli nie, to możesz kupić taki sam samochód w komisie i wtedy nie powinno być już problemu z naprawami na koszt sprzedawcy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 08:36
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
a ja mam pytanie, czym grozi napełnienie układu tym starszym czynnikiem? Jaka jest różnica? Pomińmy już kwestię cebulactwa, pytam z ciekawości W praktyce niczym, już masa takich aut jeździ, tylko żeby czynników nie "mieszać". Niektórzy porty zmieniają żeby następny wiedział że była zmiana na r134, a niektórzy nie i trzeba się pilnować co się odciąga. Do tego coraz popularniejsze jest nabijanie czystym propanem (r290), też nabiłem w prywatnym aucie dla testów, działa do dziś a przy tym mocniej chłodzi niż na 134. Słyszałem też o izobutanie (r600a) a mistrzostwo mają zaś Ci co nabijają propan-butanem, żeby było śmieszniej to podobno też działa. Jakby ktoś był zainteresowany samodzielnym nabijaniem easyklima.pl na moje oko propan, choć wprost napisane nie jest. Przewód można kupić na aliexpress, jest dużo tańszy. |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 08:50
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 08:52
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Propan i propan butsn to musza pieknie plonac przy kolizjach, k..a a ludzie marudzili ze r1234yf ma dosc wysoka zdolnosc samozaplonu
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 09:01
Post
#27
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
a jak marudzą, że benzyna ma wysoką zdolność samozapłonu. Marudzą, a i tankują tak benzynę jak i propan butan.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 09:05
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
To jak tym propanem nabić? Zdążyłęm zrobić klimę przed podwyżkami (pusty układ do zera po poprzednim właścicielu) i niby szczelna (tydzień czasu z azotem i nic nie ubyło) ale na przyszłośc warto wiedziec
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 09:15
Post
#29
|
|
User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów |
r1234yf łatwo palny, dodatkowo w kontakcie z pianą gaśniczą robi się żrący. Oczywiście o CO2 nikt nie pamięta, ale to nie interes dla producentów.
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 09:30
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
Oczywiście o CO2 nikt nie pamięta, ale to nie interes dla producentów. właśnie tak czytam ten temat bo słyszałem o podwyżce ceny 100% na R134a... ... i zastanawiam się czemu CO2 nie można by użyć. Nabijałem ostatnio butlę, co prawda w innym celu ale za niecałe 6kg zapłaciłem 30PLN w Waw. Efekt chłodzący dał by jakieś -75 stopni więc chłodzenie powinno działać wzorowo Mercedes chyba coś działał w tym temacie. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 12:13
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
Z tym CO2 to piszą tutaj: https://warsztat.pl/dzial/102-klimatyzacja/...a-pierwsz,51254
Ale co mnie intryguje to: CYTAT To ostatecznie Mercedesa nie przekonało, który rozpoczął kilka lat temu prace nad nowym układem klimatyzacji, w którym czynnikiem chłodzącym będzie dwutlenek węgla. W bieżącym roku modele klasy E oraz S, jako pierwsze seryjne samochodowy osobowe na świecie, będą wyposażone właśnie w nowy układ. Zalet jest kilka: gaz jest darmowy, w zerowym stopniu wpływa na środowisko naturalne. Wady? Konstrukcja takiego układu jest o wiele bardziej skomplikowana, więc jest on droższy niż „zwykły”. Dlaczego? A chociażby dlatego, że klimatyzacje oparte na dwutlenku węgla pracują pod ciśnieniem około 100 barów. Jest to około 10 razy więcej, niż w aktualnych układach. Niby jak CO2 jest darmowe? I hit: skoro w zerowym stopniu wpływa na środowisko naturalne, to skąd ta ekosraczka na obniżanie emisji CO2? |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 13:03
Post
#32
|
|
User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów |
Jak zatankujesz CO2 do klimy to emisja sie zmniejszy, same zalety ;-)
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 13:14
Post
#33
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
Z tym CO2 to piszą tutaj: https://warsztat.pl/dzial/102-klimatyzacja/...a-pierwsz,51254 Ale co mnie intryguje to: Niby jak CO2 jest darmowe? I hit: skoro w zerowym stopniu wpływa na środowisko naturalne, to skąd ta ekosraczka na obniżanie emisji CO2? może ta magiczna maszynka pobierała go z powietrza...? wtedy jest darmowy -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 14:38
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Problem w tym, że jak maszyna do klimy robi próżnię i test szczelności... to wychodzi OK. Czyli formalnie układ jest szczelny.
Gdyby była nieszczelność, to ten czynnik ucieka błyskawicznie a nie 200g w 18 miesięcy i 100k km przebiegu. Ten sam problem okazuje się mają też inne koncerny w autach które używają tego samego czynnika. |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 19:59
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
Rozumiem ze przestala ci dzialac klima? Czy tak przy jakiejs innej okazji to stwierdzono? Wez poprawke na to co pisalem - nowe auta maja braki czynnika...
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 20:16
Post
#36
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze |
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 21:11
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk |
Zacząć należy od tego, że próżnia robiona przez maszynę do obsługi klimatyzacji nie służy do sprawdzania szczelności. Jeśli ktokolwiek kto obsługuje Twoje auto mówi takie rzeczy należy zabrać auto i się oddalić bo nie wie z czym ma do czynienia i po co to robi.
Próżnia zasadniczo służy do usunięcia wilgoci z układu. Stąd też poprawnie wykonana obsługa powinna zostać wykonana w temperaturze powyżej 21*C bo jest to temperatura wrzenia wody w układzie niskiego ciśnienia zbliżonego do próżni. Szczelność sprawdza się nad ciśnieniowo czystym azotem wraz z mydełkiem (coraz rzadziej) oraz hydrogenem (95% azot oraz 5% wodór) wraz z czujnikiem do wychwytywania obecności wodoru. To są jedyne rozsądne testy pozwalające na weryfikację ubytków czynnika, weryfikację stanu uszczelnień oraz stanu całej instalacji. Instalacje do czynnika y1234rf wykonane są z jeszcze delikatniejszych i cieńszych struktur. Z założenia ma się to pie....ć i generować dochód dla bóg wie kogo. Czynnik palny ale co gorsza paląc się wydziela niebezpieczny skrajnie fluorowodór który dotkliwie parzy. Czynnik w stanach nie dość, że dostępny jest jak u nas piwo to do tego jest tak samo tani. Mało tego dostępny jest w zestawach diy. Małe puszeczki po 500g z zestawem wężyków. Amerykanie nabijać mogą dziurawce i mają to w dupie a ja muszę co roku zdawać raport z każdego grama czynnika. Tylko dlatego, że nie podpisali traktatu w Kioto. Kwestia palności. By coś mogło się zapalić muszą zostać spełnione warunki by zapłon nastąpił. W benzyniakach jest paliwo też palne i jakoś wszyscy jeżdżą i nie marudzą, że mają materiał palny w pewnych warunkach wybuchowy. Podobnie z y1234rf podobnie z propanem. Problemem za chwile nie będzie nabicie klimatyzacji a rozszyfrowanie co w układzie jest lub było. Bo to, że ja wiem nie oznacza wcale, że wszyscy wiedzą. Zacznie się wielkie mieszanie czynników z gazami a serwisanci maszyn do obsługi jak i ja czyli tych robiących klimatyzację już zacierają ręce. Bez względu na to ile czynnik będzie kosztował i tak płaci za niego klient. () |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 21:18
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk |
Nabicie klimatyzacji propanem??Nic prostszego. Pojedź do kogoś kto zrobi ci próżnię w układzie, następnie przejściówka do kartridża z r290 i hulaj dusza upału nie ma;] Upewnij się tylko, że klimatyzacja była do tej pory sprawna oraz że ilość oleju w układzie jest poprawna;]
|
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 21:20
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
CO2 jest w nowej A6. Aby dał radę chłodzić musi pracować przy wyższych ciśnieniach.
ZTCW wg polskiego prawa |(od jakiś dwóch lat) w osobówkach nie ma możliwości samoczynnego ubytku czynnika- jeśli takowy występuje to jest usterka. Z drugiej strony w ASO powiedzą ci po gwarancji, że ubytki są normalne bo nic nie jest w 100% szczelne i też będą mieli rację -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Mon, 25 Jun 2018 - 21:32
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice |
Może i nic nie jest w 100 proc szczelne, ale bywa u mnie A4 TDI 1996 450k przelotu i klient od zakupu pojazdu w 2001 nie uzupelnial czynnika i klima działa.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:50 |