![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Podsumowując mając układ na R134a można to czymś zamienić co jest tańsze i wydajniejsze ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
propan
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
A co do proponau to temat rzeka. Propan jest normalnie czynnikiem chlodniczym i moze dzialac w samochodowych ukladach AC bez problemu pod jednym warunkiem. Propan jest czynnikiem z grupy czynnikow mieszajacych sie z olejem mineralnym. R134a chodzi z olejami syntetycznymi. Zeby przejsc na propan TRZEBA wyplukac caly uklad i sprezarke i zalac olejem do..... czynnikow mineralnych. Bez wyplukania ukladu i zmiany oleju sprezarka na 100% sie zatrze. Moze nie w tydzien czy miesiac, ale czasem leci po 3 miesiacach czasem po roku. Ale to ze padnie jest pewne.... W mojej testówce na propanie coś zatrzeć się nie chce, przejechane już ponad 100 tys. a ona nic ![]() Znajomy, starej daty "specjalista od napraw urządzeń chłodniczych" (lodówek) twierdzi że spokojnie będzie współpracował z syntetykiem bo też miałem wątpliwości. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
Moze kwestia ze czysty propan a nie propan butan a gaz gazowi nie rowny. Ja czulem na bank lpg w niejednym zatartym ukladzie ostatnimy czasy. Propoan chlodniczy jest duzo czystszy niz lpg ze stacji ze starych zbiornikow itd.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Czyli kupić na alledrogo za grosze bańke Izobutanu i dawaaaj piekła niema
![]() |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa ![]() |
chyba, moze, raczej.. tutaj jest tabelka gdzie macie opisane jaki gaz z jaka sprezarka i z jakim olejem powinien wspolpracowac.
https://naforum.zapodaj.net/8fa2429b7db9.jpg.html https://naforum.zapodaj.net/dc7a64845880.jpg.html sprezarka jak sie ma zatrzec to sie zatrze na r134a, na propanie, lpg, czy powietrzu z materaca. akurat propan moze wspolpracowac z syntetykiem trzeba tylko pilnowac cisnien i bedzie pracowac. ps. chcialem wkleic zdjecia ale byly niewidoczne po dodaniu [img] |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
http://allegro.pl/izobutan-r600-420g-czynn...7413547888.html
22zł i dawaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Nie.r290 wydajniejszy a dokładnie to "zimniejszy".
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Spoko sprawa to nabijanie propanem. Zmajstrowałem zestawik i nabijam co popadnie praktycznie za free
![]() |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
Zajebisty jesteś
![]() |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ty to dopiero zajebisty jesteś, ale spokojnie, lata miną, dojrzejesz i trochę wyluzujesz. Ktoś tu pisał, że po ciśnieniach da się połapać, że jest propan to raz, dwa to może oznaczać lub informować właściciela, że jest propan, a trzy to pewnie napełnia bryki, które ze względu na wiek czy koszt nie będą się bujać po zakładach.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Rrrr nie ciśnieniuj sie, auto nie odwiedza "normalnych" warsztatow a właściciel jest świadomy co tam siedzi.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Do póki mówimy o świadomych użytkownikach jest ok. Miło jeśli ktoś zaznaczy, że układ jest nabity propanem. Przykładowo i umownie, że auto nabite propanem ma pomalowane zaślepki na zaworach na czerwono. Ot niewiele potrzeba.
Przy obecnych cenach za obsługę klimatyzacji szczerze się ludziom nie dziwię, że kombinują. Jako, że jest to także mój kawałek chleba martwi mnie niebezpieczeństwo trafienia na "propanowca". |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
Jakie są te ceny nabicia przy założeniu, że klima działa, ale słabo chłodzi? Byłem w tym tygodniu w vcentrum i gość za odgrzybienie, dobicie czynnika i oleju zapłacił 160zł.
-------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
U mnie podobnie. W tym roku musiałem wymienić chłodnicę klimy, zdziwiłem się bo wymieniałem ją 3 lata temu. Dostałem informację od mechanika, że to normalne i tyle wytrzymują zamienniki, 3-4lata. Następne dobicie zrobię już u gościa od lodówek i propanem.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Przy okazji tematu. Poleci ktoś ciekawa książkę, lub stronę o działaniu samochodowych układów klimatyzacji i ich serwisowaniu?
Nie muszą być świeże informacje. Trochę chciałbym rozszerzyć zakres wiedzy. Ostatnio brakuje mi dostępu do garażu, to chociaż teoria jakaś nowa przydałaby się ;-) |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 June 2015 ![]() |
Witam. Przeczytalem caly temat i troche sie jednak dziwie bo przeczytalem ze bena tez niebezpieczna jednak ani pb ani lpg nie pracuje na takim cisnieniu. Ryf przy zapaleniu auta i zassaniu z powietrzem do pluc czlowieka tworzy sie kwas i max 3 dni i sie schodzi ze swiata.mercedes zrobil testy leb swini w karton i folia i symulacja wycieku, po 30min ryf juz byl w kosciach, rozpylili go na pracujacy silnik i auto sie zapalilo. Po testach zderzeniowych zapaleniem auta z r134a na 100 ginelo max 2 na ryfie max 2 przezyja, co do propanu to jesli ktos ma nieszczelna klime to itak trzeba naprawic a max 3stowki za obslogie auta na bezpiecznym 1e4a to nie tak duzo, bez przesady napewno nie warto narazac zycia swojego i innych dla 200zl roznicy, moim zdaniem jesli kogos nie stac na obsluge auta to zostaje rower, a nie w dziurawa klime wpuszczac propan a znajac polskie realia to Rrrr ma racje wiekszosc. Napelni na sprzedaz bo tanio a nastepny nieswiadomy pojedzie do zakladu na obsluge bo zacznie slabo dzialac jak ubedzie jak sie wczesniej nie zapali, i dalej bedzie scenariusz z postu Rrrr, co do tego ze drogo mi tez to nie pasuje tez wolalem jak obsluga byla za 100, jednak cena paliwa kiedys tez byla duzo nizsza niz teraz i nikt z tego powodu jakos mocno nie kombinuje narazajac innych. Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
Czyli czynnik który szkodzi i kosztuje w pizdu jest ok, natomiast czynnik który "szkodzi" mam na myśli propan i kosztuje psie pieniądze jest be?
Cena paliwa to jest argument z tylnej części ciała. |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witam. Przeczytalem caly temat i troche sie jednak dziwie bo przeczytalem ze bena tez niebezpieczna jednak ani pb ani lpg nie pracuje na takim cisnieniu. Ryf przy zapaleniu auta i zassaniu z powietrzem do pluc czlowieka tworzy sie kwas i max 3 dni i sie schodzi ze swiata.mercedes zrobil testy leb swini w karton i folia i symulacja wycieku, po 30min ryf juz byl w kosciach, rozpylili go na pracujacy silnik i auto sie zapalilo. Po testach zderzeniowych zapaleniem auta z r134a na 100 ginelo max 2 na ryfie max 2 przezyja, co do propanu to jesli ktos ma nieszczelna klime to itak trzeba naprawic a max 3stowki za obslogie auta na bezpiecznym 1e4a to nie tak duzo, bez przesady napewno nie warto narazac zycia swojego i innych dla 200zl roznicy, moim zdaniem jesli kogos nie stac na obsluge auta to zostaje rower, a nie w dziurawa klime wpuszczac propan a znajac polskie realia to Rrrr ma racje wiekszosc. Napelni na sprzedaz bo tanio a nastepny nieswiadomy pojedzie do zakladu na obsluge bo zacznie slabo dzialac jak ubedzie jak sie wczesniej nie zapali, i dalej bedzie scenariusz z postu Rrrr, co do tego ze drogo mi tez to nie pasuje tez wolalem jak obsluga byla za 100, jednak cena paliwa kiedys tez byla duzo nizsza niz teraz i nikt z tego powodu jakos mocno nie kombinuje narazajac innych. Pozdro Brykaj rowerem nikt Ci nie broni. Nie patrz na to czym kto bryka bo to wolny kraj i każdy bryka czym pasuje. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 June 2015 ![]() |
Nie. Wlasnie nie jest, ten ryf to pomylka jakas dlatego podalem argumenty w formie badan przeprowadzonych przez mercedesa, co do propanu to jest tani ale czy warto oszczedzic 200zl i ryzykowac bo moim zdaniem lepuej dolozyc i nabic bezpiecznym 134a
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 01:02 |