![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
Nabicie klimatyzacji propanem??Nic prostszego. Pojedź do kogoś kto zrobi ci próżnię w układzie, następnie przejściówka do kartridża z r290 i hulaj dusza upału nie ma;] Upewnij się tylko, że klimatyzacja była do tej pory sprawna oraz że ilość oleju w układzie jest poprawna;] To teraz pytanie. Ile trzeba wpompować propanu zamiast 650 g R134? |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Przelicz;] Wiedza kosztuje;]
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
240-250G
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Znalezione w necie:
"Kangury używają mieszanki nazywanej zwykle "30" (albo -30) która składa się z propanu i izobutanu w jakichś proporcjach. Zastępuje R134a bez przeróbek, zalecana dawka to 30-50% wagi R134a stosowanej dla danego układu. A przy okazji ma wyższą sprawność. Czysty propan nie jest u nich zalecany do samochodowych układów, ale oczywiście też działa i jest używany w chłodnictwie/klimatyzacji." |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
"CARE 30" nazwa handlowa
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Który czynnik jest najwydajniejszy? Ktoś napisał ze co2 dało by -75. Niezły efekt dało by w chłodzeniu intercoolerow wodnych ala Dodge Hellcat
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Który czynnik jest najwydajniejszy? Ktoś napisał ze co2 dało by -75. Niezły efekt dało by w chłodzeniu intercoolerow wodnych ala Dodge Hellcat Co znaczy -75? -------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
no -75 stopni, cos takiego sie przewineło wyżej
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Który czynnik jest najwydajniejszy? Ktoś napisał ze co2 dało by -75. Niezły efekt dało by w chłodzeniu intercoolerow wodnych ala Dodge Hellcat Nagłe zmrożenie ciepłego IC może wysoce prawdopodobnie zaskutkować jego pęknięciem. Trzeba by ostrożnie jakoś to dawkować. Małe sprostowanie odnośnie temperatur, które wcześniej rzuciłem. CO2 sublimuje z suchego lodu w gaz między -80 a -75 stopni Z cieczy przechodząc w gaz będzie mniej bo pewnie z -60 stopni. można to wygooglować dla doprecyzowania. Mocno naciągając można by powiedzieć że używając CO2 takimi temperaturami można by "coś" chłodzić -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Od dawien używa się CO2 do chłodzenia kolektora dolotowego, nawet w picanto cup w PL było to stosowane, nie wiem czy legalnie czy nie, ale rzekomo poprawiało czasy w kwalifikacjach. dany 47 być może mnie pamięć myli, ale w gaśnicach z płynnym CO2 temperatura wylotu to -79.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
W kia lotos race chłopaki "mrozili" paliwo by uzyskać jednostkowo lepsze napełnienie paliwem co w sumie miałoby podnieść moc paliwa;]
O kolektorach nic nie wiem;/ W czynnikach chłodniczych ważnym parametrem jest drugi koniec krzywej przemiany fazowej. W przypadku przekroczenia punktu krytycznego zdolność przemiany fazowej a co za tym idzie zjawiska chłodniczego przestaje istnieć. Temperatura krytyczna dla co2 to 31.4*C. Dla propanu 96.7*C. Dla r134a 100.6*C. Tak więc niech kombinują z co2 ciekaw jestem co z tego wyjdzie. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Który czynnik jest najwydajniejszy? Ktoś napisał ze co2 dało by -75. Niezły efekt dało by w chłodzeniu intercoolerow wodnych ala Dodge Hellcat Chyba r717 ( Amoniak ) Używany jest w przemyśle -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
Aktualna cena w hurcie na r134 to ok 1300-1400 za 12kg netto a 1234yf za 5kg 2000-2200 netto. Jak cos robie jedne i drugie w Wawie
![]() |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
A jesli chodzi o najwiekszza wydajnosc to czesto r134a jest zamieniany na 404 i wtedy z lodowki mamy.... zamrazarke.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
A uklady z CO2 juz pracuja w mercedesie. Ale jest dramat ze szczelnoscia. W koncu 150bar na skraplacza czy 20-30bar na parowniku to nie przelewki. Nowe S-klasy i E-klasy wychodza z fabryki na CO2. Pozniej wkleje zdjecie bo juz uruchamialem stacje do CO2 dla Mercedesa w Radomiu czy grupy Auto Idea czy ASO Nowakowski na Ursynowie. Fajny sprzet, technologia mega fajna, wykonanie jeszcze do poprawek....
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew ![]() |
A jesli chodzi o najwiekszza wydajnosc to czesto r134a jest zamieniany na 404 i wtedy z lodowki mamy.... zamrazarke. Ale takie coś pewnie ma jakieś negatywne skutki dla całego układu klimatyzacji? Nic nie zamarza, nie pęka jeśli drastycznie obniżymy temperaturę? -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
Sa uklady ktory sa przystosowane do pracy na jednym i drugim. Na 404 sa troche wyzsze cisnienia wiec zalezy od ukladu czy wytrzyma. Mozna co najwyzej troche mniej ukladu dac jesli okazalozaloby sie ze cisniania przekraczaja 25bar. Normalny uklad na r134 pracuje na wysokim cisnieniu na 10-20bar, a taki na 404 pracuje bardziej 15-25 a nawet do 30b. Wiec jesli ktos robi to z glowa to mozna cos podzialac
![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
User Dołączył: Sun, 11 December 2016 ![]() |
A co do proponau to temat rzeka. Propan jest normalnie czynnikiem chlodniczym i moze dzialac w samochodowych ukladach AC bez problemu pod jednym warunkiem. Propan jest czynnikiem z grupy czynnikow mieszajacych sie z olejem mineralnym. R134a chodzi z olejami syntetycznymi. Zeby przejsc na propan TRZEBA wyplukac caly uklad i sprezarke i zalac olejem do..... czynnikow mineralnych. Bez wyplukania ukladu i zmiany oleju sprezarka na 100% sie zatrze. Moze nie w tydzien czy miesiac, ale czasem leci po 3 miesiacach czasem po roku. Ale to ze padnie jest pewne....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 20:27 |