Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 323ti diagnostyka, prawidłowe wskazania przepływki, sond, i korekty
kirpek
post Tue, 05 Jun 2018 - 20:38
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin







Witam bardziej doświadczonych.
zrobiłem sobie dzisiaj life data, i wychodzi mi że jest jakieś lewe powietrze, lub jakiś problem z przepływką.

na rozgrzewającym się silniku przepływka wskazuje ok 11.5-12,5, czyli z tego co doszukałem się ,prawidłowe wskazanie dla tego silnika (chodź mogę się mylić)
lambdy wskazują w tym momencie ok 4.75. nie mogłem znaleźć info jakie powinno być prawidłowe wskazanie lambd, i nie wiem czy go przelewa, czy odwrotnie.
po rozgrzaniu do ok 90st wskazania przepływki spadają do 9.50. lambdy bez zmian.

korekta długoterminowa wychodzi na "0" krótkoterminowa mocno w +.

psikając plakiem po kolektorze nic nie faluje.
dodam że zamontowany jest kolektor z m50.
silnik m52b25, seria.

poniżej filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=YOlU5BReCEI

w czym podłubać, poprawić, sprawdzić/ aby korekty wróciły do normy?



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 05 Jun 2018 - 20:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
badboy2673
post Mon, 02 Jul 2018 - 12:46
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 19 June 2015





Witam. Vacuometr wepnij zobacz jaki jest podcisnienie na wolnych. I ile ta korekta jest na+?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 02 Jul 2018 - 23:04
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Szkoda wakuometra podpinać, dziura w dolocie jak dzwon, dokładnie za przepustnicą w kolektorze ssącym.
Jak masz problem ją znaleźć to odepnij separator odmy i serwo, zobacz czy jest różnica we wskazaniach, jeśli nie to kompresorem napompuj kolektor ssący i patrz gdzie syczy.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 03 Jul 2018 - 00:19
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





manometr mam. jakie powinno być prawidłowe podciśnienie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Tue, 03 Jul 2018 - 08:48
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





manometr mierzy ciśnienie, a nie podciśnienie. Potrzebny Ci jak coś wakuometr. Najprościej zaślep miejsce przepływki, zaślep odmę i bagnet (spływ do miski), dmuchnij w kolektor ok 0,5 do 1,0 bar, wszystkie nieszczelności wychodzą jak na dłoni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 03 Jul 2018 - 11:34
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Zle napisałem. Chodzilo mi o waku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 03 Jul 2018 - 12:00
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Mając 9kg/h masz dziurę jak diabli, powinieneś mieć 11kg/h około.
Wakuometr powinien w sprawnym M52 pokazywać na gorącym silniku z wyłączonymi wszystkimi obciążeniami (światła, dmuchawa, itd.) 0,70-0,75 bara podciśnienia, Ty będziesz miał go mniej znając życie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
badboy2673
post Wed, 04 Jul 2018 - 09:18
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 19 June 2015





Dokladnie j.w
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scyzor
post Thu, 05 Jul 2018 - 18:23
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 December 2008
Skąd: Łódź





Przepustnica jest z m50 czy m52? jesli z m52 to jak rozwiązałeś problem z uszczelkami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 06 Jul 2018 - 02:53
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





I taka i taka mam. do m52 przekladka z blaszki. Do m50 to wiadomo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sun, 08 Jul 2018 - 19:06
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





mam ok -500mmHg czyli -0.67bar. czyli jest mniej smile.gif
ale nadal malutko brakuje, nic, zrzuce kolektor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Mon, 30 Jul 2018 - 23:01
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Miś co z przewodami odmy zrobić po wyciągnięciu separatora? dziurę po separatorze zatkać, a przewody mogą zostać w atmosferę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 31 Jul 2018 - 08:51
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jak wywalasz separator to króciec na bagnecie zaślepiasz, króciec w kolektorze ssącym zaślepiasz, a z pokrywy jedziesz wężem pod silnik koło miski i NIE DAJESZ filterka na koniec, bo zamarznie w zimie. wink.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Tue, 31 Jul 2018 - 15:42
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Może ktoś zmierzyć srednice tego króćca odmy który wchodzi w gume w kolektorze? Chciałbym coś dobzatkania zorganizować zanim znowu rozbiore dolot wink.gif
Dobra, już mam. Srednica wewn gumy to 22mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 03 Aug 2018 - 20:53
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Witam, w końcu udalo sie namierzyc nieszczelnosc.
wszelkie poprzednie "nieszczelności" dawaly zludzenie poprawy, bo naprawie byla poprawa, jak kolektor zimny wszytko bylo ok, dopiero po nagrzaniu zaczynaly się cyrki, co dopiero inpa mi pokazala.
Silnik pracowal rowno, zaplony nie wypadaly, wszystkie podcisnienia nowe, psikanie plakiem nic nie zmienialo, reka nie dalo sie wyczuć, na oko nie widac.
Wiem że m52 to prosty silnik dlatego już mnie szlak brał z tym lewakiem.
wywalilem wszytkkie podcisnienia, wlacznie z odma i serwem ale i tak dupa byla.
Dzisiaj udało załatwić sie sprezarke, silnik mocno rozgrzany bo upal, a i przegonilem go dla pewności że wszystko rozgrzane, i zaczelismy dmuchac, i macac, i wyszlo ze leci powietrze, jakiś znajomy znalazl jeszcze, mydlo w spreju do sprawdzania szczelnosci instalacji np gazowych czy klimatyzacji. Psikniete, dmuchniete, i wszlo ze klejenie przez pllastikarza, jest nieszczlene, pod runnerami. Ta podstawka z kolektora m52 ktora sie wkleja w kolektor m50. Caly bok takie sitko wyszlo.
dzieki za pomysl ze sprezarka.
i wszystkim za pomysly.
byłoby pewnie latwiej i szybciej mając zaplecze a nie robiąc na krawezniku pod domem wink.gif

Następnym razem jak bede rzezbil przerobke kolektora, to robie to sam, a nie kupuję 100% szczelny od sprawdzonego sprzedawcy.
Od czasu jak założyłem moj kolektor, założyłem jeszcze u 3 znajomych i tam wszystko malina było tylko u mnie cyrki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 06 Aug 2018 - 17:06
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





No i git, ja mam bez cięcia i spawania założony, jak coś biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 06 Aug 2018 - 18:11
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(maaaad @ Mon, 06 Aug 2018 - 17:06) *
No i git, ja mam bez cięcia i spawania założony, jak coś biggrin.gif

+1
U mnie 1,5bar doładowania i szczelnie, kompresorem statycznie nawet 2bary mogę dmuchać i nawet nie pierdnie nigdzie. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Mon, 06 Aug 2018 - 22:00
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Taki mam plan na następny. Jakby kto miał w ludzkich pieniadzach to kupię. Zresztą szukam 2 szt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Mon, 17 Feb 2020 - 18:21
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.
Silnik m52B20 ,rozciągnięty łańcuch albo ktoś źle ustawił rozrząd -nie wiem,ale w inpie "camschaft position" pokazuje od 28do 30°.Czy przy tych wartościach może wyskakiwać błąd czujnika położenia wałka?Bo czujnik sprawny a błąd wywala przy każdym odpaleniu,tzn jak skasuję jest ok do póki nie zgaszę silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Mon, 17 Feb 2020 - 19:17
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Nie wiem, ale mogę sprawdzić u siebie co pokazuje inpa.
Generalnie sam szukałem info nt prawidłowych wskazań m52 i nie mogłem znaleźć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 16:00