Problem z zachowaniem wydechu 3" turbo, Z klapą, na dwóch tłumikach przelotowych z wypustkami |
Problem z zachowaniem wydechu 3" turbo, Z klapą, na dwóch tłumikach przelotowych z wypustkami |
Tue, 15 May 2018 - 11:23
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
Tematów o wydechach jest multum, problem pewnie znany kiedy przewymiaruje się rury na wydechu... Ale opiszę swój, może ktoś coś podpowie.
2.5 turbo, GT3076(PRC) 3" od turbo prosto do końca (downpipe modelowany co prawda na owal, ale rozciety i dolozone do prawidłowego pola... heh WG 50mm w wydech. Kolektor w sumie trochę jak twinscroll trochę jak zbiorczy. Na końcu z tych 3" jest przejście na 2 x 2.5" przelot zamykane klapką w momencie gdzie jest jeszcze 3". Przy zamknietej klapie spaliny mają ślepy zaułek okolo 30-40cm i muszą się cofnąć do wcześniejszych dziur 2 x 2" z której każda prowadzi do tłumika przelotowego z M3 E92 zmodyfikowanego - dolozone perforacje. Jaki jest problem? Na zamkniętym wydechu kiedy turbo nie ładuje nadciśnienia (do 2,8-3,0k rpm) jest niesamowite buczenie. Pod obciążeniem - cisza jak 68konny yaris albo ciszej... Na otwartym śmiem twierdzić, ze dźwięk dołu nawet przyjemniejszy jest. Oczywiscie jak dam w podloge na otwartym to nie ma opcji na ciszę... pluje ogniem i huk jest taki, że kondony w portfelach pękają. I teraz pytanie co zrobić, żeby w momencie gdy spalin jest mało to wiadro tak nie buczało? Nie wiem co mnie na te 3" podkusiło bo i tak max moc planowana nie przekroczy 500KM no ale juz jest i srednio chce mi się schodzić do 2.75" za downpipe-em... podmiana na wieksze tlumiki przelotowe? Czy jakis komorowy na jednej nitce? Zalezy mi na generowaniu pełnej mocy na zamkniętym wydechu, chciałbym spróbować swoich sił na jakimś trackdayu a i na miescie nie trzeba bez sensu ryczeć... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 15 May 2018 - 11:23
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 15 May 2018 - 12:11
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 |
Nie masz opcji na pozbycie się tego "ślepego zaułka". Tak na pierwszy rzut to pierwszy element mogący wprowadzać rezonans.
|
|
|
Wed, 16 May 2018 - 08:18
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 19 September 2015 Skąd: Bydgoszcz |
|
|
|
Wed, 16 May 2018 - 08:31
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie |
mialem ten sam problem.. 3 cale od turbo do konca.. okazalo sie, ze tlumiki byly puste w pien, po zmianie na jeden duuuzy tlumik od sporttiga to wkur****** buczenie ustalo i normalnie mozna podrozowac
-------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
Wed, 16 May 2018 - 12:21
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
Mniej więcej tak wygląda budowa wydechu - tłumiki są dość małe, ale to tak by się zachowywało słabe tłumienie - problemem na niskiej ilości spalin a nie na dużej? Trochę przeliczyłem się z tą odległością klapy a wylotów - to będzie jakieś 25cm-28cm około no ale i tak spróbuje może przenieść wejścia do tłumików bliżej... Jak się nie uda to wrzucę może większe tłumiki z większą ilością materiału tłumiącego - może coś na zamówienie albo sam wyprodukuję... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:47 |