Przygotowanie e36 compacta do amatorkiego sportu |
Przygotowanie e36 compacta do amatorkiego sportu |
Thu, 07 Feb 2019 - 20:38
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Myślałem o 16", ale 950zł za OEM Motorsport było grzechem nie wziąść. Rożnica w wadze miedzy moimi odecnymi 15" to 1.5kg. Rożnica między 16" to już 1kg. Za 17" dodatkowo przemawia możliwość zamontowania większej tarczy ( 330i) i 17" lekko wydłuży Vmax na każdym biegu ( a czesto brakuje tych paru km na 2 biegu). Czy miał ktoś styczność ze szperami od Michała z okolic Łodzi? Jeżeli nie, to może macie kogoś godnego polecenia, co zajmuje sie szperami. Dzięki! 1. W kwestii felg - te Twoje jeśli dobrze pamiętam ważą koło 9 kg (wciąż ładny wynik jak na stockowe 17"), za kilka stów można kupić aluminiowe "stalówki" 15" ważące ok. 5 kg/sztuka. Różnica w masie opony 15" i 17" to pewnie okolice 2 kg, więc między takim zestawem 15" a 17" wychodzi ok. 6 kg różnicy na koło/24 kg masy wirującej i nieresorowanej na samochód. Spora różnica, szczególnie przy tym aucie/silniku. 2. Ja miałem styczność - mam od niego szperę w E36, w E30 i miałem jeszcze w jednym aucie. Moim zdaniem OK, raz była jakaś wpadka ale Michał poprawił na swój koszt. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 07 Feb 2019 - 20:38
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 01:19
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 |
pawel934, mozesz cos rozwinac na temat tego mnozenia masy na "kole" x4? widze to od kilku lat na forach a nie mam pojęcia skąd się bierze. Wiem jak wpływa masa w ruchu obrotowym na straty, ale tego przelicznika nie rozumiem
|
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 01:19
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 |
pawel934, mozesz cos rozwinac na temat tego mnozenia masy na "kole" x4? widze to od kilku lat na forach a nie mam pojęcia skąd się bierze. Wiem jak wpływa masa w ruchu obrotowym na straty, ale tego przelicznika nie rozumiem
|
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 01:21
Post
#44
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 12 September 2013 |
pawel934, mozesz cos rozwinac na temat tego mnozenia masy na "kole" x4? widze to od kilku lat na forach a nie mam pojęcia skąd się bierze. Wiem jak wpływa masa w ruchu obrotowym na straty, ale tego przelicznika nie rozumiem
|
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 08:48
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Źle mnie zrozumiałeś - 6 kg na kole (jednym), a więc 24 kg na samochodzie (bo ma 4 koła). Nie chodziło mi o przelicznik "jak się pozbędziesz 4 kg masy wirującej to tak jakbyś wyrzucił 16 kg z samochodu" - jestem inżynierem, takich przeliczników nie używam
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 14:52
Post
#46
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
http://www.racingforum.pl/Kalkulatory-itp-...o--t129078.html - tu wrzucałem m.in. kalkulkulator pozwalający policzyć co i jak z tymi masami wirującymi
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 16:31
Post
#47
|
|
User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: CZ |
1. W kwestii felg - te Twoje jeśli dobrze pamiętam ważą koło 9 kg (wciąż ładny wynik jak na stockowe 17"), za kilka stów można kupić aluminiowe "stalówki" 15" ważące ok. 5 kg/sztuka. Różnica w masie opony 15" i 17" to pewnie okolice 2 kg, więc między takim zestawem 15" a 17" wychodzi ok. 6 kg różnicy na koło/24 kg masy wirującej i nieresorowanej na samochód. Spora różnica, szczególnie przy tym aucie/silniku. 2. Ja miałem styczność - mam od niego szperę w E36, w E30 i miałem jeszcze w jednym aucie. Moim zdaniem OK, raz była jakaś wpadka ale Michał poprawił na swój koszt. Motorsporty ważą troche ponad 9kg. Koło 15 nie da rady, bo też hamulce mi się kończą, więc min 16" przy zamontowaniu hebli z 328i lub 17" przy zamontowaniu hebli z 330i ( do której się skłaniam bardziej niż do 328i) Z ciekawośći jakie masz przełożenie dyfra? -------------------- Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
|
|
|
Fri, 08 Feb 2019 - 18:12
Post
#48
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Motorsporty ważą troche ponad 9kg. Koło 15 nie da rady, bo też hamulce mi się kończą, więc min 16" przy zamontowaniu hebli z 328i lub 17" przy zamontowaniu hebli z 330i ( do której się skłaniam bardziej niż do 328i) Z ciekawośći jakie masz przełożenie dyfra? W E36 mam 3.91, silnik M50B25 (fabrycznie było 3.15) W E30 seria 3.73, ale skrzynia od E36 (ok. 10% krótsze przełożenia), silnik M20B25 -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Sun, 05 May 2019 - 10:46
Post
#49
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Podniosę temat.
Kupiłem sobie śmietnik compacta z potężnym 1.6 żeby pojeździć trochę po zakrętach. Seryjny zawias nawet na szutry jest za miękki i zwłaszcza tył strasznie pływa. Zamierzam jeździć głownie po równych próbach typu tor w Biłgoraju, może jakiś Ułęż lub Biała się trafi. Temat jest skrajnie budżetowy także szukam jak najtańszego rozwiązania które pozwoli mi na poprawienie prowadzenia. Przy kasie jaką chciałbym na to przeznaczyć (okolice tysiąca złotych) w gre wchodzą tylko gwinty typu ta lub mts, ewentualnie max peeding rods. Czy da się na tym trochę pobawić czy lepiej od razu oddać ten wóz na złom? A może kupić tylko same sprężyny czy amory lub wsadzić trochę poli w zawias? Pomóżcie dobrzy ludzie. :) |
|
|
Thu, 09 May 2019 - 10:14
Post
#50
|
|
User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: CZ |
Podniosę temat. Kupiłem sobie śmietnik compacta z potężnym 1.6 żeby pojeździć trochę po zakrętach. Seryjny zawias nawet na szutry jest za miękki i zwłaszcza tył strasznie pływa. Zamierzam jeździć głownie po równych próbach typu tor w Biłgoraju, może jakiś Ułęż lub Biała się trafi. Temat jest skrajnie budżetowy także szukam jak najtańszego rozwiązania które pozwoli mi na poprawienie prowadzenia. Przy kasie jaką chciałbym na to przeznaczyć (okolice tysiąca złotych) w gre wchodzą tylko gwinty typu ta lub mts, ewentualnie max peeding rods. Czy da się na tym trochę pobawić czy lepiej od razu oddać ten wóz na złom? A może kupić tylko same sprężyny czy amory lub wsadzić trochę poli w zawias? Pomóżcie dobrzy ludzie. Kolega zmienił w compacie zawias na MTS i jest twardziej. Auto mniej sie wychyla. Jak masz auto, to zawsze jest możliwość, żeby sie pobawić Pojezdzisz i zobaczysz -------------------- Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
|
|
|
Thu, 09 May 2019 - 14:25
Post
#51
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 November 2015 |
Poszukaj sobie mpakietowych stabilizatorow - sa grubsze. Sprawdz tez laczniki stabilizatora.
MTS chwala chyba tylko posiadacze E36, gdzie liczy sie mega niski budzet, ale pewnie bedzie lepiej niz skrajnie zuzyta seria. Od siebie stanowczno nie polecam montowawania samych sprezyn (bez zmiany amorow) typu Eibach Sportline, bo auto dalej bedzie "miekkie". -------------------- ---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 1.57:27; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8 |
|
|
Mon, 13 May 2019 - 06:46
Post
#52
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Dzięki za porady. Na razie kupiłem używany koni sport na tył i niższe sprężyny. Mam nadzieję że mimo że używka to będzie ok. Pozostało poszukać czegoś do przodu i lepszych opon.
|
|
|
Wed, 29 May 2019 - 11:37
Post
#53
|
|
User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: CZ |
Cześć.
Auto żyje i daje sporo frajdy. W ostatni weekend udało sie pojezdzic na torze w Brnie ( za tydzień jade tam po raz kolejny ) Troche boli Fiat Punto Abarth, ale myślę że jest do zrobienia pomimo różnicy 10KM i 50Nm. Napewno został wpisany na moją listę Do sedna: Przymierzam sie do zmiany hamulców razem ze szpera. Szpera na 99% bedzie o przełożeniu 4.1, natomiast mam dylemat co do hamulców. Myśle o przodzie z e46 330i wentylowane, a na tyl wentylowane e36 328i. Według realOEM tarcza przód i tył powinna podejść. Mocowanie przednie zacisku ( jak i sam zacisk) wygladaja tak samo (natomias maja inne oznaczenia). Bębno-szczeki od ręcznego zostaną usunięte i zastąpione oddzielnym układem na adapterze SWAGiera. Przewody będą zastąpione przewodami w oplocie. Pytanie: 1. Może zrobiliśćie inny swap? Chętnie poczytam o innych alternatywach 2. Czy ktoś przekładał takie heble do e35/6? 3. Czym różni się zacisk do wentylowanych hebli? Jak sprawdzić jaki ja mam? 4. Jaka wydajniejsza pompka podejdzie p&p? Dzięki! -------------------- Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 14:15
Post
#54
|
|
User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: CZ |
Ktokolwiek wiedział, ktokolwiek wie?
-------------------- Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
|
|
|
Tue, 04 Jun 2019 - 23:24
Post
#55
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 |
Heble na przód od 330i siadają P&P.
Tył od 328i siada też P&P, ale do zwykłych E36, do compacta nie wiem. Zacisk od wentylowanych hebli jest szerszy - tarcza lita ma około 10 mm, a wentylowana 22. Gdzieś musi się to zmieścić. Sprawdź z nowymi klockami (10 mm + blacha) i na maksa cofniętym tłoczkiem jaki jest odstęp miedzy klockami. -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 10:03
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
https://www.300mm.de/
na tej stronie masz zestawy na tył, do compacta, e30 |
|
|
Wed, 05 Jun 2019 - 13:38
Post
#57
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin |
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=167822 ja taki set wyrzeźbiłem.
Zapomniałem dopisać jakie końcówki przy pompie zastosować. Cala pompanz przerobkami wyszła grosze... Plug n play pompa z m3 ale bardzo droga i trudno dostepna. |
|
|
Thu, 06 Jun 2019 - 07:55
Post
#58
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok |
Pompa na dwie sekcje po 1" (25.4mm tłoczek) rodem z M3 produkcji Girling/Lucas pasuje od...FSC Lublin i względem tej z M3 ma króćce 2x M10x1. E34 też miały takie pompy jak M3.
Sam mam taka i nie wiem czy zakładać ją w E36 z kompletem hamulców z 330i/d czy zostawić serie bo zaraz okaże się że tył za mocno hamuje :/ |
|
|
Mon, 10 Jun 2019 - 09:02
Post
#59
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 20 March 2019 |
Mam heble od 330 przód/tył na sprzedaż jakbyś był chętny, również klocki ferodo DS3000 do nich. Dostałem je do auta, ale robię auto na szutry, więc sprzedaje. Jak coś to pisz priv, ew. email: piotrajd@poczta.fm.
|
|
|
Mon, 17 Jun 2019 - 19:56
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Jak to w końcu jest z tym bilsteinem b6 ? Można na nich obniżyć auto czy nie?
Kupiłem do swojego compacta na przód i zastanawiam się z jaką sprężyną to połączyć żeby było dobrze. Opona 195/50/15 więc pewnie dobrze by było trochę obniżyć żeby wielkiej dziury w nadkolu nie było. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 21:28 |