Shoutbox 0 nowych PW 



2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> KJS - 10k na start i 3k miesięcznie - czy da radę ?
bambzz
post Mon, 30 Apr 2018 - 17:23
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 30 April 2018





Cześć, zdecydowałem się wreszcie wystartować w kjs. Budżet na zakup auta to na ten moment do 10 tys i co miesiąc potem mogę max włożyć 3k. Jaką klasęi auto za te pieniądze polecacie ?

Myślałem osobiście o saxo vts, ale może coś z klasy 1,6 - 2.0 wezmę ? I pytanie .. czy za taki budżet jaki i mam i to ile mogę miesięcznie w to włożyć jestem w stanie w ogóle jeździć ?

Garaż mam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 30 Apr 2018 - 17:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 30 Apr 2018 - 19:47
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pompke masz?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bambzz
post Mon, 30 Apr 2018 - 19:52
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 30 April 2018





Możesz szerzej ? Pompke ? biggrin.gif

Jestem nowy, nie znam slangu ... ale dziękuję serdecznie za zainteresowanie tematem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 30 Apr 2018 - 20:54
Post #4


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego


--------------------
facebook.com/czuczuracing
CLIO MAXI DO ZABAWY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 30 Apr 2018 - 21:10
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





bambzz saxo może być konkurencyjne, ale jest małe i łatwiej o guza niż w większym samochodzie. Najlepsze co możesz kupić jeśli chodzi o przednią oś to civic type R czy to 1.6 EK czy to 2.0 EP, ale musisz ze 3 miesiące jeszcze składać kasę. Za podobną kasę możesz pomyśleć o BMW czy mercedesie. Wielu jeździ w KJS i ma mniejszy budżet miesięczny od Ciebie.
Z tanich alternatyw przednionapędowych to jest toyota corolla e11 ciekawą opcją, ale musisz zmienić silnik na coś mocniejszego.
I pamiętaj, że co nie kupisz to musisz zainwestować w dobry amortyzator, minimum B6 czyli jakieś 2-3k lub jakiś gwint, np. b16 to już ok 5k.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 01 May 2018 - 10:29
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Dlatego polecam saxo, na chwilę obecną najwięcej gratów do modyfikacji


--------------------
facebook.com/czuczuracing
CLIO MAXI DO ZABAWY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Wed, 02 May 2018 - 07:00
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Madeinpoland Mercedes? Przecież to nie jedzie wink.gif


--------------------
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 370KM 550Nm, gwint, 345mm Brembo itd Poznań 1:48.3
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, szpera, ET 13:382, Poznań 1:55

Mercedes V12 Biturbo 517KM 830Nm - na sprzedaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 02 May 2018 - 09:00
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





EssiRS dobrze wiesz, że robię mercedesa więc mam podobnie jak Ty inne zdanie. Ciekawe jest to dlaczego merce są tak pomijane zważywszy fakt, że mają sporo rozwiązań lepszych z perspektywy motorsportu od BMW i są tanie jak barszcz. Stawiam w ciemno, że za te 20k kupiony c32 AMG wpada na KJS i robi porządek (a na pewno z tymi saxofonami, typerami i podobnymi). Mercedes i KJS jak to pięknie brzmi. I można tym do pracy pojechać i dzieci zawieźć.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 02 May 2018 - 10:44
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(CZUCZU @ Mon, 30 Apr 2018 - 21:54) *
Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego
z tym 'wstępnie przygotowanym' to byłbym bardzo ostrożny. Raczej to są samochody zajeżdżone, w które trzeba włożyć worek pieniędzy.
Osobiście szedłbym w coś z niewielkim silnikiem, bez turbo, lekki i cywilny, usportowiony. Przygotować to odpowiednio (wywalić cały środek, wstawić wygodny kubeł, sportową kierownicę - na początek zupełnie wystarczy)
Pierwsze co, to należy nauczyć się jeździć samochodem. Mocny samochód to na początku nauki więcej szkód niż pożytku. KJSy to nie są zawody, gdzie wygrywa się mocą silnika. Liczy się technika jazdy.

Stawiałbym na coś w rodzaju Fiata 500 1,4, Panda 100HP, Fiesta ST, Citroen C2 VTS etc.

Do mniejszego, lżejszego samochodu masz tańsze opony, amortyzatory, sprężyny, hamulce etc. To wszystko się liczy, bo nie ma nic gorszego, niż startować zużytym samochodem, ze zużytym zawieszeniem, na starych oponach i hamulcach.

No i nastawianie się na zwycięstwa w pierwszych startach to bardzo odważny plan. W każdej klasie są starzy wyjadacze, z którymi nie pomoże nawet najlepszy samochód laugh.gif


--------------------
Fiat Stilo Multiwagon Multijet 270KM

way?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 02 May 2018 - 11:08
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Weźcie wy nie wymyślajcie z tym Mercedesem na początek. Może to i dobre, jak ktoś już jakiś czas jeździ i wie czego potrzebuje dokładnie do szybkiej jazdy. Ale na początek to się bierze coś, co już jest popularne i rozpracowane, a nie dłubie wynalazki którymi w KJS jeździ może z kilka osób w całej Polsce.

Małe, zwinne, lekkie - tym się śmiga dobrze na KJS. Saxo/106 bardzo ok, Civic jeszcze lepiej. Inwestujemy hamulce zawieszenie i przede wszystkim opony. Budżet u autora tematu jak najbardziej wystarczający by być konkurencyjnym w czymś takim. Co zostanie z miesięcznego budżetu po modach, inwestujemy w treningi, bo jakie auto by nie kupić, to bez wjeżdżenia nie będzie ani frajdy ani wyników. Gotowce często są zajechane, ale przygotowywanie od podstaw seryjnego auta też dużo kosztuje. BMW miałem seryjne i przerabiałem, Astrę kupiłem gotową i poprawiam po poprzednich włascicielach oraz dostosowuję pod siebię. Tu i tu wychodzi drogo tongue.gif. Więc w przypadku budowy od podstaw zaleta jest taka, ze robisz dokładnie pod swoje wymagania, ale zajmie to zazwyczaj więcej czasu niż w przypadku odgruzowywania gotowca.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 02 May 2018 - 13:56
Post #11


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Wstępnie przygotowane oznacza, że na handel są conajmniej 3 zaczęte projekty i jedna Buda po klatkowaniu. Turbo odpada bo fiat500 ląduje w klasie z lancerami i subaru


--------------------
facebook.com/czuczuracing
CLIO MAXI DO ZABAWY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sozan_
post Wed, 02 May 2018 - 15:15
Post #12


User
Dołączył: Thu, 03 December 2009
Skąd: Szczecin





Ja wiem że tutaj na forum panuje kult saxo /106. Ale jeśli chodzi o budżetowe KJS to wybebeszony civic 5/6 gen oferuje najlepszy stosunek cena/upalanie-prowadzenie. Części i aut jest masa. Zresztą najlepiej pojechać na jakaś imprezę i zobaczy jakie budżetowe auta w generalce. Kupno gotowca (byle by nie był zajechany jak koń po westernie) to wychodzi 2x taniej niż budowa samemu (wiem bo sam zbudowałem auto) poza tym oszczędza się masę czasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 02 May 2018 - 15:38
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





[quote name='MadeInPoland' date='Wed, 02 May 2018 - 09:00' post='1297069']
"...Stawiam w ciemno, że za te 20k kupiony c32 AMG wpada na KJS i robi porządek (a na pewno z tymi saxofonami, typerami i podobnymi).."

No chyba nie biggrin.gif



"Saxo to dobry wybór. Szukaj czegoś wstępnie przygotowanego.."

http://allegro.pl/citroen-saxo-vts-1-6-16v-i7316437904.html
Samochodu nie znam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Wed, 02 May 2018 - 22:30
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





A kolega na pewno chce FWD a nie RWD lub AWD?

Mercedes jest trudny w tuningu, bo jest mało popularny i nie ma części do sportu, ale kilka przykladów potwierdza, że może to być bardzo szybki samochód.

Do przemyślenia jeszcze Ford Sierra, Subaru Legacy.


--------------------
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 370KM 550Nm, gwint, 345mm Brembo itd Poznań 1:48.3
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, szpera, ET 13:382, Poznań 1:55

Mercedes V12 Biturbo 517KM 830Nm - na sprzedaż
Go to the top of the page
 
+Quote Post
variatto
post Thu, 03 May 2018 - 08:57
Post #15


User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: CZ





Dorzucę swoje 3 grosze, bo byłem w podobnej sytuacji.

Szukałem czegoś do zabawy i tylko do zabawy. Myślalem o takich autach jak honda civic, P 106, Citroen saxo. Wybór padł na e36 318ti. Zapewne nie jest to auto do wygrywania, bo są i będą auta szybsze w tej klasie ( 1895ccm). Przemówił do mnie napęd RWD + ilość silników (prawie) P&P.

Gdybym miał jeszcze raz szukać auta, to bym bardzo brał pod uwage auta wstępnie przygotowane i poprawiał po poprzednich właśćicielach, a nie budował od podstaw. Choć wiem, że mam mega zdrową baze.

Budżet jak najbardziej ok, choć jest to worek bez dna smile.gif


--------------------
Co jest dobrego w FWD? Jak cofasz to masz RWD :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Thu, 03 May 2018 - 09:13
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-as...s-ID6zTWHZ.html

Na gsi forum jest temat i polecaja,jesli buda sie nie łamie moze warta zainteresowania


--------------------
AUDI
RS4 B5 440Ps,Sportec,Big Brake 8pot,Wagner,BC Racing...
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Thu, 03 May 2018 - 10:35
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Astra fajna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Thu, 03 May 2018 - 10:44
Post #18


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





Wszystko może być fajne jak się zrobi. Jakbym miał taki budżet na start i miesięcznie na mody to bym brał Civica z FWD. Wszystko już do niego rozkminione, masa modów, części w śmiesznych cenach. Autko lekkie i fajnie się prowadzi a i przyspieszać może nieźle. Druga opcja z FWD to Saxo VTS sytuacja jak z Civicem. Z RWD to e36 i tak samo.
Jak nie ma ciśnienia na konkretną markę, albo bycie unikatowym na siłę to bez sensu jest utrudniać sobie życie na starcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 03 May 2018 - 10:58
Post #19


Super User
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Linkowana wyżej Astra to auto mojego kolegi, buda ok, ładnie zrobiona klatka. To właśnie przykład odgruzowywanego gotowca, bo trzeba było z niej trochę dziwnych patentów wykurzyć i poszło w to sporo kasy. Jest jeszcze parę drobiazgów do ogarnięcia, ale nic poważnego. Jedzie w każdym razie przyzwoicie smile.gif

Sam też mam Astrę i trochę pucharów nią nazdobywalem smile.gif Zarówno w KJS jak i Time Attack. Auto jest trwałe, rozpracowane dobrze i większość części jest tania (skrzynia 200-400 PLN). Nie ma jakichś dużych wad fabrycznych, jest proste w serwisowaniu. Niektóre rzeczy do ścigania się można tanio zrobić (np krótka skrzynia w postaci biegów od F20 i przełożenia głównego od Lanosa)

Wada Astry to podejście GM, które nie robi już do niej niektórych części. Ja się np naszukalem mocno nowego przepływomierza - w koncu znalazłem jakiś leżak magazynowy w sklepie w Katowicach biggrin.gif (Swoją drogą teraz i tak mam EMU i przeplywka wyleciała w ogóle smile.gif ). Z używanymi częściami zaś problemu póki co nie ma. Zaś inny znany mi użytkownik GSi dał przepływomierz od jakiegoś Volvo i też jeździ. Więc jakoś da się to użytkować. Z resztą PSA też jest znane z tego, że w d**ie ma użytkowników starszych swoich aut i też części potrafi nie robić.

Swoją Astrą jeżdżę już 2.5 roku i sprzedawać w każdym razie nie zamierzam, więc aż tak trudna w użytkowaniu nie jest. BMW E36 po takim czasie miałem totalnie dość (tam części były dostępne bez problemu, ale i non stop potrzebne -ciagle awarie).


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Astra F GSi 16v
było: E36 4d M44B19
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes6
post Fri, 04 May 2018 - 15:31
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 19 November 2009
Skąd: Warszawa





Takie saxo/106 1.6 16v po wydechu i dolocie wypluwa 130-145 koni..krotka skrzynia to koszt 900-1000pln...po wypruciu wazy ponizej tony...za 10 kola allbo kulisz tip top stan albo czesciowo przygotowany spokojnie...jak to ma jezdzic bezawaryjnie to nie pchalbym sie w zabytkowe astry i tym podobne...
Mysle ze bedzie to naktansze w uzytkowaniu auto do kajtkow poza sc/cc...pisze z doswiadczenia...mialem i saxo i 106 i w kjsach startowalem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 18 June 2019 - 01:04