BMW e36 dziwne zachowanie tylnej osi w zakrętach |
BMW e36 dziwne zachowanie tylnej osi w zakrętach |
Sun, 22 Apr 2018 - 11:29
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 03 September 2016 Skąd: Radom |
Witam wszystkich po zimie i zmianie kół na letnie moja e36 zaczęła się bardzo źle prowadzić. W zakrętach pokonywanych z średnią i lub wysoką prędkością mam wrażenie jakby tył auta dziwnie płynął odczucie podobne jakby jeździć z małym ciśnieniem w oponach lub na bardzo miękkim zawieszeniu. Ciśnienie w oponach sprawdzone,amortyzatory sprawdzone sprężyny też, nowe opony Nexen minimalny naciąg felgi 8j opona 205/40 ciśnienie sprawdzanie od 2.3bar do 2.8, zawieszenie gwint chinczyk dodam że na prostej max co odważyłem się jechać to 130km/h bo auto trzeba trzymać bo chodzi po całej drodze. Pierwsze co przychodzi mi na myśl to tuleje w progach ale z ich wymianą sporo roboty więc żeby nie narobić się na darmo może ktoś ma podpowiedzi co może być nie tak.Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 22 Apr 2018 - 11:29
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 22 Apr 2018 - 13:46
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
załóż z powrotem zimówki, jak będzie to samo to coś w zawieszeniu, jak nie to może wina opon (naciągów). Duże masz negatywy?
|
|
|
Tue, 24 Apr 2018 - 07:15
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
daj znac co bylo, jak naprawisz, bo mam ten sam problem w jednym z aut. podczas przyspieszania cos strzelilo i od tamtej pory dzieje sie tak jak u Ciebie. mysle, że tuleja tylnej belki sie urwala, albo buda pękła.
-------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
Tue, 24 Apr 2018 - 10:07
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 03 September 2016 Skąd: Radom |
Negatywów nie mam zbieżność była ustawiana całkiem niedawno. W najbliższych dniach bedę przeglądał to zawieszenie ale myślę że wina leży po stronie wachacza wzdłużnego a dokładniej matalowogumowych tuleji. Przy okazji zapytam co sądzicie by założyć te tulejki poliuretanowe do auta wykorzystywanego głównie na codzien czasem trochę driftu i kilka razy na rok wypad na tor. Opłaca się ?Poprawią sie w jakiś sposób własności jezdne? Strace na komforcie ?
|
|
|
Tue, 24 Apr 2018 - 11:28
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 |
jeździłem 5 lat na co dzień z poli w e36, zrobiłem prawie 80 tyś i nic się nie działo. Poli z olkusza 75Sh. Utraty na komforcie nie było, prowadziło się dobrze zima lato.
|
|
|
Tue, 24 Apr 2018 - 22:49
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 10 April 2006 Skąd: Krakow |
Mam podobny problem. Krotka sprezyna+seryjny amor, kazda guma zmieniona na poli, mocowanie wozka pol roku temu zdrowe. Jesienia nie było problemów, ale po zimie (nie jezdzone zima) nie da się jechać szybciej niż 120. Jutro wymieniam amory, dam znac czy pomoglo
|
|
|
Wed, 25 Apr 2018 - 09:42
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 |
Jesli wszystko inne jest Ok, to obstawiam opony. Załóż jakieś markowe, najlepiej XL, nawet używki i zobacz co się stanie.
|
|
|
Sat, 28 Apr 2018 - 17:14
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 |
Mam podobny problem. Krotka sprezyna+seryjny amor, kazda guma zmieniona na poli, mocowanie wozka pol roku temu zdrowe. Jesienia nie było problemów, ale po zimie (nie jezdzone zima) nie da się jechać szybciej niż 120. Jutro wymieniam amory, dam znac czy pomoglo Amory ale obstawiam opony. Standart po zimie. |
|
|
Mon, 30 Apr 2018 - 17:57
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 03 September 2016 Skąd: Radom |
Przyczyny problemu nie udało mi się zlokalizować, sprawdzone wszystkie tulejki wyglądają na ok ale co ciekawe problem chwilowo ustał nie wiem co było przyczyną problemu ale po podniesieniu auta sprawdzaniu zawieszenia i przy okazji regulacji gwintu z tyłu bo ciut obcierał jak jechało się w kilka osób problem znikł dziwne ale jednak... I tak przy okazji tuleje metalowo gumowe w wahaczu tylnym powinny wykonywać ruch lewo prawo gdy zapieram łapką między progeim a wahaczem ?
|
|
|
Thu, 03 May 2018 - 17:17
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 |
Podepnę się z pytaniem, żeby nie tworzyć nowego tematu, czy wieloklin który wchodzi w piasty jest taki sam dla półosi dla dyfra mała głowa i duża? Czy trzeba też piasty zmieniać?
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
Thu, 03 May 2018 - 19:53
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta |
Wieloklin jest ten sam. W e36 różnice były w łożyskach, hamulce tarczowe lub bębnowe.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
Fri, 04 May 2018 - 16:53
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 |
W M3 był inny wieloklin, także półosie od M3 nie podejdą do zwykłej piasty z E36. łożyska w M3 też inne były.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
Fri, 04 May 2018 - 20:29
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta |
Dokładnie plus za czujność ja pisałem o e36 nie M
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:28 |