Audi S3 & RS3 - przeniesienie napędu |
Audi S3 & RS3 - przeniesienie napędu |
Mon, 19 Mar 2018 - 11:33
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
ale skoro tylna oś nie może się obracać szybciej niż przednia, to to zarzucanie tyłu bardziej wynika z umiejętności prowadzącego, a nie z możliwości napędu. Szybkość obracania się kół nie ma nic do rzeczy. Haldex może lwią część momentu przekierować na tylną oś jeśli jest tam przyczepność. Poczytaj w necie jet tego od zasrania. -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 19 Mar 2018 - 11:33
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 14:38
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań |
cyt:
Układ napędu na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex piątej generacji (ilustracja 1) umożliwia przeniesienie maksymalnie do 3600 Nm momentu obrotowego, czyli ponad 1200 Nm więcej niż napęd poprzedniej generacji. Wartość przenoszonego momentu uzależniona jest od siły docisku zestawu płytek sprzęgła i może być regulowana praktycznie w zakresie od 0% do 100% między osiami pojazdu. |
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 15:20
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój |
Szybkość obracania się kół nie ma nic do rzeczy. Haldex może lwią część momentu przekierować na tylną oś jeśli jest tam przyczepność. Poczytaj w necie jet tego od zasrania. A ja mam pytanie. Np w subaru/evo jak jest podawany podział % przeniesienia napędu przód tył, to przypadkiem nie chodzi o tą szybkość obracania się kół? |
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 19:32
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
Tylko ze rozdzial momentu miedzy kola/osie na nawierzchni o roznych przyczepnosciach jest troche mylacy.
Wszystkie otwarte dyfry maja rozdzial momentu 50-50 miedzy kola/osie bo poprostu kolo/os o wiekszej przyczepnosci rowna do kola/osi o mniejszej przyczepnosci i zawsze jest po rowno. Dopiero szpera powoduje mozliwosc przeniesienia wiekszego momentu przez kolo/os o wiekszej przyczepnosci. Haldex moze przekazac "do 100%" momentu na tyl tylko wtedy gdy przod ma zerowa przyczepnosc a tyl trzyma. Wtedy wlasnie przod z tylem jest spiety na sztywno, kola kreca sie z ta sama predkoscia ale moment przenosi tylko tyl bo on ma trakcje. W sytuacji gdy obie osie maja taka sama przyczepnosc nie da sie wiecej momentu zaaplikowac na tyl. W tej sytuacji rozdzial momentu jest od 100-0 do 50-50 w zaleznosci od spiecia sprzegla.(przy zalozeniu ze przod i tyl waza tyle samo) -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 20:42
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
@AS, a jaki ma rozdział Torsen T3 ?
czy ma 50/50 ? |
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 21:20
Post
#26
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
A ja mam pytanie. Np w subaru/evo jak jest podawany podział % przeniesienia napędu przód tył, to przypadkiem nie chodzi o tą szybkość obracania się kół? Obracanie się kół nie świadczy o przenoszonym momencie napędowym. Koła mogą się kręcić bardzo szybko a samochód stać w miejscu np. na lodzie. Co do systemów przeniesienia napędów musisz pytać o konkretny model bo w ramach jednej marki stosowano wiele rozwiązań dość istotnie się różniących. @AS, a jaki ma rozdział Torsen T3 ? czy ma 50/50 ? 50:50 ma otwarty dyfer, więc bez sensu żeby torsen miał mieć tyle samo. Może różnicować rozkład o 20-30%. -------------------- A110S
|
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 22:39
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa |
to ja mam inne pytanie, czy torsen 40:60 w sytuacji gdy wszystkie koła mają jeszcze zapas przyczepności przekazuje więcej momentu na tył?
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Mon, 19 Mar 2018 - 23:02
Post
#28
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Jak masz przyczepność na wszystkie koła to moment rozkłada się jednakowo na wszystkie koła. Tak jak szpera płytkowa nie musi spinać dyfra otwartego. 40:60 to jest inicjalny rozkład momentu napędowego.
-------------------- A110S
|
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 06:45
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 10:01
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Pro tip
To ze kola kreca sie z ta sama predkoscia nie musi oznaczac (i w praktyce nigdy tak nie jest), ze jest na nie przekazywany ten sam moment obrotowy... (patrz wał vs oś) |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 12:01
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Nie. On jest w zasadzie stale spięty.. a odłącza się tylko przy określonych warunkach. Przeciwna filozofia niż Haldex Quattro Ulta ma stale spięty napęd 4x4 z wyjątkiem sytuacji, gdy 4x4 jest rozpięty i jedzie w trybie 4x2. Rozłącznie trwa 0,2 sekundy. "Haldex" ma stały napęd 4x2 z wyjątkiem sytuacji, gdy jest zapięty i jedzie w trybie 4x4. Zapięcie trwa 0,2 sekundy. Powiem tak - jak to ładnie napisał exocet - klasyczny bełkot marketingowy. Jakoś trzeba klientowi uzasadnić, że teraz jego Quattro będzie przez 99% czasu jeździć w trybie 4x2, a tylko przez 1% czasu będzie miał możliwość jazdy 4x4. W normalnych sytuacjach i "Haldex" i "Quattro Ultra" będą jeździły jako FWD, natomiast gdy będzie ślisko, to i w jednym, jak i drugim przypadku dołączy się do napędu tylne oś. Klient Audi otrzyma bonus w postaci niższego spalania, bo tylna oś będzie tylko pędzona wtedy, gdy jest to potrzebne. Natomiast Audi nie chwali się, czy wzorem PSA/Opla, czy Forda, Quattro Ultra będzie oferować Torque Vectoring, czyli napędzanie osobno każdego tylnego koła. Mówiąc innymi słowy - Audi proponuje rozwiązanie dawno stosowane przez innych producentów, w dodatku dopracowane do perfekcji, czyli napędzania 4x4 tylko w sytuacjach, gdy jest to potrzebne, natomiast resztę czasu auto jedzie z napędem na przednią oś. Dział marketingowy wymyślił do tego swoją historię, natomiast idea jest dokładnie taka sama jak w innych napędach rozłączalnych. Proces rozłączania/odłączania napędu obecnie jest tak piekielnie szybki, że po prostu nie ma sensu stosowania ciągłego i nierozłączalnego napędu 4x4. Gdzieś czytałem test porównawczy Imprezy ze stałym napędem 4x4 z Seatem Leonem Cuprą 4x4 w Haldexie. Jedyną konkurencją, gdzie Subaru odjechało (w sposób delikatny) była ciągła jazda po szutrze. W każdej innej konkurencji (jazda po mokrym, lodzie, mieszana) był remis ze wskazaniem na Cuprę. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 12:50
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Maciek, musisz na śniegu przetestować te napędy.
Dla mnie (subiektywnie) najbardziej stabilny w czasie szybkiej jazdy na ośnieżonych drogach jest właśnie ultra. Nie ma własnie tego wyczuwalnego "przerzucania momentu" między przodem/tyłem. i taki opis na szybko : http://antyweb.pl/quattro-z-technologia-ultra/ |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 12:57
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa |
Natomiast Audi nie chwali się, czy wzorem PSA/Opla, czy Forda, Quattro Ultra będzie oferować Torque Vectoring, czyli napędzanie osobno każdego tylnego koła. RS5 ma coś takiego, pompkę i 2 dodatkowe sprzęgiełka w tylnym moście. -------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 13:06
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
Maciek, musisz na śniegu przetestować te napędy. Dla mnie (subiektywnie) najbardziej stabilny w czasie szybkiej jazdy na ośnieżonych drogach jest właśnie ultra. Nie ma własnie tego wyczuwalnego "przerzucania momentu" między przodem/tyłem. i taki opis na szybko : http://antyweb.pl/quattro-z-technologia-ultra/ absolutnie nie neguję tego, że rozłączalny napęd obficie wspomagany elektroniką jest sprawniejszy od stałego napędu 4x4. Technika osiągnęła taki poziom, że po prostu nie trzeba już stosować takich napędów. Natomiast Audi słynęło ze swojego stałego napędu, właściciele Quattro popijając ciepłą herbatę śmiali się z posiadaczy rozłączalnych badziewi. I teraz wyobraź sobie, że Audi musi swoim wiernym klientom sprzedać rozłączalne Quattro. Marketing musi wymyślić jakąś historię, która uczyni właściciel Audi Quattro lepszym od właściciela Golfa 4Motion - wymyślili bajeczkę o załączeniu na stałe, ale rozłączalne TYLKO w wyjątkowych sytuacjach - a te wyjątkowe sytuacje do 99% życia pojazdu Rozwiązanie tańsze, ekonomiczniejsze, w dodatku, jak się okazuje sprawniejsze, ale bez legendy - a nie oszukujmy się, klienci premium oczekują legendy, w przypadku Audi był to stały napęd 4x4. W tej całej sytuacji, zwycięzcami są posiadacze leciwych Audi Quattro, gdzie był prawdziwy 4x4 na Torsenie, a nie to nowoczesne, rozłączalne badziewie, z elektroniką, która się na pewno popsuje i odbiera kierowcy czucie drogi i prawdziwą, męską radość z jazdy - najlepiej jeszcze, żeby układ kierowniczy był na hydraulice -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 13:34
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa |
W tej całej sytuacji, zwycięzcami są posiadacze leciwych Audi Quattro, gdzie był prawdziwy 4x4 na Torsenie, a nie to nowoczesne, rozłączalne badziewie, z elektroniką, która się na pewno popsuje i odbiera kierowcy czucie drogi i prawdziwą, męską radość z jazdy - najlepiej jeszcze, żeby układ kierowniczy był na hydraulice gaz na lince, rękaw i manual ale takich samochodów już nie będzie -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 13:41
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie |
gaz na lince, rękaw i manual ale takich samochodów już nie będzie ja tam się już zabezpieczyłem bez ABSu, bez ESP, bez TC, szpera mechaniczna, jestem gotowy na koniec świata -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 13:46
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Mam Subaru ze stałym, analogowym awd. Prawda jest taka że w 99% jazdy w ogóle się tego nie czuje. A przepraszam, przy dystrybutorze czuje
-------------------- A110S
|
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 13:47
Post
#38
|
|
Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica |
gaz na lince, rękaw i manual ale takich samochodów już nie będzie Czuję sarkazm -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
Tue, 20 Mar 2018 - 14:19
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Wed, 03 Jul 2019 - 12:55
Post
#40
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 March 2014 |
nie jest tak, że:
"Już w Haldexie IV generacji tylna oś zawsze otrzymywała 4 proc. mocy napędowej. W V generacji na tył trafia jej nieustannie aż 10 proc. Dzięki temu w przypadku 4Motion nie ma sytuacji, w której dochodziłoby do uślizgu przedniej osi i dopiero w jego skutku dołączana byłaby oś tylna, jak bywa to w innych rozwiązaniach tego typu." ?? |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 04:30 |