Pierwszy weekendowy samochod, S4/Evo/RS6? |
Pierwszy weekendowy samochod, S4/Evo/RS6? |
Sun, 14 Jan 2018 - 20:33
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 January 2018 |
Witam wszystkich, jest to moj pierwszy post na forum. Mam na imie Jakub i mam 22 lata. Trafilem do was, poniewaz potrzebuje rady w zakupie nowego samochodu. Pierwszy raz w zyciu mam okazje by kupic auto i nie mam potrzeby isc na zaden kompromis. Aktualnie jezdze A6 C6 3.0 TDI ~270 KM i A6 C7 3.0 TDI ~400 KM. Obie sztuki mam maksymalnie doposazone i uzywam je do jazdy na codzien (C6 w pracy, C7 po miescie i w trasy).
Teraz potrzebuje trzeci samochod, ktory bede uzywal glownie weekendowo. Nie bede jezdzil nim na tor. Nie interesuje mnie komfort i spalanie. Mam zamiar dokonywac przerobek z czasem. Wymagana przeze mnie moc to +400, oczywiscie nie potrzebuje takiej mocy w serii ale jesli bedzie to ponizej 400 KM to chce miec mozliwosc tuningu. Nie posiadam doswiadczenia w jezdzie samochodem z napedem na tyl, wiec dobrze zeby to bylo AWD. Najwazniejsze dla mnie jest to zeby samochod w miare pewnie sie prowadzil (nie chce z nim walczyc), chce go dobrze czuc i miec fun z jazdy. Potem liczy sie dla mnie dzwiek, chce zeby auto brzmialo jak wsciekle, uwielbiam to. Nie chce mniejszej pojemnosci niz 2L, diesel calkowicie odpada. Nie bede robil duzych przebiegow i nie chce zeby samochod stal non stop w serwisie. Lubie miec dobre audio ale nie jest to niezbedne. Reszta nie jest taka istotna. Moj budzet to okolo 60.000-70.000 PLN na zakup samego samochodu i nie mam jakiejs wielkiej presji by kupic cos juz w tym momencie. Jesli bedzie warto dozbierac do czegos drozszego to tak zrobie. Waham sie miedzy roznymi samochodami, nie wiem czy zdecydowac sie na cos hardkorowego, wzglednie lekkiego i bez wyposazenia czy jednak ciezsza limuzyne z wyposazeniem i duzym silnikiem. Najbardziej podobaja mi sie Audi S4 B5 i Mitsubishi Lancer Evo. Jesli chodzi o cos poza moim budzetem to od zawsze jestem zakochany w Audi RS6 C6, niby mam juz dwie A6 ale porowywanie diesla a 5.0 benzyny biturbo to zart. Bylbym wdzieczny za podanie plusow i minusow wymienionych przeze mnie aut. Swoje wymagania podalem, wiec milo by bylo zapoznac sie z jakimis innymi propozycjami. Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 14 Jan 2018 - 20:33
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 14 Jan 2018 - 20:56
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
STI
|
|
|
Sun, 14 Jan 2018 - 21:39
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 |
Jak podoba Ci sie evo to możesz troszku dołożyć i kupić zgrabne evo9. Będziesz miał inne doznania w stosunku do posiadanych aut a mody są opatentowane.
|
|
|
Sun, 14 Jan 2018 - 23:35
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Evo albo STi. Szedłbym w to pierwsze bo lepszy ma motor. Nic innego nie ma raczej sensu jeśli tylny napęd odpada.
-------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 12:29
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 January 2018 |
Evo albo STi. Szedłbym w to pierwsze bo lepszy ma motor. Nic innego nie ma raczej sensu jeśli tylny napęd odpada. Nie wykluczam tylnego napędu ale nie wiem czy to dobry pomysł żeby pierwszą przygodę z tylnym napędem zacząć od samochodu z dużą mocą a nie za bardzo mam ochotę bawić się w jakieś stare i sypiące się BMW. Podobają mi się BMW M6 z v10 ale słyszałem, że są bardzo awaryjne i 150k przebiegu to już kres możliwości tego silnika. Evo mi się podoba, Impreza już nie za bardzo, dlatego raczej nie biorę Subaru pod uwagę. Powiedzcie mi panowie jak to wygląda w przypadku Evo - jak z awaryjnością? Czy warto szukać praktycznie seryjnego samochodu czy lepiej zainteresować się jakimś pomodzonym? Który model jest najbardziej udany? Czy odczuje dużą różnice w prowadzeniu w stosunku do RS6/S4? Nie miałem nigdy okazji jeździć takim lekkim samochodem. Nie ukrywam, że po kupnie nie chcę się szybko takiego samochodu pozbywać, więc chce wyrwać auto, które mi posłuży dłuższy czas. |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 12:40
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Czy odczuje dużą różnice w prowadzeniu w stosunku do RS6/S4? Gigantyczną. Szukałbym lekko zmodzonego, zadbanego egzemplarza. Czyli zrobiony wydech i remap. W pełni seryjnego chyba się nie uda znaleźć Jedna rzecz nie będzie ci odpowiadać w EVO. Słaby dźwięk silnika. STI bije go pod tym względem o głowę. -------------------- A110S
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 13:08
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 May 2017 Skąd: Krk |
Evo IX jest ok, Xta to jak mowia krowa ale takze jedzie niezle. Ma inny silnik juz, w teorii mniej wytrzymaly, ale tylko w teorii, za to MIVEC na dwoch walkach. Zarejestruj sie na Evo.org.pl tam mozesz znalezc jakas sensowna sztuke a tamtejsi userzy pomoga Ci zweryfikowac czy warto.
Evo jest pancerne, biorac pod uwage jak powinno sie go uzywac, awarie sie zdarzaja, ale raczej naped niz silnik. Twoja wola, zarowno IX jak i X bedzie OK. A X wiadomo mlodszy rocznikowo bedzie. -------------------- IXgen-TypeR K20C
M240iX |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 13:12
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
spotkałem się z opinią, że STI prościej się prowadzi i więcej wybacza niż EVO
prawda to ? |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 14:37
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Co to znaczy prościej się prowadzi? Ludzie często myślą że jak kupią mocne EVO czy STI to samochód sam będzie jechał i świetne czasy będą. Nic z tych rzeczy. Żaden samochód nie zastąpi umiejętności. A im szybszy samochód, tym większe stawia wymagania przed kierowcą.
-------------------- A110S
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 14:40
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 |
spotkałem się z opinią, że STI prościej się prowadzi i więcej wybacza niż EVO prawda to ? Takie głosy pojawiają się wśród profi upalaczy torowych w opcji szutrowej. Co do samego porównania e9 vs sti to jak miałbym kupować upalacza zabawowego to żeby sti kosztowało nawet połowę e9 to bym go nie wybrał. Zresztą sam kidyś stałem przed takim wyborem i na szczęście poszedłem właściwą ścieżką. Ogólnie e9 ma swoje wady ale można o nich pisać jak autor zdecyduje się na konkretną opcje zakupu. No i co do e9 vs e10 to jeden jest dla grzecznijszych chłopców a drugi dla mniej grzecznych |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 14:46
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 16:03
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
nie mam pojęcia Taka opinię słyszałem u tych którzy (jak twierdzą) mocniej jeździli nie seryjnymi rozwiązaniami i jednym i drugim. Nie zgodzę z tym stwierdzeniem. Wszystko zależy od specyfikacji samochodu. Wystarczy zły dobór opon i robi się dramat niezależnie, który model wybierzesz. Z wymiernych korzyści, to na pewno Evo ma lepszy układ kierowniczy. Szybszy i daje lepsze czucie drogi. Łatwiej też się tuninguje Evo. Subaru ma swoje bolączki ale ma też świetną wg. mnie zaletę. Jest niepowtarzalnie oryginalne, co daje fajne poczucie posiadania czegoś wyjątkowego. To jest subiektywna ocena i nie każdy może załapać tą chemię, ale radzę chociaż raz się przejechać trochę szybciej fajnym STI. -------------------- A110S
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 16:24
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
EVO wróci jeszcze do ofert Mitsu ?
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 17:12
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
Nie zgodzę z tym stwierdzeniem. Wszystko zależy od specyfikacji samochodu. Wystarczy zły dobór opon i robi się dramat niezależnie, który model wybierzesz. Z wymiernych korzyści, to na pewno Evo ma lepszy układ kierowniczy. Szybszy i daje lepsze czucie drogi. Łatwiej też się tuninguje Evo. Subaru ma swoje bolączki ale ma też świetną wg. mnie zaletę. Jest niepowtarzalnie oryginalne, co daje fajne poczucie posiadania czegoś wyjątkowego. To jest subiektywna ocena i nie każdy może załapać tą chemię, ale radzę chociaż raz się przejechać trochę szybciej fajnym STI. Nie jestem ekspertem, ale jak upalałem STi i e9 (oba w wersji 340konnej) na torze w Kielcach, to dla mnie EVO wydawało się dużo groźniejsze w prowadzeniu. Takie RWD, ale dobre też na zimę Odnośnie wyjątkowości, nie zgodzę się. Wg mnie impreza oklepana jak stado cyganów, a E9 to rodzynek taki, ze siemasz, nie wspominając o tym, że z wyglądu kładzie każde subaru (wiadomo sprawa subiektywna). Mogę się przychylić tylko trochę do Twojej opinii na temat dźwięku silnika, aczkolwiek tylko w kwestii niskich obrotów. Fakt, że na parkingu czy w korku słabo to brzmi i tutaj ma wyższość boxer w subaru, ale już na wysokich wolę zdecydowanie darcie japy lancera. PS. Wydaje mi się, że w związku z wyjątkowością EVO, trudniej jest to kupić i nie wiem czy w budżecie coś fajnego się znajdzie. PS.2 Odnośnie Rs6 C6, abstrahując od tego, że kosztuje więcej, to jest to samochód, którym zabawa jest, ale tylko na prostej. (gabaryty, rozkład masy, skrzynia, masa), poza tym tylko Sedan wygląda dostojnie, a takich jak na lekarstwo. |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 17:57
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
No widzisz a dla mnie to evo jest pospolite i bez wyrazu. I nie chodzi o ilość sztuk widzianych na drodze, tylko zastosowane rozwiązania techniczne. Doładowane R4 poprzecznie ułożone, wnętrze zupełnie bez jaja i wyrazu. Nadwozie też raczej oklepane. Dźwięk z wydechu irytujący. E10 wizualnie kompletnie mi nie leży.
-------------------- A110S
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 18:25
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa |
No widzisz a dla mnie to evo jest pospolite i bez wyrazu. I nie chodzi o ilość sztuk widzianych na drodze, tylko zastosowane rozwiązania techniczne. Doładowane R4 poprzecznie ułożone, wnętrze zupełnie bez jaja i wyrazu. Nadwozie też raczej oklepane. Dźwięk z wydechu irytujący. E10 wizualnie kompletnie mi nie leży. E10 wygląda plastikowo, za to e9 inna liga |
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 18:35
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 July 2011 Skąd: ŁóDź |
Jako posiadacz s4 b5 kupil bym evo9 jak bym mial taki budzet jak ty:)
-------------------- S4B5
|
|
|
Mon, 15 Jan 2018 - 18:54
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin |
Jako posiadacz rs4 b5 kupil bym
1.Evo 5,6,7,8,9 2.S4 b5 ladny polif limo i mody za reszte kasy 3.rs6 c5 limo Subaru w ogóle bym nie brał pod uwage (subiektywna ocena ) -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
Tue, 16 Jan 2018 - 11:17
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd |
W tym budżecie nie kupisz zdrowego Evo 9. Ogólnie wybór raczej nie będzie za duży, może jakieś E5-7 po przekładce lub E8. Pamiętaj że pakiet startowy po zakupie to lekką ręką 10k, utrzymanie jest drogie i jeśli będziesz używał zgodnie z przeznaczeniem to auto będzie dość często w warsztacie.
Jakbym miał doradzać na podstawie wrażenia które mam po tym jak czytam Twoje posty to chyba M3 E46. |
|
|
Tue, 16 Jan 2018 - 17:01
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice |
Jako były posiadacz Evo 9 370KM i obecny posiadasz S4B5 440KM polecałbym Ci kupić Evo. Eski w Audi to jest bardzo szybki kanapowóz, miałem i S4B6 i S6C5 i S2 i S3 i wszystkie te auta nie nadają się na zakręty i Evo by je zjadło. Za to evo ma straszne plastiki, wykończenie, jest głośne, dość twarde i hardcorowe. Na codzień Eska, do frajdy Evo.
-------------------- Męczennik od elektryków :)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:10 |