Chłodnica oleju montaż-położenie wejścia/wyjścia. By-pass w filtrze oleju, wady-zalety |
Chłodnica oleju montaż-położenie wejścia/wyjścia. By-pass w filtrze oleju, wady-zalety |
Wed, 20 Dec 2017 - 01:11
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa |
Chciałem poruszyć temat montażu chłodnicy oleju, a w zasadzie pozycji wyjścia/wejścia , odpływania oleju po zgaszeniu silnika , zapowiertrzania chłodnicy itd.
Który montaż będzie bezpieczny dla silnika? 1. 2. 3. |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 20 Dec 2017 - 01:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 06:17
Post
#2
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Miałem wersje 1, teraz wersja 2. Zero różnicy, wskaźnik ciśnienia oleju identycznie się zachowuje przy odpalaniu
|
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 08:01
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy |
Wystarczy, ze przewody pusci sie wyzej od chlodnicy i nic z niej nie splynie grawitacyjnie
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 08:58
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
Mam wersję 2 u siebie. Wszystko OK, żadnych objawów niepokojących.
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 09:51
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Ja też miałem wersje 2 i było wszystko w najlepszym porządku.
|
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 10:23
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
przy wersji 2 większa szansa jest że cały olej zleci podczas wymiany, przy wersji 1 na pewno nie.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 10:29
Post
#7
|
|
Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola |
Jw odkręcam na filtrze wąż i powietrzem dmucham
|
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 11:42
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa |
Wersja 3 wydaję się najbardziej praktyczna przy wymianie oleju, ale przy dużej chłodnicy może być dłuższy "suchy start" gdy olej spłynie.
A czy w wersji 2 mamy 100% pewność, że układ się sam odpowietrzy po odpływie oleju ? |
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 12:50
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
na samą pracę nie ma znaczenia
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 16:22
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin |
|
|
|
Wed, 20 Dec 2017 - 22:11
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa |
|
|
|
Thu, 21 Dec 2017 - 19:32
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
Gdybym u siebie miał założyć to 3 i tylko 3. Wejście na dole, wyjście górą, tak samo jak chłodnica płynu silnika. W 3 rozwiązaniu, chłodnica wykorzystuje całą swoją powierzchnię, napełnia się od dołu i cała.
|
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 00:37
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa |
Znalazłem w necie takie obrazy
|
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 11:16
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
ciekawe czemu przyłączami w dół jest "źle"
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 12:16
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sat, 19 September 2015 Skąd: Bydgoszcz |
bo grawitacyjnie jest słaby obieg
głupie porównanie ale trafne - grzejnik od c.o. w domu, dopływ ciepła masz z góry a odpływ zimnej z dołu. olej który jest ciepły jest na górze chłodnicy z czasem gdy się schłodzi schodzi w dół wypychając już schłodzony olej. dla mnie opcje z obrazu powyżej "poor" i "good" są obie do dupy a jedyna właściwa to Best |
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 12:22
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz |
Bo jest szansa,że powietrze pozostanie w chłodnicy i olej będzie płynął tylko np. 2 "żebrami" chłodnicy zamiast wszystkimi np. 11 i będzie słabo chłodzić
|
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 12:45
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica |
CYTAT głupie porównanie ale trafne - grzejnik od c.o. w domu, dopływ ciepła masz z góry a odpływ zimnej z dołu. olej który jest ciepły jest na górze chłodnicy z czasem gdy się schłodzi schodzi w dół wypychając już schłodzony olej. ale to w układzie grawitacyjnym bez pompy. A w aucie masz pompę. Zresztą i w domach teraz oba przyłącza do kaloryferów masz wyprowadzone z posadzki i każdy ma pompę obiegową Także tu raczej problemów bym nie szukał. Z odpowietrzeniem faktycznie może być kłopot bo ciężko pchnąć bąbel powietrza w dół. Ciśnienie musiało by być "męskie" i termostat otwarty. No ale potrzebujemy do odpowietrzenia temperatury dla otwarcia termostatu. Śliski temat.... -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 14:46
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 |
Gdybym u siebie miał założyć to 3 i tylko 3. Wejście na dole, wyjście górą, tak samo jak chłodnica płynu silnika. W 3 rozwiązaniu, chłodnica wykorzystuje całą swoją powierzchnię, napełnia się od dołu i cała. Że jak ? Coś Ci się kolego pomyliło z tym obiegiem cieczy -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 21:13
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 |
Wszelkiej maści fiaty, alfy i lancie mają fabrycznie przyłącza do chłodnicy oleju od dołu np. Fiat Coupe 20VT, 16VT, Alfa 147 GTA, Lancie z silnikami 16VT itd.
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) >647KM & 669Nm + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Fri, 22 Dec 2017 - 23:50
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa |
Może dlatego mają notoryczne problemy z panewkami i przegrzewaniem oleju na tej chłodnicy - bardzo lubię fiaty sam miałem Coupe
Ja bym założył do wersji 3. zawór zwrotny z niskim ciśnieniem otwarcia na dolnym wejściu, żeby olej tylko nie odpływał po długim postoju i mamy najlepiej działającą chłodnice - wada odpływającego oleju byłaby usunięta, a zalety zostałyby |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:33 |