Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h |
Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h |
Wed, 04 Apr 2018 - 11:08
Post
#461
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
Samymi ograniczeniami nie rozwiąże się problemu. Razem z nimi powinny pójść zmiany i przepisów i podatkowe. Jedynie kompleksowe podejście do tematu da jakieś wymierne efekty. Świat już to zrobił.. a my ganiamy we mgle smoleńskiej. Świat nic nie zrobił. Dopycha kolanem pseudo-ekologiczne rozwiązania, które nie rozwiązują niczego. Poczytaj, o ile spadła emisja w Berlinie po wprowadzeniu Stref ograniczonej emisji. Piszę oczywiście o kwestii transportu, nie o RZECZYWISTEJ przyczynie smogu, tj. piecach grzewczych, i ew. przemyśle. "Benzynę+lpg" Aha :-) |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 04 Apr 2018 - 11:08
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 11:11
Post
#462
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
"No nie bardzo. Równie dziwnym trafem, latem w bezwietrzny dzień normy na głównych ulicach stolicy (czyli tam gdzie nawet budynki są podłączone do sieci ciepłowniczej) potrafią być przekroczone o kilkadziesiąt procent. Udział transportu drogowego w poziomie zanieczyszczeń sięga wtedy nawet 50%. Przypadek?" Ale które normy? Ogólnokrajowe, czy te podniesione ostatnio samowolnie przez sejmik Mazowsza? Napisz coś jeszcze o "unosie wtórnym" :-) Niektórzy chyba lepiej by się poczuli na forum Zielonego Mazowsza, albo Masy Krytycznej :-) "Diesle........powinien być wycofywane." A to niby czemu? Jaką w takim razie widzisz alternatywę dla diesla w samochodach użytkowych? Ogólnokrajowe, a w tym przypadku dobowe. Ja mówię o udziale transportu drogowego w przekroczeniu tych norm, a nie w powstawaniu smogu, bo to nie jedno i to samo. Rozumiem, że problemu nieczystego powietrza nie ma, dopóki można otworzyć okno i widać budynki kilkaset metrów dalej? A te przytyki z Zielonym Mazowszem to możesz sobie darować, bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty. Z resztą temat zrobił się zbyt eko, jak na to o czym być powinien. Auta elektryczne to nie jest lek na całe zło, ale tak jak napisał poprzednik - to jedna z elementów składowych "walki". One nie mają konkurować z innymi rodzajami napędu, tylko je uzupełniać tam, gdzie jest to możliwe. Elektryk jako jedyne auto w rodzinie - nie. Jako drugie, też pewnie nie. Jako auto na trasy - nie. Jako auto do miasta - tak. |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 11:26
Post
#463
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
"bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty..." Patrząc na herezje które wypisujesz, śmiem wątpić.
Ale cóż. Dołączyłeś do elitarnego grona pani aktorki z serialu "Pierwsza miłość" (chyba nie przekreciłem tytułu), i celebryty z TVN, pana Węglarczyka, który ostatnio umarł na ulicy (zabił go smog), a jego agonię obserwowali z uśmiechem na ustach nienawistni kierowcy-truciciele. P.S. Skoro nie Zielone Mazowsze, to może chociaż Warszawski alarm Smogowy? Szykują sie ostatnio na jakieś dotacyjki. Co prawda nie chcą powiedzieć, na co miałyby zostać przeznaczone, ale to chyba oczywiste :-) |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:13
Post
#464
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
Coś jeszcze równie merytorycznego masz do dodania?
Patrząc na twoje posty natomiast, powinieneś dołączyć do tych małp na których VW testował swoje normy. |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:16
Post
#465
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
"Coś jeszcze równie merytorycznego masz do dodania?"
Tylko tyle, żebyś nigdy, pod żadnym pozorem, nie otwierał okna. Bo skończysz jak Węglarczyk Aha, dobrze by było żebyś jeszcze objawił, w kaki sposób zakup dodatkowego, elektrycznego samochodu, uczyni mnie bardziej ekovege Powtarzam, DODATKOWEGO, bo do niczego innego się nie nadają. Przecież ten dodatkowy elektro-fetysz trzeba wyprodukowć (bynajmniej nie wystrugać z drewna), potem zasilać, a wreszcie ew. zutylizować. A w przypadku baterii, koszty ekologiczne związane z produkcją/utylizacją, nie są chyba bagatelne? |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:19
Post
#466
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Ogólnokrajowe, a w tym przypadku dobowe. Ja mówię o udziale transportu drogowego w przekroczeniu tych norm, a nie w powstawaniu smogu, bo to nie jedno i to samo. Rozumiem, że problemu nieczystego powietrza nie ma, dopóki można otworzyć okno i widać budynki kilkaset metrów dalej? A te przytyki z Zielonym Mazowszem to możesz sobie darować, bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty. Z resztą temat zrobił się zbyt eko, jak na to o czym być powinien. Auta elektryczne to nie jest lek na całe zło, ale tak jak napisał poprzednik - to jedna z elementów składowych "walki". One nie mają konkurować z innymi rodzajami napędu, tylko je uzupełniać tam, gdzie jest to możliwe. Elektryk jako jedyne auto w rodzinie - nie. Jako drugie, też pewnie nie. Jako auto na trasy - nie. Jako auto do miasta - tak. no i to calkiem fajne podsumowanie. tez jestem za napedem elektrycznym jako taki dodatkowy transport na miasto. taki rower,motorower elektryczny czy segway swietna sprawa. mi w miastach przeszkadza oddychanie czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi. -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:25
Post
#467
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 |
Świat nic nie zrobił. Dopycha kolanem pseudo-ekologiczne rozwiązania, które nie rozwiązują niczego. Poczytaj, o ile spadła emisja w Berlinie po wprowadzeniu Stref ograniczonej emisji. Piszę oczywiście o kwestii transportu, nie o RZECZYWISTEJ przyczynie smogu, tj. piecach grzewczych, i ew. przemyśle. same strefy to jeszcze mocno za mało bo to nie tylko samochody generują smog i zanieczyszczenia.. ale to dobry jeden z wielu elementów |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:33
Post
#468
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi."
Serio, na ulicy dusi cię czad? A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach? |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:34
Post
#469
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi."
Serio, na ulicy dusi cię czad? A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach? |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:46
Post
#470
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
serio. przejdz sie czasami markami zielonka czy innymi taki podwarszawskimi dzielnicami i zobaczysz co to dym z komina. nie da sie z dzieckiem wyjsc chodznikiem z wozkiem bo smrod dusi tak ze trzeba szalikiem sie zaslaniac a i to niewiele pomaga.
-------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 12:51
Post
#471
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
Rozmawiamy o Warszawie, czy suburbiach? Bo -pełna zgoda-podwarszawskie miejscowości to zupełnie inny temat. Powietrze jest aż żółte.
Ale to na pewno dlatego, ze jeżdżą tam Janusze z Grażynami w tedeikach. |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 13:10
Post
#472
|
|
Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 |
"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi." Serio, na ulicy dusi cię czad? A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach? Koronny argument w dyskusji, doprawdy. Kiedyś ludzie za przeproszeniem srali pod siebie i też było dobrze. Tak w dużym skrócie - porównaj sobie ilość zabudowań i ich rodzaj, skalę produkcji przemysłowej i to o ile wzrosła liczba pojazdów na naszych drogach, choćby na przestrzeni ostatnich 20 lat. Rozmawiamy o Warszawie, czy suburbiach? Bo -pełna zgoda-podwarszawskie miejscowości to zupełnie inny temat. Powietrze jest aż żółte. Ale to na pewno dlatego, ze jeżdżą tam Janusze z Grażynami w tedeikach. Możemy i o centrum stolicy - znakomita część miasta ma dobre podłączenie do sieci ciepłowniczej. Skąd zatem na Marszałkowskiej o godzinie 13, w ładny dzień jak dzisiaj biorą się wyniki rzędu 80 ug/m3 przy normie wynoszącej 50? |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 13:19
Post
#473
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
"i to o ile wzrosła liczba pojazdów na naszych drogach"
To może i to, jakie normy spełniają współczesne pojazdy, a jakie spełniały Jelcze, Syrenki czy Wartburgi. "Skąd zatem na Marszałkowskiej o godzinie 13, w ładny dzień jak dzisiaj biorą się wyniki rzędu 80 ug/m3 przy normie wynoszącej 50?" Jak to skąd? Unos wtórny Warszawa, ul. Marszałkowska 68 Polski indeks jakości powietrza: Dobry PM10: 60,9 µg/m3 CO: 2,4 mg/m3 PM2,5: 29,3 µg/m3 NO2: 58,1 µg/m3 Porównamy te wyniki za tydzień-dwa, po zakończeniu sezonu grzewczego? Panowie, Wasza gehenna ma swoją cenę. Nie piszę tu o wyjeździe w Bieszczady (choć czemu nie). Pozew. Zgłoście się do w/w pani "aktorki", która właśnie pozywa m.st. W-wę. Ona powie Wam, co zrobić. Zrujnowanego zdrowia nikt nie zwróci, ale jakaś rekompensata się przecież należy! Aha, pani "aktorka" sprowadziła się do Warszawy z Pasłęka parę lat temu. A Wy? |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 13:39
Post
#474
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
ja z niedaloko dalej bo z Elbląga. Robimy ankietę? kto kiedy i po co sprowadzil sie do Warszawy?
-------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 15:20
Post
#475
|
|
User Dołączył: Tue, 14 November 2017 |
"No nie bardzo. Równie dziwnym trafem, latem w bezwietrzny dzień normy na głównych ulicach stolicy (czyli tam gdzie nawet budynki są podłączone do sieci ciepłowniczej) potrafią być przekroczone o kilkadziesiąt procent. Udział transportu drogowego w poziomie zanieczyszczeń sięga wtedy nawet 50%. Przypadek?" Ale które normy? Ogólnokrajowe, czy te podniesione ostatnio samowolnie przez sejmik Mazowsza? Napisz coś jeszcze o "unosie wtórnym" :-) Niektórzy chyba lepiej by się poczuli na forum Zielonego Mazowsza, albo Masy Krytycznej :-) "Diesle........powinien być wycofywane." A to niby czemu? Jaką w takim razie widzisz alternatywę dla diesla w samochodach użytkowych? Wg. mnie silnik diesla na olej napędowy plus LPG / CNG. To jest świetne rozwiązanie, bo spada ilość szkodliwych związków emitowanych przez spalanie ON. Wtedy leci 50/50 ON z gaziorkiem, a samo spalanie też jest minimalnie mniejsze. Jakby naprawdę komukolwiek na górze zależało na walce z zanieczyszczeniem powietrza z powodu spalin samochodowych to mocno promowano by cng i lpg. Na obecną chwilę to najłatwiejszy sposób na ograniczenie emisji szkodliwych związków. |
|
|
Wed, 04 Apr 2018 - 15:28
Post
#476
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 |
ja z niedaloko dalej bo z Elbląga. Robimy ankietę? kto kiedy i po co sprowadzil sie do Warszawy? Nie robię żadnych ankiet. Ja ci nie urządzam Elbląga, i nie nakazuję, czym masz po nim jeździć - zrewanżuj się tym samym. Nie odpowiada morowe powietrze, i te wstrętne blachosmrody - zawsze można wrócić |
|
|
Sun, 08 Apr 2018 - 23:54
Post
#477
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer |
Wg. mnie silnik diesla na olej napędowy plus LPG / CNG. To jest świetne rozwiązanie, bo spada ilość szkodliwych związków emitowanych przez spalanie ON. Wtedy leci 50/50 ON z gaziorkiem, a samo spalanie też jest minimalnie mniejsze. Jakby naprawdę komukolwiek na górze zależało na walce z zanieczyszczeniem powietrza z powodu spalin samochodowych to mocno promowano by cng i lpg. Na obecną chwilę to najłatwiejszy sposób na ograniczenie emisji szkodliwych związków. No jak byś strzelił 50/50, to byś motor z gleby zbierał. Dużo bliżej jest 70/30, a i tak od silnika sporo zależy. Ogólnie gruby temat, choć mocno interesujący -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
Mon, 09 Apr 2018 - 10:00
Post
#478
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Zdaje się też, że LPG w dieslu mocno poprawia emisję - a to ważny argument.
|
|
|
Mon, 16 Apr 2018 - 14:11
Post
#479
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. |
Nie wiem, jak wygląda to w liczbach, ale wydech w ciężarówce Euro3 z LPG z przebiegiem 1mln+ km był czysty niczym w aucie w salonie - zero sadzy.
Spalanie sumaryczne pozostało nie zmienione, jedynie ze 100% ON zrobiło się ~70-75%, a reszta LPG. |
|
|
Fri, 20 Apr 2018 - 07:16
Post
#480
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Nie robię żadnych ankiet. Ja ci nie urządzam Elbląga, i nie nakazuję, czym masz po nim jeździć - zrewanżuj się tym samym. Nie odpowiada morowe powietrze, i te wstrętne blachosmrody - zawsze można wrócić Zielonego pojęcia nie masz jak powstaje smog prze NOWOCZESNE diesle, a twoja ekologiczna ignorancja spowoduje, zresztą jak i u innych Tobie podobnych, zakończenie żywota na tej planecie. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 16:18 |