Shoutbox 0 nowych PW 


32 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 11:08
Post #461


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(hexx #2 @ Wed, 04 Apr 2018 - 10:55) *
Samymi ograniczeniami nie rozwiąże się problemu.
Razem z nimi powinny pójść zmiany i przepisów i podatkowe. Jedynie kompleksowe podejście do tematu da jakieś wymierne efekty.

Świat już to zrobił.. a my ganiamy we mgle smoleńskiej.


Świat nic nie zrobił. Dopycha kolanem pseudo-ekologiczne rozwiązania, które nie rozwiązują niczego. Poczytaj, o ile spadła emisja w Berlinie po wprowadzeniu Stref ograniczonej emisji.
Piszę oczywiście o kwestii transportu, nie o RZECZYWISTEJ przyczynie smogu, tj. piecach grzewczych, i ew. przemyśle.


"Benzynę+lpg"
Aha :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Apr 2018 - 11:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
error.
post Wed, 04 Apr 2018 - 11:11
Post #462


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 10:41) *
"No nie bardzo. Równie dziwnym trafem, latem w bezwietrzny dzień normy na głównych ulicach stolicy (czyli tam gdzie nawet budynki są podłączone do sieci ciepłowniczej) potrafią być przekroczone o kilkadziesiąt procent. Udział transportu drogowego w poziomie zanieczyszczeń sięga wtedy nawet 50%. Przypadek?"

Ale które normy? Ogólnokrajowe, czy te podniesione ostatnio samowolnie przez sejmik Mazowsza? Napisz coś jeszcze o "unosie wtórnym" :-)
Niektórzy chyba lepiej by się poczuli na forum Zielonego Mazowsza, albo Masy Krytycznej :-)


"Diesle........powinien być wycofywane."
A to niby czemu? Jaką w takim razie widzisz alternatywę dla diesla w samochodach użytkowych?


Ogólnokrajowe, a w tym przypadku dobowe. Ja mówię o udziale transportu drogowego w przekroczeniu tych norm, a nie w powstawaniu smogu, bo to nie jedno i to samo. Rozumiem, że problemu nieczystego powietrza nie ma, dopóki można otworzyć okno i widać budynki kilkaset metrów dalej? wink.gif A te przytyki z Zielonym Mazowszem to możesz sobie darować, bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty. wink.gif Z resztą temat zrobił się zbyt eko, jak na to o czym być powinien.

Auta elektryczne to nie jest lek na całe zło, ale tak jak napisał poprzednik - to jedna z elementów składowych "walki".
One nie mają konkurować z innymi rodzajami napędu, tylko je uzupełniać tam, gdzie jest to możliwe.
Elektryk jako jedyne auto w rodzinie - nie. Jako drugie, też pewnie nie. Jako auto na trasy - nie. Jako auto do miasta - tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 11:26
Post #463


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





"bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty..." Patrząc na herezje które wypisujesz, śmiem wątpić.

Ale cóż. Dołączyłeś do elitarnego grona pani aktorki z serialu "Pierwsza miłość" (chyba nie przekreciłem tytułu), i celebryty z TVN, pana Węglarczyka, który ostatnio umarł na ulicy (zabił go smog), a jego agonię obserwowali z uśmiechem na ustach nienawistni kierowcy-truciciele.

P.S.
Skoro nie Zielone Mazowsze, to może chociaż Warszawski alarm Smogowy? Szykują sie ostatnio na jakieś dotacyjki. Co prawda nie chcą powiedzieć, na co miałyby zostać przeznaczone, ale to chyba oczywiste :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:13
Post #464


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





Coś jeszcze równie merytorycznego masz do dodania? laugh.gif
Patrząc na twoje posty natomiast, powinieneś dołączyć do tych małp na których VW testował swoje normy. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:16
Post #465


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





"Coś jeszcze równie merytorycznego masz do dodania?"
Tylko tyle, żebyś nigdy, pod żadnym pozorem, nie otwierał okna. Bo skończysz jak Węglarczyk biggrin.gif

Aha, dobrze by było żebyś jeszcze objawił, w kaki sposób zakup dodatkowego, elektrycznego samochodu, uczyni mnie bardziej ekovege biggrin.gif Powtarzam, DODATKOWEGO, bo do niczego innego się nie nadają. Przecież ten dodatkowy elektro-fetysz trzeba wyprodukowć (bynajmniej nie wystrugać z drewna), potem zasilać, a wreszcie ew. zutylizować. A w przypadku baterii, koszty ekologiczne związane z produkcją/utylizacją, nie są chyba bagatelne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:19
Post #466


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(error. @ Wed, 04 Apr 2018 - 11:11) *
Ogólnokrajowe, a w tym przypadku dobowe. Ja mówię o udziale transportu drogowego w przekroczeniu tych norm, a nie w powstawaniu smogu, bo to nie jedno i to samo. Rozumiem, że problemu nieczystego powietrza nie ma, dopóki można otworzyć okno i widać budynki kilkaset metrów dalej? wink.gif A te przytyki z Zielonym Mazowszem to możesz sobie darować, bo jestem w temacie dosyć mocno i zapewniam cie, że daleko mi do ekoterrorysty. wink.gif Z resztą temat zrobił się zbyt eko, jak na to o czym być powinien.

Auta elektryczne to nie jest lek na całe zło, ale tak jak napisał poprzednik - to jedna z elementów składowych "walki".
One nie mają konkurować z innymi rodzajami napędu, tylko je uzupełniać tam, gdzie jest to możliwe.
Elektryk jako jedyne auto w rodzinie - nie. Jako drugie, też pewnie nie. Jako auto na trasy - nie. Jako auto do miasta - tak.

no i to calkiem fajne podsumowanie.
tez jestem za napedem elektrycznym jako taki dodatkowy transport na miasto.
taki rower,motorower elektryczny czy segway swietna sprawa.
mi w miastach przeszkadza oddychanie czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:25
Post #467


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 11:08) *
Świat nic nie zrobił. Dopycha kolanem pseudo-ekologiczne rozwiązania, które nie rozwiązują niczego. Poczytaj, o ile spadła emisja w Berlinie po wprowadzeniu Stref ograniczonej emisji.
Piszę oczywiście o kwestii transportu, nie o RZECZYWISTEJ przyczynie smogu, tj. piecach grzewczych, i ew. przemyśle.

same strefy to jeszcze mocno za mało bo to nie tylko samochody generują smog i zanieczyszczenia.. ale to dobry jeden z wielu elementów


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:33
Post #468


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi."

Serio, na ulicy dusi cię czad? laugh.gif

A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:34
Post #469


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi."

Serio, na ulicy dusi cię czad? laugh.gif

A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:46
Post #470


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





serio. przejdz sie czasami markami zielonka czy innymi taki podwarszawskimi dzielnicami i zobaczysz co to dym z komina. nie da sie z dzieckiem wyjsc chodznikiem z wozkiem bo smrod dusi tak ze trzeba szalikiem sie zaslaniac a i to niewiele pomaga.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 12:51
Post #471


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





Rozmawiamy o Warszawie, czy suburbiach? Bo -pełna zgoda-podwarszawskie miejscowości to zupełnie inny temat. Powietrze jest aż żółte.

Ale to na pewno dlatego, ze jeżdżą tam Janusze z Grażynami w tedeikach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Wed, 04 Apr 2018 - 13:10
Post #472


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 12:33) *
"....czadem wydobywajacym sie z kominow. nie wiem czy to smog czy nie smog ale dym ktory smierdzi i dusi."

Serio, na ulicy dusi cię czad? laugh.gif

A dusił cię też parę lat temu, zanim usłyszałeś o w ogóle o smogu, czy objawy poczułeś dopiero po obejrzeniu reportażu w Faktach?


Koronny argument w dyskusji, doprawdy. Kiedyś ludzie za przeproszeniem srali pod siebie i też było dobrze. laugh.gif
Tak w dużym skrócie - porównaj sobie ilość zabudowań i ich rodzaj, skalę produkcji przemysłowej i to o ile wzrosła liczba pojazdów na naszych drogach, choćby na przestrzeni ostatnich 20 lat.

CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 12:51) *
Rozmawiamy o Warszawie, czy suburbiach? Bo -pełna zgoda-podwarszawskie miejscowości to zupełnie inny temat. Powietrze jest aż żółte.

Ale to na pewno dlatego, ze jeżdżą tam Janusze z Grażynami w tedeikach.


Możemy i o centrum stolicy - znakomita część miasta ma dobre podłączenie do sieci ciepłowniczej. Skąd zatem na Marszałkowskiej o godzinie 13, w ładny dzień jak dzisiaj biorą się wyniki rzędu 80 ug/m3 przy normie wynoszącej 50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 13:19
Post #473


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





"i to o ile wzrosła liczba pojazdów na naszych drogach"

To może i to, jakie normy spełniają współczesne pojazdy, a jakie spełniały Jelcze, Syrenki czy Wartburgi.

"Skąd zatem na Marszałkowskiej o godzinie 13, w ładny dzień jak dzisiaj biorą się wyniki rzędu 80 ug/m3 przy normie wynoszącej 50?"
Jak to skąd? Unos wtórny biggrin.gif

Warszawa, ul. Marszałkowska 68
Polski indeks jakości powietrza: Dobry
PM10: 60,9 µg/m3
CO: 2,4 mg/m3
PM2,5: 29,3 µg/m3
NO2: 58,1 µg/m3

Porównamy te wyniki za tydzień-dwa, po zakończeniu sezonu grzewczego?
Panowie, Wasza gehenna ma swoją cenę. Nie piszę tu o wyjeździe w Bieszczady (choć czemu nie).
Pozew. Zgłoście się do w/w pani "aktorki", która właśnie pozywa m.st. W-wę. Ona powie Wam, co zrobić. Zrujnowanego zdrowia nikt nie zwróci, ale jakaś rekompensata się przecież należy!


Aha, pani "aktorka" sprowadziła się do Warszawy z Pasłęka parę lat temu. A Wy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Apr 2018 - 13:39
Post #474


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





ja z niedaloko dalej bo z Elbląga. Robimy ankietę? kto kiedy i po co sprowadzil sie do Warszawy?


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Biniu
post Wed, 04 Apr 2018 - 15:20
Post #475


User
Dołączył: Tue, 14 November 2017





CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 10:41) *
"No nie bardzo. Równie dziwnym trafem, latem w bezwietrzny dzień normy na głównych ulicach stolicy (czyli tam gdzie nawet budynki są podłączone do sieci ciepłowniczej) potrafią być przekroczone o kilkadziesiąt procent. Udział transportu drogowego w poziomie zanieczyszczeń sięga wtedy nawet 50%. Przypadek?"

Ale które normy? Ogólnokrajowe, czy te podniesione ostatnio samowolnie przez sejmik Mazowsza? Napisz coś jeszcze o "unosie wtórnym" :-)
Niektórzy chyba lepiej by się poczuli na forum Zielonego Mazowsza, albo Masy Krytycznej :-)


"Diesle........powinien być wycofywane."
A to niby czemu? Jaką w takim razie widzisz alternatywę dla diesla w samochodach użytkowych?


Wg. mnie silnik diesla na olej napędowy plus LPG / CNG. To jest świetne rozwiązanie, bo spada ilość szkodliwych związków emitowanych przez spalanie ON. Wtedy leci 50/50 ON z gaziorkiem, a samo spalanie też jest minimalnie mniejsze.
Jakby naprawdę komukolwiek na górze zależało na walce z zanieczyszczeniem powietrza z powodu spalin samochodowych to mocno promowano by cng i lpg. Na obecną chwilę to najłatwiejszy sposób na ograniczenie emisji szkodliwych związków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Type-R
post Wed, 04 Apr 2018 - 15:28
Post #476


Super User
Dołączył: Fri, 03 February 2006





CYTAT(piwo @ Wed, 04 Apr 2018 - 13:39) *
ja z niedaloko dalej bo z Elbląga. Robimy ankietę? kto kiedy i po co sprowadzil sie do Warszawy?


Nie robię żadnych ankiet. Ja ci nie urządzam Elbląga, i nie nakazuję, czym masz po nim jeździć - zrewanżuj się tym samym. Nie odpowiada morowe powietrze, i te wstrętne blachosmrody - zawsze można wrócić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 08 Apr 2018 - 23:54
Post #477


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(Biniu @ Wed, 04 Apr 2018 - 15:20) *
Wg. mnie silnik diesla na olej napędowy plus LPG / CNG. To jest świetne rozwiązanie, bo spada ilość szkodliwych związków emitowanych przez spalanie ON. Wtedy leci 50/50 ON z gaziorkiem, a samo spalanie też jest minimalnie mniejsze.
Jakby naprawdę komukolwiek na górze zależało na walce z zanieczyszczeniem powietrza z powodu spalin samochodowych to mocno promowano by cng i lpg. Na obecną chwilę to najłatwiejszy sposób na ograniczenie emisji szkodliwych związków.


No jak byś strzelił 50/50, to byś motor z gleby zbierał. Dużo bliżej jest 70/30, a i tak od silnika sporo zależy. Ogólnie gruby temat, choć mocno interesujący smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Mon, 09 Apr 2018 - 10:00
Post #478


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Zdaje się też, że LPG w dieslu mocno poprawia emisję - a to ważny argument.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MakosZ
post Mon, 16 Apr 2018 - 14:11
Post #479


Super User
Dołączył: Thu, 12 February 2004
Skąd: Podkova L.





Nie wiem, jak wygląda to w liczbach, ale wydech w ciężarówce Euro3 z LPG z przebiegiem 1mln+ km był czysty niczym w aucie w salonie - zero sadzy.
Spalanie sumaryczne pozostało nie zmienione, jedynie ze 100% ON zrobiło się ~70-75%, a reszta LPG.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Fri, 20 Apr 2018 - 07:16
Post #480


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(Type-R @ Wed, 04 Apr 2018 - 15:28) *
Nie robię żadnych ankiet. Ja ci nie urządzam Elbląga, i nie nakazuję, czym masz po nim jeździć - zrewanżuj się tym samym. Nie odpowiada morowe powietrze, i te wstrętne blachosmrody - zawsze można wrócić


Zielonego pojęcia nie masz jak powstaje smog prze NOWOCZESNE diesle, a twoja ekologiczna ignorancja spowoduje, zresztą jak i u innych Tobie podobnych, zakończenie żywota na tej planecie.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V  « < 22 23 24 25 26 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 16:18