![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
To jeszcze sprawdź ile budynków podłączonych jest do sieci elektrociepłowniczej.
![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie jest malowiarygodny. pokaz mi w tym zrodle napisane ze to transport drogowy powoduje te zanieczyszczenia. konkretnie ktora strona ktora linijka. tylko znow nie wklejaj mi zdjecia z wyborczej podajac ze to sa dane z WIOŚ
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
A co ty jesteś tu od przepytywania? To może najpierw ty odpowiesz skąd tyle dwutlenku siarki latem? I na inne moje pytania? Spokojnie, będę miał chwilę to zaspokoje twoje zachcianki, bo ja ten temat znam dosyć dobrze, czego nie można powiedzieć o tobie.
|
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Przecież te dane są ŚREDNIOROCZNE. Możesz mi powiedzieć skąd się ten dwutlenek siarki w takich ilościach bierze się latem? jak znany Tobie dobrze temat to wkleilbys tez roczny wykres (a nie sredni roczny) z podzialami na poszczegolne miesiace zawartosci w powietrzu dwutlenku siarki dla miasta Warszawa (skoro pytasz skad latem tyle tlenkow siarki to pewnie znasz wartosci ile jest latem a ile zima). -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
A na godziny, minuty i sekundy będzie dla ciebie zadowalający czy jeszcze nie bardzo?
![]() Odpowiem w telegraficznym skrócie - udział transportu w roku (w skali kraju) to okolice maksymalnie 15%. Dobowo skala zmienia się znacznie, zależnie od warunków atmosferycznych i miejsca wykonywania pomiarów i wielu innych czynników. Dlatego wyniki sie usrednia żeby miec lepszy podglad na sytuacje. W tym momencie szkoda mi czasu z mojej przerwy w pracy na głębsze analizy, możesz chwilowo ogłosić zwycięstwo w "wymianie" zdań, chociaż tak niewiele powiedziałeś oprócz tego co ci się wydaje. ![]() |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nie o to chodzi. o zywciestwo czy inne bzdety. ja jak napisales jestem niedouczony ale chetnie bym zglebil wiedze, bo jestem tego bardzo ciekaw. jak siedzisz gdzies blisko tematu to wiadomo Tobie latwiej znalesc materialy niz mi przegladajac stosy google stron. powiem szczerze ze szukalem na google wykresow miesiecznych zanieczyszczen z Warszawy ale nie znalazlem nic (podejrzewam ze nie bez przyczyny). A ze zadales pytanie skad latem tak wysokie stezenie dwutlenkiem siarki to chcialbym wiedziec jakie sa roznice miesieczne czyli porownac sobie np stezenie tlenkow siarki z wawy z lutego z sierpniem np.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie skąd dwutlenek siarki? W paliwie siarki raczej nie ma
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#348
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
teoretycznie SO2 to głównie energetyka i ciepłownictwo
choć są/powinny być tam instalacje do odsiarczania |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT No właśnie skąd dwutlenek siarki? W paliwie siarki raczej nie ma jak nie ma jak jest. to ze sie odsiarcza paliwo nie znaczzy ze go nie ma. to ze sa filtry czastek stalych nie oznacza ze nie trafiaja one do atmosfery. wszystko dziala tylko w idealnych wyimaginowanych warunkach by pokazac cos na potrzeby. wystarczy stanac za nowym prosto z fabryki dieslem odpalanym na zimno by sie przekonac jak dzialaja filtry. dzialaja oczywiscie w niektorych sytuacjach, a w innych nie spelniaja swojej roli. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Taki skrót myślowy, jest, ale raczej w śladowych ilościach - do kilku mg/kg
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Z tym dwutlenkiem siarki to przyznam - nie najlepszy przykład, na szybko. Głównym "producentem" jest rzeczywiście przemysł, jednak rok rocznie ze względu na restrykcyjne normy jego emisja spada. Jednak tak jak wspomniał piwo te ich wyniki są wyśrubowane w warunkach laboratoryjnych lub jak na przykładzie Volkswagena - kompletnie przekłamane. Te wszystkie systemy poprawnie działają w ruchu, a z powodu dużego zagęszczenia pojazdów i słabych rozwiązań komunikacyjnych stoimy w korkach, czyli koło się zamyka. Do tego statystycznie, na jedno auto przypada (szacuję, dla róznych miast wyniki pewnie różnią się nieznacznie) około 1.1, 1.2, może 1.3 pasażera. Dlatego pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.
Z tym smogiem to temat jest bardziej złożony - w skrócie: tzw. niska emisja (około 50%), która potęguje w miesiącach zimowych to, co dokłada transport drogowy i przemysł. Jednak inne oprócz pyłów zawieszonych dane pokazują "potencjał" w truciu. Przykładowo: Tlenek azotu ![]() Tlenek węgla ![]() Tzw. black carbon, czyli szeroko pojęta "sadza" ![]() Z tym, że ta ostatnia jest w znacznej mierze efektem tarcia klocków hamulcowych, samych opon czy podnoszenia kurzu z jezdni. I niestety - udział frakcji PM 2.5 w PM 10 jest największy w transporcie drogowym, mimo że znakomitej większości nie powstają w wyniku spalania paliw. ![]() Może rzeczywiście moderator wydzieli, bo odeszliśmy znacząco od tematu. ![]() |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
to do tematu. Warszawy pozazdrościli Lublinu:
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,new...rmo,249194.html Jeszcze z półtora miliona takich i luz. PRAWIE każdy ma. W podobnym klimacie komentarz pod spodem CYTAT Skąd się weźmie ta energia, i jeszcze trudniej - w jaki sposób zostanie dostarczona? Dzisiaj przydział mocy do domu jednorodzinnego to 10-15kW, zakłady energetyczne zakładają pewien współczynnik rownoczesności, czyli moc dostępna jest znacznie mniejsza. I teraz mamy te samochody elektryczne (tzn wszyscy mają) wracamy po pracy do domu, podłączmy do ładowania (publicznych, darmowych ładowarek już dawno nie ma, a te płatne, które są, są cały czas zajęte) i sieć energetyczna tego nie ma możliwości wytrzymać. Podobnie z pompami ciepła, które, gdyby je mieli wszyscy zdestabilizowały by sieć energetyczną i szybko wychłodziły wody gruntowe. Fajne jest to wszystko, pod warunkiem, że używa jedna osoba na 1000
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
Jest jakiś projekt unijny by w Polsce powstało kilkaset albo i kilka tysięcy miejsc do ładowania aut.
Lublin ma mieć ich około 70-80 w do końca 2019 roku. No i co najważniejsze..... trzeba odróżnić hybrydę od plug-in'a bo o tym zapominamy też. |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
User Dołączył: Wed, 06 September 2017 ![]() |
Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi...
Argument, że jednym autem jeździ jedna bądź "półtorej" osoby to "woda na młyn" wszelkiej maści socjalistów - czyli osób, które wiedzą lepiej co jest dla Ciebie lepsze niż Ty sam. A tak btw. czy Tesla robi brum, brum - nie robi, a zatem nie jestem zainteresowany |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
elektromobilność to nośny temat
jest plan aby w 2025 był 1 milion pojazdów EV w PL. idzie na to gruba kasa, głównie na dostosowanie sieci energetycznej czy nam sie to podoba czy nie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi... Poproszę o dowody. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
miej litość.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi... Argument, że jednym autem jeździ jedna bądź "półtorej" osoby to "woda na młyn" wszelkiej maści socjalistów - czyli osób, które wiedzą lepiej co jest dla Ciebie lepsze niż Ty sam. A tak btw. czy Tesla robi brum, brum - nie robi, a zatem nie jestem zainteresowany Przepraszam dla kogo? ![]() I ja poproszę o jakieś konkretne dane na temat ile i jakie zanieczyszczenia powstają przy produkcji podzespołów/aut elektrycznych. Oprocowania itp. Chciałbym pogłębić swoją wiedzę, bo nigdy nie spotkałem się z czymś takim. |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
coś takiego ?
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/p...zne,nId,2411032 źródło może niekoszerne ale kierunek szukania dalej jest podany |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
A czy autor raczył zauważyć, że akumulatory stosowane w autach mogą bez problemu zostać poddane recyklingowi?
![]() Bardziej interesuje mnie coś w ten deseń: Odwiedź moją stronę "Według badań naukowców ze Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology, wpływ samej produkcji baterii litowo-jonowej na środowisko jest stosunkowo niewielki. Największy wpływ na środowisko wywiera samo pozyskanie litu, miedzi i aluminium, potrzebnych do produkcji baterii. Ten wpływ jest jednak tak mały, że staje się niezauważalny w porównaniu szkodliwości produkcji samochodu elektrycznego ze spalinowym. Produkcja baterii to jednak nie wszystko." - i dalej. Czyli, krótko mówiąc jest tak jak pisałem o tym kilka stron wcześniej - jeśli źródło prądu potrzebne do "napełnienia" akumulatora samochodowego będzie w większości zdywersyfikowane, to w zasadzie mamy po sprawie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 22:14 |