Shoutbox 0 nowych PW 


32 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Nowa Tesla Roadster 2020, 0-100 1,96s, 1/4mili 8.9s v-max 400 km/h
error.
post Thu, 21 Dec 2017 - 11:54
Post #341


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





To jeszcze sprawdź ile budynków podłączonych jest do sieci elektrociepłowniczej. wink.gif Przecież te dane są ŚREDNIOROCZNE. Możesz mi powiedzieć skąd się ten dwutlenek siarki w takich ilościach bierze się latem? Też ze spalania węgla? Ciemny to ty jesteś jak tabaka, ciężko ci przyjąć do wiadomości że grubo ponad milion aut zarejstrowanych w stolicy może smrodzić bardziej niż kilka fabryk, których w niej nie ma. Chciałeś źródło - podałem. Teraz podważasz źródło. To może pokaż swoje skoro WIOŚ jest dla ciebie małowiarygodny. Nawet niespecjalnie chce mi się to ciągnąć dalej, żyj dalej w swoim wyimaginowanym świecie. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Dec 2017 - 11:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
piwo
post Thu, 21 Dec 2017 - 12:28
Post #342


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie jest malowiarygodny. pokaz mi w tym zrodle napisane ze to transport drogowy powoduje te zanieczyszczenia. konkretnie ktora strona ktora linijka. tylko znow nie wklejaj mi zdjecia z wyborczej podajac ze to sa dane z WIOŚ


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Thu, 21 Dec 2017 - 12:36
Post #343


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





A co ty jesteś tu od przepytywania? To może najpierw ty odpowiesz skąd tyle dwutlenku siarki latem? I na inne moje pytania? Spokojnie, będę miał chwilę to zaspokoje twoje zachcianki, bo ja ten temat znam dosyć dobrze, czego nie można powiedzieć o tobie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 21 Dec 2017 - 13:11
Post #344


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
Przecież te dane są ŚREDNIOROCZNE. Możesz mi powiedzieć skąd się ten dwutlenek siarki w takich ilościach bierze się latem?


jak znany Tobie dobrze temat to wkleilbys tez roczny wykres (a nie sredni roczny) z podzialami na poszczegolne miesiace zawartosci w powietrzu dwutlenku siarki dla miasta Warszawa (skoro pytasz skad latem tyle tlenkow siarki to pewnie znasz wartosci ile jest latem a ile zima).


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Thu, 21 Dec 2017 - 13:22
Post #345


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





A na godziny, minuty i sekundy będzie dla ciebie zadowalający czy jeszcze nie bardzo? laugh.gif
Odpowiem w telegraficznym skrócie - udział transportu w roku (w skali kraju) to okolice maksymalnie 15%. Dobowo skala zmienia się znacznie, zależnie od warunków atmosferycznych i miejsca wykonywania pomiarów i wielu innych czynników. Dlatego wyniki sie usrednia żeby miec lepszy podglad na sytuacje. W tym momencie szkoda mi czasu z mojej przerwy w pracy na głębsze analizy, możesz chwilowo ogłosić zwycięstwo w "wymianie" zdań, chociaż tak niewiele powiedziałeś oprócz tego co ci się wydaje. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 21 Dec 2017 - 13:36
Post #346


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





nie o to chodzi. o zywciestwo czy inne bzdety. ja jak napisales jestem niedouczony ale chetnie bym zglebil wiedze, bo jestem tego bardzo ciekaw. jak siedzisz gdzies blisko tematu to wiadomo Tobie latwiej znalesc materialy niz mi przegladajac stosy google stron. powiem szczerze ze szukalem na google wykresow miesiecznych zanieczyszczen z Warszawy ale nie znalazlem nic (podejrzewam ze nie bez przyczyny). A ze zadales pytanie skad latem tak wysokie stezenie dwutlenkiem siarki to chcialbym wiedziec jakie sa roznice miesieczne czyli porownac sobie np stezenie tlenkow siarki z wawy z lutego z sierpniem np.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Thu, 21 Dec 2017 - 14:42
Post #347


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





No właśnie skąd dwutlenek siarki? W paliwie siarki raczej nie ma


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Thu, 21 Dec 2017 - 14:56
Post #348


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





teoretycznie SO2 to głównie energetyka i ciepłownictwo
choć są/powinny być tam instalacje do odsiarczania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 21 Dec 2017 - 15:31
Post #349


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT
No właśnie skąd dwutlenek siarki? W paliwie siarki raczej nie ma

jak nie ma jak jest. to ze sie odsiarcza paliwo nie znaczzy ze go nie ma.
to ze sa filtry czastek stalych nie oznacza ze nie trafiaja one do atmosfery.
wszystko dziala tylko w idealnych wyimaginowanych warunkach by pokazac cos na potrzeby. wystarczy stanac za nowym prosto z fabryki dieslem odpalanym na zimno by sie przekonac jak dzialaja filtry. dzialaja oczywiscie w niektorych sytuacjach, a w innych nie spelniaja swojej roli.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
exocet
post Thu, 21 Dec 2017 - 15:47
Post #350


Super User
Dołączył: Sat, 30 January 2010
Skąd: Warszawa





Taki skrót myślowy, jest, ale raczej w śladowych ilościach - do kilku mg/kg


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Thu, 21 Dec 2017 - 18:10
Post #351


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





Z tym dwutlenkiem siarki to przyznam - nie najlepszy przykład, na szybko. Głównym "producentem" jest rzeczywiście przemysł, jednak rok rocznie ze względu na restrykcyjne normy jego emisja spada. Jednak tak jak wspomniał piwo te ich wyniki są wyśrubowane w warunkach laboratoryjnych lub jak na przykładzie Volkswagena - kompletnie przekłamane. Te wszystkie systemy poprawnie działają w ruchu, a z powodu dużego zagęszczenia pojazdów i słabych rozwiązań komunikacyjnych stoimy w korkach, czyli koło się zamyka. Do tego statystycznie, na jedno auto przypada (szacuję, dla róznych miast wyniki pewnie różnią się nieznacznie) około 1.1, 1.2, może 1.3 pasażera. Dlatego pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć.

Z tym smogiem to temat jest bardziej złożony - w skrócie: tzw. niska emisja (około 50%), która potęguje w miesiącach zimowych to, co dokłada transport drogowy i przemysł. Jednak inne oprócz pyłów zawieszonych dane pokazują "potencjał" w truciu.

Przykładowo:

Tlenek azotu


Tlenek węgla


Tzw. black carbon, czyli szeroko pojęta "sadza"


Z tym, że ta ostatnia jest w znacznej mierze efektem tarcia klocków hamulcowych, samych opon czy podnoszenia kurzu z jezdni. I niestety - udział frakcji PM 2.5 w PM 10 jest największy w transporcie drogowym, mimo że znakomitej większości nie powstają w wyniku spalania paliw.



Może rzeczywiście moderator wydzieli, bo odeszliśmy znacząco od tematu. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 21 Dec 2017 - 18:38
Post #352


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





to do tematu. Warszawy pozazdrościli Lublinu:
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,new...rmo,249194.html

Jeszcze z półtora miliona takich i luz. PRAWIE każdy ma.

W podobnym klimacie komentarz pod spodem
CYTAT
Skąd się weźmie ta energia, i jeszcze trudniej - w jaki sposób zostanie dostarczona? Dzisiaj przydział mocy do domu jednorodzinnego to 10-15kW, zakłady energetyczne zakładają pewien współczynnik rownoczesności, czyli moc dostępna jest znacznie mniejsza. I teraz mamy te samochody elektryczne (tzn wszyscy mają) wracamy po pracy do domu, podłączmy do ładowania (publicznych, darmowych ładowarek już dawno nie ma, a te płatne, które są, są cały czas zajęte) i sieć energetyczna tego nie ma możliwości wytrzymać. Podobnie z pompami ciepła, które, gdyby je mieli wszyscy zdestabilizowały by sieć energetyczną i szybko wychłodziły wody gruntowe. Fajne jest to wszystko, pod warunkiem, że używa jedna osoba na 1000


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 22 Dec 2017 - 07:06
Post #353


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Jest jakiś projekt unijny by w Polsce powstało kilkaset albo i kilka tysięcy miejsc do ładowania aut.
Lublin ma mieć ich około 70-80 w do końca 2019 roku.

No i co najważniejsze..... trzeba odróżnić hybrydę od plug-in'a bo o tym zapominamy też.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toner7
post Fri, 22 Dec 2017 - 10:16
Post #354


User
Dołączył: Wed, 06 September 2017





Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi...
Argument, że jednym autem jeździ jedna bądź "półtorej" osoby to "woda na młyn" wszelkiej maści socjalistów - czyli osób, które wiedzą lepiej co jest dla Ciebie lepsze niż Ty sam.
A tak btw. czy Tesla robi brum, brum - nie robi, a zatem nie jestem zainteresowany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 22 Dec 2017 - 10:41
Post #355


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





elektromobilność to nośny temat
jest plan aby w 2025 był 1 milion pojazdów EV w PL.
idzie na to gruba kasa, głównie na dostosowanie sieci energetycznej czy nam sie to podoba czy nie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 22 Dec 2017 - 10:42
Post #356


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(toner7 @ Fri, 22 Dec 2017 - 10:16) *
Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi...

Poproszę o dowody.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Fri, 22 Dec 2017 - 12:04
Post #357


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





miej litość.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 22 Dec 2017 - 14:06
Post #358


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





CYTAT(toner7 @ Fri, 22 Dec 2017 - 10:16) *
Produkcja akumulatorów i aut "ekologicznych"generuje znacznie większe straty dla ekologii niż jeżdżenie normalnymi autami benzynowymi...
Argument, że jednym autem jeździ jedna bądź "półtorej" osoby to "woda na młyn" wszelkiej maści socjalistów - czyli osób, które wiedzą lepiej co jest dla Ciebie lepsze niż Ty sam.
A tak btw. czy Tesla robi brum, brum - nie robi, a zatem nie jestem zainteresowany


Przepraszam dla kogo? laugh.gif
I ja poproszę o jakieś konkretne dane na temat ile i jakie zanieczyszczenia powstają przy produkcji podzespołów/aut elektrycznych. Oprocowania itp. Chciałbym pogłębić swoją wiedzę, bo nigdy nie spotkałem się z czymś takim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Fri, 22 Dec 2017 - 14:17
Post #359


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





coś takiego ?
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/p...zne,nId,2411032

źródło może niekoszerne ale kierunek szukania dalej jest podany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
error.
post Fri, 22 Dec 2017 - 14:27
Post #360


Super User
Dołączył: Fri, 02 December 2016





A czy autor raczył zauważyć, że akumulatory stosowane w autach mogą bez problemu zostać poddane recyklingowi? wink.gif
Bardziej interesuje mnie coś w ten deseń:

Odwiedź moją stronę

"Według badań naukowców ze Swiss Federal Laboratories for Materials
Science and Technology, wpływ samej produkcji baterii litowo-jonowej na środowisko jest
stosunkowo niewielki. Największy wpływ na środowisko wywiera samo pozyskanie litu, miedzi i
aluminium, potrzebnych do produkcji baterii. Ten wpływ jest jednak tak mały, że staje się
niezauważalny w porównaniu szkodliwości produkcji samochodu elektrycznego ze spalinowym.
Produkcja baterii to jednak nie wszystko." - i dalej.

Czyli, krótko mówiąc jest tak jak pisałem o tym kilka stron wcześniej - jeśli źródło prądu potrzebne do "napełnienia" akumulatora samochodowego będzie w większości zdywersyfikowane, to w zasadzie mamy po sprawie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

32 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 11 July 2025 - 22:14